Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discutii Generale
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Opel ºi Vauxhall vor trece printr-o campanie de downsizing între 2013 ºi 2016. Noile lor motoare vor fi produse în Ungaria, vor avea cilindree cuprinse între 1.0 ºi 1.6 litri ºi vor respecta normele Euro 6.
GM Europe pregãteºte o reîmprospãtare a gamei de motorizãrile folosite de mãrcile Opel ºi Vauxhall. Campania de downsizing va avea loc între 2013 ºi 2016 ºi are douã scopuri: reducerea emisiilor de CO2 ºi a cilindreelor ºi respectarea normelor de poluare Euro 6. Noua familie de motoare diesel se va numi MDE (Medium Diesel Engine) ºi va fi reprezentatã de o unitate de 1.6 litri, care va oferi între 100 ºi 140 CP ºi va debuta în 2013.

Motorul MDE, un 1.6 CDTI, va înlocui atât versiunile superioare de putere ale unitãþi 1.3 CDTI, cât ºi toate versiunile de putere ale lui 1.7 CDTI. Motorizarea diesel de 1.7 litri este cea mai popularã unitate pentru Astra în Regatul Unit. Unitatea 2.0 CDTI va primi încã o turbinã ºi va dezvolta 200 CP în versiunea de top. Respectiva motorizare va debuta abia în 2015 ºi va respecta normele Euro 6 în timp ce va fi mai puternicã ºi mai economicã decât actuala versiune.

În cazul motorizãrilor pe benzinã, noua gamã de propulsoare otto va folosi doar injecþia directã. Gama SGE (Small Gasoline Engine) va include unitãþi de la 1.0 la 1.4 litri, în timp ce gama MGE va avea un motor de 1.6 litri. Motorul de 1.0 litri va avea trei cilindri ºi-l va echipa pe Junior, care va debuta la Paris în toamna lui 2012, cu toate cã motorizarea nu va fi oferitã alãturi de Junior încã de la lansare.

Cele trei familii de motoare (MDE, SGE ºi MGE) vor fi construite la uzina din Ungaria, care are o capacitate de 500.000 de unitãþi pe an. GM Europe va investi 420 de milioane de lire sterline pentru a moderniza respectiva unitate de producþie.


sursa
automarket via AUTOCAR
http://www.autocar.co.uk/Ne...e/AllCars/259558/
  • stx

  • Mesaje scrise: 258
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2010

  • Mesaj Privat
2.0 CDTI cu 200 de cai e ceva pentru un diesel !
  • loloiu

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mai 2010

  • Mesaj Privat
Motoarele ECOTEC cu cilindreea de 1.7 litri sunt fabricate de uzinele Isuzu Motors Sp - Polonia. Isuzu Motors Polska, a luat fiinta in anul 1997, ca un joint ventures realizat intre General Motors Corporation (GM) 49 % si Isuzu Motors Limited 40 %. Isuzu are o lunga traditie in fabricarea motoarelor diesel inca din anul 1938. General Motors a realizat aceasta alianta strategica, incredintand firmei Isuzu misiunea de a dezvolta si furniza necesarul de motoare diesel in vederea echiparii diferitelor branduri detinute in intreaga lume. Uzinele Isuzu din Polonia, au marcat la data de 24 Mai 2004, 1 milion de unitati fabricate incepand din 14 Iunie 1999. Motorul diesel care a marcat milionul a fost modelul de 1.7 litri cu nume de cod 4EE2. Acest motor il regasim si in motorizarea modelului Honda Civic ctdi 1.7, incepand cu anul 2000.
Motorul Z17- 4EE2 (codificare ISUZU) este un motor diesel cu injectie directa, ce utilizeaza sistemul Common Rail (rampa comuna cu acumulator de inalta presiune), produs de firma BOSCH. Motorul Z17 DTL este primul motor fabricat in serie din lume care a indeplinit normele standard de poluare EURO 4 inca din Februarie 2003, an in care Astra G a primit aceasta motorizare ce venea sa inlocuiasca vechiul motor X17 DTL.
La lansarea modelului Astra H pe piata, Z17 DTL si DTH, erau singurele motoare diesel disponibile pentru acest model .Ulterior au venit si ceilalti frati, 1.9 cdti respectiv 1.3 cdti „nascuti” si ei tot in Polonia in urma mariajului grupului GM cu FIAT.
Beneficiind de presiunea inalta de injectie specifica sistemului common-rail BOSCH respectiv 1600 bari, s-a reusit obtinerea unei pulverizari foarte fine si precise a combustibilului in camera de ardere, avand drept rezultat, scaderea consumului specific de carburant, a zgomotului in functionare, precum si a noxelor. Unul din avantajele majore ale sistemului Common Rail, ajuns la cea de a 2 generatie, este acela ca reuseste sa mentina presiunea de injectie la o valoare constanta permanent pentru fiecare cilindru, independent de regimul de functionare al motorului. Galeria de admisie, este prevazuta pe fiecare canal, cu clapete de turbionare a aerului aspirat, actionarea acestora facandu-se electropneumatic. Motorul respira prin intermediul cele 16 supape, 4 pe cilindru si 2 arbori cu came ce actioneaza direct asupra acestora, antrenarea arborilor realizandu-se printr-o curea trapezoidala dintata. Reglarea jocului tachetilor se face mecanic.
Prin amplasarea catalizatorului foarte aproape de galeria de evacuare, acesta atinge rapid temperatura de functionare, inca din faza de incalzire. Recircularea gazelor de ardere se face prin intermediul unui schimbator de caldura care le raceste, in acest mod ajungandu-se la reduceri de pana la 20 % a emisiilor de noxe, precum si diminuarea fenomenului de formare a calaminei.
Racirea continua a gazelor de evacuare, prezinta totusi incovenientul in faza de pornire la rece, deoarece intarzie atingerea temperaturii optime de functionare a motorului. Motiv pentru care o supapa ‘bypass’ va trimite o anumita cantitate din gazele arse, inapoi in camera de ardere, pe perioada cat temperatura de functionare a motorului este scazuta. Acest procedeu va ajuta motorul sa se incalzeasca mai repede, reducand perioada in care are loc arederea incompleta a amestecului carburant.
Incepand cu motorul Z17 DTH, turbina ce echipeaza acest motor este una cu geometrie variabila VNT (Variable Nozzle Turbine), ea venind sa inlocuiasca vechea turbina de tip ``Wastegate`` (cu supapa de descarcare) de pe motorul Z17 DTL. Odata cu schimbarea turbinei, a fost marita si presiunea de supraalimentare de la 1,0 bari la 1,18 bari. Noua turbina VNT, prin intermediul actionarii electropneumatice a paletilor de reglare a fluxului de gaze ce intra in turbina (vezi figura de mai jos-dreapta), reuseste sa reduca eficient fenomenul de “gol turbo” specific domeniului turatilor mici, cand volumul de gaze arse este redus.
Skip ads

  1. Home
  2. Discutii Generale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR