Iedutz
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Belgia
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
salut Daniel,
am schimbat doar rulmentul de la axul cu vit 1-2 5-6, cel mic, care avea rolele ciupite. ceilalti erau ok ok.
cand am strans capacul prima oara, nu puteam invarti axul central dinspre motor. am desfacut, scos camasa rulmentului, am slefuit putin distantierul dintre camasa si carcasa (5 microni cred sau poate mai putin), si am repus camasa la loc. am pus capacul si totul ok, se invartea usor. asa ca am montat totul inapoi, pus silicon de etanseitate si strans. verificat daca se invarte si totul ok, adica usor in 1a, si din ce in ce mai greu catre a 5a, intr-a 6a abia am reusit sa invantim. lucru normal zic eu, datorita distribuirii rapoartelor. cuplajul vitezelor merge foarte usor, nu agata, nu trebuie sa pui presiune, totul lin clank clank.
acum stau si ma gandesc ca puteam sa verificam jocul fiecarui ax (1-2 5-6 si 3-4-R) daca dadeam diferentialul jos. asa aveam acces la fiecare ... dar nu ne-a dus capul atunci ....
si acum, sa o desfacem din nou ......
ufffff
explica-mi te rog, de ce spui ca ar fi pinioanele?
PS span nu am gasit pe magnet, decat foarte putin, foarte fin.
merci
am schimbat doar rulmentul de la axul cu vit 1-2 5-6, cel mic, care avea rolele ciupite. ceilalti erau ok ok.
cand am strans capacul prima oara, nu puteam invarti axul central dinspre motor. am desfacut, scos camasa rulmentului, am slefuit putin distantierul dintre camasa si carcasa (5 microni cred sau poate mai putin), si am repus camasa la loc. am pus capacul si totul ok, se invartea usor. asa ca am montat totul inapoi, pus silicon de etanseitate si strans. verificat daca se invarte si totul ok, adica usor in 1a, si din ce in ce mai greu catre a 5a, intr-a 6a abia am reusit sa invantim. lucru normal zic eu, datorita distribuirii rapoartelor. cuplajul vitezelor merge foarte usor, nu agata, nu trebuie sa pui presiune, totul lin clank clank.
acum stau si ma gandesc ca puteam sa verificam jocul fiecarui ax (1-2 5-6 si 3-4-R) daca dadeam diferentialul jos. asa aveam acces la fiecare ... dar nu ne-a dus capul atunci ....
si acum, sa o desfacem din nou ......
ufffff
explica-mi te rog, de ce spui ca ar fi pinioanele?
PS span nu am gasit pe magnet, decat foarte putin, foarte fin.
merci
- Daniel
- ****
- 2,830 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,830
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Sa nu fie ciupite pinioanele.
Apoi sincroanele, daca nu functioneaza corect, pot face zgomote - e si o chemare in service pe tema asta.
Dar, daca tot ai desfãcut, verifica jocul pe fiecare ax in parte.
LE: verifica integritatea fiecarei piese pe toatã circumferinta. De asemenea, vezi daca a se misca fata de ax.
Apoi sincroanele, daca nu functioneaza corect, pot face zgomote - e si o chemare in service pe tema asta.
Dar, daca tot ai desfãcut, verifica jocul pe fiecare ax in parte.
LE: verifica integritatea fiecarei piese pe toatã circumferinta. De asemenea, vezi daca a se misca fata de ax.
Iedutz
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Belgia
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
ne-am uitat la toate pinioanele si erau ok. cum ziceam nu am gasit span mult pe magnet. sincroanele merg usor, cupleaza ok. nu aud nici un zgomot de la cutie. cat ne-am jucat cu vitezele, cutia fiind pe masa, totul mergea usor. miscam selectorul si de la jumatatea cursei se ducea singur pe pozitie.
joc pe ax nu am simtit. e drept ca nu le-am luat la puricat. gasind rulmentul cu role ciupite am zis ca am gasit problema si nu am mai investigat in profunzime.....
o sa vad daca o mai desfac inca o data sau o vand ....
e clar ca e din cutie si mai ales axul cu 1-2 5-6, caci face diferit intr-a 5a fata de a 6a. intr-a 4a n-am avut curaj sa urc pana la 110-120km\h.
merci frumos de indrumari
joc pe ax nu am simtit. e drept ca nu le-am luat la puricat. gasind rulmentul cu role ciupite am zis ca am gasit problema si nu am mai investigat in profunzime.....
o sa vad daca o mai desfac inca o data sau o vand ....
e clar ca e din cutie si mai ales axul cu 1-2 5-6, caci face diferit intr-a 5a fata de a 6a. intr-a 4a n-am avut curaj sa urc pana la 110-120km\h.
merci frumos de indrumari
- Daniel
- ****
- 2,830 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,830
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Iedutz
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Belgia
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
apoi ceapa ma-sii ... ca asta e baiul cu masinile SH ... nu stii ce iei : )))
o mai am inca pe cea veche, tot o Vectra C, GTS, cu 281 000km din 2003. cam trancane nitel pe spate, in rest e super ok.
cand am luat breakul am zis ca am facut afacere ... insa din cate se vede nu prea.
m-am uitat pe net, setul de rulmenti nu e scump, insa nu am timp sa ma ocup, ca ce-am facut pana acum am facut cu prietenii ... nicidecum service. astia aici nu prea se baga la reparat, la ei se schimba cu de-a'ntregul. si apoi manopera e scumpa aici .... de aia am incercat sa o fac eu. nevasta-mea ma bate la cap sa o vand, ca nu o sa o repar niciodata, ca nu imi mai da nici un ban in plus ... ca si asa am mai bagat inca 1000 euri tot pt problema asta, schimband rulmenti la roti, planetare .... diagnostice (unde toti strang din umeri)...
ofofof ....
o mai am inca pe cea veche, tot o Vectra C, GTS, cu 281 000km din 2003. cam trancane nitel pe spate, in rest e super ok.
cand am luat breakul am zis ca am facut afacere ... insa din cate se vede nu prea.
m-am uitat pe net, setul de rulmenti nu e scump, insa nu am timp sa ma ocup, ca ce-am facut pana acum am facut cu prietenii ... nicidecum service. astia aici nu prea se baga la reparat, la ei se schimba cu de-a'ntregul. si apoi manopera e scumpa aici .... de aia am incercat sa o fac eu. nevasta-mea ma bate la cap sa o vand, ca nu o sa o repar niciodata, ca nu imi mai da nici un ban in plus ... ca si asa am mai bagat inca 1000 euri tot pt problema asta, schimband rulmenti la roti, planetare .... diagnostice (unde toti strang din umeri)...
ofofof ....
Iedutz
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Belgia
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,830 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,830
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
opelro
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Prahova
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2016
- Mesaj Privat
Am cumparat recent o Insignia din Olanda, 100.000 reali, verificati in reteaua Opel.Cand am facut proba am vazut ca maneta are celebrul joc dar nu mi-am dat seama ce are( nu citisem despre aceasta problema a cutiei M32, eu venind de la 5 Skoda Octavia).Dupa ce am ajuns in tara am inceput sa caut si am gasit zeci de articole si comentarii referitoare la problema cutiei. Am mers la service( mentionez ca nu aveam nici un zgomot sau huruit doar acel joc in viteaz a I a ). Raspunsurile celor de la service( chiar si reprezentanta) au fost : doar pentru atat sa dam cutia jos , sa asteptam pana face zgomot.Bineinteles ca nu am ascultat , am demontat cutia, am mers la Cluj, am schimbat rulmentii care aratau ca in poza. Concluzia o trageti voi.
PS Nu credeam ca la o masina care a avut un pret de 34.000 Eur, noua, pot pune in cutie 3 marci de rulmenti( SNR - cel mic care era ff uzat, Timken si inca o marca).
Am pus un mic film cu jocul manetei pentru ca intreba cineva cam cat de mare era jocul si cat de uzat era rulmentul.
PS Nu credeam ca la o masina care a avut un pret de 34.000 Eur, noua, pot pune in cutie 3 marci de rulmenti( SNR - cel mic care era ff uzat, Timken si inca o marca).
Am pus un mic film cu jocul manetei pentru ca intreba cineva cam cat de mare era jocul si cat de uzat era rulmentul.
opelro
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Prahova
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2016
- Mesaj Privat
opelro
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Prahova
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2016
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,830 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,830
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
opelro
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Prahova
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2016
- Mesaj Privat
A trebuit sa-l schimb pe cel mic de la a 6 a, care pica cel mai des, cei 2 mari de jos deoarece aveau stratul de uzura compromis, cel de la viteza a 4 a ( tot mic) era ok dar a fost schimbat deoarece era marca SNR si am considerat ca nu e ok sa las 3 Timken si un SNR. Ceilalti 2 ( care am inteles ca nu se uzeaza niciodata ) sunt pe axul central si nu sunt folositi in sarcina erau ok.Toata distractia a costat: 400 Ron demontat ,montat cutie la Ploiesti, 1000 Ron rulmenti plus manopera schimbat rulmenti la Cluj( a fost demontat orice sincron si rulment, saiba, etc verificat tot), 155 Ron ulei original GM rosu.
Iedutz
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Belgia
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
- Daniel
- ****
- 2,830 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,830
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
opelro
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Prahova
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2016
- Mesaj Privat
Am facut vreo 2000 km dupa schimbarea rulmentilor. Am urmatoarele probleme: in viteza a 4 a intre 65-75 km/h maneta are o vibratie si in viteza a 4 a si a 6 a in momentul cand accelerez putin mai brusc maneta are un mic joc( mai mic fata de cel din viteza a 1 a inainte de schimbarea rulmentilor). Voi aveti ceva joc in schimbator cand este in viteza?
- Daniel
- ****
- 2,830 mesaje
- din 06 Dec 2004
- Astra 2012 A17DTJ
- Bucuresti
Daniel
- Mesaje scrise: 2,830
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2012 A17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Dec 2004
- Mesaj Privat
Vibratia clar indica o problema. In schimb, mișcãrile pe care le sesizezi, sa nu e cauzate de miscarea ansamblului cutie-motor pe tampoane. Acum depinde si cat de mare e miscarea aia. In treapta 5 nu face ?
La ce firma ai fãcut cutia? Garanție ti-a dat?
Cãutând pe net, am vãzut cã sunt multi reparatori de cutii in zona Cluj- o avea legatura cu fabrica de cutii de viteza din zona .
La ce firma ai fãcut cutia? Garanție ti-a dat?
Cãutând pe net, am vãzut cã sunt multi reparatori de cutii in zona Cluj- o avea legatura cu fabrica de cutii de viteza din zona .
opelro
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Prahova
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2016
- Mesaj Privat
horaa- Suspendat
- 3,472 mesaje
- din 05 Oct 2012
- Astra 2012 a14net
- Bihor
horaa- Mesaje scrise: 3,472
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2012 a14net
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Oct 2012
- Mesaj Privat
- Laurentiu72
- *
- 15 mesaje
- din 21 Jan 2017
- Astra 2013 A17DTC
- Botosani
Laurentiu72
- Mesaje scrise: 15
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2013 A17DTC
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2017
- Mesaj Privat
- koko69
- **
- 182 mesaje
- din 14 Jul 2007
- Astra 2008 Z17DTJ
- Bucuresti
koko69
- Mesaje scrise: 182
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jul 2007
- Mesaj Privat