Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,453
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Problema: se da o masina (sa zicem cea din semnatura) care trebuie sa mearga pe un plan (nu se stie inclinatia). la 70 km/h, in treapta a IV-a motorul are ~3000 rpm, in a V-a, ~1800 rpm.
Teoria simpla spune ca in a V-a ar consuma mai putin (simplificand problema, ai nevoie de x grame combustibil per explozie, in a V-a ai mai putine explozii, etc.) Pe de alta parte, pe baza necesarului de putere, bla, s-ar putea ca amestecul in a V-a sa contina mult mai mult combustibil, deci s-ar putea ca de fapt consumul sa fie mai mare.
Ca sa sintetizez: cum e influentat consumul de turatia motorului, si cum se poate determina turatia optima pentru fiecare treapta de viteza (adica daca vreau sa parcurg distanta X cu o anumita treapta, la ce turatie am consumul cel mai mic?)
Desi sunt inginer, in ale mecanicii sunt cam profan. Are cineva o opinie avizata, cu explicatiile de rigoare? Sa mai invat si eu una-alta Wink
Skip ads

  • Dragster

  • Mesaje scrise: 172
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Exista anumite voci pe acest forum (nu zic cine dar stiu ei Florinike) care sustin ca atunci cand la schimbarea treptei de viteza rpm-ii se afla in preajma turatiei de cuplu maxim (3600rpm in cazul motorului meu) se asigura un consum optim (si in general condusul in preajma acestei turatii)