Ai uitat parola?


  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 219
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XEP din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Jul 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Asa e, stratul e subtire, superficial. Probema lui de fapt este la potentiometru, da feedback aiurea rau.
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 219
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XEP din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Jul 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Cateva documentatii privind EGR-ul care sa ajute la intelegerea acestuia, direct de la mama lor:
https://drive.google.com/ope...CherjxfQgizzC3U_B
https://drive.google.com/ope...dWKYGeK9OLsU_tEcH
https://drive.google.com/ope...P09gNDzNG9gHJpILG
  • halmagean cosmin

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Arad
  • Masina: Astra din 2005
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 18 Nov 2017

  • Garaj Mesaj Privat
Buna ziua!
am si eu o problema cu masina Astra G 1.4 benzina 2005 .motor Z14XEP :
am inlocuit EGR -ul cu una noua de firma Pierburg , fiindca tot imi murea motorul si ramaneam cu masina in drum dupa care se aprindea martorul cu cheita si la test mecanicul a depistat valva EGR. am schimbat cu ocazia asta si antigelul din instalatie cu unul nou.
Masina nu mai ramane in drum, dar sacadeaza si are pierderi de putere , mai ales in viteze mici (si in relanti) dar si la a treia cateodata ,doar daca o turez scapa oarecum de blocaje. Inainte de a schimba EGR era invers,daca acceleram brusc motorul trepida si murea, incat trebuia sa opresc masina.
Nu stiu sincer ce poate avea? Parca se ineaca ,ceva o opreste si apoi tr sa apas pe acceleratie ca sa mearga rotund ! Iar cand merge rotund mi se pare ca aud motorul un pic mai turat,mai zgomotos fata de atunci cand era masina bine !
La test dupa schimbarea EGR, a iesit iarasi eroare valva EGR !

Ma poate ajuta cineva ?
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,023
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Probabil ca motorul mai are si o alta problema. Eu am exact acelasi tip de motor si am mers mult timp cu EGR-ul defect (se aprindea si "cheita",dar si "motorul" din dreapta),dar mergea rotund si la relanti si accelerat,nu simteam decat poate ca nu trage asa bine la demaraje si parca un consum putin mai mare (3-5%)...Am mers o perioada cu mufa scoasa din EGR,adica supapa inchisa permanent si n-am simtit nicio diferenta...In concluzie,motorul tau s-ar putea sa mai aiba si alta problema...Si nu inteleg de ce mai da eroare de EGR daca ai pus unul nou!...Eu l-am schimbat cu unul second-hand (100Lei),probat inainte si am scapat de eroare. Vezi putin mai in urma,ca am scris pe forum ce experimente am facut.Se poate testa orice EGR (de acest model),doar mutand mufa,fara sa-l montezi pe motor.Bagi mufa in el si vezi daca deschide la accelerare si dispare eroarea (evident,dupa resetare erori).
Ai verificat daca ai tensiunile corecte la pinii din mufa EGR-ului?
Scoate-i mufa si mergi asa cu masina,sa vezi ce face.
  • draghos21

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Nov 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Salut tuturor,

Am facut si eu masuratorile si eu am urmatoarele valori :
Pin 1 5 12ohmi
Pin 2 3 fără rezistentă(apare 1 pe aparatul de măsură)
Pin 3 4 fără rezistentă

Sa inteleg ca egr ul meu e dus?
In momentul verificării masina era caldă
Motorul este Z14XEP

Multumesc pentru raspuns
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,023
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
Pe ce domeniu ai avut multimetrul cand ai masurat potentiometrul? Trebuia sa fie pe 20kohmi (sau pe 200k).Daca era pe 200 ohmi e normal sa-ti arate 1 (infinit),pentru ca R e mai mare de 200.Nu conteaza ca masina era calda sau rece...Dar de ce l-ai masurat? Ti s-a aprins beculetul de avarie?
  • draghos21

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Nov 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Salut,

Aparatul a fost setat pe 200k.
L- am curătat inainte de verificare pentru ca imi dadea eroarea 1405( test pseudo agrafa).
Dupa curătare apare doar când accelerez, la relanti cheita dispare.
Astăzi am facut masuratorile si am avut valorile de mai sus.

Multumesc
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila z12xe 1.2i din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 19 Mai 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Pe 2-3 trebuiau sa fie cativa Kohmi (3-5), egr-ul are potentiometrul defect.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,023
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
draghos21 a scris:Salut,
Aparatul a fost setat pe 200k.

In acest caz,sigur e terminat potentiometrul! Daca vrei sa vezi experimentele si rezultatele cercetarii mele,citeste cateva pagini in urma (de la pagina 49 din 8 oct.2017).Sunt si poze.
Am mers toata iarna cu doua EGR-uri pe masina (cu bobinele in paralel+tranzistor de protectie),fara probleme.In primavara,cand s-a mai incalzit si am putut lucra la motor,am schimbat EGRul defect cu cel SH,care nu a dat eroare pana acum.
1.Daca supapa e inchisa (nu e blocata pe deschis) si scoti mufa din EGR,masina merge fara probleme,dar,cu eroarea la bord.
2.Daca vrei sa testezi un EGR SH,bagi mufa (cablul masinii) in el,resetezi eroarea si mergi asa o perioada,sa vezi daca reapare eroarea.Daca nu,inseamnaca e bun.
3.Poti sa si vezi daca se deschide supapa cand accelerezi,dupa ce s-a incalzit putin motorul.La relanti sta inchisa.
Eu am masurat si tensiunea pe bobina si n-am observat valori intermediare,ci doar 0 (inchisa) sau 12V (deschisa).Poate or fi si alte valori (intermediare) in anumite conditii,dar eu n-am vazut in perioada cand am masurat.
  • draghos21

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 03 Nov 2011

  • Garaj Mesaj Privat
Salut,

Pentru moment am scos mufa si merg cu eroarea in bord.
Voi cumpara o noua supapă EGR, am vazut ca aici este recomandat Pierburg.
Eu m am uitat pe epiesa.ro si acolo au :
-supapă EGR OE OPEL 371 ron
-supapă EGR PIERBURG 513 ron

Recomandarea voastră ar fi tot PIERBURG sau credeti ca este ok si cea OE OPEL.

Multumesc pentru raspuns
  • mariuseek

  • Mesaje scrise: 219
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa Z12XEP din 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 31 Jul 2015

  • Garaj Mesaj Privat
Pentru o piesa OE OPEL, pretul mi se pare mult prea mic. Sa nu fie reconditionata.
OE-ul e facut tot de Pierburg.
  • George-Iulian

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa X10XE din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Salutari !
Va rog sa ma ajutati si pe mine cu un raspuns in legatura cu EGR-ul. Pe corsa mea am EGR cu gaura unde vine furtunul de la admisie astupata. Am comandat in dezmembrari si mi-au trimis un EGR cu acea gaura destupata. Il pot folosi cumva, am posibilitatea sa-l montez pe masina mea Corsa B cu motor X10XE? "daca astup acea gaura" , parametrii sunt aceeasi? eu am trimis toate datele masinii dar cei din dezmembrari asta mi-au trimis si nu-l mai pot returna din pacate. Eu am fost plecat si a trecut ceva timp de cand mi l-au trimis. Acum nu stiu ce sa fac ... Multumesc !
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,108
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Astupi gaura si gata, fii atent ca iti trebuie garnitura mare cu gaura, la Z fata de X nu are gaura, pe acolo se duc gazele in admisie.
  • George-Iulian

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa X10XE din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2016

  • Garaj Mesaj Privat


Multumesc frumos pentru raspuns! Aceasta este garnitura din poza atasata?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,108
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Exact asta.
Pentru dop se face din aluminiu usor conic si intra presat la menghina cu ceva adeziv de temperatura mare, mai pui o tabla cu doua suruburi pentru siguranta si gata. De curatat inainte de montare sper ca ai citit cat de cat.
  • George-Iulian

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa X10XE din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Da am citit. L-am mai curatat pe cel de pe masina anul trecut. Multumesc pentru raspunsuri.
  • George-Iulian

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa X10XE din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Mai am o intrebare. Pe Egr-ul de pe masina am un fel de "surub" care intra in el in partea stanga, pe unde trece lichidul de racire, iar pe celalalt nu am. De acel surub se ataseaza un fir din cablurile care duc in mufa EGR. Inauntru are culoare alamei acel surub. Ce rol are si daca pot monta asa fara?
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 15,108
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila Z10XE + Z12XE din 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 26 Jun 2006

  • Garaj Mesaj Privat
Surubul ala este sonda temperatura motor si trebuie, deci gaura+filet si pui sonda ta.
  • George-Iulian

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa X10XE din 1999
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 30 Mai 2016

  • Garaj Mesaj Privat
Am inteles. Multumesc !
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,023
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa C14NZ din 1994
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat in: 05 Jun 2010

  • Garaj Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:Surubul ala este sonda temperatura motor si trebuie, deci gaura+filet si pui sonda ta.

Iata o idee buna,pentru a pune pe Astra H un termometru pentru lichidul de racire,ca fabrica a "uitat" sa puna Smile. In functie de termometrul preferat (digital sau analog),se da gaura in functie de sonda pe care o are termometrul,bine etansata sonda si gata.
Oare merita munca,sau Astra H chiar nu are nevoie de acest termometru?

Intra si tu in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Solutii la probleme tehnice
check Mai putine reclame
check Intalniri locale
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata