Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Mai jos pozele, model far CARELLO 'made in UK' :



- poza 1 : interior far - corp comun faza scurta si faza lunga (portocaliul din oglinda farului este reflexia peretilor din spatele aparatului foto)
- poza 2,3,12,13 : prindere superioara oglinda faza scurta
- poza 4 : prindere superioara oglinda faza lunga (plastic de culoare alba), este corp comun cu reglajul lateral stanga-dreapta pentru tot farul - privire din fata farului
- poza 5 : aceiasi prindere - dar cu privire din spatele farului
- poza 6 : prindere superioara oglinda faza scurta (partea opusa a ce se vede in pozele 2,3,12,13) - privire din spatele farului, in stanga se vede un capac de aerisire interior far (sa nu se abureasca)
- poza 7 : a doua aerisire pentru interiorul farului (sa nu se abureasca)
- poza 8 : reglaj lateral stanga-dreapta corp comun far, incomplet la mine, lipseste angrenajul la 90grade pe verticala
- poza 9 : cleme prindere/sustinere bec H1 faza lunga, trebuie sa fie egal/bine arcuite ca sa nu se miste becul in soclul de la far
- poza 10 : motoras reglaj vertical faruri cu comanda din habitaclu (versiunea de motoras ingust, care cred ca merge folosit pe farurile de B2)
- poza 11 : reglaj far pe verticala pentru corpul comun faza scurta si faza lunga


Ultima modificare facuta de ahappyuser la Mie 19 Oct, 2011 8:43 pm, modificat de 15 ori in total
Skip ads

  • testo

  • Mesaje scrise: 302
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
poza 2 si 3 acolo este o furca care ori iese din locasu iei din cauza gropilor ori se rupe, ala e reglaju pe inaltime
la mijlocu farului mai e un relaj care nu l-ai pozat ala e stanga dreapta, acolo nu are d c sa fie stricat.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Exact acolo se rupe sustinerea pe verticala la oglinda din far pentru faza lunga, in cazul in care este lovita masina in fata. Chiar langa surubul care strange piesa alba de plastic cu rol de fixare, astfel ca eventual mai poti regla farul stanga-dreapta (la mine nu mai mergea) dar farul pe lunga 'e in pamânt'.
  • testo

  • Mesaje scrise: 302
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Eu nu stiu ce sa-i fac la al meu si sincer m-am cam plictisit de cate ori am dat bara aia jos doar ca sa dau faru jos. Urmatoru pas va fi cu alte faruri.
Daca-i dai de cap anunta-ma si pe mine.
Skip ads

  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
testo a scris:Eu nu stiu ce sa-i fac la al meu si sincer m-am cam plictisit de cate ori am dat bara aia jos doar ca sa dau faru jos. Urmatoru pas va fi cu alte faruri.
Daca-i dai de cap anunta-ma si pe mine.

Tu ai faruri de B2?...La farurile de B1 nu este nevoie sa dai bara jos. De aceea eu personal nu prefer acest tip de far(B2). Folosesc la fiecare masina faruri Valeo(nu Carello) cu semnalizare separata. La farurile de B2(cele dintr-o bucata si fata de plastic) intradevar este mai complicat. Corpul comun fiind si cu semnalizarea si se demonteaza foarte greu de pe carcasa.
  • testo

  • Mesaje scrise: 302
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
B1 am dar am montate pleoape siii https://www.clubopel.com/vie...51&highlight=
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
testo a scris:B1 am dar am montate pleoape siii https://www.clubopel.com/vie...51&highlight=


Nu vreau sa fim inafara topicului. Nasol cu pleoapele acestea.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
N-ar strica sa zici aici de ce esti fan faruri Valeo si nu CARELLO. Eu personal am faruri CARELLO si lumina e ok, stopurile de pe spate la versiunea de fabrica tot CARELLO sunt, indiferent de culoarea semnalizatorului spate (alb/fumuriu).

In general cam tot ce este fabricat de englezi este mai bine gandit decat ce se fabrica in Franta (mai putin avioanele Mirage Very Happy ).
In plus, un far original CARELLO este mai scump la achizitie decat unul VALEO. Ambele sunt cu sticla in fata farului.
Skip ads

  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:N-ar strica sa zici aici de ce esti fan faruri Valeo si nu CARELLO. Eu personal am faruri CARELLO si lumina e ok, stopurile de pe spate la versiunea de fabrica tot CARELLO sunt, indiferent de culoarea semnalizatorului spate (alb/fumuriu).

In general cam tot ce este fabricat de englezi este mai bine gandit decat ce se fabrica in Franta (mai putin avioanele Mirage Very Happy ).
In plus, un far original CARELLO este mai scump la achizitie decat unul VALEO. Ambele sunt cu sticla in fata farului.


Colegul, eu prefer Valeo deoarece are mecanismele de reglaj(sus/jos si stanga/dreapta) mai solide. Sunt multumit de ele.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Ok, azi m-am uitat cum functioneaza reglajele manuale la farul demontat pe post de material didactic. Oglinda farului este prinsa in 3 puncte in corpul farului, (faza scurta in doua puncte sus si jos, aflate in linie si faza lunga intr-un singur punct, in partea superioara a oglinzii).

Se pare ca ambele reglaje (sus-jos si stanga-dreapta) au impact direct in ceea ce priveste pozitia pe verticala a oglinzii de pe faza lunga (reglajul lateral al oglinzii are totusi un impact mai mic fata de cel vertical). Un motiv ar fi acela ca reglajul de stanga-dreapta este pozitionat la jumatatea oglinzii, care este corp comun (faza scurta+faza lunga). Singurul punct fix atunci cand se regleaza manual farul din reglajele proprii este prinderea de dedesupt a oglinzii in motorasul electric, aflat imediat sub faza scurta.

Si-atunci, se pare ca (urmarind pozitia fazei scurte) mai intai se va regla farul pe laterala stanga-dreapta si apoi pe verticala sus-jos, cu o verificare ulterioara daca stanga-dreapta este inca corect reglata. Ar mai trebui pusa aici o intrebare : care este defapt pozitia ZERO a farului (pozitia reglajelor proprii de pe far) din care se incepe reglarea acestuia ? In plus, imi dau seama acum ca este o greseala sa reglezi farul pe faza scurta mai sus peste linia de demarcatie pe verticala a aparatului de reglaj cu proiectie (in ideia de a avea faza scurta mai sus, din pacate exact asa am fost sfatuit la momentul reglarii farurilor si chiar am acceptat) tocmai pentru ca asta are impact multiplicat la reglajul pe verticala in ceea ce priveste faza lunga. Asa cred ca se ajunge la reglajul atat de decalat al fazei lungi intre cele doua faruri ale masinii, chiar daca pe faza scurta farul pare reglat corect pe verticala.

O sa merg inca o data la aparatul de reglat faruri - avand pe masina rotile stock, rezervorul la jumatate, presiunea in roti corecta, portbagajul gol, etc... totul corect ca sa fac reglajul 'la linie' de data asta pe faza scurta, apoi o sa revin cu detalii daca s-a remediat problema asta cu faza lunga decalata (pe stanga imi bate in pamant, pe dreapta prin copaci).
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Pana la urma m-am dus pentru a 2-a oara la Reprezentanta Opel din Sibiu pentru reglajul farurilor. Sigur ca baietii de acolo si seful lor m-au recunoscut imediat ca am mai fost la ei anul trecut si si-au amintit ca la ultimul reglaj am plecat cu farul stang nereglat (avea reglajul stanga-dreapta rupt si 'lunga batea in pamant').

Dar sa continui cu derularea evenimentelor. Acum o luna am cumparat de la LID'L la promotie niste becuri H7 de 55w si '50% more light' 'made in Germany' la pretul 'fantastic' de 9,99lei pe 2 buc, am cumparat un set si le-am montat, intradevar lumina era mai intensa decat cele OSRAM de 55w pe care le aveam de 1 an pe masina asa ca am fost 'inspirat' sa-mi mai cumpar inca 2 set-uri de 2 buc ca mi s-au parut ieftine. Bun, se apuca colegul de la Opel de reglaj, farul cumparat SH de aici de pe forum de la ToniStorm s-a comportat exemplar si s-a reglat foarte bine, stanga-dreapta era corect reglat (l-am tras eu initial la maxim spre dreapta din reglajul pe laterala) si a trebuit doar o ideie ridicat din reglajul pe verticala.

Tin sa mentionez aici ca de data asta am cerut 'in mod expres' ca farurile pe faza scurta sa fie reglate vertical 'exact' pe linia orizontala de reglaj a aparatului de reglat faruri (ca pentru un ITP la RAR, sa zicem).

Ok, mai departe s-a trecut la reglarea farului de pe partea pasagerului 'cel care pe faza scurta pe verticala era in regula dar la care faza lunga batea prin copaci'. Aici surpriza mare, am vazut si eu ca unul din becurile cumparate la promotie 2buc/9,99lei avea o lumina difuza si nu se vedea pe aparatul de reglaj amprenta farului - ci doar o pata de lumina imprastiata. Minunat, deci becurile cumparate ieftin erau de doi bani. Ca sa nu ma mai duc pana acasa cu un taxi ca sa aduc alt bec am preferat sa iau un bec din Reprezentanta Opel unul 'made in Hungary' la 20lei. Dupa schimbarea becului a revenit imediat si amprenta farului, dar mai era o problema destul de mare.
Amprenta farului este inclinata spre stanga cu 10grade nefiind paralela cu linia de reglaj si indiferent cum s-a facut uz de cele doua reglaje nu s-a putut corecta acest aspect, masina fiind lovita candva in partea frontala. In rest amprenta este acceptabila (nu corecta, dar utilizabila). Astfel ca s-a facut reglajul pe aparat, ca fiind un compromis stanga-dreapta compensat pe verticala la aproape acelasi nivel ca la farul din stanga, cel care s-a putut regla absolut corect.

Rezultatul : acum pe faza scurta, farul de pe partea pasagerului este o ideie mai jos decat cel de pe partea stanga, nu se mai poate aduce in sus din reglajul vertical pentru ca oglinda interiora a farului de pe partea pasagerului este trasa la maxim spre inainte si este chiar sub sticla farului. Nici-o problema, asa cum am mai scris mai sus intr-un post anterior prin reglajul lateral stanga-dreapta oglinda se mai trage inspre inapoi asa ca nu va fi o problema sa o mai aduc in sus ulterior o ideie, ca sa fie bine. Pe faza lunga farul de pe partea pasagerului deasemenea trebuie ridicat chiar putin pe verticala, ca sa bata asemanator cu cel de pe partea stanga - deci remediabil in simultan cu mica diferenta 'corectabila' de pe faza scurta.

Morala acestei povesti despre reglarea farurilor de Vectra B1 : trebuie sa ai faruri cu becuri bune, cu oglinda buna, reglate pe faza scurta folosind aparatul de reglaj 'exact pe linia verticala de reglaj' ca sa poti avea ulterior pe faza lunga ambele faruri reglate la aceiasi inaltime. Desigur, omul care face reglajul trebuie sa stie sa le regleze, ca daca nu iese 'un bullshit'.

Reamintesc aici ca inainte farurile pe faza lunga bateau asemanator cu cele ale autorului acestui topic : cel de pe partea soferului 'batea putin inspre in jos' si cel de pe partea pasagerului 'batea undeva prin copaci'. Pe faza scurta, farurile erau reglate pe verticala la exact acelasi nivel.

Vreau sa mai spun aici ca la un moment dat la farul de pe partea pasagerului i-a cazut oglinda interioara din suportul de reglaj pe verticala, dar a fost pusa la loc cu succes. Am mentionat intr-un post anterior ca oglinda interioara avea un pic de joc pe directia sus-jos. Cinste colegilor de la Reprezentanta Sibiu, nu m-au taxat pentru reglaj de data asta au tinut cont ca data trecuta nu le-a iesit reglajul (chiar daca de vina a fost farul meu de pe partea stanga la momentul respectiv).

O sa revin cu poze ca sa va faceti o ideie privind de sus, din fata masinii, cum trebuie sa arate pozitia oglinzii interioare raportate la sticla farului pentru un reglaj corect, m-am uitat si la alte Vectra B1 cum sunt pozitionate oglinzile interioare la farul de pe partea pasagerului si tot asa sunt pozitionate ca si la a mea acum dupa reglaj.

L.E:
Evident ca azi am inlocuit becul H7 'made in Hungary' (cel cumparat din Reprezentanta Opel Sibiu) cu unul din set-urile cumparate de rezerva de la LID'L pentru ca avea o lumina mai slaba ca si intensitate. Nu insa fara a urmari cu atentie ca amprenta farului proiectata pe un perete sa isi mentina forma proiectata cu becul initial.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
Da. Interesant cu farul de pe dreapta. Interesant si cu becurile cumparate ''de 2 lei''.
Skip ads

  • testo

  • Mesaje scrise: 302
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Oky pai si eu in cazu asta ce sa fac? Sa ma duc la reprezentanta sa ii pun sa le regleze?
Eu nu am mers pe ideea asta pt ca am avut mai demult un cielo si am fost la Daewoo sa-mi regleze farurile si mi le-au reglat de tot kk-ul.
O sa dau un tel la Opel Buzau sa le fac o intrebare.
Ar mai fi o chestie, poate sa mi le regleze daca eu mi-am pus xenon?
  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Daca ai xenon pe far fara lupa, ar trebui intai sa iti faci tie un reglaj... fara suparare.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Nu stiu ce sa zic, ca nu am ideie cum e lumina unui bec xenon in far normal cu sticla... defapt nu am vazut nici macar becul cum arata in realitate.
  • testo

  • Mesaje scrise: 302
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 1997 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2010

  • Mesaj Privat
florinianc a scris:Daca ai xenon pe far fara lupa, ar trebui intai sa iti faci tie un reglaj... fara suparare.

Ce ai vrut sa spui?
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
saluate tuturor. as avea o intrebare. La vectra b1 1997x 16 xel, cum dau jos faru'? si apoi as vrea sa ajung in "interiorul lui". oglinda mea la farul din drapta e cazuta ( cred ca e termenul corect) adica ma uit la faruri si vad ca oglinda are un spatiu deasupra ei. la farul din stanga nu e este la fel. acolo e ok nu se vede nici un spatiu desupra oglinzii. sper sa fie doar asta pt ca lumina pe faza scurta "la perete" este difuza asa, pe ceata nu se vede o raza clara, doar o imprastiere de lumina. m-am uitat la becuri sa fie pozitionate dar toate sunt fixe sunt chiar bine fixate. si cu oglinda aia nu sunt impacat, nu am ridicat de ea, am tras doar de bec sa vad daca e bine pus si era... nu mai mentionez ca reglajele "nu misca" nimic... deci cate suruburi are? unde sunt? ma mai descurc la astea ( pana la vectra b am avut espero, cu reglaje facute de mine,pt mine perfecte), dar sunt multe plastice, si chiar nu stiu unde sunt suruburile, in afara celor ce se vad ( pe sub el, laterale, sunt?)....si in interiorul lui? e lipit geamu', imi trebuie sa cumpar ceva sa-l lipesc la loc (gen silicon)? astept raspuns. multumesc anticipat.
  • ksper

  • Mesaje scrise: 1,723
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1997 x20xev
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2008

  • Mesaj Privat
jonyx87 a scris:saluate tuturor. as avea o intrebare. La vectra b1 1997x 16 xel, cum dau jos faru'? si apoi as vrea sa ajung in "interiorul lui". oglinda mea la farul din drapta e cazuta ( cred ca e termenul corect) adica ma uit la faruri si vad ca oglinda are un spatiu deasupra ei. la farul din stanga nu e este la fel. acolo e ok nu se vede nici un spatiu desupra oglinzii. sper sa fie doar asta pt ca lumina pe faza scurta "la perete" este difuza asa, pe ceata nu se vede o raza clara, doar o imprastiere de lumina. m-am uitat la becuri sa fie pozitionate dar toate sunt fixe sunt chiar bine fixate. si cu oglinda aia nu sunt impacat, nu am ridicat de ea, am tras doar de bec sa vad daca e bine pus si era... nu mai mentionez ca reglajele "nu misca" nimic... deci cate suruburi are? unde sunt? ma mai descurc la astea ( pana la vectra b am avut espero, cu reglaje facute de mine,pt mine perfecte), dar sunt multe plastice, si chiar nu stiu unde sunt suruburile, in afara celor ce se vad ( pe sub el, laterale, sunt?)....si in interiorul lui? e lipit geamu', imi trebuie sa cumpar ceva sa-l lipesc la loc (gen silicon)? astept raspuns. multumesc anticipat.


Salutare. Foloseste functia ''Cautare'' ,te ajuta mult. Citeste tot topicul,exista o poza in care sunt specificate ''locurile'' unde sunt sistemele de reglaj. Uite ce am gasit eu pentru tine. Nu sunt momentan in Valcea ,te puteam ajuta in acest sens.
https://www.clubopel.com/vie...p=1233489#1233489
  • andras212

  • Mesaje scrise: 235
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1998 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2009

  • Mesaj Privat
salut, am tot citit mai sus de reglajul stanga-dreapta si sus- jos la vectra b. eu mi-am reglat singur farurile (bineinteles ca-i mai bine sa fie reglate pe aparat dar sunt multumit cum lumineaza), la mine reglajul de pe mijlocul farului imi regleaza sus -jos faza lunga iar celalalt din margine imi regleaza sus-jos faza scurta. in lateral prea putin se regleaza. pentru a regla f.lunga am scos becurile de scurta sa nu ma incurce.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu sincer nu stiu ce sa mai cred. Am lovit usor masina in partea fata-dreapta asa ca am fost nevoit sa schimb farul de pe dreapta care batea pe faza lunga "prin copaci" si am pus unul original CARELLO in stare buna, la reglajul lateral nu am umblat pentru ca a fost dat jos de pe o masina adusa de dincolo si ei nu umbla la faruri ca noi romanii toata ziua, ci merg in service pentru reglaj.

Am pus farul pe masina, doar pe verticala l-am mai ridicat un pic (o tura completa de surub) ca sa bata la fel de sus faza scurta ca celalalt din stanga care l-am reglat la Opel service pe aparat. Minunat, acum bat la fel si amprenta de lumina este asemanatoare. Dar pe faza lunga, lucrurile stau in felul urmator : m-am uitat seara pe un perete de la aproximativ 10m si farul de pe partea pasagerului este clar mai sus decat cel de pe partea soferului avand si alta amprenta, insa cand merg cu masina si trec pe faza lunga... tot farul de pe partea pasagerului imi lasa si o pata de lumina in fata dreapta ca si cum ar bate prea jos (!?). Per total, si scurta si lunga imi lumineaza destul de bine soseaua si sunt destul de multumit acum, daca mai ajung o data la service il voi regla si pe cel de pe partea pasagerului pe aparat, apoi o sa fac o poza cu lumina in mers dar si cu proiectia pe perete, de aproape si de la distanta.

Pana la urma am ajuns totusi sa cred ca oglinzile de pe faza lunga nu sunt gandite sa bata exact la fel la proiectia pe un perete, ci sunt decalate intre ele - cel de pe partea pasagerului bate ceva mai sus pe distanta scurta dar cred ca lumina farului se uneste totusi cu cea de la farul celalalt la 100m intr-un punct comun.

Daca cineva de pe acest forum are exact aceiasi proiectie la un perete (min. 3m distanta) pentru ambele oglinzi de faza scurta si lunga - sa explice aici cum se face.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR