Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • bbbbbbb

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Corsa 2001 y17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2009

  • Mesaj Privat
freelancevoyager a scris:Azi am reparat un calculator de injectie la un motor Y1.7DT. Codul de eroare citit cu OP-COM era P0251 - Spill Valve Malfunction (Injection Pump)
(0Cool - Not present.
Masina pornea uneori, apoi se oprea brusc, alteori nu pornea deloc. Urmand pasii din TIS 2000, am ajuns la A10 (calculatorul de injectie, montat pe pompa) defect. S-a demontat acesta, desfacut capacul si s/au gasit 4 lipituri reci, 3 de la condensator si inca una de la trasnformatorul toroidal, vizibile in poza de mai jos. Am refacut lipiturile, montat la loc si masina merge perfect. Scutit clientu de 3500 lei.

Stie cineva care ar fi motivul real pentru decositorirea acelor "picioruse" de la calculatorul pompei de injectie ?
Mie mi s-a intamplat lucrul acesta a doua oara la interval de 6 luni , desi acum nu am gasit atat de libere acele picioruse ca acum 6 luni ( dupa ce le-am cositorit din nou vad ca masina merge dar nu stiu pentru cat timp) Sa aiba vreo problema calculatorul pompei de se intampla acest lucru . Mi-e frica sa plec cu ea la drum lung. Se poate inlocui acest calculator cu unul la mana a doua ?
Skip ads

  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
bbbbbbbbbb,
hai sa-ti spun o smecherie la calculatorul de injectie:
pune intre calculatorul de injectie (EDC) si supurtul acestuia de aluminiu de pe blocul motor 4 bucati saibe metalice (deci cate o saiba metalica pentru fiecare surub de prindere a calculatorului pe suport).
Ai sa vezi ca nu-ti mai apar asa des lipiturile reci in calculatorul de injectie.
Smecheria este ca punand aceste saibe, calculatorul de injectie va avea o mica distanta intre el si suportul sau si se va ventila mai bine, pentru ca suportul EDC se incinge supertare din cauza incalzirii normale a blocului motor.
Asta daca binenteles nu ai vreo componenta electronica din interiorul EDC stricata...
  • bbbbbbb

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Corsa 2001 y17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Mersi de sfat Nicu .
Mi se pare cam suspect ca atat de repede sa se fi oxidat sau sa se fi decositorit acele picioruse . Ieri dupa ce nu a pornit m-am dus cu alta masina sa o iau acasa ca sa defac calculatorul. Cand am ajuns la ea am incercat sa o pornesc si nu a pornit , cand am ajuns acasa a pornit ( se poate sa se fi miscat ceva in timpul trasului ? Mentionez ca s-au mai facut socuri in timpul deplasarii cand se intindea cablu cu care eram legat de cealalta masina ) Cand l-am desfacut singurul lucru pe care l-am facut a fost sa intaresc acele lipituri care existau sau mai bine zis am dat acele lipituri vechi si am facut altele .
Saibele sa fie oare mai groase ca sa fie mai mare distanta dintre calc. si blocul motor?
Intr-un cuvant m-a mancat electronica de pe motoarele acestea.
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
cu placere.
Saibele sa fie standard, cu gaura cat diametrul suruburilor de prindere a ECM. Foarte important este ca aceste saibe sa fie metalice, pentru ca ECM-ul isi ia masa (minusul) din suportul sau de aluminiu de pe blocul motor.
Uite, daca vrei, eu te-as sfatui sa mergi si la un electronist bun care nu te rupe de bani din orasul tau si sa-ti verifice componentele electronice mai importante ale ECM, pentru ca ai pe acolo condensatori bobine, rezistente si tranzistori care pot fi defecti sau devalorizati.
Incearca si chestia cu saibele si mergi la un electronist bun.
nicu.
Skip ads

  • bbbbbbb

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Corsa 2001 y17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Dupa cateva drumuri facute noaptea asta vad ca masina se comporta bine . Sper sa-i fi dat pentru moment de cap si o sa pun in practica sfaturile tale .
Multumesc
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Modulul de pompa nu are nevoie de masa,are prin firele din mufa
Deci puteti pune fara grije saibe izolatoare.Dar mai importanta este starea lui de oboseala,sau modul de reconditionare.Eu personal l-am lasat unde l-a pus fabrica desi am cablul prelungit si puteam sa-l pun oriunde.
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
cu placere si ma bucur ca-ti merge masinuta.
ca final, hai sa-ti arat ce este prin interiorul calculatorului tau de injectie, ca sa vezi cam ce este de verificat pe acolo:


bafta multa si drum intins fara probleme Very Happy
nicu.
  • bbbbbbb

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Corsa 2001 y17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Momentan o sa merg asa cu el pana la urmatoarea abatere a calculatorului Mad .Sper sa nu fiu departe de casa Very Happy . O intrebarea as avea. Stie cineva ce cote normale trebuie sa aiba acei condensatori cand o sa-i verific? Poate sa-mi dea cineva o schema ? Daca este pe forum sa ma scuzati dar eu nu am gasit nimic.
Multumesc inca odata pentru atentia acordata.
Skip ads

  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Nu exista cote la condesatori decat la dimensiunile acestuia ,este bine sa verifici cu un capacimetru ,valorile condesatorilor acestea sunt inscriptionate pe fiecare, exemplu 10microF/50V sunt aparate de masura universale care au si capacimetru inclus in ele dar masoara valori pana la 20 microfarazi,se mai pot masura si pe ohmetru incarcarea si descarcarea acestora dar asta daca nu ai experienta nu-ti poti da seama daca condesatorul este ok ,valorile pe capacimetru trebuie sa fie cat mai aproape de cea nominala si atentie cei umflati nu trebuie sa-i lasi in montaj chiar daca valoarea este afisata ok.


Ultima modificare facuta de StefanTolos la Joi 22 Jul, 2010 11:46 pm
  • bbbbbbb

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Corsa 2001 y17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Merge sa iau calculatorul de la pompa de injectie la mana a doua? Acesta trebuie sa fie resoftat cum este nevoie la ECU ? Am gasit unul la mana a doua si ma gandeam ca ar fi o solutie mai ieftina decat unul nou care nu mi-l permit.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Nu trebuie resoftat, 4 piulite si gata. Oricum si la cel SH trebuie intervenit preventiv.
  • nicu.costinesti

  • Mesaje scrise: 504
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2000 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Sep 2008

  • Mesaj Privat
bbbbbbbb,
sunt curios daca ti-a mai facut figuri masinuta dupa ce ai pus saibele sub EDC.
nicu.
Skip ads

  • bbbbbbb

  • Mesaje scrise: 132
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Corsa 2001 y17dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2009

  • Mesaj Privat
nu am facut lucrul cu saibele .
Inca o intrebare nicu . Am mai scris un topic cu aceasta problema . Cand decelerez imi face niste mici suturi masina si la urcare si la coborare ( mai exact tot timpul).
Crezi ca tot din problema cu calculatorul de la pompa de injectie face acest lucru?
Am putina treaba saptamna aceasta si nu pot sa rezolv problema o sa te anunt cand rezolv treaba.
Nu mi-a mai facut nicio problema corsara singura problema sunt acele suturi atunci cand decelerez.
Multumesc pentru interesul acordat
  • samuel iris

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2002 Y 1.7 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2009

  • Mesaj Privat
daca are cineva schema calculatorului de injectie de ASTRA 1.7DT cu codul 16267710 ,am un tranzistor smd ,ars si nu stiu ce este,pe el scrie "MO 2"
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Uite aici un link cu codificarea SMD, poate te ajuta cu ceva. http://www.marsport.org.uk/smd/mainframe.htm

Dai click pe M in sectiunea "1st character of code" si cauti, cred, M02. Din cate vad e un mosfet si se prea poate sa fie bun, pentru ca nu se verifica, ca bipolarii.
  • samuel iris

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2002 Y 1.7 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2009

  • Mesaj Privat
multumesc pentru link ,dar nu cred ca este compatibil codul (BF901R)pentru ca tranzistorul meu are 3 pini iar cel din link are 4
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Asta e bun? http://www.cel.com/pdf/datasheets/ne461m02.pdf

Pune si tu o poza cu tranzistorul.
  • samuel iris

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2002 Y 1.7 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2009

  • Mesaj Privat
nu este bun nici acela ,am facut o poza


  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Ce te face sa crezi ca ala e ars? Ai vreo unul identic si la masuratori iese altfel?
Ce comportament are masina? Ce eroare ai?
  • samuel iris

  • Mesaje scrise: 7
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2002 Y 1.7 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2009

  • Mesaj Privat
masina nu mai porneste ,iar tranzistorul are doi pini scurtcircuitati ,si pe placa mai are inca un tranzistor la fel care este bun
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR