Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  • nigab

  • Mesaje scrise: 254
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2006

  • Mesaj Privat
1.7dti_edition2000 a scris:
Obs:desi dadusem bine codul am primit un radiator facut de aceeasi firma dar cu ambele mufe de apa drepte,fara cotul la 90 grd de la una din ele cum era cel original,da observind tirziu am mai tras de furtun si l-am montat asa
Mr. Green
.Dupa cate vad avem acelasi motor dar la mine ambele conducte de apa sunt in unghi drept nu numai una si sa stii ca asa este si cel vechi.Ca producator ambele sunt facute de BEHR.Asta inseamna ca totusi sunt diferente intre motoare,chiar daca si al meu este Y17DT?
Skip ads

  • Visse

  • Mesaje scrise: 1,464
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2005

  • Mesaj Privat
1.7dti_edition2000 ,circuitul de racire se curata de resturile de ulei in timp si in multi km parcursi nu imediat cum ai schimbat termoflotul .
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Visse a scris:1.7dti_edition2000 ,circuitul de racire se curata de resturile de ulei in timp si in multi km parcursi nu imediat cum ai schimbat termoflotul .


Corect,problema e ca o vreme mai iesea mai mult spuma neagra dar acu sint si ceva pete de ulei negru ca la inceput (bine,nu in asa cantitate)
O sa urmaresc pina la primavara sa fiu sigur de fenomen,radiatorul de ulei l-am schimbat prin august.
  • gaby_roncu

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2008

  • Mesaj Privat
e sigur racitorul de ulei.

Edit
Te rog sa te abtii de la afirmatii si etichete la adresa utilizatorilor acestui forum. Iti exprimi punctul de vedere si atat.
Nu ti-ar strica sa citesti regulamentul nitel, pentru a nu avea probleme cu moderatorii in continuare.
editat de Iulian

Skip ads

  • simeontimplaru

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2002 Y1,7DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Poti sa schimbi 1000 de garnituri daca chiulasa nu e plana si automat ai scapari de ulei in lichidul de racire si invers si atunci ai emulsie de ulei are culoarea cafelei cu lapte{uleiul din motor}
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Dilema cu uleiul vine de la faptul ca odata intrat in instalatia de racire devine ca o smoala si se prinde prin radiator etc si iese f greu si treptat
Am constatat ca doar daca incalzesti pe loc motorul la 2000 rot/min vreo 10 minute reuseste sa se incinga suficient radiatorul si sa mai iasa din el sa ajunga in vasul de expansiune.
Ajuta si solutia Berkebile 2+2 de spalat radiatoare,care e un fel de acetona indoita cu apa.
  • relu1406

  • Mesaje scrise: 86
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Vectra 2003 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Sep 2006

  • Mesaj Privat
am avut si eu problema cu presiune mare in sistemul de racire. am postat ce am facut eu, undeva pe aici. exista un simplu test de verificare a prezentei gazelor in sistemul de racire de la firma WURTH, o amarita de pipeta cu o solutie speciala ce se tine cumva in locul busonului de la vas. prima data nu mi-a dat, dar dupa ce am incins masina de a deschis supapa, am scos dopul si am mai forjat-o si a indicat prezenta gazelor. abia atunci m-am hotarat sa desfac motorul si sa-i schimb garnitura de chiulasa. vechiul proprietar schimbase garnitura tot in ideea ca avea ulei in vas. si nu a fost asta ci termoflotul. si cred ca si-au batut joc cei de la service cand au umblat la chiulasa de am mai avut si eu probleme.
  • maggyla

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2001 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2008

  • Mesaj Privat
va rog un sfat vreau sa curat vasul de expansiune;cum procedez? si va mai rog:unde se afla radiatorul pt racire ulei ?multmesc anticipat
Skip ads

  • state marius

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2007

  • Mesaj Privat
maggyla a scris:va rog un sfat vreau sa curat vasul de expansiune;cum procedez? si va mai rog:unde se afla radiatorul pt racire ulei ?multmesc anticipat
Eu am dat vasul jos ,am bagat in el nisip,apa fiarta ,detergent si l-am agitat bine pana s-a curatat.Apoi ,l-am pus la loc si am bagat in instalatie apa distilata.detergent automat si am mers asa o perioada de timp.Am repetat operatia de cateva ori .Daca motorul a fost cald cand am introdus apa si detergentul,am incalzit-o inanite(asa am gandit eu).Dupa ce am scos apa cu detergentul,am clatit instalatia de cateva ori doar cu apa distilata,pana nu a mai iesit detergent.Apoi,am bagat antigelul.
  • 1.7dti_edition2000

  • Mesaje scrise: 533
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2006

  • Mesaj Privat
nu mai bagati nisip/orez etc;se curata f usor cu ceva diluant,benzina sau similar
  • state marius

  • Mesaje scrise: 167
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 y1.7dti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Nov 2007

  • Mesaj Privat
1.7dti_edition2000 a scris:nu mai bagati nisip/orez etc;se curata f usor cu ceva diluant,benzina sau similar
Chestia acea neagra se curata f greu,iar solutia 2+2 de care vorbeai e slabuta...
  • Florea Mihai

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2008

  • Mesaj Privat
ma scuzati ca intervin, curatarea totala a instalatiei nu se va putea face nicidata avind in vedere ca sistemul de racire are un volum total de peste 7,1 Litri in care se aduna cavitatile chiuloasei, furtunele de cauciuc, radiatorul de racire, radiatorul de caldura interioara, si o gramada de plasticaraie, de asemenea uleiul se depune in orice cavitate si orice scorbura a instalatiei. Probabilitatea sa fie din chiuloasa este foarte mica intrucit arderea unei garnituri de chiulasa intervine in urma unei solicitari la limite a unui motor din orice punct de vedere si care la un opel de 1,7 este foarte putin probabil sa se intimple. Preocuparea mea consta in proiectarea acelui radiator de ulei, incapacitatea lui de a face serviciu util si nu inutil unui motor reusit in mare parte, si este vina inginerilor si proiectantilor de la opel ca nu au gasit o solutie fiabila si de bun gust pentru acel negru de fum din motorul de 1,7 si de asemenea aceiasi vina o au pentru calculatorul de pe injectie. Pentru o curatire cit mai buna a instalatiei va sfatuiesc sa inlocuitii radiatorul de racire, furtunele groase ce duc de la radiator la chiuloasa, teurile de plastic, radiatrul de caldura din habitaclu, vasul de expansiune. Daca vi se pare solutie prea drastica va propun o alta pe care am ales-o si eu la un momendat inlocuirea antigelului saptaminal (intrucit antigelul contine si acizi si baze si intr-o saptamina se inegreste) facind acest lucru timp de citeva saptamini veti ajunge la concluzia ca prima solutie era mai fericita, un litru de antigel de buna calitate costa peste 15lei/litru ori 7 si ceva litri 105 lei si mai bine (nu se amesteca anigelul cu apa distilata intrucit uleiul nu adera cu apa nu "le place inpreuna" si veti constata cu stupoare ca atunci cind in instalatie veti pune numai apa vi se va parea ca este curata dar la punerea antigelului imediat se va inbicsi de ulei lichidul de racire), facind schimbul acesta de vreo 5-6 ori sau si mai bine veti ajunge la un total de de peste 600 lei si mai bine, si in instalatie tot ulei este. Procurind piesele pentru prima solutie de la distribuitori fara adaos astronomic tot pe acolo veti ajunge si instalatia va fi curata pina la spargerea din nou a radiatorului de ulei. Va sfatuiesc si a treia solutie cea mai cool, punerea unei tevi la intrarea furtunelor de apa de la radiatorul de ulei iar la intrarea in radiator a tevilor de apa se va pune un furtun de cauciuc prins in coliere aceasta solutie va va aduce sadisfacti pe viitor intrucit nu va mai intra ulei niciodata in instalatia de racire, sau cine stie poate se va arde garnitura de chiuloasa sau se va fisura chiuloasa &&&&&&&&&&&&&&&&&&&
Skip ads

  • kT
  • **
  • 215 mesaje
  • din 21 Sep 2007
  • Astra 2001 Y17DT
  • Bucuresti
  • kT

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Scuze, nu prea inteleg cum functioneaza a 3-a varianta propusa.
Florea Mihai, poti te rog sa detaliezi, eventual si cu niste poze?
Sunt foarte interesat de problema asta, pentru ca tocmai sunt pe cale sa schimb termoflotul...
  • Florea Mihai

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2008

  • Mesaj Privat
este foarte simplu, radiatorul de ulei are doua conducte la 90 grade lungi de citiva centimetri de un diametru (nu stiu exact acum un 14-16mm) se ea o bucata de furtun de cauciuc care sa fie in forma de U si sa le uneasca pe cele doua intrari si se prinde cu 2 coliere, furtunele desfacute de pe radiator de unesc print-o bucata de teava de orice cupru, plastic etc. de citva cm 6-8cm si se prinde de furtunele ce trebuiau sa intre in radiator cu 2 coliere. atentie sa nu piarda apa.
  • kT
  • **
  • 215 mesaje
  • din 21 Sep 2007
  • Astra 2001 Y17DT
  • Bucuresti
  • kT

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Din cate inteleg se face suspendarea circuitului si, practic, anularea functiei termoflotului... Gresesc?
  • Florea Mihai

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Apr 2008

  • Mesaj Privat
nu gresesti
  • kT
  • **
  • 215 mesaje
  • din 21 Sep 2007
  • Astra 2001 Y17DT
  • Bucuresti
  • kT

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Chestia asta nu poate avea efecte negative asupra functionarii motorului?
Ma gandesc ca proiectantii l-au pus acolo cu un scop...
Uleiul nu se mai raceste la fel de bine si asta ar putea duce la alte belele in viitor. Poate chiar la scurtarea duratei de viata ale unor componente...
  • mascatu

  • Mesaje scrise: 207
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 1,7DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Buna , tuturor. Am urmarit discutia voastra si am incercat sa inteleg de ce mi-a aparut spuma pe capacul recipientului de la antigel si care ar fi cauza, dar.......... o gramada de pareri. CLAR, ce am defect si c-am cat m-ar costa Exclamation multumesc anticipat ptr sfaturi.
  • SDM
  • *
  • 38 mesaje
  • din 02 Feb 2009
  • Astra 2007 Z17DTR
  • Caras-Severin
  • SDM

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2007 Z17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2009

  • Mesaj Privat
Salut tuturor.
Am urmãrit discuþia de aici pentru cã am ºi eu un Opel Astra Y17DT. Am o experienþã destul de bunã în domeniul auto. Am fãcut sport de performanþã în auto (pentru cunoscãtori VTM) ºi am reparat foarte multe tipuri de motoare, dar Y17 DT mai puþine. Pentru toate acestea cred cã înþeleg destul de bine motoarele.
Dar sã vã spun experienþa mea cu Y17DT. Am luat maºina din Germania în 2006 septembrie la 40.000 Km reali. Am mers cu un foarte mare bun simþ vreo 20.000 Km. Într-o zi m-am trezit cu ulei în vasul de expansiune. Am înlocuit rãcitorul ºi pentru o vreme totul a fost normal. Dupã alte cîteva zeci de mii de Km povestea cu uleiul s-a repetat. Cred cã o datã am supraturat motorul ºi atunci probabil s-a întâmplat ceva. Problema este unde s-a întâmplat acel ceva ?

Cât a mers totul OK, am avut ulei din Germania. Asociez problemele cu:
1. tipul de ulei folosit (când au apãrut probleme am folosit Mobil semi- syntetic Super Turbo Diesel 10W-40)
2. turaþia ridicatã a motorului (chiar ºi pentru o scurtã perioadã de timp)

Concluzia mea: vinovatul este RÃCITORUL DE ULEI

Argumente:
1. un ulei prea vâscos, creºte presiunea si în rãcitor.
2. o turaþie ridicatã creºte deasemenea presiunea de ulei si în rãcitor.
3. calitatea îndoielnicã a rãcitoarelor ce echipeazã Y17DT.
(Cineva se interesa aici de rolul rãcitorului. Cred cã rolul lui este sã rãceascã uleiul dar în esenþã reduce diferenþa de temperaturã între lichidul de rãcire ºi ulei. Dacã diferenþa între cele douã lichide ar fi prea mare, ar apãrea diferenþe de dilataþie între diferitele pãrþi componente ale motorului ceea ce ar atrage consecinþe grave.)
De ceva timp motorul a început sã consume lichid de rãcire (nu am observat pânã acum pentru ca am spãlat de multe ori instalaþia de rãcire)
DAR...ATENÞIE: lichidul nu ºi-a pierdut culoarea, ci a rãmas rozaliu. DECI: în lichidul de rãcire nu pãtrund gaze de ardere care ar schimba categoric culoarea lichidului de rãcire (în cazul în care ar fi garnitura arsã).

Acum vreo 2000 Km am schimbat uleiul ºi am pus Castrol Edge Turbo Diesel 5W40. (un ulei mai puþin vâscos). Cantitatea de ulei ce mai apare în vas/km rulaþi a scãzut considerabil.

Ceea ce mã îngrijoreazã este cã, am sesizat într-o alveolã aflatã în apropierea axului cu came urme de lichid de rãcire, rozaliu ºi nu se combinase cu uleiul. Cred cã pe unde intrã uleiul în vasul de expansiune când presiunea de ulei este ridicatã, pe acolo intrã ºi lichidul de rãcire când presiunea de ulei este zero (cand motorul nu funcþioneazã). În plus, imediat dupã oprirea motorului, lichidul
de rãcire pânã la rãcirea lui, se mai gãseºte sub presiune. Sugerez celor interesaþi ca dupã un parcurs în care lichidul a ajuns la temp de funcþionare, dupã oprirea motorului, sã desfacã capacul vasului de expansiune pentru depresurizare (desigur doar pânã la înlocuirea rãcitorului) pentru a evita pãtrunderea lichidului de rãcire în ulei.

Am comandat un rãcitor în Germania ºi aºtept sã-l înlocuiesc. Voi reveni. Aºtept pãreri ºi comentarii pe: sabin_danut@yahoo.com

Respect tuturor
SDM
  • Corsafuhrer

  • Mesaje scrise: 869
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2003 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Cand am patit-o cu racitorul aveam ulei 0w40 - deci partea cu vascozitatea cam pica.
La fel, cat timp racitorul de ulei e relativ nou (pana in 3 ani), nu conteaza turatia folosita, uleiul nu patrunde in antigel.
Parerea mea, pur si simplu aceste racitoare sunt proaste si au o durata de viata de maxim 3 ani si cateva zeci de mii de km. Al meu s-a dus dupa 4 ani si 69.000km. Am mai scris, eu am hotarat ca la 3 ani/50.000km sa il schimb, considerandu-l consumabil. Pana la urma e mai ieftin sa schimb doar acest termoflot, decat pe langa inlocuirea lui sa stau sa ma mai chinui cu zeci de curatari si cu litri intregi de antigel aruncat sau, mai rau, cu inlocuiri de calorifere de caldura.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice

Chestionar

ulei in antigel:termoflotul defect sau garnitura?
da,termoflot! 75%
defecta garnitura de chiulasa 24%
108 voturi

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR