Ai uitat parola?


  • icata

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa z10xe din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Nov 2011

  • Garaj Mesaj Privat
PL500 a scris:Cred ca s-a intamplat ceva cand ati curatat TB.

De exemplu, eu cand l-am curatat, am "reusit" sa
indoi un pin din mufa peste altul, rezultatul: la
pornire motorul nu se mai tura.

Oricum, trebuie sa reverificati TB-ul (mai ales daca
ati intervenit si in carcasa reductorului).

Am intervenit la carcasa reductorului, dar din ce spune dl. Dan comportamentul TB este normal cel putin la invatare.
Multumesc!
  • icata

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa z10xe din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Nov 2011

  • Garaj Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Asa trebuie sa faca la invatare. Singura problema e ca dobitocul ala a curatat cu ranga, e zgaraiata clapeta zdravan.

Multumesc!
Da e adevarat e cam zgariata.
Va rog sa-mi dati un sfat ce sa fac in continuare, legat de erorile aparute.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,235
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
De facut o diagnoza profi, adica cel care are scula sa mai si stie cu ce se mananca. Degeaba ai ciocan daca nu stii sa bati cuie...
  • icata

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa z10xe din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Nov 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Buna ziua,

Erorile le-am citit cu metoda pseudo-agrafa si cam tot ce am aflat despre motorul z10xe este de pe internet si in special de pe acest forum. Este masina mea si asi vrea sa o pot repara si intretine singur. In general interventiile in serviceurile auto costa destul de mult si ar trebuie sa tai din bugetul familiei(nu ne prea permitem) asta ma obligat sa invat si sa fac singur, e drept ca a inceput sa-mi si placa.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,157
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Ar mai trebui verificat sa nu existe pierderi de vacuum pe
tot traseul de la debitmetru la galeria de admisie, inclusiv
furtunele adiacente.
Practic in galeria de admisie nu trebuie sa ajunga aer (fals)
nemonitorizat de catre debitmetru.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 500
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Pe langa suruburile de la capacul motorului si in continuare pe furtunul cel gros care iese din capac cred ca poate sa traga aer fals daca nu etanseaza bine garniturile suruburilor.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,235
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Cauta aer fals ca e cel mai usor, motor la ralanti si dai cu butan sau spray curatat frane sau unele spray deodorant in spatele admisiei, furtune carter-admisie si daca se tureza ai gasit buba.
  • icata

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa z10xe din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Nov 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Buna tuturor,

Multumesc pentru sfaturi!
Am incercat testul pentru cautare aer fals dar pare ca nu-i asta. Am scos mufa MAF si am facut o tura, am constatat ca trage mai bine si au aparut urmatoarele erori: P0100, P0110, P0130(mentionez ca a disparut P0170), am zis ca ceva nu-i in regula cu debitmetrul asa ca l-am demontat ca sa-l curat. Am gasit greu spray de curatat, pana la urama am ajuns cu treburi de la job intr-un service auto si am stricat o intrebare acolo, mi-au vandut un spray Liqui Moly pentru curatare senzor de aer cu 30 lei. Asa cum am citit in tutorialul dlui Dan am tinut MAF in alcool izopropilic si apoi lam dat cu spray si cu o pensula... Azi l-am montat dar surpriza cu el montat pe masina i-mi da aceleasi erori doar cu o singura diferenta(Inainte cu mufa MAF deconecta ramanea aprins martorul masina cu cheie dupa pornire motor), acum ramane aprins martorul motor(engine electronics).
Am zis gata ceva nu-i in regula cu MAF si am facut masuratorile din tutorialul dlui Dan si iata rezultatele:
- pin 2 si sasiu(pin3) = 12,15V
- pin 4 si sasiu(pin3) = 4,98V
- pin 5 si pin 3 este 1V indiferent de turatia motorului
- deasemenea rezistenta masurata intre pin 5 si pin 3 este de 35 kohm
Luand in considerare cele de mai sus si mai ales masurarea pe pin 5 credeti ca MAF este defect?

Multumesc tare mult!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,235
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
apoi lam dat cu spray si cu o pensula...


Deci ai semnat actul de deces, altul second in parametri sau nou si ORIGINAL !
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,157
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Asa este, pensula nu avea ce cauta in operatia de curatare.
  • icata

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa z10xe din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Nov 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Buna tuturor!
Am reusit sa cumpar MAF BOSCH 0 280 218 031, l-am montat iar dupa ce am pornit (a2-a etapa din procedura de invatare ECU) nu peste mult timp motorul parca dadea sa se opreasca iar atunci am accelerat un pic(banuiesc ca invatarea nu s-a facut chiar OK) dupa asta si-a revenit pare ca mearge cat de cat OK, am facut o tura de vreo 10 KM. Nu i-mi ramane aprins nici un martor in bord dupa pornirea motorului, dar cand verific erorile cu metoda agrafa am 3 erori P0100, P0110 si P0130,mentionez ca bateria am deconectat-o cand am demontat MAF vechi si asta a fost acum 6 zile. Oare sa fi ramas stocate erorile vechi?. Va rog, astept parerile dumneavoastra.

Multumesc!
  • danzog

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila Z12XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Mar 2013

  • Garaj Mesaj Privat
@icata:
Îti sugerez să faci reluare a procesului de învătare ECU(asa cum am învătat-o si eu de la ceilalti colegi de club):
-decuplează una din conexiunile de la bornele acumulatorului pentru 1h30min;
-după intervalul de timp specificat montează conexiunea la bornă;
-porneste motorul pe loc,nu-l accelera sub nicio formă si lasă-l să meargă asa timp de 1oră;
-opreste motorul pt.10 minute după care porneste-l si deplasează-te pe un traseu usor pt. verificare fără să fortezi masina.
Dacă mai apar si după această procedură coduri eroare caută pe cineva cu OP-com să le șteargă și dacă ulterior reapar,este cazul să te adresezi unui service specializat pt. a determina corect defectiunea.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,235
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Nu trebuie chiar o ora la ralanti, este suficient pana cand ajunge la 90grdC
  • icata

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa z10xe din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Nov 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Va salut!
Multumesc pentru raspunsuri!
Am facut din nou procesul de invatare, de data asta a mers totul bine, apoi am citit erorile cu metoda agrafa si aveam P0130. Am plecat cu masina si dupa ce am mers cu masina vre-o 20 km, imediat ce am oprit motorul am verificat cu metoda agrafa si am constatat ca am P0130 si apoi iar P0130(deci de doua ori P0130), am plecat iar cand m-am intors am pornit motorul dar a ramas aprins martorul motor(engine electronics), am verificat din nou erorile si am constatat P0130, P0130 si P0170.(mentionez ca masina merge OK). Se poate sa fie totusi aer fals?(O sa cumpar un spray de curatat frane si o sa incerc din nou).
Sau poate nici debitmetrul nou nu functioneaza corespunzator pt. ca doamna de la magazinul de piese auto mi-a zis ca daca i-l montez eu sa o fac si sa vin dupa aia sa iau bonu de casa, sa vad daca merge cum merge pt. ca nu se da garantie de cat daca-i montat intr-un service auto.
E posibil sa fie de la Throttle Body?
Mai am o intrebare importanta ce riscuri sunt daca un timp merg cu masina asa pt. ca am un deces in familie si trebuie sa fac neaparat niste drumuri cred nu mai mult de 400km?

Cu stima,
  • danzog

  • Mesaje scrise: 152
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila Z12XE din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Mar 2013

  • Garaj Mesaj Privat
@icata:
Sunt de părere să citești primul post al d-lui Dan Cuciureanu de la rubrica ,,coduri eroare și diagnoză Agila,, ca să înțelegi ce semnifică
P0130 și P0170.
P0170 poate apare datorită nefuncționării corespunzătoare a piesei specificate cu eroare P0130(transmite la ECU date false și acesta reglează-combină amestecul aer-benzină-gaze arse recirculate prin EGR, aiurea) dar sunt și alte cauze care-l generează(de ex. pompa de benzină ,,obosită,,cum am pățit-o eu).
Dacă vei continua să mergi cu mașina având simptomele specificate, ulterior vei fluiera a pagubă dublă și la ITP nu mai treci de testul de gaze pt. euro4.
  • icata

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa z10xe din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Nov 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Buna,

Am mers cu masina asa si dupa un timp am constatat ca dupa pornirea motorului nu ramane aprins nici un martor in bord. Am scos din nou borna bateriei si am reluat procesul de invatare. Ciudat dar nu au mai aparut erori(Am mers vre-o 30km), dar parca la pornire nu merge motorul rotund, parca vibreaza(Obs. Poate perceptie mea este influentata si de faptul ca toba nu-i tocmai OK ). In rest masina pare sa mearga OK.
Am masurat totusi valorile tensiunii pe MAF nou intre pinii 3 si 5 la diverse turatii:
- 800 r/min = 1.30V
- 1500r/min = 1.50V
- 2500r/min = 1.70V
- 3500r/min = 1.99V
Ce parere aveti despre aceste valori? Sunt OK?
Multumesc!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,235
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Aproape ok
  • icata

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa z10xe din 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Nov 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Buna tuturor!

Deci nu-i tocmai bine.
In week-end am facut mai multi KM cu masina prin oras si prin afara orasului dar tot nu merge cum ar trebuii, in treapta a2-a la turatie sub 2000 parca nu trage(peste 2000 e OK), si in treapta 1 la plecare parca trebuie sa accelerez mai tare. In rest merge OK, iar teava de esapament nu se mai afuma, de asemenea nu am nici o eroare. Va rog,.. orice sfat e bine venit.(ce sa mai verific?, ce sa mai fac?).

Multumesc!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,235
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Pai sub 2000rpm motorul asta nu trage, nici macar cel de 1.2l. Astea ca si altele au putere si cuplu pe la 3800-4000.
Deci poti merge cu 2000 pe drum drept dar de depasit sau deal nici vorba, o treci in treapta inferioara si atunci sa vezi cum devine racheta.
Din pacate si nu o spun eu, altul si nu mai stiu care parca Titi Aur, in fine, noi avem scoli de luat permisul NU care sa te invete sofatul.
Tu trebuie sa simti masina, motorul cum toarce si unde vrea el sa traga. Am condus diverse marci si fiecare are din fabricatie o greutate, un litraj, o putere, o cutie CR sau WR...pai tu la 60km/h mergi cu V atunci la 120 cu care, cu inca 3 din torpedou ?
  • uzyflorin

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa A12XER din 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 09 Oct 2011

  • Garaj Mesaj Privat
motorul de corsa d 1.2 A12XER are egr. daca da unde este pozitionat.
Multumesc

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata