Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • Moga.Alexandru

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Ok , sa incepem cu inceputul , am avut 2 fauri cu xenon ( lupa ) unul in perfecta stare si unul murdar pe interior . Aseara m-am apucat sa il demontez ( pe la ora 23 am inceput ) si am terminat la ora 4 . Pot spune doar ca sunt foarte greu de dezlipit , au un mastic foarte foarte dur care daca il incalzesti nu faci nimic doar sa il faci sa se faramiteze mai rau , eu dupa ce am incercat sa il incalzesc o portiune cu un feon de 380 - 600grade am renuntat la idee , daca il incalzesti iti ingreunezi munca ! Masticul se dezlipeste rece mai usor dar necesita mai multa forta bruta ( scule rezistente , din otel , ascutite si nu in ultimu rand ... o mana ( daca incercati veti vedea ca sculele ascutite sunt un MUST HAVE ) . Am inceput din coltu de sus de langa semnalizator si am continuat in jos spre coltul opus ( pe exteriorul farului am mers ) . La demontare folositi cate 2 - 3 - 4 surubelnite ( ascutite in prealabil , una din ele trebuie ascutita si pe laturi stanga - dreapta ) , va mai trebuie 2-3 patenti de la mic la mare ( Nu exagerat de mare , ele trebuie sa aibe varfu cat de cat suplu pentru a ajunge la mastic si a trage de el ) . Eu am lucrat cam 3.5h continuu , restu din timp mi-a luat sa imi fac alta surubelnita mica si ascutita ( prima a cedat , s-a strambta de 2-3 ori si dupa se stramba usor ) . O sa pun cateva poze cu farul si niste clipuri . Imi cer scuze pentru felu cum am filmat dar era noapte si eram destul de obosit .



http://www.youtube.com/watch?v=7m1T6pqTl6k
http://www.youtube.com/watch?v=6JQeYY8zhLg
http://www.youtube.com/watch?v=KN98WT30IM0
http://www.youtube.com/watch?v=0JDG9lrkVaw


Nu am mai facut un clip cum il lipeam la loc pentru ca imi mai trebuiau inca vro 3 maini . Lipirea in sine e simpla . Se da tot conturu farurului cu mastic , se apica si pe sticla pe partea de jos tot mastic ( partea aia necesita cel mai mult mastic ) . Dupa care cele 2 piese se unesc si se strang , daca mai este cazul se mai pune mastic la incheietura ( a se presa cu degetul UMED masticul pe santul lui ) .
Urmeaza ca peste 48 ore sa ii desfac " ambalajul " ( am lipit sticla de far cu scoci pentru a sta ferma pe pozitie , 2 urechii ale geamului s-au rupt si atunci a fost nevoie de ceva ranforsari )Dupa o sa pun poze cu farul stangu + dreptul inainte de curatare si dupa curatare .



Si rezultatul :
.
Astasez o poza dinaintea curatarii :



Astept parerii Oare?



Skip ads

  • blue_maniak

  • Mesaje scrise: 953
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Trebuia incalzit farul pentru ca se desfacea masticul mai usor. Nu cu feon ci cu pistol de aer cald pe o suprafata mai mare, fara a topi plasticul. Ai lucrat neingrijit, ai strambat foarte mult rama accea in care intra plasticul transparent (se poate reface acel sant in forma de U prin incalzire) si l-ai si taiat. Sper sa nu ti se abureasca farul. Data viitoare o sa-ti iasa mai bine. Smile
  • NeamTuLe

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Cu ce lai sters pe interior?
  • Moga.Alexandru

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2010

  • Mesaj Privat
-blue_maniak: Unde l-am taiat ? La ce te referi ? De aburit nu cred ca are cum sa se abureasca ... Cat timp e lipit peste tot ferm si complet ermetic nu prea vad cum ar putea sa se abureasca si chiar daca imi da vrun semn de aburire , am o solutie speciala pentru el in cazul asta .
-NeamTuLe : Cu alcool
Skip ads

  • blue_maniak

  • Mesaje scrise: 953
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com:808...5676_cyqnazlk.jpg
Taietura din rama neagra.
  • Moga.Alexandru

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Da , acolo am apasat cam tare si am patruns plasticul exterior din acea forma de U . Dar de aburit nu cred ca se vor aburii , am lipit totu cu mastic si am pus foarte mult mastic ( neam prost ) iar daca totusi va da semne de ceea mai mica abureala voi introduce in spatele la farul de pe faza lunga un saculet MIC cu ceva absorbant de apa care depinzand cat de tare se aburea il voi schimba periodic ... ( avand in vedere ca am asa ceva sub scaunul de la sofer si iarna daca stau in masina cu motoru oprit dupa 1h tot nu se aburesc geamurile ) cred eu ca va merge si acolo ...


Ultima modificare facuta de Moga.Alexandru la Sam 12 Nov, 2011 11:10 pm
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Intotdeauna m-am intrebat care e cea mai buna ideie cum sa dezlipim sticla farului si inca nu stiu sigur.

Cu feon de 600grade C merge - daca nu mai ai nevoie de partea cu oglinda farului.
Unii zic sa-l scufunzi in apa fiarta o jumatate de ora, altii sa-l bagi in cuptor la aragaz, altii au alte idei.

Eu la farul de Vectra B1 am mers pe solutia cu feon, dar l-am cam 'terminat' sa fiu sincer.
  • Moga.Alexandru

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Stiu ce zici ... eu m-am chinuit foarte tare cu el rece ... iti zic sincer ca daca nu ai destula forta in maini si ceva scule rezistente sa tragi de el nu ai nici o sansa sa il desfaci la rece . Am incercat si cu un Feon de 300 - 450 - 600grade C dar masticul ala care lipeste farul se incinge si se farama pe cand cu el rece am reusit sa dezlipesc si fasii de cate 10 cm lungime dintr-o bucata . Da e adevarat ca am distrus forma U in partea inferioara a farului dar l-am lipit cu mastic auto special de plastic care nu cred se va mai putea desface farul vro data ...


Ultima modificare facuta de Moga.Alexandru la Dum 13 Nov, 2011 4:42 pm
Skip ads

  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,356
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Ce de munca. Felicitari!
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,562
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Si eu la farurile vechi am incercat cu feon-ul si mai rau am facut. M-am manjit tot numai de mastic dinala negru si lipicios. La al 2-lea far am folosit o surubelnita sa departez "buza" si una sa tai masticul si l-am desfacut mult mai usor.

Dupa vopsire am bagat sticla la loc fortat fara sa dau jos masticul iar apoi am incalzit tare marginile farului cu un feon. S-a lipit singur si arata ca nou Smile
  • Moga.Alexandru

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Da , pai ca peste tot ... Sunt masticuri si masticuri ... Unele intradevar se curata MULT mai usor cu un feon dar altele... Mult mai greu . . . Depinde si ce noroc ai . . . eu am dat jos tot masticul si am pus altul de nu il mai desfaci decat cu un flex Twisted Evil
  • viorelonly

  • Mesaje scrise: 128
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2004 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Mai 2008

  • Mesaj Privat
blue_maniak a scris:Trebuia incalzit farul pentru ca se desfacea masticul mai usor. Nu cu feon ci cu pistol de aer cald pe o suprafata mai mare, fara a topi plasticul. Ai lucrat neingrijit, ai strambat foarte mult rama accea in care intra plasticul transparent (se poate reface acel sant in forma de U prin incalzire) si l-ai si taiat. Sper sa nu ti se abureasca farul. Data viitoare o sa-ti iasa mai bine. Smile


Eu am incercat cu succes sa incalzesc tot blocul optic intr-un convector (cuptor incalzit in prealabil si tinut inchis cat timp piesa se afla inauntru).

Totul a mers foarte bine incalzirea fiind uniforma..
Skip ads

  • MaKaY27

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2009 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mar 2011

  • Mesaj Privat
Eu la o astra g am desfacut 2 perechi de faruri , 2 pot spune ca le-am stricat insa 2 nu se vad deloc ca as fi umbla vreodata la ele.... Metoda mea a fost cea mai ok (din pct meu de vedere) 2 feon-uri , 4 maini si multa rabdare.... Am incalzit masticukl si dupa am a ieshit f ushor iar la lipire din nou am incalzit mastikul si le-am presat bine , farurile le am pe masina de aprox 1 an asa... nu am avut prob cu aburire si alte chestii de genul....
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Inteligenta ideia cu 2 feon-uri si mai multe maini.

Incalzirea e uniforma si cand a pornit sa se dezlipeasca atunci vine jos complet sticla farului, uniform fara deformari mai mari in alte zone ale carcasei oglinzii.
  • dragosellu

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2010

  • Mesaj Privat
salut,
am si eu o intrebare! am opel astra h, 2006, cu bi-xenon afl! unul din becuri s-a ars! ce imi recomandati ? pe okazii sunt tot felul de becuri d2s, de la 35 de ron incolo!
la unix cel mai ieftin e 240 ron!
ce imi recomandati sa iau? tinand cont ca sfatul principal e sa le schimb pe amandoua!
ms frumos
  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,356
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Ia original. Nu te complica, cu, chinezarii.
  • dragosellu

  • Mesaje scrise: 13
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2010

  • Mesaj Privat
care e original? ai idee ce marca sunt pe masina din fabrica?
ca nu am cartea masinii! si pe masina mea au fost puse de 6000k ... nu am desfacut faru sa vad ce firma e!
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,414
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Adica Phillips , Osram originale , nu cu patent sau chinezarii.
  • UNHleaSHD

  • Mesaje scrise: 1,356
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2002 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Si trebuie sa fie de 4300k. Adica lumina alba si clara.
  • Moga.Alexandru

  • Mesaje scrise: 141
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Vorbesc din propria experienta , diferenta mare nu este intre cele OEM si cele aftermarket . . . Exista aftermarket mai slab si mai bun . . . Dar in oricare situatie ele nu vor depasi ca luminozitate 80% din cele OEM , iar ca durata de viata sunt cam 40% din cele originale Osram sau Philips .
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR