Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Da, indicat ar fi ca discutia sa se mute aici: https://www.clubopel.com/vie...347&start=780
Skip ads

  • gyenes

  • Mesaje scrise: 296
  • Locatie: Timis
  • Masina: Zafira z1.8xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Am gasit cauza,e o problema de supapa pana la urma.a montat-o un ,,meserias".multam de ajutor,tuturor!
  • dacianu11

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2017

  • Mesaj Privat
Buna seara! Sunt nou pe forum si este primul meu post. Am un Opel Corsa C din 2001 motor de 1.0 si am avut ceva probleme cu motorul si anume: de 1 an si ceva se opreste motorul in mers si nu mai poate fi accelerat. Ca sa pot accelera trebuie oprit motorul sau luat contactul scurt si pus la loc, apoi poate fi accelerat. La drum lung e ok, opresc contactul si il pun imediat la loc si nici nu se simte manevra, dar la oras alta e situatia. "Schema" asta o face doar la schimbari de temperatura, toata vara nu am avut probleme pana a dat frigul. Am fost la mecanici, teste peste teste, pareri si solutii una mai creata ca alta. Ba e clapeta de acceleratie, ba e pedala de acceleratie, ba e ECU, ba e una ba e alta. Cum toate astea sunt foarte scumpe, am tot amanat sa le cumpar pentru ca nu mi-am permis, mai ales ca nu garantau rezolvarea problemei. Asa ca am inceput sa studiez problema si le-am luat eu pe rand poate... poate...Am scos clapeta de acceleratie si am curatat-o foarte bine dupa care am desfacut capacul de la senzor si am facut curat si acolo desi era ca n farmcie in camera senzorului. (este impropriu spus senzor, pentru ca nu este altceva decat un potentiometru dublu care comunica cu ECU pozitia clapetei) Dupa cum arata clapeta si lucra nu prea avea cum sa fie defecta (asta era parerea mea), asa ca am trecut la pedala. Pedala, la fel, este un potentiometru dublu si atat. Potentiometri aratau impecabil nu prea avea ce sa se duca la ei, insa cunoscand putina electronica mi-a atras atentia modul in care fabricantul a facut contacul intre pinii mufei si potentiometru, cea mai proasta alegere in opinia mea, o clema curbata care apasa pe contactele potentiometrului. De aici si problema mea......la diferentele de temperatura acele contacte erau imperfecte si astfel ECU citea o pozitie a pedalei grestita (relanti) si astfel trimetea o informaie gresita clapetei de acceleratie, acea de relanti. Problema am rezolvat-o simplu prin cositorire a contactelor( o sa pun si o poza,daca ma descurc). De atunci nu mai am acesta problema si am economisit foarte multi bani, nervi si timp pe la mecanici. Dar topicul este despre altceva si anume EGR, dar am facut aceasta introducere "scurta" ca sa intelegeti mai bine problema mea. Azi am schimbat uleiul, filtru de ulei si filtru de aer si am vrut sa vad daca functioneaza EGR-ul. Contact pus, motor oprit, pinii 1 si 5= 8,5V. Motor pornit pinii 1 si 5=10V si la relati si in turatie. Alimentez EGR-ul de la baterie prin bec functioneaza perfect. Am scos mufa EGR-ului si am mers fara EGR iar surpriza a fost mare cand motorul functiona ca si cu mufa pusa, nu am simtit nici o schimbare. De mentionat ca motorul trage, nu merge sacadat, nu se opreste, nu tuseste, porneste foarte bine si la rece si la cald, nu trepideaza. Are o mica trepidatie doar la 1000-1100 de ture, in rest ceas. Intrebarea mea este: EGR-ul functioneaza sau nu, avand in vedere tensiunile mentionate si faptul ca nu se simte nici o diferenta daca pun sau nu mufa la EGR? Si inca ceva.... acceleratia are un timp de raspuns putin intarziat, cam 1 secunda
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
EGR este pus in functie de ECU doar in sarcina si in anumite conditii de condus.
Skip ads

  • dacianu11

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2017

  • Mesaj Privat
Hai ca m-am mai linstit....Mersi!
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
dacianu11 a scris:

Daca esti electronist...de ce n-ai masurat la EGR si potentiometrul,care e pe pinii 2-3-4 ? La EGR-ul meu tocmai potentiometrul e defect.Cursorul nu mai face bine contact cu resiatenta.Intre capete am 2,8k iar cursorul,are valori aleator diferite (intre 4 si 8k).Din aceasta cauza,din cand in cand imi apare pe bord "masinuta cu cheita" eroarea fiind ...EGR. N-am incercat sa merg cu mufa scoasa,dar ma gandesc ca ar trebui sa mearga,doar ca imi va afisa permanent masinuta...
Multumim pentru sfatul despre potentiometrul pedalei!
  • dacianu11

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Dec 2017

  • Mesaj Privat
Azi am sa masor si potentiometrul EGR-ului. Apropo...sunt constructor, nu sunt electronist. Imi place electronica si mai fac cate un montaj din cand in cand......dar asta e alta discutie....
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
EGR-ul poate da multe simptome, unele singulare iar altele in serie cu alti senzori/piese, deci diagnosticarea individuala poate fi incompleta de multe ori. Teoretic, merge si fara EGR dar ai noxe si consum mult mai mari si demaraj mai slab. Ca sa-ti faci o imagine completa, cel mai bine ar fi sa mergi cu alta masina ca a ta, cu mufa EGR cuplata si decuplata ca sa vezi diferente de demaraj, raspuns la acceleratie si comportament general.
Opelistii din Sibiu se intalneau mai demult sâmbata in Valea Aurie, acum nu mai stiu. Am OPCOM chinezesc, merge - daca te pot ajuta cu ceva, cu placere.

Eu am avut EGR bolnav vreo 6 luni, fara simptome evidente si fara coduri de eroare in ECU, si nu-mi dadeam seama ca motorul merge de fapt foarte prost, ma obisnuisem si credeam ca asa e normal. Am realizat altceva de-abia dupa ce EGR a decedat definitiv si l-am schimbat impreuna cu debitmetrul, ambele pe original. Daca fostul proprietar schimba el astia doi senzori nu cred ca mai vindea masina...
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Recent, un amic a cumpãrat un EGR de Agila. Mi-a povestit cã l-a incercat pur și simplu demontat, introducând mufa tatã a EGR-ului de pe mașina în mufa EGR-ului pe care voia sã-l cumpere. Motorul a pornit bine, se accelera frumos. L-a cumpãrat și eu i l-am montat. Totul e ok acum. ÃŽnainte motorul nu se accelera și se oprea foarte des dupã pornire.
Anterior ii curãțasem temeinic EGR-ul de pe mașinã i-am dat impulsuri de la baterie intre pinii 1 și 5 (borna pozitivã la 5, cu un consumator, bec, intercalat pe circuit) iar supapa EGR-ul deschidea și închidea bine. E clar cã defect a fost potențiometrul EGR-ului.
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Si EGR-ul meu a luat-o razna, l-am prins in balarii, ECU comanda deschidere de doar cateva procente si el se deschide aproape complet si invers uneori, se comanda deschidere 100% si abia se deschide sau nu. Nu se nimereste nici pe departe comanda cu feedbackul. A fost curatat acum 2 ani chiar daca nu avea mizerie care sa creeze probleme, pistonasul facea cursa completa fara probleme. Nici pe vremuri nu mergea perfect, dar macar valorile erau mai apropiate.
Am avut doar un P1138 O2 Sensor Circuit Malfunction (B1S2), iar corectiile pe termen scurt erau de -25%. dupa ce am sters codul nu a mai aparut nimic. Am scos si bateria pentru vreo 2, 3 ore. Acum pe tremen scurt corectiile oarecum mai normale. Nu pot vedea cu OPCOM corectia pe termen lung. Ca simptome am motor lenes, desi merge destul de rotund. Nu se opreste la relanti. Consumul mi se pare scazut. Mai are reprize cand trage bine, dar sunt aleatorii.
La o analiza mai amanuntita am vazut ca valorile EGR-ul nu sunt ok, desi nu e blocat.
E timpul pentru altul nou. Ma gandeam sa iau Pierburg. Recomandati altceva? Cel GM original tot de Pierburg e facut, dar are un pret prea mare.
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
@mariuseek: exact asa facea si masina mea, am zis mai sus ce am facut; in plus, nu strica sa cureti contactele de la mufa sondei de oxigen cu spray de contacte. Ca sa nu schimbi si tu 3 sonde degeaba, ca mine.

Eu am EGR Pierburg si merge foarte bine.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Scoate mufa si mergi asa ....ca sa observi daca e vreo schimbare in comportamentul masinii.
Limitele admise ale corectiei de amestec pe termen scurt sunt de -10 ... 5 % .... vezi ce valori are MAP-ul.... si masoara presiunea de benzina. ( Daca te descurci sau doresti am manometru facut pentru masurarea presiunii )
Nu poti vedea corectia pe termen lung pentru ca nu aare ca si parametru ( nici in TIS2000 macar )
Sonda 2 pe care ai avut eroarea nu are nici o treaba cu formarea amestecului....
Skip ads

  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsuri.

Eroarea data de sonda 2 tind sa iclin ca are legatura cu EGR-ul.
Am plecat usor dimineata, motorul era rece, cand am dat a 2-a a dat nas si cel mai probabil EGR-ul ramasese intredeschis. Nimeni nu astepta o imbogatire asa mare a amestecului si desi ma asteptam sa sara cu eroare prima sonda, a sarit a 2-a. Prima cu siguranta e responsabila de STFT-ul de -25% la relanti, care scadea chiar spre zero doar la accelerare.
Asa vad eu treaba, corectati-ma daca ma insel.

Prima sonda e noua, murise de tot anul trecut si am schimbat-o, a 2-a e cea veche originala, dar le-am urmarit comportamentul in diverse situatii si functioneaza normal. La fel si MAP-ul, e ok.
Sunt ciudate uneori erorile sondelor, prima cand a murit nu ridica mai mult de 20mV pentru cateva secunde dupa care zero pana la capat si nu am avut nici o eroare, doar consum ridicat si tremurat al motorului.

EGR-ul a fost curatat acum 2 ani cred. M-am uitat pe niste date iregistrate pe vremea aia si nici atunci nu prea se pupa comanda cu feedbackul la deschidere, dar erau cat de cat mai apropiate decat acum nu le simteam in mers.

Toate mufele, sigurantele si releele le am curatate. Ramai surprins cat de oxidate pot fi sigurantele mici din compartimentul motor.

@catastefan: presiunea benzinei nu am cu ce sa o verific, poate intr-o zi voi apela la ajutorul tau. Multumesc.
Dar momentan, dupa stergerea erorii si deconectarea bateriei totul pare ok, STFT-ul are valori normale atat la relanti cat si la accelerare. Daca era problema de presiune cred ar fi trebuit sa se manifeste mereu, nu aleatoriu.

Am inregistrat suficiente date cu opcom, si cand mergea bine si cand nu tragea. Dupa analiza toate "arata cu degetul" EGR-ul care cam functioneaza dupa voia lui si nicidecum dupa ce comanda ECU. E prea evident.
Azi am avut noroc, a mers chiar bine, probabil a mai compensat si aerul rece de afara.
Vedem ce urmeaza. Ma uit dupa preturi mai bune la Pierburg-uri.

E cam lunga povestea asta , dar e o experienta care sper sa fie utila si altora.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,915
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Sonda 2 monitorizeaza catalzatorul. Atat.
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Cu siguranta asa e.
De cand a dat frigul am experimentat si niste probleme de contacte imperfecte, cel mai probabil eroarea data de sonda 2 are alta cauza care din nefericire a coincis cu nefunctionarea EGR-ului.
Eroarea a aprins doar martorul masina+cheie, nu am avut niciodata eroare care sa aprinda check engine.
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
mariuseek: erorile pot avea multe cauze, de obicei multiple. Ia-le pe rand si rezolva cate una, la final sigur o sa mai gasesti ceva la care nu te asteptai, rezolvi si aia si gata.

Din cate stiu eu, la Z12XE sonda 2 nu prea are nici un rol, scoate-o din ecuatie. Schimba EGR-ul si vezi ce se intampla, costa ceva dar merita.
Daca tot nu merge cum trebuie, poti trece la senzorii care calibreaza amestecul: sonda lambda1 si debitmetrul.
Daca nu esti sigur pe ECU, am eu unul de rezerva dar pentru Z12XE, nu stiu daca se potriveste. Spor !
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Voi schimba EGR-ul, ca la ce valori da nu ma pot baza pe el. Am comandat deja un Pierburg.
Z12XEP nu are debitmetru, se bazeaza pe MAP si pe IAT si ambele dau valori bune.
Sper sa nu am probeme cu ECU, nu am experimentat "ciudatenii" inexplicabile pana acum, exceptie facand eroarea data de lambda 2 pe care momentan o pun pe seama contactelor electrice.
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 299
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2015

  • Mesaj Privat
Mi-am adaugat in colectia de piese GM cu sigla polizata si un EGR Pierburg.
Stickerul initial acoperea zona polizata, eram curios ce se ascunde sub el si l-am mutat. Evident acolo era sigla GM.
Vad ca gravura are un defect, partea de sus trebuia sa aiba sigla completa si in continuare Pierburg.
Italienii au dat buleala la gravare. Laughing


  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Sa nu fie din China italienii aia...
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Am potentiometrul de la EGR defect.Mi se aprind la bord beculetele galbene de eroare,cel din stanga (cu masinuta/cheia) si cel din dreapta (cu motorul),ori unul,ori altul,ori ambele.Uneori se sting,cand e motorul cald...
Azi am testat cum merge masina fara EGR,adica,i-am scos mufa...Am pornit motorul,am mers cu masina,fara sa simt ca ar fi ceva in neregula,in afara de beculetul din drepta (motorul) care sta aprins.Singura eroare care-mi apare e 1405 (EGR)...Va trebui sa-l schimb,dar se pare ca nu e o urgenta.Nu cred sa se strice altceva daca merg asa cu EGR-ul defect (sau inchis permanent).
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR