Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A
  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2009

  • Mesaj Privat
tony13 a scris:eu unul daca inlocuiesc o piesa stricata nu o mai iau de la mecanic

Tony...nu-ti imagina ca eu mi-ntretin masina cu piese stricate,rar piese care se pot reconditiona .
dar iti dau un exemplu. Supapa EGR din plastic costa 530 lei noua.la dezmembrari 100 lei DAR NU O GASESTI.
si atunci am cumparat de la dezmembrari ,supapa EGR din tabla capsata cu tot cu capac galerie admisie 80 lei ,si daca ma lasa am mai luat una rezerva cu 50 lei CA DE TABLA SE GASESC.
caseta de directie cu tot cu servo 500 lei second. etc
Bine chestia interesanta ca mi-o repar singur ,asta este imi place.. Smile
Skip ads

  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Uaaaau ce preturi mici aveti voi ,in Dolj !
La noi e dublu . Ma refer la cele sh.
Si tot nu gasesti egr de plastic.


pentru Andy, ai PM de la mine.
  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2009

  • Mesaj Privat
[quote="[editat]"]Uaaaau ce preturi mici aveti voi ,in Dolj !
La noi e dublu . Ma refer la cele sh.
Si tot nu gasesti egr de plastic.

exact ce ti-am spus,si ca sa nu mai disperi, schimbi EGR din tabla cu tot cu capacul de aluniniu al admisiei,pt ca are tija mai lunga si mere masina...
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Mii de multumiri domnului Mariusnapcori care s-a oferit sa ne ajute in rezolvarea acestei probleme delicate cu materialul didactic necesar studiului propriuzis (pompa de injectie) si cu experienta si cunostintele sale.
Iata in sfarsit un om de comitet pe care se poate conta in situatii dificile si care nu urmareste interese materiale ca majoritatea ,,specialistilor'' de pe aici.
Sper sa am onoarea sa colaborez indeaproape cu domnul Marius si sa avem o colaborare de durata si fructuoasa in rezolvarea problemei in cauza.
Revin cu detalii dupa ce ma apuc de treaba, putina rabdare deci stimati colegi care aveti problemele in cauza, sper sa rezolvam si aceasta problema, asa cum am rezolvat destule probleme aici pe Club Opel.
Skip ads

  • Bogdan Craciunescu

  • Mesaje scrise: 108
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Nov 2009

  • Mesaj Privat
andy_ciprian ...daca rezolvi ceva cu pompa data de colegul Mariusnapcori(sa-ti dea Dumnezeu sanatate stimate coleg),sa anunti cumva.aaaaa....si cand umbli in pompa nu uita aparatul foto acasa.BAFTA MULTA
  • marius1983

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2011

  • Mesaj Privat
AM SI EU O MARE PROBLEMA,NU AM ACCELERATIE DELOC ,NU TRECE DE 2000 RPM.AM FOST LA TREI TESTERE NIMENI NU MIA ZIS CEVA CONCRET. AM O ZAFIRA Y20DTH. MA POATE AJUTA CINEVA
  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2009

  • Mesaj Privat
ANDYYY ce facem ?,ca nu prea mai trage si scoate fum negru RAU DE TOT . cand umblu prin oras ma intreaba lumea la semafoare..DE CAND CIRCULA TRACTOARELE PE CENTRU ?
cred ca am sa o desfac si sa sa umblu la pompa.
  • Me & Astra

  • Mesaje scrise: 192
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Zafira 2000 x 20 dtl
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jul 2007

  • Mesaj Privat
marius1983 a scris:AM SI EU O MARE PROBLEMA,NU AM ACCELERATIE DELOC ,NU TRECE DE 2000 RPM.AM FOST LA TREI TESTERE NIMENI NU MIA ZIS CEVA CONCRET. AM O ZAFIRA Y20DTH. MA POATE AJUTA CINEVA


E posibil sa ai probleme cu senzorul de turatie, dar trebuia sa iti apara un martor la bord
Skip ads

  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Si asa a inceput ,,distractia" cu materialul de la domnul Marius si multa munca din partea mea, la care as mai adauga ceva documentare de actualitate in afara de aia veche pe care o aveam si cu unele notiuni de informare de care nu dispun momentan, dar in linii mari problema se poate rezolva si am sa detaliez cum.
Avem pompa de injectie (ma refer strict la partea mecanica, calculatorul pompei iese din discutie, ne vom referi strict la remedierea defectiunilor care apar in partea mecanica, deci functionarea motorului fara martorul din bord aprins ori erori|) am studiat si metoda remedierii ei direct pe motor, fara sa fie demontata pompa, solutie ce este putin mai dificila deoarece necesita niste instrumente care trebuiesc confectionate artizanal si care servesc la demontarea diverselor subansamble ale pmpei atunci cand ea se afla montata pe motor si implicit la montarea la loc.
Mentionez ca eu am facut studiul materialului ,,pompei" cu ea demontata pentru o mai buna intelegere a mecanismelor, sistemelor si a principiilor de functionare ale acestora, dar in remedierea pompei mele de pe masina am sa actionez fara scoaterea ei sau modificarea ei de pe punct.
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Deocamdata nu am facut poze la pompa studiata pana nu am inteles-o si nu m-am lamurit pe deplin in privinta aspectelor ce privesc functionarea acesteia, dar urmeaza in cel mai scurt timp, si sper sa pot face si un material cu privire la remedierea defectiunilor cu pompa montata pe motor, totul depinde de timpul pe care o sa-l am la dispozitie.
Odata terminata introducerea putem trece la partea ,,practica" care sunt sigur ca o asteptati cu nerabdare, insa si aici o sa trebuiasca sa efectuati o serie de operatiuni premergatoare pentru a avea acces nestingherit la ,,doamna" pompa care va necajeste Smile)
Pentru aceasta (indiferent ca masina in cauza este Zafira sau Vectra) trebuie demontata bara de protectie frontala si armatura de tabla a acesteia, dupa care se scoate antigelul din radiator pe la busonul de golire, se scot colierele si furtunele acestuia dar si ale radiatorului de intrecooler, se demonteaza de pe radiatorul de racire cel de aer conditionat (daca este) si acesta se rabateaza intr-o parte, iar cel de racire impreuna cu ventilatoarele si intercoolerul se dau jos de tot. Se demonteaza si capacul de plastic de pe motor pentru o mai buna vizibilitate si operatiunea ,,POMPA" poate sa inceapa.
Se demonteaza conductele de alimentare cu motorina ale pompei, se scoate mufa electrica ce vine in pompa si se desfac conductele de innalta presiune ce duc la injectoare; apoi se trece la desfiletarea suruburilor care tin calculatorul pompei montat pe aceasta la partea superioara si apoi se demonteaza cei doi senzori ale caror fire vin tot in calculatorul pompei, apoi se demonteaza suportul capului hidraulic din cele patru suruburi cu cap torx ce vin langa iesirile conductelor de innalta presiune ale pompei si in acest moment se poate scoate capul hidraulic cu tot cu corpul acestuia si se verifica daca nu prezinta urme de gripaj sau uzuri
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Aceasta problema ce tine de capul hidraulic o au masinile care pornesc foarte greu, care au ramas in timpul functionarii fara motorina, sau care nu mai pornesc deloc ori dupa ce o fac nu functioneaza rotund nici dupa ce se incalzesc, motorul merge in tri pistoane.
Pentru motoarele care nu-si reduc instant turatia la decelerare in mers (raman turate pret de 1-2 secunde) sau a caror turatie in gol nu poate fi mentinuta din pedala de acceleratie la valoarea de 1500-1800rpm, problema este din pistonasul regulatorului pompei de injectie, pistonas care a mai fost denumit anterior in aceasta discutie pistonas de avans. Acesta se afla la partea inferioara a pompei de injectie si pentru a ajunge la el se demonteaza capacul de tabla din cele doua suruburi cu cap de cheie torx, apoi se scoate supapa pistonasului cu arcul acestuia, iar ceea ce ramane innauntrul pompei este de fapt pistonasul propriuzis care actioneaza asupra inelului galetilor (aceasta pompa se numeste cu piston rotitor si cursa constanta si ea face parte din familia pompelor de injectie C.A.V.) Pentru a scoate pistonasul din corpul pompei trebuie scos intai rulmentul acesteia iar aici intervine piesa care trebuie confectionata; dupa ce se scoate rulmentul se scoate o piesa de tabla care limiteaza cursa axiala a galetilor, apoi se scot galetii, iar jos in ax se gaseste o piesa care limiteaza prin cele doua aripi cursa axiala a galetilor si totodata are rol de antrenare a capului hidraulic prin intermediul gaurii ce o are la interior (aceasta piesa se gaseste rupta la pompele ce au urme de gripaj la capul hidraulic si trebuie inlocuita). Dupa toate aceste operatii se poate in sfarsit scoate inelul galetilor, cu foarte mare atentie, mentinand planietatea acestuia cu corpul pompei pana trece de zona lui de lucru in corp, apoi se trage din partea superioara inclinandu-se pana ce iese de tot. Acum se poate scoate si pistonasul din corpul pompei si se verifica, daca este cazul se inlocuieste.
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Cam asta este metodologia de reparatie a unei pompe de injectie, voi reveni cu detalii si fotografii curand, pana atunci rog pe cei care stiu de unde se pot procura piese de schimb pentru pompele de injectie la prima mana din Romania sa lase aici un mesaj, pentru ca oricum trebuie sa ni le procuram cand ne vom apuca de treaba. Personal ma intereseaza piese originale Bosch (cap hidraulic, inelul galetilor, piesa de antrenare a capului hidraulic, simeringuri si eventual duze pentru injectoare)
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@andy_ciprian
Tine-o tot asa. Very Happy
Poate ai la indemana un aparat foto, stii tu, o poza face cat o mie de vorbe, dar vreo 10 poze...
L.E. Mi-ai luat vorba din gura.
Un kit de reparatie pt. pompa se gaseste la Al Padrino dar nu stiu daca are toate componentele. Cred ca au doar cateva oringuri si garnituri.
  • Leevy

  • Mesaje scrise: 222
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 1997 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mai 2009

  • Mesaj Privat
e posibil sa fie asa cum spuneti voi cu pompa dar ar trebui sa aveti pornire uneori greoaie datorata faptului ca ar trebui sa scape undeva presiune sau urme de scapari f mici cei drept de motorina in zona clapetei acceleratorului . cereti si invitati-l la discutia asta pe MaiAndrei
  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2009

  • Mesaj Privat
la naiba..ne trebue chit original de reparatie complet.
cam greu Andi,dar nu inteleg de ce sa nu dam pompa jos de pe masina ?
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Domnule Costi y20dth eu am facut studiile pe o pompa data jos, dar am cautat o solutie de remediere fara demontare gandindu-ma ca e mai simplu asa, in plus e mai putin de munca si aceasta nu are un grad de complexitate foarte mare deoarece nu mai necesita si demontarea distributiei si implicit punerea la punct a acesteia si a pompei si nici modificarea avansului pompei, dar tu daca vrei s-o dai jos esti invitatul meu Smile
Ce intelegeti voi prin kit de reparatie eu am intrebat de cap hidraulic (sunt 2 piese) asta e cel mai important si mai scump (este inima pompei de injectie) restul de garnituri si oringuri le gasim noi nu ne trebuie neaparat sa fie incluse in kit. Eu mai am nevoie de inelul galetilor (voi pune o poza) si galetii cu tot cu suporti, impreuna cu pistonasul regulatorului cu tot cu supapa acestuia (voi atasa si aici poze)
Un pic de rabdare stimati colegi si voi reveni cu poze!
  • gabiopel

  • Mesaje scrise: 5,796
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2002 Y20 DTH-2.0 DTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Ma bucur pt ca ai realizat asa ceva . Felicitarile mele . Si eu sunt interesat de aceasta problema pt ca pe g-ul meu am motor de 2000 diesel si nu se stie niciodata cand ma paste primejdia(pompa de injectie) Am intrebat si eu in stanga-dreapta pt acel kit de reparatie al pompelor de injectie , nu se gaseste pe nicaieri sau nimeni nu spune . . Oare pt noi chiar nu stie nimeni pe unde am putea gasi ? . In buzau sunt o gramada de meseriasi pe pompe de injectie dar cum am zis nimeni nu stie unde se gasesc acele kituri de reparatii . Am sa urmaresc acest topic , ma bucur ca exista cineva care ajuta o comunitate unde unii abia asteapta sa te incolteasca cu preturi fabuloase. la piese (indiferent de care )Oricum vb colegului -Traiasca Italia ca au pompe de injectie pt motoarele noastre ,ieftine 150 E-cred ca se merita sa o iei de acolo... ! Very Happy
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Stimati colegi revin cu lamuriri si maine-poimaine cu fotografii, as putea sa aman lamuririle din seara asta dar parca nu ma lasa inima cand ma gandesc ca undeva, cineva urmareste cu interes aceste discutii si poate omul se afla in impas iar de facut rost de astfel de materiale este extrem de greu si aici vorbesc din experienta proprie (am invatat sa fac pompe de injectie acum 15 ani, dar materialul pentru aceste pompe VP44 nu-l am nici acum in totalitate) doar datorita bunavointei domnului Mariusnapcori, care mi-a pus la dispozitie o pompa de studiu, se realizeaza acest material.
Am reparat astazi o pompa de injectie pentru o Zafira, terminatie cod ...015, care echipa un motor Y20DTH de 74KW. Pompa era de pe masina unui prieten care a dat-o jos intr-o centrala termica si mi-a adus-o demontata; a zis ca s-a uitat atent si stie sa o puna la punct, deci sa va detaliez simtomele si ce am gasit in ea (scuze ca nu am avut timp de poze, dar a fost contra cronometru operatia)
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Asa, acum sa va spun ce simptome prezenta masina:
-pornea foarte usor chiar si dimineata la rece, doar ca se auzeau niste batai cand si cand cu intermitenta, care am concluzionat eu ca erau de la injectoare si nu din pompa cum am crezut initial;
-in mers in treapta I si II nu se pute accelera usor sau decelera, apareau niste smuncituri puternice oricit de fin calcai pedala de acceleratie si nu puteai decelera pana nu luai piciorul de tot de pe pedala;
-in gol cu masina oprita nu puteai accelera usor si turatia sa creasca liniar, oricat de fin accelerai turatia sarea de 2200rpm si nu o putei tine din pedala pe plaja 1500-1800rpm;
-la acceleratii puternice peste 3500rpm scotea fum negru de innegrea asfaltul in dreptul tobei de esapament, iar consumul de motorina se marise cu 1-2 litri;
-la schimbarea treptelor de viteza motorul nu decelera instant ci cu o intarziere de 1-2 secunde.
Pana acum simptomele corespund leit cu cele pe care le prezinta Zafirica mea care a fost tare harnicuta in viata ei dar acum mai are si ea toane ca na... a ajuns mare cucoana si ii place sa fie dichisita; doar ca a mea are momente cand nu mai trage deloc parca nu s-ar alimenta si uneori scoate fum alb dar mult si urat rau.
Asadar am purces la demontarea pompei colegului (pe a mea am s-o operez montata pe masina) care a venit cu ea in brate si dupa ce m-am apucat de ea am gasit in partea din fata, sub capul hidraulic, in locul unde vine montat acel electroventil o pata de rugina, cateva picaturi de apa si sita care ingradeste supapa electroventilului era plina de mizerie si gunoaie, incat cu greu mai trecea prin ea motorina. In partea laterala unde se monteaza pistonasul de avans era iar rugina si un pic de apa, iar pistonasul era blocat pe pozitia impins de tot (pozitie de debit minim) si nu puteam scoate inelul galetilor. Am facut eu o cruce lunga ca na era dracul batran Smile si dupa ce am bagat in inelul galetilor (are 2 gaurele) 2 tije si am miscat de el prin rotire s-a miscat si pistonasul dar de rotit nu se rotea ca sa pot scoate inelul. Ma rog am aprins eu o tigara si l-am tamaiat pe drac si dupa multe insistente si injuraturi fierbinti i-am zis Iesi drace ca aduc ciocanul Smile dar sa nu credeti ca el s-a si speriat si a iesit asa usor; a trebuit sa ma mai innaduse vreo jumatate de ora pana cand in sfarsit s-a rotit pistonasul si in sfarsit a iesit inelul galetilor. Acesta (inelul) era intact, fara uzuri, dar pistonasul avea urme de rugina iar gaurelele lui le-am suflat cu aer comprimat, la fel am procedat cu toate orificiile. Pompa nu avea piesa de antrenare a capului hidraulic rupta (o sa o numim de acum incolo cruciulita) si nici capul hidraulic nu era uzat.
Am purces deci la curatat cu atentie, la inlaturat urmele de rugina cu smirghel fin de 600, la spalat cu motorina, la desfundat site si suflat cu aer comprimat, apoi am montat la loc pistonasul si inelul si am verificat cum lucreaza; dupa ce m-am declarat multumit am remontat totul la loc si cam in asta a constat operatia de reparatie, care daca o faceati la un service specializat va costa 500euro.
Maine o monteaza colegul pe masina si dupa ce dau si eu cu ea o tura, deseara va spun rezultatul (desi eu stiu ca nu are cum sa nu mearga ca una noua).
Curaj domnilor care aveti simtomele descrise ca se poate rezolva si inca ieftin nu trebuie sa dati o caruta de bani la niste destepti de doi lei care cica se numesc pompagii; in realitate sunt doar niste excroci care vor sa va mulga de bani, trimiteti-i sa-si mulga mamele care i-au facut nu pe noi fratilor ca nu prea avem nevoie de ei.
Pentru cei care nu mai au rabdare sa pun poze si se apuca de treaba sa stiti ca eu va stau la dispozitie in orice problema! Si va doresc Succes Smile
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Andy mi-am facut timp sa desfac si eu in bucati o pompa sa vad ce poate pica in ea si inteleg despre ce ai scris pana acum.
Dar ce crezi despre faptul ca desi totul pare ok, pistonasul de avans se misca usor cu degetul si totusi avansul ramane blocat pe 2.4 grade indiferent cat turezi motorul?
Mentionez ca sitele sunt curate si nu exista urme de uzura pe corp,cap sau pistonas. Ce-mi scapa mie?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR