Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
@Aries - frumos lucrat, felicitari! Eu am masina din 2006 si nu am avut niciodata probleme, ce-i drept EDU a fost desfacut de 2 ori preventiv pentru "imbunatatire" lipituri.
Valva Y33 am depistat-o la timp ca pompeaza motorina si am schimbat-o cu una originala.

Poate intr-o zi cu soare o sa fac si eu modificarile astea.
Skip ads

  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Da , multumesc ! Adevarul e ca tot citind ,,din umbra,, pe forum , am ramas intrigat de multimea cazurilor gen : ,,s-a oprit masina brusc in mers ,, sau ,,am 6 erori dintr-o data,,. Probabil cum a spus T.Ion , calculatoarele rezista pe motor 10-12 ani apoi incep sa pice pe capete.
Sigur , mutarea celor 2 calculatoare e o banalitate in fond dar asta stand la tastatura. Cand ai firele in mana si incepi sa injuri ca n-ai un ciocan lipit , cositor si alte cele , se cam schimba treaba .
Imi pare rau ca n-am avut timp la dispozitie sa mut ambele calculatoare in aceeasi zi si am circulat cu ECU ,,la rece,, si EDU pe motor vreo 3 saptamani - nu mai povestesc ce mers bizar avea masina ! Pur si simplu nu ma intelegeam cu ea !
Azi insa m-am umplut de satisfactie stand in parcarea de la serviciu si asteptand 'juma de minut sa se incalzeasca motorul , cand au trecut 2 colegi pe langa mine pe trotuar si unul a intrebat nedumerit : mah , motorul tau e pornit ? Smile
Ma temeam sa nu fie doar placebo dar dupa cum am spus anterior , motorul merge mai rotund si mai ,,clar,, - adica sunetul de diesel parca e mai sacadat , mai ferm. Plus ca mi-a scazut turatia relanti.
In alta ordine de idei , am trecut azi pe la Praktiker si mi-am cumparat Bison-metal pentru valva y33 + un filtru aer si unul motorina. Filtrele le voi schimba in week-end dar operatiunea y33 nu stiu daca apuc. Noroc cu colegul care a detaliat pas cu pas pe forum cum sa rezolv motorina din cablaj dar pentru mine e putin mai dificil in sensul ca va trebui sa demontez valva la tara , sa las masina acolo si sa gasesc undeva in oras un nene care sa-mi cositoreasca firele iar apoi eu sa umplu mufa cu Bison. Sau sa duc un astfel de meserias cu mine , sa-l bag sub masina pentru lucrare ca sa nu mai fiu nevoit sa sectionez alte 2 fire.

Peste toate insa acum sint in faza de ,,pipairi,, adica de cate ori am ocazia ridic capota si palpez calculatoarele. Cat e de cald suportul telescop sau aripa interioara , la fel sint si calculatoarele . Smile

PS - si un mic amendament la mutarea EDU
Inainte sa sectionez cele 2 fire maro din poza care nu ma lasau sa mut mufa EDU cat mai sus posibil , ,,am mers,, pe fire mm cu mm sa vad care unde duce. Unul mergea la mufa pompei injectie iar celalat era conectat la masa. Ok , fiind cablajul original prin tubulatura PVC si fixat cu coliere peste coliere , chiar daca era la 3 cm de planetara , nu exista riscul sa se frece de aceasta. Odata ce eu am taiat colierele originale , cablajul a capatat o oarecare larghete asa ca punctul de masa ce era fixat pe pompa injectie cu un surub cap M12 , l-am mutat mai sus intr-un filet in care era prins EDU cu un surub cap M6 + o saiba mai generoasa - totul din teama ca ,,noul,, cablaj sa nu ajunga accidental sa fie frecat de axul planetarei.

PS 2 - ca sa nu existe confuzii , eu aici m-am referit strict la motorul diesel tip y17dt.
Intre timp , pana schimb filtrele de unde banuiesc ca mi se trage , am rezolvat cumva si lag-ul tr.5 - adica pur si simplu am observat ca dupa ce calc ambreiajul si schimb din tr. 4 in 5 , daca astept 1 secunda inainte sa accelerez , totul e ok. - masina te apasa in scaun. Daca insa schimb viteza rapid si accelerez imediat , are 1 secunda de ezitare. Oricum , in tr 2 si 4 trage animalic ! Evident , cu remap. Smile
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Aries a scris:cu un surub cap M12 , l-am mutat mai sus intr-un filet in care era prins EDU cu un surub cap M6

Rectificare: surub M8/ cap 12 -- surub M6/ cap 10
  • danLaza

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 17ydt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Multumesc Aries pentru aceste informatii destul de pretioase.O sa ma apuc si eu de treaba dar mai intai sa gasesc o rampa libera.
Skip ads

  • tomcat

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Am avut ceva probleme la calculatorul de injectie l-am reparatsi nenea de acolo mi-a zis ca din cauza temperaturii apar probleme . Nu ar merge pusa o placa termoizolatoare intre calculatorul de injectie si motor ca sa nu se mai incinga ? A incercat cineva ?
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Eu ma gandeam sa pun o "Placa din fibra ceramica" sau "Patura din fibra ceramica"- se foloseste la izolat Seminee.
Temperatura de lucru: pana la 1350°C
Punct de topire: 1800°C
NU contine azbest
___________________________________________________________________

Dar cea mai fiabila este mutarea lui.

Care stie din ce material sunt suporturile la baterie ce fel de plastic.
Vreau sa extind pe verticala marginea suportului la baterie - si sa prind ECU pe el - probabil cu plastic HDPE care se gaseste la tot pasul.

Asa scrie pe bidoanele sau capacele (de bidon) din HDPE
Nici eu nu stiam ce sunt simbolurile acestea pe bidoane, capace acum stiu.

Melting Plastic HDPE
http://www.youtube.com/resu...ting+Plastic+HDPE

Tutorial asamblare pop nituri
http://www.youtube.com/watch?v=qfMAiCXs4yQ
http://www.youtube.com/resu..._query=pop+nituri
http://www.youtube.com/resu...uery=Blind+Rivet+

Fibra de sticla tesatura (am intelesc ca este mai buna) + rasina + intaritor. - nu cred ca rezista pe motor OK.
(numai la suport baterie m-am referit care nu intra in contact direct cu motorul + plus ca vibratia de pe suport baterie nu se compara cu cea de pe motor care este mult mai mare.
Docamdata ma axez pe suportul la baterie ori ma ridic cu marginea ei, ori adaug o placa pe lateral din HDPE, placa textolit electronica, si prinsa cumva vedem.
Sau intarita cu fibra de sticla textila (cu tesatura in X).

Daca aveti alte idei le astept.
Sper sa va inspire idei bune.


Ultima modificare facuta de T.ion la Lun 17 Aug, 2015 2:41 pm, modificat de 6 ori in total
  • tomcat

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Da , ma gandeam tot asa la o patura de fibra ceramica , o sa vb cu mecanicul .Va tin la curent. Mi se pare ce-a mai simpla metoda .
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Vorbind strict despre G 1.7dti unde ECU e montat deasupra pe motor si EDU pe lateralul lui, trebuie tinut cont ca nu doar fierbinteala motorului afecteaza calculatoarele ci si vibratiile.
Skip ads

  • nelu.1270

  • Mesaje scrise: 581
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Bravo celui care a deschis topicul,tie Aries si celor care au reusit sa mute locul EDU si ECU.Am reusit sa mut de ceva timp locul nepotrivit dupa multi ani de amanare al celor doua calculatoare importante,pentru functionarea buna a motorului.In primul rand am desfacut ECU acum 7 ani si l-am gasit plin de gel topit (nu era motorina)vibrat si incins la maxim.Am zis sa ii schimb locul dar mi-a fost mai usor sa ii pun un ventilator la 12 V deasupra lui,cu pornire doar cand puneam contactul...bun... dar,nu facea fata si tot am amanat mutarea lui.Dupa un an m-a lasat EDU in sensul ca atunci acceleram in forta scapa(ca niste rateuri la motoarele pe bezina)erau semne ca trebuie sa ii repar lipiturile reci(chiar asa am facut) l-am luat in casa si i-am facut lipiturile... asa ca la carte,pus in acelasi loc pe motor incins la maxim si multa vibratie.Dupa multi ani de functionat bine,acum cat am fost in concediu au aparut din nou scaparile de putere ale motorului iar cu aceasta ocazie am mutat locul ECU-EDU asa cum ati facut-o si voi.Multumesc pentru informatiile de la voi.Am cateva poze cu locatia noua a celor doua.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Felicitari, imi place cum ti-a iesit. Se vede rabdarea si migala. Ai pus distantiere la ECU si conductele de motorina le-ai tras prin spate castigand si ventilare pt ECU si pozitie fixa la conducte. Am oscilat si eu intre distantiere si suport original modificat dar nefiind in mediul meu am zis ca o sa mai revin asupra lucrarii.
Si mda, am revenit cu 2 coliere plastic ca sa scot tremuriciul conductelor motorina. Smile
  • georgemmx

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Buna dragi colegi. In final datorita voua , si pe aceasta cale multumesc pentru idee ,am finalizat si eu operatiunea de mutare Ecu Astra G 16XE , intre aripa si baterie-chiar pe suportul de plastic. Dupa aproximativ 2000 km Ecu sta bine ancorat si mai mult 25 grade maxim nu se incalzeste. Inainte aveam o eroare cu pedala de acceleratie(lipitura rece) si am decis sa mut Ecu si nu mai am eroarea. Pe scurt am demontat capacul de plastic de la motor, am demontat Ecu de pe suportul metalic si am ramas cu cel de plastic, apoi am luat fire de cupru si am facut punte (cositorit fiecare fir in parte) pentru a lungi firele pana unde aveam nevoie atat mufa K cat si M , am pus fir de masa si cam atat. Toata operatia a durat cam 4-5 ore lipit masurat mutat pornit facut proba-Totul ok. Recomand la toate masinile sa mutati de la motor Ecu-acolo este temperatura foarte mare si stim cu totii cat costa manopera de lipire pini dezlipiti din Interior. Pentru cine vrea pot sa ii dau sfaturi pas cu pas cum am facut(trebuie rabdare si putina pricepere de electronist incepator). Toate bune tuturor. Atasez si cateva imagini cu rezultatul...
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Cind umbli pe la borne trebuie sa fi cu bagare de seama din ce vad in poze:
- incearca sa acoperi borna (pozitiva +) preventiv.
- incearca sa grupezi intr-un tub toate firele de masa (-)
Sus la nivelul bateriei cu ce ai prins - cu colier de plastic?
Sau numai jos la suport baterie este prins suportul ECU?

Eu inca proiectez, modific prin atasare pe suportul baterie un adaos de plastic (tot lateralul bateriei), pe partea dinspre motor pana la inaltimea bateriei si de aici mut direct ECU pe suport baterie eventual prelungire cablurile de la o Mufa - vedem atunci de ce operati mai este nevoie, in mare va iesi cam ce ai facut tu dar pe partea cealanta.

Felicitari pentru realizare - nu multi se incumeta sa faca operatia de mutare ECU.
Skip ads

  • georgemmx

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Ai dreptate, dar la borna de plus am plasticul acela protector rosu deci sper sa nu fie nici o problema, cat despre mufare am vrut si eu sa incerc dar la mufa de la soclul M (cel de sus) sunt in jur de 60 fire si mufa mea (mama-tata) avea maxim 48 pini. Ecu l-am prins in suportul lui original de plastic pe plasticul de la suport baterie care este destul de stabil ; iti recomand daca poti sa ii pui o ramforsare(bucata de metal in paralel cu marginea suportului); cat despre cabluri am pus copex...dupa ce in prealabil am pus band izoler panzat impermeabil). Cablurile cu copex sunt trase pe langa suportul baterie -nu imi fac griji pentru noroi sau apa ca nu intra... iti doresc succes si poate pui ceva poze cu rezultatul..
  • moisei catalin

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Salut.
Astazi am pus si eu la unitatea ECU o bucata de placa din fibra ceramica.(am cautat placa de azbest dar nu am gasit Sad )
Dimensiunile au fost:15-15cm, grosime: 5mm, pret: 12ron.
Timp de lucru: 1 ora lejer.
Am mai pus si 4 distantiere (piulite) intre suport si ECU.( asa am vazut intr-un tutorial) Smile
Maine fac o proba de 50km si am sa vad cum se comporta Smile
Am atasat si cateva poze.
Bafta.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Pe benzinar vad ca sint altfel pozitionarile ca pe buclucasul y17 dar oricum , felicitari pentru ca ai trecut la fapte !
Acum stau si ma intreb daca intre ,,placile,, alea fibroase nu se va acumula praful, umezeala si eventual vapori de ulei si antigel .
Eu cel putin as fi incadrat acele fibre intre 2 placi chiar de lemn/placaj din lipsa de bucati azbest, sub forma de strat pe strat si format un mic panou bine presat . Ar fi avut zic eu si o mai buna sustinere si mai rigida , si aspect si ventilare.
Dar nu sint eu la butoane la masina ta ! Smile)
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
SI uite asa va faceti de lucru degeaba. Am mai spus-o de zeci de ori si o repet. moartea calculatoarelor nu este caldura degajata de motor. Este caldura degajata de ELE in timpul functionarii, cat si traseele foarte subtiri care au fost un compromis pentru mentinerea gabaritului scazut.

Cositorul se topeste la 240+ grade celsius. pe blocul motor ai MAXIMUM 100. Lipiturile reci se formeaza in intervalul de temperatura apropiat de punctul de topire (200+). Trageti voi concluziile mai departe. Asta pe langa faptul ca EDU sta pe un radiator urias de aluminiu in locul original.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Aste e valabil pentru z16xe sau si pentru y17 ?
  • georgemmx

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Pt colegul cu 19Max, sunt doar electronist amator dar pot sa iti garantez ca lipitura rece se deterioreaza din cauza temperaturii mari si vibratiilor. Cat despre caldura proprie a Ecu te asigur ca mai mult de 40 grade nu trece singura sursa de caldura sunt cele 3 surse de 5 v din interiorul Ecu si putin procesorul. Eu cred ca este o idee buna mutatul de langa motor. A ajutat multi colegi sa faca economii si sa nu dea 500 ron la reparatie.
  • Aries

  • Mesaje scrise: 890
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Mar 2015

  • Mesaj Privat
Conform Ion Creanga ,,- nu stiu altii cum sint ( cu z16xe) dar eu cand ma gandesc la Ozana cea ..... Smile '' eu stiu cum era ECU meu pe y17. Iti facea pur si simplu basica pe degete de fierbinte ce era . Nu mai amintesc de trepidatiile de diesel !
Ca am facut bine ori rau sau e inutil ce am facut , clar , inapoi nu mai mut cele 2 calculatoare ! Amin !
  • DiplomaT

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2015

  • Mesaj Privat
Intrebare intrebatoare : Firele de la ECU si EDU trebuiesc neaparat prelungite? Intreb deoarece nu ma pricep mai deloc sa cositoresc si nu vreau sa fac vre-o boacana .. Fac referire strict la Y17DTI
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR