Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • funkkk

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Va salut,sunt nou pe acest forum,nu stiu daca postez corect problema mea aici,in cazul in care nu e bine aici rog respectuos un moderator sa mute topicul meu la locul potrivit.multumesc.
Sa incep cu problema mea care ma imbatranit 10 ani.
Mi-am cumparat o astra h z16xep si am urmatoarea problema cu ea
Cateodata nu mereu cand vreau sa o pornesc invarte motorul dar cand da sa porneasca parca ceva i-ar taia alimentarea si nu mai porneste,dupa acea daca incerc iarasi sa dau la automat nu mai invarte nu mai face absolut nimic,pui contactul dai de cheie si nu se intampla nimic,daca o las ceva timp 1-2 minute porneste fara nici o problema.mentionez ca fasa asta o face atat la cald cat si la prima pornire.daca stie careva dintre voi sau sa lovit careva de problema asta va rog dati-mi si mie un sfat,va multumesc.
Skip ads

  • funkkk

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Precizez ca am incercat cu alt ECU scris pe masina si face aceasi problema,am incercat si cu alt CIM si face aceasi problema,verificat baterie si electromotor,toate functioneaza in parametrii normali.
  • funkkk

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Un bun prieten care e si electronistu care a incercat sa ma ajute mi-a zis ca toata problema ar venii de la necomunicarea ECU-CIM dar nu prea intelege unde se pierde legatura,si mi-a sugerat sa-mi traga fire separate din cim in blocul de sigurante si din ecu in blocul de sigurante si sa le imperecheze acolo,credeti ca ar fi o solutie buna?
  • scanx

  • Mesaje scrise: 679
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Cam greu, dar poate fi si asta o varianta si daca vrea sa faca asta, sa nu uite sa torsadeze firele, ca altfel dai in altceva.
Skip ads

  • funkkk

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Nu stiu ce inseamna dar o sa-i spun si treaba asta,problema e ca el repara destul de rar Opel,si ma pus pe mine sa caut o schita sau ceva de genu asta ca sa vada unde se imbina firele de la mufa UEC si PIN CAN high sau ceva de genu asta,eu sunt paralel cuvelectronica dar ceva de genu asta mi-a spus.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Nu -i mai usor de verificat continuitatea unor fire, decit sa le dublezi inutil...Se mai poate folosi testerul si chiar aparatul de masura,stiind tensiunea pe comunicarea CAN.
  • cristi_bv

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
aparatul de masura nu te ajuta cu nimic cand vine vorba de comunicatii pe can,singurul aparat care poate fi folosit cu succes este ociloscopul, cu el se urmareste forma semnalelor.Banuiesc paraziti indusi in reteaua can.Daca o sa cauti putin pe forum o sa gasesti un coleg care a avut aceleasi probleme si a fost electromotorul defect.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
In speta data s-a pus problema lipsei de cominicare CAN,deoarece firele ar fi intrerupte.Se stie ca informatia CAN este "livrata" pe 2 fire(low si higt) Magistrala CAN conține douã fire numite CAN_H (High voltage) și CAN_L (Low voltage). Pe firul CAN_H tensiunea electricã poate avea douã nivele: 2.5 și 3.5 V. Pe firul CAN_L tensiunea electricã poate fi de 1.5 și 2.5 V.
Semnalele de tensiune pe cele douã fire au ambele valoarea 2.5 V sau 3.5 V pe CAN_H și 1.5 V pe CAN_L. Traducerea acestor valori de tensiune în semnal digital se face prin diferența celor douã tensiuni. Când tensiunea pe cele douã fire este de 2.5 V diferența este de 0 V, când cele douã tensiuni au 3.5 și 1.5 V, diferența este de 2 V. Semnalul de tensiune ce are valori de 0 și 2 V reprezintã valori digitale de 1 și 0.

Cele douã valori digitale nu sunt reprezentata exact de valori fixe de tensiune. Datoritã eventualelor perturbații aceste valori pot varia între anumite limite. Astfel, valoarea digitalã de 0 poate fi reprezentatã de o tensiune între -1.0 și 0.5 V iar valoarea digitalã 1 înseamnã o tensiune între 0.9 și 5.0 V.

Atenție: Sã nu se facã confuzie între CAN HS (High Speed) și CAN_H (High voltage). Primul reprezintã viteza de transfer a datelor iar a doua tensiune electricã din fir. Aceeași observație este valabilã și pentru CAN LS (Low Speed) și CAN_L (Low voltage). Ambele versiuni de vitezã conțin cele douã fire CAN_H și CAN_L! Deci continuitate firelor pe CAN,se poate verifica cu voltmetrul,verificind de fapt tensiunile pe LOW si HIGT...
Skip ads

  • cristi_bv

  • Mesaje scrise: 346
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Insignia 2015 A20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
La viteze de pana la 1Mbps Ecu termina de trimis pachetele de date pana sa miste ceva aparatul de masura.Explicatia dvs e corecta,doar ca se vorbeste de amplitudinea semnalului dreptunghiular de pe magistrala si este valabila in cazul in care magistrala este activa.
Nu intotdeauna eroarea de lipsa de comunicatie inseamna ca nu se trimite nimic,se poate transmite informatie eronata,caz in care diagnosticarea defectiunii este greoaie.
PS: Edc16, tensiune masurata cu aparatul de masura pe CAN_H:2.52, CAN_L:2.48, diferenta 0.04V si totusi calculatorul functionaza perfect.
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
In speta noastra valoarea tensiunii CAN,prezinta importanta mica,scopul fiind cel de a verifica continuitatea retelei CAN,iar prezenta tensiunii(diferenta),ma face sa cred ca nu-s intrerupte cele 2 fire...Cine vrea sa avanseze la alt nivel,apeleaza la tester,la osciloscop,fiecare furnizind informatii specifice...
  • funkkk

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Cristi si big_electro vad ca aveti cunostinte vaste de electronica,nu credeti ca ati putea sa ma ajutati cu o recomandare care m-ar putea ajuta sa-mi rezolv problema,nu stiu ce sa mai verific si ce sa mai fac.electromotoru am fost la un service si mi la verificat si a zis ca e in perfecta stare de functionare,maine o sa mai merg la electronistu care mi-a facut probele cu cim-u si cu ecu sa incerce si varianta cu firele sa vada daca reuseste sa faca ceva.
  • funkkk

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2010

  • Mesaj Privat
big_electro61 a scris:In speta noastra valoarea tensiunii CAN,prezinta importanta mica,scopul fiind cel de a verifica continuitatea retelei CAN,iar prezenta tensiunii(diferenta),ma face sa cred ca nu-s intrerupte cele 2 fire...Cine vrea sa avanseze la alt nivel,apeleaza la tester,la osciloscop,fiecare furnizind informatii specifice...

Firele intrerupte nu cred sa fie pentru ca,cum am spus se intampla sa-mi porneasca consecutiv de 15-20 de ori si dupa aceea sa faca probleme,face si la prima pornire cat si la cald,o las 1 maxim 2 minute si porneste fara probleme.
Skip ads

  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,493
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Un tester bun si o persoana pe masura,poate urmari cauzele ce pot duce la imposibilitatea pornirii...
  • funkkk

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Masina de pornit porneste foarte bine,doar ca o apuca cateodata si nu mai porneste,i-am facut diagnoze peste diagnoze si teste peste teste,schimbat cim/ecu,verificat electromotor,verificat baterie,facut legatura pe direct de la cim la ecu, aceasi problema.acuma am lasat-o la un electronist care mi-a zis ca nu are cum sa nu-i dea de cap,daca nu ai da nici asta de cap nu am decat sa o dezmembrez si sa o vand Sad.
  • adrian82

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
la astra ge 1.7dti daca tot refaceti lipiturile si dublati traseele de forta schimbati si condensatorii de 10uF fiindca se manifesta ciudat la temperaturi reci si de aici toata problema cu acest calculator de injectie penibil, multi uita sa spun acest aspect si de la condensatori e toata buba plus va ia si zeci de lei pentru un penibil de condensator care nu depaseste 5 bani pretul !
Daca chioparul ( invertorul ) nu lucreaza in parametrii deci nu alimenteaza eletrovalva spil parca si pa motorina in injectoare asta o puteti verifica desfacand ventilul la injectorul 4 sau 1 si dand la automat trebuie sa apara motorina sub presiune !
Am masurat tensiunea pe eletrovalva cu bube si nu atingea 170V ci era la 60V , cum am schimbat condensatorii cum a luat-o la sfert chiar pe timp rece .... fiindca pe timp rece se manifesta nesimtita problema ! Condensatorii cu timpul isi pierd capacitatea din cauza temperaturii de aceea multi au mutat calculatorul pe panoul de foc prin prelungirea firelor si izolarea lor !

Condensatorii se pun cu coeficientul de temperatura 105 de grade 120 khz speciali pentru invertoare fiindca se gasesc ,sunt ei mai scumpi dar cu siguranta merita ! http://www.conexelectronic....odus.php?id=39061 Sau condensatorii originali cu tantal dar nu i recomand http://www.conexelectronic....dus.php?id=117739 !
  • danLaza

  • Mesaje scrise: 89
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2001 17ydt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jan 2009

  • Mesaj Privat
adrian82 O informatie foarte utila pentru posesorii astra g 1,7 ydt multumim. O poza cu locatia condensatorilor ce trebuie inlocuiti ar fi binevenita. Un an nou fericit fara probleme la masina.
  • adrian82

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Aug 2008

  • Mesaj Privat
poza
si o imagine de pe youtube cu siguranta e explicat in detaliu ce se verifica !

o problema acida ar mai fi si tranzistorul smd fet mos BSS138N !

Se schimba cositorul la bobina de inductanta pus pe torul de ferita si la traf inclusiv la condensatorul mare de 1500uF cu un cositor avand in componenta argint adica staniuargint !
Se verifica sursa de 8V Lm7808 am vazut pe unele forumuri ca multi au inlocuit-o cu lm 7809 de 9V !
  • ghibea c

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2010

  • Mesaj Privat
De unde pot cumpãra instalația electricã ecu?Este coaptã și face scurt.Am încercat sã izolez firele dar izolez intr-o parte și pușcã altundeva.Am o vectra b 1.8 16 v xe.Aștept rãspuns.Mulțumesc anticipat.
  • florinelxxl

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Olt
  • Masina: Astra 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mai 2015

  • Mesaj Privat
adrian82 a scris:poza
si o imagine de pe youtube cu siguranta e explicat in detaliu ce se verifica !

o problema acida ar mai fi si tranzistorul smd fet mos BSS138N !

Se schimba cositorul la bobina de inductanta pus pe torul de ferita si la traf inclusiv la condensatorul mare de 1500uF cu un cositor avand in componenta argint adica staniuargint !
Se verifica sursa de 8V Lm7808 am vazut pe unele forumuri ca multi au inlocuit-o cu lm 7809 de 9V !

pacat ca nu vorbeste romaneste,,era bine
  • bita neagu

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2004
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2016

  • Mesaj Privat
Salut am o problema la vauxhall vectra din 2004 mi sa oprit brusc si am duso la service a pus testerul p ia si mia dat cod eroare p1222 ar fi pompa d injectie am dus pompa la reparat si mi sa spus k partea mecanica nu e stricata si ar fi calculatorul de p pompa la reparat am montato si masina ctot nu porneste ce alceva ar putea fi va rog care ati patit la fel dati-mi un sfat
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR