Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Admisia este tulumba aia de plastic negru de sub throttle body. Merita de curatat daca ai depuneri, ar fi pacat sa intre in cilindri sgura aia, freaca si face uzura si ulterior ajunge la catalizator si il infunda, daca vine vreme buna am sa o fac si aveti si un post. Nu e greu de dat los mai dificil este sa o desfaci in doua, are niste clipsuri de plastic destul de firave.
A se citi si la Corsa https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=19890
Skip ads

  • crilups

  • Mesaje scrise: 215
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Agila 2004 Z10XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2006

  • Mesaj Privat
De ce motoarele consuma ulei subtire si nu si ulei gros? Ce ala gros nu arde sau care e faza? De ce se recomanda un ulei mai gros dc e teava de esapament innegrita? Eu spre ex am mers pe 5w40 (schimbat la 8000 km iarna si la 8000 km vara) si am observat teava putin innegrita. Ce-i drept vara mai mult decat iarna. Insa nu am observat deloc consum de ulei pe joja.nivelul de pe joja a ramas constant asa cum l-am pus de la bun inceput. Deci dc nu exista consum de ulei vizibil pe joja de ce se innegreste teava? Plus la mine constanta eroare la sonda lambda 2...e posibil sa fie de la catalizator si nu de la sonda? Acum o sapt pt iarna am pus 0w30 de la Castrol. Deocamdata n-am vazut consum pe joja dar teava s-a innegrit f putin...
  • Andreius2002

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie:
  • Masina: Corsa 2002 1.4i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salut, am o Corsa C, 2002 cu tranmisie automata, z14xe. Imi consuma in oras 14l%. Mi s-a oprit motorul o data dupa ce i-am dat o talpa mica si nu a pornit decat cu greu. La fel s-a intamplat si pe serpentine. Am patit de 2 ori sa nu se tureze desi apasam acceleratia. Mai mult decat atat, la ITP mi-au iesit noxele duble ca si valoare. O sa ma apuc in weekend sa curat valva asta sa vad ce minune se intampla. Oricum sambata voi sti daca dau niste beri si cui.
Multumim pentru sfaturi!
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
In week-endul viitor desfac si eu valva asta sa vad daca e murdara. Am luat garniturile (apropo, de ce mi-a dat trei in loc de doua?)
Chestia e ca cea din mijloc (cea mai scumpa, la 30 RON, care e din cauciuc , format un pic tronconic) nu e in lista cu cele 2 garnituri despre care vorbeste Dancuciureanu , dar tipul de la magazin mi-a aratat-o pe calculator impreuna cu celelalte in desen la valva EGR.
Si cum se numeste si ce numar are capul ala de cheie pt desfacut suruburile alea de la valva EGR ?
Multumesc anticipat, dar si in mod special lui Dancuciureanu.

Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
O tubulara hex de 9(parca) e este suficient, normal e un E10 din cite imi aduc aminte, scoti EGR si il cureti.
Garnirtura de cauciuc este tocmai la admisie, din EGR pleca teva metalica (unde ai garnitura mica) dar la corp admisie (ala de plastic) vei avea garnitura de cauciuc, cea care nu vezi unde are locul ei in EPC.
Sfat: curata admisia, e simplu de demontat, partea timpa e sa cureti mizeria acumulata acolo.
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Aha, multumesc de lamurire, dar parca nu prea am curaj sa desfac admisia acum, mai ales ca afara sunt -6 grade. O sa vad cum mai e in weekend, dar nu cred ca ma risc inca, cred ca o sa ma limitez doar la valva EGR.
  • andrei arian

  • Mesaje scrise: 127
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Agila 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Am schimbat astazi EGR-ul la Agila mea .Sincer nu credeam sa fie asa de usor,dar m-am descurcat de minune(dupa ce am recitit sfaturile lui Danciucurescu).Singura problema a fost cheia cu care se desfac suruburile.Multumesc Dane.
Apropo...un EGR ieftin este 380 lei noi(nou)
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
andrei arian nu inteleg de ce ai cumparat EGR, era chiar irecuperabila ? Daca ai avut depuneri serioase asta denota un consum de ulei sau slab/intervale mari de schimb, iti recomand Admisie Corsa+Agila Z10XE, Z10XEP, Z12XE, Z12XEP.
Skip ads

  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Am curatat si eu azi EGR meu. Nu parea prea imbacsita, dar a fost cam nasoala treaba curatarea depunerilor alea. Au iesit doar cu SEGA - Carb & Choke Cleaner (WD 40 si Decarbusolv-ul n-au avut nici o sansa, parca erau apa) si asta dupa vreo 2 ore de inmuiat de vreo 4 ori si frecat cu carpa si betisoare de urechi de ma dureau mainile. Super, super nasol, dar intr-un final a iesit ca noua-nouta (in schimb m-a apucat noaptea). Inca ceva, destul de inaccesibile suruburile alea, dar le-am pacalit pana la urma. Asa ca poze, doar de la inceput, inainte de curatare, ca apoi era noapte si nu am mai facut alte poze, m-am grabit sa pun totul la loc.



  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat

Cu asa trusa de la KS Tools (300lei) suruburile buclucase le scoti in citeva secunde. Si eu m-am chinuit prima data cu ele ca nu incapea capul de cheie, pe urma preferam sa scot filtrul ulei dar acum ma joc cu ele Laughing .
Curatare adevarata se face cu tija in imersie solvent si impulsuri de 12V pe bobina, in caz contrar unele depuneri isi dau drumul ulterior si va pomeniti cu P1405 pe cap.

Pozele cred ca sunt facute intr-o pauza si nu la final, nu vad aluminiul sa luceasca ca nou. Nu asta este important ci depunerile pe tija (aurie sa fie) si alezaje.
  • ovidiucro

  • Mesaje scrise: 705
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 1998 X20XEV 100kW 136CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Buna seara, Dan.
Am si eu la motorul meu (X20XEV) unele din simptomele descrise de tine la inceputul postului: lipsa putere, se tureaza parca mai greu, asa ca ma bate gandul sa curat valva EGR, mai ales ca am 285 000 la bord.
Crezi ca trebuie sa fac ceva anume fata de Agila, sau este suficient sa urmez cele spuse de tine in tutorial?
Multumesc.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La tine valva e diferita, comanda vacumatica cu futunas, intra in ea teava de gaze arse mai groasa si le scoate prin "talpa". O cureti nu zic nu dar dupa asta urmeaza throttle body care are pe el si potentiometru plus IAC.
Dupa cum e manifestarea la tine as suspecta catalizator infundat, motorul are destui km.
Daca nu te bazezi la curatat lasa pina la 1Mai, facem si o diagnoza. Dupa curatare IAC la modelul tau se face obligatoriu procedura invatare ca alfel patesti ca mine, nu am mai scris darhttps://www.clubopel.com/vie...hlight=x20xev+iac
Skip ads

  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc inca odata domnului Dan Cuciureanu pt postul excelent de aici, si pt sfaturile utile.
1. Scuze, dar pozele sunt facute imediat dupa demontare, ca sa se vada depunerile gasite in interior, am precizat la sfarsit: Asa ca poze, doar de la inceput, inainte de curatare, ca apoi era noapte si nu am mai facut alte poze, m-am grabit sa pun totul la loc
2. Impresii dupa o zi de la curatare EGR: masina (motorul) parca merge mai usor, inainte trebuia turata f. mult la plecarea de pe loc, iar in mers se comporta de parca era trasa frana de mana. Acum parca si motorul face un zgomot mai mic (sau poate e doar o iluzie).
3. O trusa din aia imi doresc eu, dar pe moment nu sunt finante pt ea.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
therealovy77 am vazut acum cu atentie pozele tale.
Usoare depuneri maro, deci papa ulei dar f. putin, probabil a fost folosit unul slab cindva.
Partea interesanta este furtunul ala de cauciuc care apare in poze, sincer asa ceva nu stiu sa fie ! La demontare ramii cu el "chel" in mina, iesire teava garnitura 2 suruburi catre admisie si furtun apa care vine pe stut.
De unde apare la tine acel furtun de cauciuc nu inteleg !?

Dupa curatare si eu la o Corsa am patit la fel, motorul nu mai trepida si mergea mult mai rotund, acolo mai mult ca sigur EGR scapa gaze la greu in regim de ralanti.
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Very Happy Furtunul ala e furtunul de apa, nu puteam sa-l scot dinspre EGR si l-am desfacut din partea cealalta. Apropo, cum sa interpretez depunerile (bine sau rau cu privire la starea motorului) tinand cont de EGR ? Nu parea umblat la suruburile EGR-ului, ma gandesc ca nu a fost curatata niciodata, iar masina are putin peste 123.000km.
Ulei nu imi papa. Am in motor ulei CASTROL MAGNATEC 10W40 sintetic si la cam 7000km e destul de negricios (10W40 a avut si inainte, era scris pe un cartonas la baterie si din asta am pus, ca nu stiam de altul). Ma gandesc sa il schimb dupa recomandarile postate de dv pe forum (un Mobil1 tip 5W40 sau 5W50 ma gandeam, care ar fi mai indicat dintre ele, tinand cont ca as vrea sa in folosesc tot anul, si ca fac mai mult drumuri scurte prin oras, e drept, nu prea e aglomeratie ). Apropo, ce inseamna cifrele? 5 sau 40, 50 din 5W40 sau 5W50?

  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Salutare!
In acest weekend am avut ceva timp liber si am efectuat ceva mecanica de intretinere la Opelul meu Z16XEP: am desfacut EGR-ul , am schimbat uleiul cu tot cu filtru si am avut o tentativa de curatare a admisiei aerului
(sper ca am zis bine).Pentru inceput si avand in vedere ca acest tutorial trateaza subiectul EGR
o sa descriu cum am procedat eu :
- Mai intai am demontat bateria , apoi suportul bateriei.Suportul Are 3 suruburi de 13.
Pentru aceasta operatiune este necesara o tubulara de 13. Am desfacut suportul deplastic al bateriei pentru a avea un acces mai usor la cele 2 suruburi de josale valvei egr, dar si din alte motive : scoaterea filtrului de ulei, examinarea ambreiajului hidraulic pe care il suspectez de ceva probleme la plecare.
- apoi am scos mufa de la egr.Pentru a putea scoate mufa trebuie mai intai scoasa o
siguranta . La acest model Z16XEP mufa are 5 fire si nu 2 cum am citit pe aici.
Din acest motiv nu m-am riscat sa o alimentez , pentru a nu a avea surprize neplacute.
In acest moment valva EGR este pregatita pentru a fi scoasa afara.
- cu un ,,imbus torx" se scot cele 3 suruburi cu cap innecat : 1 la partea superioara si 2 la partea inferioara.Modelul asta de egr are 4 suruburi nu 2.
- cu o tubulara torx cu prelungitor si clicket se scoate si cel de-al 4-lea surub de la partea superioara.
Suruburile de la partea superioara sunt foarte lungi si trebuie sa invarti ceva la ele.Cele 2 la partea inferioara sunt ,,mai normale" .
- in acest moment , dupa scoaterea suruburilor, valva EGR se poate extrage afara.
Ea are o garnitura de tabla prinsa de EGR prin 4 clipsuri.Se scoate usor.
Acum EGR-ul ar trebui curatat.Pentru curatare se va proceda conform instructiunilor de pe forum. La al meu egr nu prea am avut ce curata .Avea doar putina funingine, tija de actionare era destul de curata.Nu am putut proba functionarea valvei deoarece nu am stiut configuratia celor 5 pini si nu am vrut sa risc .
Considerand ca o imagine face cat o mie de cuvinte atasez in continuare un montaj de poze pentru a intelege mai bine cele scrise mai sus.



  • timonea vasile

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 2002 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2008

  • Mesaj Privat
Saptamana trecuta am curatat clapeta de la trotlle body si am constatat ca masin functioneaza mai bine. Acum as vrea sa curat valva EGR, dar nu reusesc sa gasesec cele doua garnituri: cea mica, EGR to Ignition coil adaptor pn 90531751 cat.no. 5850642
2. cea mare, EGR to induction manifold
1l - pn 90531712 cat.no. 850512
Am incercat la mai multe firme de piese auto, dar mi-au spus ca nu au avut asa ceva si ca nu se poate aduce decat valva cu totul.
Voi cei care ati curatat valva de unde ati reusit sa faceti rost de aceste garnituri?
Multumesc!
Agila, 1.0, z10xe, 2002
  • therealovy77

  • Mesaje scrise: 244
  • Locatie: Braila
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Uita-te mai sus la poza postata de mine ce cuprinde cele 3 garnituri (tie iti trebuie prima si ultima). Eu sunt din Braila, si le-am luat de la un magazin local (Eurocar Braila). Codurile lor sunt 5850860 aia mai mare (m-a costat 11 RON) si 5850642 aia mai mica (m-a costat 2 RON). Eu am motorul X12XE, dar cred ca sunt aceleasi garnituri si la tine. Eu i-am aratat garniturile celui de la magazin intr-o poza pe catalogul lui de piese din calculatorul lui, pt ca el nu stia sa le caute altfel.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
timonea vasile e din Alba, orasel mai mic deci posibil sa nu gaseasca asa usor. In Timisoara gasesti sigur. Vezi si de admisie poate o cureti si nu uita de chederul de la capota = protectie debitmetru. Daca tot nu vei gasi iti fac eu colet.
  • timonea vasile

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Alba
  • Masina: Agila 2002 z10xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2008

  • Mesaj Privat
In primul rand vreau sa va multumesc pentru ca mi-ati raspuns la toate mesajele pe care le-am lansat de cand sunt membru clubopel, in special lui Dancuciureanu.
Therealovy sa sti ca m-am uitat foarte atent la pozele pe care le-ai pus tu mai sus, dar la multe din firmele la care am fost nici nu stiau aia ce sa caute si unde sa intre, parca nu auzisera in viata lor de valva EGR. Ba mai mult, la unii dintre ei a trebuit sa caut eu in program, ca habar nu aveau unde sa caute informatii despre valva EGR, daramite sa-mi arate ceva poze. Am incercar si cu codurile pe care le-a postat Dancuciureanu. Tot nimic.
Astazi merge un prieten la Oradea si l-am rugat sa incerce el acolo (daca are timp). Daca nu, tot la bunatate a lui Dancuciureanu o sa apelez. Oricum sunt hotarat sa curat nenorocita aia de valva! Laughing
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR