Ai uitat parola?


  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,157
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Dane si eu presupun ca ar fi egr-ul, totusi, pana sa scoti mufa acestuia nu
ti se stocheaza nici-un cod de eroare ?
Teoretic si eu zic ca mersul cu egr blocat pe inchis nu ar trebui sa fie asa
de daunator, este presupunerea mea si a ta , sa vedem totusi ce mai spun si colegii.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,056
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Ba da,asa cum am spus,inainte de a scoate mufa,mi s-au aprins beculetele (mai intai masinuta/cheia),cu codul 1405.Am demontat si curatat EGR-ul...nu era blocat sau foarte murdar,dar,potentiometrul dadea valori aiurea (cursorul).Il voi schimba.Am luat unul de la sezmembrari...bun,verificat de mine (simulat functionarea pe masa de lucru).
  • danut32

  • Mesaje scrise: 356
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Apr 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Cu EGR de la dezmembrari ai toate sansele sa ti se repete problemele de acum, si in final costul va fi mai mare decat daca puneai unul nou si incheiai capitolul. Nu te condamn, si eu faceam asa mai demult, mi-au trebuit niste ani ca sa recunosc ca uneori, cu piesele ieftine iesi mai scump.
  • scanx

  • Mesaje scrise: 713
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 07 Jun 2009

  • Garaj Mesaj Privat
Nu inteleg cum de-au scapat de sub control asa de multe EGR-uri. Pana acuma auzeam de ele ca fiind blocate si atat, mai nou, pica potentiometrele pe capete, asta m-a determinat sa caut diagnoze de acu 6-7 ani sa pot compara valorile cu cele actuale si inca nu am observat diferente. EGR-ul a fost curatat o singura data de cand e masina si acuma munceste cu brio la 230mii Km.
Cat mai costa unul nou Pierburg?
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,056
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Eu am gasit cel mai ieftin Pierburg nou cu 530 Lei. Pe cel din dezmembrari am dat 100,cu promisiunea ca daca nu e bun imi da altul (pe probate)...Le pot verifica (simula functionarea) pe masa de lucru,fara sa-l montez pe masina.
  • danut32

  • Mesaje scrise: 356
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Apr 2012

  • Garaj Mesaj Privat
EGR-ul original al masinii a mers la mine cam 140.000 km dupa care l-am curatat (prima curatare) si am crezut ca l-am prins pe Dumnezeu de-un picior, dar la 160.000 a decedat definitiv si l-am schimbat cu un Pierburg (originale si piesa si pretul...) ; de atunci am facut cam 10.000 fara probleme, sa vedem mai departe.
As zice ca piesa asta are viata ei, functie si de conditiile de utilizare dar intr-un final tot cade si trebuie schimbata. Preferabil nu cu alta care are deja niste ani in conditii necunoscute in spate dar inca merge - chestie de gusturi. As mai zice ca si aici se aplica vorba: cat dai pe el, atata face.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,056
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Rezumat:EGR de pe masina=potentiometru defect,electromagnet=ok.Eroare 1405,apoi beculet galben aprins permanent (motorasul).
Experiment:
-Cumparat EGR S/H (100Lei) cu alt tip de mufa (de pe acelasi tip de motor).Verificat prin alimentare si masuratori pe masa de lucru...=ok.
-Improvizat adaptor intre mufa masinii si cea de la EGR...cu papuci...(piliti putin).
-Conectat EGR (S/H) cu adaptorul,nemontat pe motor cu suruburi.Cel defect e pe motor si neconectat...sta inchis permanent.
-Resetat eroarea din calculator,pornit motorul =nu mai apare nicio eroare.
-Am pus si un voltmetru cu ac,cu fire trase de pe bobina EGR-ului,ca sa vad daca si cand se deschide supapa...Da,se deschide cand e apasata acceleratia,de regula pe la 11V,dar apar si alte tensiuni,in functie de incalzirea motorului si de turatie.La ralanti e totdeauna inchis (0V).

Concluzie: acum pot testa pe masina orice EGR de acest model,indiferent de tipul conectorului,fara sa demontez EGR-ul de pe motor Smile
Urmeaza sa inlocuiesc EGR-ul defect cu asta S/H,ca sa faca si recircularea efectiva a gazelor.
M-am gandit si la o varianta in care sa le leg pe amandoua,astfel: la cel de pe motor,sa leg doar bobina (care e buna),care sa deschida efectiv supapa,dar comandata de un tranzistor separat,care sa-i dea aceeasi tensiune ca pe bobina de la cel bun,dar care e in aer (pus deasupra intre motor si baterie)...Poze:

  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,157
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
La un moment dat va da eroare deoarece feedback-ul asteptat de ECU nu se va realiza
(ex. ECU comanda deschiderea - potentiometrul va comunica ca EGR este inchis)
EGR -ul , pe langa reducerea poluarii, ajuta la incalzirea mai rapida a motorului precum
si racirea acestuia in sarcina, de asemenea reduce probabilitatea de aparitie a detonatiilor.
Mai bine realizati adaptarea pana la capat fara sa compromiteti mufa de pe cablajul masinii
(ex.: puteti folosi mufa celui defect).
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 231
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XEP din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Jul 2015

  • Garaj Mesaj Privat
EGR nou vs murdar. Pentru cine nu stie cum arata si la ce sa se astepte.


  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,157
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Very Happy Cel murdar... nu e f. murdar. Se poate mult mai rau.
  • danut32

  • Mesaje scrise: 356
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 25 Apr 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Mai sunt fotografii cu asa ceva, postate mai la inceputul topicului - pentru cine n-a citit...
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,056
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
PL500 a scris:La un moment dat va da eroare deoarece feedback-ul asteptat de ECU nu se va realiza
(ex. ECU comanda deschiderea - potentiometrul va comunica ca EGR este inchis)
EGR -ul , pe langa reducerea poluarii, ajuta la incalzirea mai rapida a motorului precum
si racirea acestuia in sarcina, de asemenea reduce probabilitatea de aparitie a detonatiilor.
Mai bine realizati adaptarea pana la capat fara sa compromiteti mufa de pe cablajul masinii
(ex.: puteti folosi mufa celui defect).

Te inseli.Cred ca n-ai citit cu atentie ce am scris: EGR-ul S/H,pus in aer,e conectat la mufa masinii cu toate cele 5 fire.Supapa lui e actionata si-i da feedback calculatorului,transmitandu-i corect pozitia...doar ca...nu trec gazele din evacuare in admisie,pentru ca...e in aer,iar EGR-ul defect e prins pe motor,neconectat la calculator,deci,permanent inchis.
De 3 zile merg cu ea asa si nu a dat nicio eroare.
Supapa nu se deschide cu motorul rece.Abia dupa ce merg 0,5-1km incepe sa lucreze la accelerare,deci...nu vad cum sa contribuie la incalzirea mai rapida a motorului.
Mufa de pe masina nu a suferit nimic.In ea am introdus 5 papuci de dimensiunea potrivita...ca nu am gasit o mufa de la un EGR defect.Dupa ce-l schimb pe cel defect,voi avea si aceasta mufa...pentru teste viitoare.Smile
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,157
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Aveti dreptate, nu am citit cu atentie (am ramas cu impresia ca vreti sa folositi
doar potentiometrul de la cel SH).
Referitor la incalzirea motorului: cand va incepe sa lucreze EGR-ul nu cred ca aveti
motorul la temperatura de regim, deci ajuta.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,056
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Ai dreptate ca incepe sa lucreze inainte de a ajunge motorul la temperatura normala.
Azi am facut alta modificare:
Am conectat si bobina (doar bobina) de la EGR-ul de pe motor,comandata de un tranzistor suplimentar,cu aceeasi tensiune ca si bobina celui care e in aer.Asta pentru ca nu stiu daca tranzistorul din calculatorul masinii ar fi suportat curentul dublu,daca puneam cele 2 bobine direct in paralel.
Acum,EGR-ul de pe motor se deschide la fel ca cel care e-n aer si care da feedback corect,dar cel de pe motor face si recircularea gazelor din evacuare in admisie,sistemul,functionand ca un singur EGR bun Smile N-am mers decat vreo 500m,asa ca n-am apucat sa vad diferenta la demaraj sau la consum...urmeaza concluziile.
A fost un experiment (reusit zic eu),pentru testare EGR si pentru a intelege eu cum functioneaza sistemul.Urmeaza desigur sa prind o zi potrivita si sa-l schim pe cel defect,care,va fi disecat pentru studiu,eventual reparare.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,157
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Tare experimentul si inteleapta precautia de a nu solicita tranzistorul din ECU
cu sarcina a doua bobine !
Poate gasiti vreo mufa cu o bucata de cablaj care sa se potriveasca la EGR -ul
SH, o puteti conecta in paralel cu mufa originala a masinii si astfel puteti reveni
oricand la EGR-ul original.
  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 500
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila Z12XE din 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 21 Nov 2012

  • Garaj Mesaj Privat
Părerea mea e că dacă EGR-ul de pe mașină a rămas blocat din cauza potențiometrului, tot blocat e și acum, indiferent ce comanda de deschidere primește bobina acestuia. ECU primește informații concomitent de la cele două sonde lambda, de la debitmetru, throtle-body și EGR. Cu EGR blocat nu intră deloc gaze de ardere înapoi în admisie, rezultă un consum ridicat de carburant, temperatura mai mare în camera de ardere (așa scrie @dancuciureanu pe prima pagina), sondele înregistrează parametrii rezultati... Încă nu mi-e foarte clar ce rezultă dar presimt că nu e ok sa circuli cu mașina păcălind ECU cu feedback-ul primit de la potențiometrul altui EGR. Doar pentru testarea unui EGR înțeleg că e in regulă dar pe mașină e tot unul blocat și deși nu apare eroare de EGR motorul nu va funcționa prea mult timp fara sa apara alta eroare. Mă gândesc în primul rând la noxe.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,157
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Din cate am inteles cel de pe masina lucreaza, doar potentimetrul da feedback eronat,
la cel montat in "aer" miezul face aceiasi excursie asigurand feedback corespunzator,
cel putin teoretic lucrurile par ok.
Evident ca va trebui montat unul corect, doar nu o sa circule cu "sorcova" sub capota.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,056
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
@PL500,ai inteles perfect.Exact asa functioneaza acum sistemul...si am mufa de cablaj de celalalt tip,care acum e bagata in EGR-ul SH...mi-a dat-o vanzatorul.Doar in mufa de pe masina am facut improvizatia cu papuci.E practic un adaptor de la un tip de mufa la celalalt.
...PL500 era o lampa de televizor,din circuitul de FIT (foarte inalta tensiune)...ai reparat candva televizoare? Smile
@Lyonel, supapa e actionata de electromagnet,care are 2 fire la conector,complet separate de cele 3 de la potentiometru.Electromagnetul (supapa) de pe masina functioneaza fara probleme.Doar potentiometrul e zapacit si nu-i mai poate spune calculatorului pozitia in care e supapa...dar,acum,i-o spune cel de pe EGR-ul SH,care e bun si face aceeasi cursa ca si cel de pe motor.
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,157
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Da, pl500 era folosita in baleiajul orizontal, am reparat dar doar amatoriceste.
  • corsa.timis

  • Mesaje scrise: 457
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 29 Dec 2014

  • Garaj Mesaj Privat
mariuseek a scris:EGR nou vs murdar. Pentru cine nu stie cum arata si la ce sa se astepte.


Daca stranutai peste ala murdar nu le mai deosebeai.. sa vezi cum arata unu' cu 5mm de calamina de la ulei ars.. ala e doar putin afumat, ceea ce e bine, inseamna ca motorul arde corect benzina.

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata