Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Domnule Marius, acest pistonas de avans are in el niste gaurele si o supapa; daca el este curat si lucreaza usor in corpul pompei, ramane sa verifici canalele din corpul pompei sa fie perfect curate (sufla-le cu aer comprimat) apoi verifica supapa cu arc din capul pistonasului (eventual schimb-o cu alta de la o pompa care lucreaza bine). Mai este nevoie sa fie curata si sita care protezeaja electrovalva de sub capul hidraulic, care este responsabila cu acceleratia, iar daca sunt indeplinite toate aceste conditii am sa va spun acum un secret de montaj.
Acest pistonas ,,de avans" se poate numi la prorpiu pistonasul regulatorului (regulator hidraulic in cazul nostru) si el actioneaza asupra inelului galetilor tragandu-l si in acest fel cititorul de turatie stabileste si gradele de avans prin diferentele in plus sau in minus ale rotatiei axului pompei (despre citirea avansului nu am prea multe informatii cea expusa aici e cea gandita de mine prin logica, analogie si experienta) Nu stiu ce inseamna in cazul tau domnule Marius avans de 2,4 grade, dar daca asta se traduce prin blocarea pistonasului in pozitia impins la maxim si blocat in acea pozitie atunci este de inteles ceea ce am spus aici (cu aceasta problema m-am confruntat eu). Si acum ,,secretul" daca lucrurile stau asa cum le-am descris in aceasta interventie ai grija la montajul pistonasului sa aibe un pic de motorina in spatele lui cand il bagi pentru a monta inelul galetilor (eu am pus cu o seringa de doua ori) pentru ca uitandu-va dinspre capul hidraulic la axul pompei o sa vedeti ca aceasta se roteste in sens invers acelor de ceas, ceea ce inseamna ca si inelul galetilor va fi antrenat in acelasi sens de acestia si pana pompa face presiune ca pistonasul sa poata trage inelul innapoi, acesta (pistonasul) este impins de inel in capat si aici intervine blocarea (de aceea am pus motorina in spatele lui, dupa ce m-am convins ca lucreaza usor pe toata cursa si nu blocheaza in capat)
Astept interventia dumneavoastra domnule Marius
Skip ads

  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
'' Nu stiu ce inseamna in cazul tau domnule Marius avans de 2,4 grade, dar daca asta se traduce prin blocarea pistonasului in pozitia impins la maxim si blocat in acea pozitie atunci este de inteles ceea ce am spus aici (cu aceasta problema m-am confruntat eu). ''

aici este problema!
pe tester, inceputul de injectie calculat este de 4,3 grade iar cel real este de 2,4 grade. Asta la relanti pt. ca in turatie, avansul calculat ajunge si la 17 grade iar cel real ramane intepenit pe 2.4 grade. Dar pistonasul se misca usor si nu agata deloc. De unde banuiesti ca vine problema?
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
De unde stii tu ca se misca? Smile ma refer in timpul functionarii motorului, pentru ca daca functioneaza usor (se misca cu mana) cand este demontata pompa asta nu inseamna ca functioneaza si in mers.
Acum un secret: verifica daca supapa din capatul pistonasului (se vede ca o bucsulita fina ce este strabatuta de un bolt) lucreaza si anume trebuie sa poti trage aer usor prin ea si sa nu poti sufla. Asta e una dintre probleme daca intra mizerie acolo.
Spor!
  • puiugrosu

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Foarte interesant multumim domnului andy_ciprian de explicatile date si poate ne ajutati si cu cateva foto ca nu se stie nici odata cand o sa avem nevoie....respectele mele Cauta si vei gasi!
Skip ads

  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Atentie mare la montajul pompei azi am gasit o pompa cu galetii montati pe dos si cica a fost la reparat la ECU.ro cu garantie, dar dupa montaj nu a mai pornit decat trasa si de garantie nu poate fi vorba deci...
Domnilor de la ecu.ro daca ati gresit macar asumati-va raspunderea ca ati facut zob o pompa care era in stare buna nu va mai ascundeti dupa deget si mai dati din colt in colt daca stiti ca ati comis o greseala pentru care omul v-a mai dat si o caciula de bani pe deasupra.
Am refacut eu pompa dar nu stiu cat va mai functiona ca avea pilitura in ea o lingura si nu stiu sigur cata a mai ramas odata ce am operat-o pe masina deci...
Sa va fie rusine domnilor EXCROCI pentru ca MESERIASI sunteti numai cu numele, in realitate nici CARPACI nu pot sa va numesc!
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Dragi colegi sper sa ajung cu poze saptamana asta (chiar daca am zis ca apar in 2-3 zile dar nu mai merge aparatul meu am sa iau unul de la un prieten numai ca sunt prins in tot felul de lucrari si mai am si microbuzele care fac italia pe cap deci va rog sa ma intelegeti) mai ales ca nici eu nu sunt de acord sa dati sume imense la fel de fel de firme pentru a va strica si ce mai aveati bun prin pompe (mai degraba sa stiti voi ce aveti de facut).
Numai bine!
  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
gata Andy m-am apucat sa desfac pompa dar vreau sa o dau jos cu totul, mi se pare mai usor decat sa dau radiatoarele jos cu spoilerul.
te tin la curent cu ce gasesc acolo
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Costy ai grija sa o tragi la punct si apoi sa o dai jos si inca ceva SA NU DESFACI PIULITA din capatul pompei, pentru a o scoate desfa cele partu suruburi care tin pinionul pe flansa.
Spor!
Skip ads

  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Si acum ceva poze despre pompa VP44
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
In prima poza este o schema de ansamblu a pompei VP44 piesa scoasa in evidenta fiind ,,cruciulita" care eu am mai gasit-o rupta in unele pompe la care a fost gripat si capul hidraulic (baietii au ramas fara motorina). Schema pompei este pentru un motor cu 6 cilindri in linie de 2500cmc, dar ea este in mare parte identica cu cea pentru 4 cilindri (motorul nostru Y20DTH), nu mi-au iesit pozele mele pt pompa noastra dar revin si cu ele.
In poza a doua este ,,pistonasul de avans" care e de fapt ,,acceleratorul'' in cazul acestor pompe, pistonas care are montat pe el segmentul de etansare si care are in coada supapa unisens (alaturi de gaurica ce se mai vede in poza)
In a treia poza este supapa din fata pistonasului cu tot cu arcul ce tine impins pistonul in corpul pompei.
La urma am gasit ceva despre partea electronica a pompei ,,calculatorul acesteia" varianta PSG 5; sunt aratate aici piesele care se defecteaza. Am sa va spun si valoarea uneia dintre ele, mai exact un tranzistor.
Domnilor acesta este materialul de pornire, eu am sa revin cu detalii si explicatii ori de cate ori va fi cazul.
Spor la treaba Smile
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Haideti ca am inceput cu o problema si am ajuns la alta si anume cea care tine de partea electronica (calculatorul pompei) dar am aflat ce valori trebuie sa aiba tranzistorul care se inlocuieste in poze (am sa le postez imediat).
Tranzistorul folosit poate fi: IRLR2905PBF sau IRFZ44NSPBF cineva spunea ca este mai bun IRFZ48N
Am sa postez aici ce am folosit cu ocazia primei reparatii de calculator, dar daca are cineva ocazia sa repare un calculator mai repede am rugamintea sa ne aduca si noua la cunostinta rezultatele si care dintre variantele de tranzistor le-a folosit.
  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
GATA si eu baieti..am dato jos ,spalato rujato ..MA UIT LA EA.. si EA nimic !
Andy ..daca este vre un senzor din astia doi cum ne dam seama sau sa-i masuram,am volt metru digital dar banuiesc ca ar da ceve impedanta in ohmi si daca nu stim cat tre sa aibe unul nou ...DEGEABA
PS. Multam de sfat Andi era cat pe ce sa desfac piulita de la flanse.
Skip ads

  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
a..Tranzistorii numai la magazinul de componente electronice ne pot da echivalente, sau care din cele doua rezista la amperaj mai mare (in rest BAZA/EMITOR/COLECTOR)
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Costy in ce priveste tranzistorii lumea recomanda IRFZ 48 dar eu zic ca si IRFZ44 e bun (mai bun ca IRLR)
Ai demontat pistonasul de avans si e ok nu blocheaza? nu are urme de uzura pe el?
  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Andy am scos pistonasul de avans cu cele doua arcuri si pare ok, si timburusul cu arcul ca de pix a iesit usor
Am scos electrovalva de sub cap hidr. a iesit usor si este f, curata. ce nu pot este senzorul de pe capul hidr.NU IESE.
Calculatorul este capsat si l-am ridicat cu totul in sus ,aici am facut o prostioara am rupt jumatate din banda,dar o lipesc cu fire sau o schimb cu totul.Cum scot senzorul din capul hidraulic afara si ce rol are el?
  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
ELECTROVALVA CURATA
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Costi cred ca electrovalva din capul hidraulic ai scos-o tu curata, cea de sub cap, care are o sita si un inel innaintea ei, era murdara (aceasta sita trebuie curatata)
Daca e asa cum spui tu (invers cum zic eu) curata electrovalva din capul hidraulic (cea care se afla intre conducte) iese usor bagi o surubelnita pe linga ea (dupa ce ai scos tablita aia cu trei suruburi care o tine)
Cat priveste banda aia care intra deasupra de la calculatorul pompei la cititorul de turatie si de avans daca ai rupt-o e mare belea (eu iti recomand sa o schimbi cu ceva identic desi e foarte greu) apoi sufla si curata pistonasul in canale (ai grija sa nu rupi segmentul de pe el) si monteaza totul innapoi (daca capul hidraulic nu are urme de uzura)
Ai mare grija la amorsare aia e mare belea (sa ai motorina peste tot in pompa cand dai la automat ca altfel strici capul hidraulic)
Spor!
Cat priveste (senzorul) dintre conducte el are rolul de dezaccelerator si de opritor (primeste un plus pe pinul 5 din mufa pompei de la ECU la decelerare si la oprirea din cheie) baga o surubelnita usor din trei puncte pe langa el si trage-l usor pana iese (nu-ti fa probleme de urmele de rugina care le gasesti in spatele inelului de etansare pe care il gasesti montat pe acest senzor) Bafta!


Ultima modificare facuta de andy_ciprian la Joi 01 Dec, 2011 8:58 pm
  • andy_ciprian

  • Mesaje scrise: 343
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Zafira 2002 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Ai grija sa nu desfaci flansa dinspre pinionul de antrenare a pompei (ea are canal de pana pe axul pompei dar nu are canal de pana in flansa) de aici se regleaza avansul initial (static) al pompei dar sa nu cumva sa umbli aici ca e ffff mare belea; daca ai desfacut piulita iti dau detalii cum sa o pui la punct dar nu-ti recomand.
Ca exemplu (daca ai bord computer) si ai umblat aici (la flansa) ai sa vezi diferenta la pornire si apoi la relanti in loc de 0,4 la ora consum ai sa ai 0,6 iar in mers de ,,domnisoara" consumul creste cu aproximatv un litru % fara alte simptome (pornire normala, fara fum nici in mers si nici la pornire, demaraj normal etc) si asta doar daca ai defazat cu un grad din cele 360 flansa pe axul pompei.
Daca ai umblat la flansa spune-mi sa-ti dau instructiuni ca sa poti regla consumul (innainte sa montezi capul hidraulic al pompei) ca dupa e mare chin.
Numai bine!
  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
Nu Andy nu am umblat la flanse si nu cred ca am de ce, dar cum desfac capacul calculatorului E CAPSAT?
  • COSTIY20DTH

  • Mesaje scrise: 308
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Zafira 2006 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Dec 2009

  • Mesaj Privat
si mufele sensorilor sunt date cu ceva siliconic se vede in poza.
cum desfac capacul?
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Zafira
  3. Zafira A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR