Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A
  • danut32

  • Mesaje scrise: 360
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Parerea unui amator: nu e suficient sa compari emisiile, consumul si numarul de locuri. Sunt relevante si eficienta, numarul de CP per tona, puterea, cuplul, acceleratia de la 0 la 100km/h, viteza maxima,plaja de turatii si regimurile de functionare si altele. Si sa nu uitam ca cifrele din CIV sunt rezultate din niste teste - ca si alea de la VW, de exemplu.
Citeste si prima pagina si poate mai povestim... daca vrei sa afli, esti unde trebuie; daca vrei doar sa discuti povesti, cred ca nu...
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
E o explicație seaca: au scos EGR-ul pentru cã au inventat un catalizator mai eficient si au reușit sã menținã masina în normele Euro 4. Altceva nu îi interesa pe cei de la GM la vremea aceea. Apoi au reintrodus valva EGR pentru cã trebuiau sã treacã la Euro 5. Sau mãcar sã facã niște experimente. Eu așa cred.
  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
@danut32 ești mai exigent decât d-l profesor de Agila,Dan Cuciureanu.
Aștept și comentariul domniei lui fațã de aiurelile mele fãcute din necunoașterea profundã a tehnologiei de fabricație a motorului menționat și procedurile de testare a acestui motor în comndiții cu EGR și fãrã EGR.
@Lyonel: Sunt de acord cu ceea ce crezi tu
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Lyonel cam are dreptate, nu numai Opel face experimente pe spinarea consumatorului. Este o politica de pasi marunti pentru imbunatatirea consumului, noxelor cat despre fiabilitate nu-i mai doare ca masina nu trebuie sa tina o vesnicie. Si asa benzinarele tin destul cu mici reparatii/intretinere, lejer 4000,000km deci suficient.
Au pus catalizatoare mai eficiente si au scos EGR, au urmat XEP cu EGR si twinport care nu este o noutate dar asigura consum mic la turatii mici. Sistemul twinport ca denumire apartine firmei Opel, altii l-au botezat Ansaugschaltrohr (BMW) etc. Idea era sa obtureze jumatate din gaurile de admisie, teoria arderii si fluxurilor a evoluat mult. Au continuat cu V V T pentru pasul la E5 sistem folosit de Renault chiar pe E4. Ca se defecteaza urat la Opel clapetele din admisie sau valvele de avans nu e o nouatate, la toate marcile aceaasi poveste. Acum este moda cu turbina si toate benzinare vor avea asa ceva, alta bataie de cap.
Skip ads

  • danzog

  • Mesaje scrise: 174
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Agila 2003 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Mar 2013

  • Mesaj Privat
Acum am înțeles logica celor de la Opel referitoare la proiectarea și tehnologia de fabricație a motorului z12xe fãrã EGR așa cã trebuie sã renunț la fantezii personale fațã de motorul menționat.Din discuțiile cu mai mulți deținãtori de autoturisme Opel,marea majoritate agreazã sã exploateze autoturisme care au cât mai puținã electronicã încorporatã sau jumãtate/jumãtate respectiv segmentul de motorizãri euro4 fabricate în intervalul 2000-2006 pt. costurile rezonabile de exploatare ,întreținere și reparații.
  • damndrunk

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Cu ocazia primului mesaj va si salut!
Am curatat si eu EGR-ul la un opel corsa c 1.2xe tocmai venit din Germania. Alimentat la 12V, egr-ul functioneaza.
Pe langa asta am curatat si clapeta de admisie, am schimbat bujiile, senzor temperatura antigel si filtru benzina.
De pe alt Opel Tigra 1.4 xep am imprumutat bobina si debitmetrul.
Uleiul si restul de filtre nu am apucat sa le schimb.
Am avut erori si pe sonda lambda 2, aceasta fiind "moarta", am inlocuita cu una noua (150lei)

Cand a ajuns masina in tara, turatia fluctua si motorul avea "hopuri" ca in filmuletul de mai jos. (distributia nu suna atat de tare ca cea din film)
Acum dupa toate modificarile, turatia este constanta dar acele hopuri sunt sesizabile.
Pe tester debitul de aer de la sondele lambda este mereu sarac.

Dupa aprox o 40-60 minute, cat de cat, revine motorul la normal.
Ce ziceti sa mai verific?




  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
In primul rand daca debitmetrul este pentru motor z12xe. Este mentionat codul debitmetrului Bosch pe forum, la subiectul dedicat. Fa-i resetare ECU si invatare parametri cum se face (dupa ce decuplezi bateria o perioada de timp).
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Resetare ECU? ...daca nu stii sa reprogramezi ECU ..... nu vei mai porni masina.
Singurul reset este cel al valorilor O2 invatate.
Skip ads

  • Lyonel

  • Mesaje scrise: 545
  • Locatie: Arges
  • Masina: Agila 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Ei...se mai reseteaza si alte valori, eu asa am citit, pe la throtle body de ex. Un user (poate ca voi da de postul respectiv) spunea ca pe langa faptul ca trebuie sa nu accelerezi pana nu ajunge apa la 88 de grade ar mai trebui pornit AC-ul 10 sec. apoi oprit alte 10 si iar repornit 10 sec. Se mai sterg eventuale erori prin metoda deconectarii bateriei, etc. La asta ma refer, alte metode ma depasesc.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Ma refeream sa nu dea reset ECU cu OpCom ....și sa plângã lângã ea. Nu ar fi primul...
Pe lângã ce ai scris la deconectare baterie se mai face și o cursa completa stânga- dreapta cu volanul
  • PL500

  • Mesaje scrise: 1,151
  • Locatie: CURTEA DE ARGES
  • Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Din ce am verificat am observat ca debitmetrul pt. 1.4 xep este diferit de cel pt. z12xe.
Ce erori au mai ramas stocate ?
  • damndrunk

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Nu am nici un fel de cod de eroare. Bateria a fost deconectata. Am si mdi opel, dar inca nu vreau sa ii fac update la calculator.
Codul de pe debitmetru diferta doar la ultimele 3 cifre, nu cred ca ar fi o problema asta. Mai am un opel corsa c 1.2, voi incerca si cu acel debitmetru.
Skip ads

  • Gheorghe Laurentiu

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Galati
  • Masina: Agila Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor. Am o problema cu directia la un Opel Agila Z12XE din 2004, a inceput sa se simta de parca as merge pe pana, si am fost la mecanic. La diagnoza a iesit codul C1122, a incercat sa il reseteze dar nu a putut si a spus ca nu stie de la ce este. Ma poate ajuta cineva sa imi spuna de la ce este codul si cum se poate repara? Multumesc mult pentru ajutor.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
C1122 No Engine RPM Signal
Eroare este pe servodirectia electrica, mai precis calculatorul ei.
Verifica sigurantele FL4 30A si FC 12 15A
Desfa cupla calculatorului EPS si masoara tensinea pinului 6 fata de masa
  • Gheorghe Laurentiu

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Galati
  • Masina: Agila Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Si ce valori ar trebui sa obtin la masuratoare? Am sunat mecanicul si aceasta a fost intrebarea lui.
  • Gheorghe Laurentiu

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Galati
  • Masina: Agila Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
catastefan a scris:C1122 No Engine RPM Signal
Eroare este pe servodirectia electrica, mai precis calculatorul ei.
Verifica sigurantele FL4 30A si FC 12 15A
Desfa cupla calculatorului EPS si masoara tensinea pinului 6 fata de masa


Si ce valori ar trebui sa obtin la masuratoare? Am sunat mecanicul si aceasta a fost intrebarea lui.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
0 V


  • Gheorghe Laurentiu

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie: Galati
  • Masina: Agila Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
si daca imi da alte valori? Mecanicul spunea ceva de senzorul de pe arbore.
  • George-Iulian

  • Mesaje scrise: 34
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 1999 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mai 2016

  • Mesaj Privat
Ma puteti ajuta si pe mine va rog cu codul pentru garnitura EGR? Sau ce sa cer mai exact? Am fost la magazinul de piese auto sa comand si vanzatoarea nu este sigura ce garnitura sa comande si daca este vorba doar de o garnitura pentru EGR sau mai sunt si alte garnituri. Vreau sa imi curat si eu EGR-ul. Tot am citit despre problemele cauzate. Buburuza este Corsa B 1999 X10XE.
  • Dany3lLs

  • Mesaje scrise: 115
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Agila 2000 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Jun 2014

  • Mesaj Privat
George-Iulian a scris:Ma puteti ajuta si pe mine va rog cu codul pentru garnitura EGR? Sau ce sa cer mai exact? Am fost la magazinul de piese auto sa comand si vanzatoarea nu este sigura ce garnitura sa comande si daca este vorba doar de o garnitura pentru EGR sau mai sunt si alte garnituri. Vreau sa imi curat si eu EGR-ul. Tot am citit despre problemele cauzate. Buburuza este Corsa B 1999 X10XE.

ai doua variante , ori le cumperi pe amandoua ca sa fi sigur ca o nimeresti pe cea care trebuie ,sau demontezi mai intai EGR-ul si vezi exact care din ele este
ATENTIE garnitura mare vine in doua variante cu gaura si fara gaura
1. cea mica,
EGR to Ignition coil adaptor pn 90531751 cat.no. 5850642
2. cea mare, EGR to induction manifold
a) Varianta fara gaura pn 90531712 cat.no. 850512
b) Varianta CU gaura pn 9157509 cat.no. 849516
Posibil sa mai aveti nevoie de furtunul ce iese din EGR si intra in radiatorul din habitaclu
de obicei este copt si prezinta urme de uzura
SCHLAUCH-Opel-Ersatzteil 4700976 pn9205578 cat.no.173472

Skip ads

  1. Home
  2. Opel Agila
  3. Agila A

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR