Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Am fost la service, s-a demontat alternatorul, amandoi rulmentii erau scursi de vaselina si faceau zgomot. 20 lei proba pe banc si 130 lei inlocuirea rulmentilor. Inca 50 lei ptr montat demontat. Total 200 lei. Consumatori: faza lunga, proiectoare, aer, aeroterma maxim, lumini de ceata, avarii, radio, dezaburire: 14,37 v.

Galagia care se aude in cele 2 clipuri de acolo este. Dupa operatiune s-a facut liniste. Bine ca am facut din timp si nu am ajuns la alte minunatii ptr ca era pacat de cat de bine arata alternatorul, regulatorul Bosch a fost schimbat de curand, am apreciat dupa dimensiunea carbunilor.
Skip ads

  • 2kappa

  • Mesaje scrise: 997
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2005 z 1.0 xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Am uitat: alternatorul meu este Bosch si are rulmenti 6303 si 6003 cu protectie de cauciuc. Sa nu luati cu protectie de metal. Pentru el am un an garantie la rulmenti.
  • nsmoga

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Agila 2005 z10xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Va salut! In afara de Bosch, s-a mai montat si alt tip de alternator pe Agila 1.0? Multumesc!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu am vazut alt tip.
Skip ads

  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,490
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Se pare cã existã și varianta Denso...
  • nsmoga

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Agila 2005 z10xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc mult, ideea e ca miauna rulmentii, si vreau sa ii cumpar si sa ii am in momentul in care dau jos alternatorul. Stiu ca Bosch are 6303 si 6003 codul rulmentilor, si ma gandeam sa nu existe posibilitatea sa fie alta natie de alternator, si automat si alta natie de rulmenti!
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Salut! M-am blocat, nu pot sa scot șurubul de jos de la alternator pentru cã nu încape cheia E14 din cauza capului de la arcul rolei întinzãtoare. Nu încape nici mãcar o inelarã. E n-am vãzut ca cineva sa intâmpine problema asta. Chiar trebuie sa scot tot ansamblul rolei întinzãtoare ca sã demontez alternatorul? Am motor de 1.2 și poate cã e mai complicat cã la 1.0. Mi-e frica sã desfac șurubul de jos de la arc pt cã nu știu dacã se decomprima ce sã-i mai fac!
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Ajutati-mã, cei care mai aveți încã Agila! Cum desfac rahatul ãla de arc de la la rola întinzãtoare, cã nu-mi dã voie sa scot șurubul inferior de la alternator! Am vizualizat filmulețe pe YouTube, am citit pe diferite subiecte... Nimic clar! Am senzația cã cei care au reușit sã desfacã acel arc nenorocit, la rândul lor s-au nenorocit pe viațã de nu mai au coerențã în exprimare și bat câmpii, sar peste, de parcã e greu de explicat... Pe YouTube sunt vai mama lor!
Pe scurt: am un alternator sh și vreau sã-l pun în locul ãluia care nu mai e bun. Mai e doar un șurub de scos. E cel care nu iese fãrã sã dau arcul ãla la o parte, vorbesc de șurubul de jos, cã sunt doar douã.. Ce naiba sã fac? Acum întinzãtorul e pe poziția aceea care slãbește cureaua de accesorii adicã acționat în sensul de strângere a șurubului ce ține rola și stã așa, fãrã nicio siguranța, fãrã niciun bolț bãgat niciunde și nu îmi dau seama dacã e arcul comprimat sau strâns... Am vãzut cã bagã unii burghie de 4 mm da blocheze nu știu ce... Unde le baga frate? Sunt disperat! Am tot ce-mi trebuie sa rezolv problema azi dar nu știu un mic secret. Ca sã fiu mai clar: pot sã desfac pur și simplu șuruburile alea de E14 de la capetele arcului? Nu-mi sare arcul in ochi? Nu distrug nimic?
Skip ads

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
Pui cheia pe surubul de pe axul central al rolei:
Actionezi cheia in sensul acelor de ceasornic, astfel arcul se va comprima;
Comprimi arcul pana vezi ca tija care trece prin interiorul arcului, iese cu capatul dinspre rola, atat de mult incat sa poti baga un blocator in gaura tijei.
Acum, poti sa desfaci surubul arcului.

Daca ai fi pus o poza clara, iti puteam indica pe poza, asa ba trebui sa intelegi din ceea ce am spus si desenat.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Înțeleg din desen, mulțumesc! Am comprimat arcul dar nu cred cã a ieșit tija. De fapt observ cã acea siguranțã din capul tijei din arc se livreazã cu piesa nouã și cred cã are rolul de a tine arcul comprimat la un anumit nivel. Burghiul de 4 se bagã pt. blocare poziție rolã langa arc, prin brațul rolei, se pare.
https://youtube.com/watch?v=JhNm-mZjysY
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Asa aratã arcul de la rola întinzãtoare la mine. Nu e modelul ãla cu splint care trece prin tãblita aia din interiorul arcului. Cred cã desfac suruburile de la capetele arcului si ce-o fi o fi!

  • sebage

  • Mesaje scrise: 2,477
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2019

  • Mesaj Privat
La modelul acela, dai cureaua jos, lasi rola libera, fara blocator si apoi desfaci suruburile.
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am inceput cu șurubul de la jumãtate. Proastã alegere! Am impins cu o șurubelnițã mai sãnãtoasã sã desprind arcul de pe suportul rolei și a sãrit între rola și fulia de la vibrochen, spãrgând rola. Am distrus pânã acum ce-am avut de distrus.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Tot cu suportul motorului dat jos am reusit sã desfac întinzãtorul (rola cu tot ansamblul) si sã montez alt alternator. Din pãcate astept sã-mi vinã rola... Neatenția si nestiinta...! La remontare o sa am mai mult spatiu. Tot nu mi-e clar pe unde blochez si în ce pozitie o sã stea blocat arcul rolei cã am bãgat degeaba un imbus pe orificiul acela din corpul de aluminiu al rolei. Stãtea în aer...

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
sebage a scris:La modelul acela, dai cureaua jos, lasi rola libera, fara blocator si apoi desfaci suruburile.

Acum înțeleg ce înseamnã sã lași liberã rola. De fapt mai întâi comprimi arcul rolei întinzãtoare ca sã poți da cureaua jos. Aceastã operațiune este descrisã și pe la alte subiecte. Cu o cheie inelarã de 14, forțezi un pic spre spatele mașinii șurubul care prinde rola de ansamblul întinzãtor ca și cum l-ai strânge. Acel șurub este stelat, merge pe el cheia E18 dar intra doar tubulara, nu și coada cu cap pãtrat, spațiul pânã în caroserie fiind foarte redus. Merge, cum am spus, și cu inelara de 14 mm mai ales dacã lucrezi pe sub mașinã, deci coada cheii sã fie in jos și capul pe șurub. Ei bine, când slãbești astfel cureaua de accesorii arcul este comprimat și nu poți sã demontezi acel arc sau ansamblul rolei cu totul. Trebuie sa duci întinzãtorul in poziția inițialã, practic în pozitia de lucru, arcul destinzându-se mai mult în lipsa curelei. Din acea poziție poți desface fie doar șurubul de jus, daca vrei sã-ți faci loc sã scoți alternatorul, fie ambele șuruburi de la capetele arcului, fie tot ansamblul rolei, adicã desfaci și șurubul de sus, cu care e prins de capacul distribuției. Ca sa duci rola înapoi în poziția de lucru pentru a demonta intinzãtorul ori pentru a tensiona iar cureaua dupã reparațiile fãcute (de ex.dupã schimbarea alternatorului și a rolei, așa cum am fãcut eu) pui un cap E12 pe șurubul de sus al arcului ( cel de la jumãtatea ansamblului întinzãtor, de la articulație, îl ții împins cât-de-cât cu o șurubelnițã, coada de ciocan, etc (cu pârghie pe elementele învecinate ale caroseriei) sa nu scape de pe capul șurubului și tragi în fatã de capul de tubulara cu un clește papagal, cu ce ai la îndemânã. Eu am tras de șurubul articulației cu o inelarã de 10 mm (deci tras lungitudinal, nu înșurubare) și gata, s-a întins cureaua. E de înțeles cã am fãcut toatã treaba pe dedesubt, cu roata dreapta-fata demontatã, și vrând-nevrând cu motorul suspendat pe cric cu ajutorul unor bucãți groase de scândurã de brad pe care le-am gãsit prin fața blocului, provenind de la o bancã ruptã 😀 și suportul din dreapta al motorului demontat. Ca sã dau jos alternatorul puteam probabil sa nu ajung la demontarea suportului motor dar am întâmpinat probleme cu rola și cu demontarea șuruburilor arcului întinzãtor, practic nu puteam demonta șurubul de jos fãrã tubulara E12 care nu încãpea fãrã coborârea motorului. Închei acest text lung prin a vã spune cã am strâns la cuplu de 20 Nm șurubul acela, la remontarea ansamblului rolei, așa cum scrie in TIS dar pe cel de sus nu l-am strâns la 55 Nm ci la 35 Nm pentru cã mi s-a pãrut cam mult pentru lungimea lui. Tot la 35 Nm am strâns și cele douã șuruburi ale alternatorului.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR