- adi pitu
- **
- 129 mesaje
- din 06 Feb 2015
- Agila 2000 1,2
- Alba
adi pitu
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Alba
- Masina: Agila 2000 1,2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2015
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
- adi pitu
- **
- 129 mesaje
- din 06 Feb 2015
- Agila 2000 1,2
- Alba
adi pitu
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Alba
- Masina: Agila 2000 1,2
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2015
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
- aauto
- **
- 394 mesaje
- din 29 Aug 2012
- Vectra 2002 Z18XE
- Bucuresti
aauto
- Mesaje scrise: 394
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2012
- Mesaj Privat
Voi încerca curãțarea cu spray de frane, cel puțin știu cã nu afecteazã , ulterior daca totuși nu de curata voi recurge și la alte soluții.
Oricum momentan nu știu ce sã fac , cã miercuri seara i-am scos borna și am lãsat-o pânã joi dimineațã când am pornit-o și am lãsat-o aproape o ora sa meargã la ralantiu ,dupã care am plecat la servici. De atunci nu s-au mai aprins martorul, e destul de ciudat dar posibil cã o fii avut nevoie de o recalibrare oricum voi curata egr care l-am luat și in caz de nevoie îl voi monta....sper totuși sã nu mai fie nevoie.
Mulțumesc frumos ptr sfaturi!
Oricum momentan nu știu ce sã fac , cã miercuri seara i-am scos borna și am lãsat-o pânã joi dimineațã când am pornit-o și am lãsat-o aproape o ora sa meargã la ralantiu ,dupã care am plecat la servici. De atunci nu s-au mai aprins martorul, e destul de ciudat dar posibil cã o fii avut nevoie de o recalibrare oricum voi curata egr care l-am luat și in caz de nevoie îl voi monta....sper totuși sã nu mai fie nevoie.
Mulțumesc frumos ptr sfaturi!
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
Si eu am avut probleme cu EGR-ul mai demult. Curatarea e buna in sensul ca macar nu-ti sugruma motorul, dar nu garanteaza buna functionare eterna. La un moment dar mai imbatraneste si piesa asta, nu mai lucreaza in parametrii proiectati din fabrica si masina merge prost si nu stii de ce. Pe la 150.000 km am schimbat EGR si debitmetru cu piese originale noi (o caruta de bani). Asta dupa 6 luni de teste, incercari, presupuneri a diversi mecanici ci bani dati la baietii destepti cu interfata de diagnoza. Acum pot spune ca a meritat banii, cred ca fostul proprietar nu mai vindea masina daca mergea ca acum...
Doar iti spun ce am patit eu, fiecare face ce vrea. Masina e ca nevasta: cum o tii asa o ai. Si daca o vinzi, nu scoti banii care i-ai bagat...
Doar iti spun ce am patit eu, fiecare face ce vrea. Masina e ca nevasta: cum o tii asa o ai. Si daca o vinzi, nu scoti banii care i-ai bagat...
- Lyonel
- ***
- 545 mesaje
- din 21 Nov 2012
- Agila 2002 Z12XE
- Arges
Lyonel
- Mesaje scrise: 545
- Locatie: Arges
- Masina: Agila 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2012
- Mesaj Privat
Pentru cã mai sunt useri dornici sã-și curețe EGR-urile si au probleme in alegerea solutiilor de curatare:
Azi am testat curãțarea EGR-ului cu o soluție pe care nu o mai folosisem pânã acum. E vorba de DECANOL Super, fabricat de POLICOLOR, un decapant pentru vopsele și alte substanțe de acoperire. Costa vreo 17 lei bidonul de 400 ml. Uimitor cât de rapid a înmuiat funinginea aia de pe pistonasul EGR-ului și din cavitãțile greu accesibile. Soluția are consistenta unui ulei vâscos, cam ca mierea mai degrabã și se aplica cu pensula, dupã omogenizare (agitarea bidonului) iar dupã câteva minute se clãtește cu ceva diluant. Eu am fãcut curãțarea finala cu spray VALVOLINE EGR+Turbo Cleaner. Foarte puțin am frecat cu o laveta abrazivã de tip pâslã. Aveam EGR-ul extrem de murdar, pistonasul blocat pe închis (eroare P1405 stocatã) iar în câteva minute am vãzut luciul aluminiului și al bronzului în care culiseazã pistonasul. EGR-ul e acum funcțional iar eroarea nu a reapãrut.
Azi am testat curãțarea EGR-ului cu o soluție pe care nu o mai folosisem pânã acum. E vorba de DECANOL Super, fabricat de POLICOLOR, un decapant pentru vopsele și alte substanțe de acoperire. Costa vreo 17 lei bidonul de 400 ml. Uimitor cât de rapid a înmuiat funinginea aia de pe pistonasul EGR-ului și din cavitãțile greu accesibile. Soluția are consistenta unui ulei vâscos, cam ca mierea mai degrabã și se aplica cu pensula, dupã omogenizare (agitarea bidonului) iar dupã câteva minute se clãtește cu ceva diluant. Eu am fãcut curãțarea finala cu spray VALVOLINE EGR+Turbo Cleaner. Foarte puțin am frecat cu o laveta abrazivã de tip pâslã. Aveam EGR-ul extrem de murdar, pistonasul blocat pe închis (eroare P1405 stocatã) iar în câteva minute am vãzut luciul aluminiului și al bronzului în care culiseazã pistonasul. EGR-ul e acum funcțional iar eroarea nu a reapãrut.
ccrys
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2014
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
Daca inainte sa intrebi cautai, gaseai asta: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1656973
Asa aflai dinainte ce marime si intre ce pini trebuie masurata. Spor !
Asa aflai dinainte ce marime si intre ce pini trebuie masurata. Spor !
ccrys
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2014
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
Imi pare bine ca l-ai citit, se pare ca n-ai inteles.
pin2 = masa potentiometru
pin3 = tensiune de referinta potemtiometru
Daca ai masurat rezistenta intre pinii 2 - 3, ce crezi ca ai obtinut? Ceva asemanator obtii daca masori rezistenta intre bornele unei baterii. Care nu e rezistenta electrica, ci o sursa de curent.
Masoara tensiunea dintre ei si vezi daca tensiunea de referinta e corecta.
La fel si pinii 1 - 5, citeste ca lumea topicul la care m-am referit, fa exact ca acolo si povestim pe urma.
pin2 = masa potentiometru
pin3 = tensiune de referinta potemtiometru
Daca ai masurat rezistenta intre pinii 2 - 3, ce crezi ca ai obtinut? Ceva asemanator obtii daca masori rezistenta intre bornele unei baterii. Care nu e rezistenta electrica, ci o sursa de curent.
Masoara tensiunea dintre ei si vezi daca tensiunea de referinta e corecta.
La fel si pinii 1 - 5, citeste ca lumea topicul la care m-am referit, fa exact ca acolo si povestim pe urma.
ccrys
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2014
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
Bine.
Rezistenta cam mare la bobina, dar sunt cativa ohmi in plus si e usor de gresit.
Potentiometrul nu pare in regula, masoara la rece, cu motorul oprit fara contact, rezistenta si intre 2-4 si 3-4 ca sa-ti dai seama in ce pozitie este cursorul.
Masoara si tensiunile, preferabil de mai mullte ori ca sa fii sigur, exact asa cum zice acolo si vedem.
Alte chestiuni, poate utile:
- daca masina prezinta unele simptome din cele descrise la EGR defect, nu intotdeauna obligatoriu e de vina EGR-ul;
- unele piese pot da simptome asemanatoare, de exemplu daca EGR, debitmetrul sau sonda lambda au vreo problema e cam greu de depistat care e vinovatul; diagnosticarea nu e exacta ca la BMW, ci diferentiata si depinde de foarte multe variabile, nu doar de un EGR care nu era curatat.
Rezistenta cam mare la bobina, dar sunt cativa ohmi in plus si e usor de gresit.
Potentiometrul nu pare in regula, masoara la rece, cu motorul oprit fara contact, rezistenta si intre 2-4 si 3-4 ca sa-ti dai seama in ce pozitie este cursorul.
Masoara si tensiunile, preferabil de mai mullte ori ca sa fii sigur, exact asa cum zice acolo si vedem.
Alte chestiuni, poate utile:
- daca masina prezinta unele simptome din cele descrise la EGR defect, nu intotdeauna obligatoriu e de vina EGR-ul;
- unele piese pot da simptome asemanatoare, de exemplu daca EGR, debitmetrul sau sonda lambda au vreo problema e cam greu de depistat care e vinovatul; diagnosticarea nu e exacta ca la BMW, ci diferentiata si depinde de foarte multe variabile, nu doar de un EGR care nu era curatat.
ccrys
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2014
- Mesaj Privat
Nu am niciun cod stocat.Mi se pare ca am o intarziere la acceleratie si ma asteptam sa se simta dupa curatare.Masina mananca 400ml ulei /1000km si scoate fum.I-am facut test de compresie si a iesit bine.Din cate am inteles ar fi de la simeringurile de supape.
Masuratori:
Ralanti 1-5 0v, accelerat 0v.
4-sasiu = 1.1v ralanti,3v acceleratie
3-4 2.17 kohm
2-4 1.75 kohm
1-5 16.2 ohm
Daca ar fi egr defect nu ar trebui sa vad pe tester?
Masuratori:
Ralanti 1-5 0v, accelerat 0v.
4-sasiu = 1.1v ralanti,3v acceleratie
3-4 2.17 kohm
2-4 1.75 kohm
1-5 16.2 ohm
Daca ar fi egr defect nu ar trebui sa vad pe tester?
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
ccrys
- Mesaje scrise: 40
- Locatie: Prahova
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2014
- Mesaj Privat
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
- danut32
- **
- 360 mesaje
- din 25 Apr 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Sibiu
danut32
- Mesaje scrise: 360
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2012
- Mesaj Privat
Am avut EGR bolnav si n-a dat nci o eroare pana n-a murit de tot. Al tau pare in regula dar deja are o varsta; Corsa mea e tot din 2001, si la 153.000km anul trecut i-am schimbat EGR si debitmetru si parca e alta masina.
Parerea mea: EGR poate sa nu dea eroare dar nu mai functioneaza chiar in parametri, adica se decalibreaza dupa un timp. Daca simti ca nu-ti mai merge motorul ca lumea iar partea mecanica sigur e in regula, schimba EGR ca functioneaza la temperatura mare, si de atata cald-rece ani de zile i-o fi si lui.
Parerea mea: EGR poate sa nu dea eroare dar nu mai functioneaza chiar in parametri, adica se decalibreaza dupa un timp. Daca simti ca nu-ti mai merge motorul ca lumea iar partea mecanica sigur e in regula, schimba EGR ca functioneaza la temperatura mare, si de atata cald-rece ani de zile i-o fi si lui.
- danpet
- ****
- 1,149 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Corsa 1994 C14NZ
- Sibiu
danpet
- Mesaje scrise: 1,149
- Locatie: Sibiu
- Masina: Corsa 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
Desi am Astra H,postez aici (la Agila-Corsa),pentru ca am motor Z14XEP...De catva timp imi aparea eroarea 1405=>valva EGR.Aparea numai dimineata,la rece,odata cu scaderea temperaturii de afara.Dupa ce se incalzea motorul,se stingea beculetul (masinuta+cheia).Masina nu se manifesta in niciun fel ca ar avea probleme,doar,consumul putin crescut si nu prea tragea la demaraje cu motorul rece.
1.Am desfacut EGR,conform indicatiilor de pe forum (multumiri celor care au facut tutoriale! Dan C. si altii)...I-am blestemat pe proiectantii "lucrului bine facut" pentru chinul suportat,dar am reusit...Deconectat borna baterie,deconectat toti conectorii care ma incurcau (nu si calculatorul),indoit acea tabla,care...la mine nu tine nimic.
2.Constat ca al meu are alt tip de mufa (cea din poza),tot cu 5 pini,dar numerotati 1-6...Am masurat: pe 1-5 e bobina = 8ohmi.La restul nu m-am prins care e cursorul potentiometrului..Imi arata: 2-4=2,8k constant,dar intre 2-6 si 4-6 imi dadea valori variabile in timp ce masuram (2-6 = intre 4 si 8k ..crestea vazand cu ochii).Multimetru digital,eu electronist,...am tras concluzia ca e potentiometrul defect.
Am alimentat bobina mai intai cu 6V si apoi cu 12V (chiar inainte de a curata EGR-ul.Functiona,deci,nu era blocat electromagnetul...L-am spalat,evident,cu carburol.
3.Am incercat sa masor valori pe potentiometru,in diferite pozitii ale electromagnetului (0, 6, 12V).Dadea valori diferite,dar tot variind.
4.Am montat la loc EGR-ul,cu garnituri noi.Masina a pornit fara probleme si fara sa mai apara vreo eroare.De 3 zile,merge asa,se pare ca a scazut consumul la normal si parca si trage mai bine la demaraje (oi fi eu subiectiv?)...Nu m-ar mira sa reapara eroarea...vom vedea.
Daca are cineva o valva EGR de acest tip stricata (de aruncat),vreau sa-i fac o disectie pentru studiul potentiometrului,cu scopul evident de a intelege si eventual,sa vad daca nu s-ar putea repara .
1.Am desfacut EGR,conform indicatiilor de pe forum (multumiri celor care au facut tutoriale! Dan C. si altii)...I-am blestemat pe proiectantii "lucrului bine facut" pentru chinul suportat,dar am reusit...Deconectat borna baterie,deconectat toti conectorii care ma incurcau (nu si calculatorul),indoit acea tabla,care...la mine nu tine nimic.
2.Constat ca al meu are alt tip de mufa (cea din poza),tot cu 5 pini,dar numerotati 1-6...Am masurat: pe 1-5 e bobina = 8ohmi.La restul nu m-am prins care e cursorul potentiometrului..Imi arata: 2-4=2,8k constant,dar intre 2-6 si 4-6 imi dadea valori variabile in timp ce masuram (2-6 = intre 4 si 8k ..crestea vazand cu ochii).Multimetru digital,eu electronist,...am tras concluzia ca e potentiometrul defect.
Am alimentat bobina mai intai cu 6V si apoi cu 12V (chiar inainte de a curata EGR-ul.Functiona,deci,nu era blocat electromagnetul...L-am spalat,evident,cu carburol.
3.Am incercat sa masor valori pe potentiometru,in diferite pozitii ale electromagnetului (0, 6, 12V).Dadea valori diferite,dar tot variind.
4.Am montat la loc EGR-ul,cu garnituri noi.Masina a pornit fara probleme si fara sa mai apara vreo eroare.De 3 zile,merge asa,se pare ca a scazut consumul la normal si parca si trage mai bine la demaraje (oi fi eu subiectiv?)...Nu m-ar mira sa reapara eroarea...vom vedea.
Daca are cineva o valva EGR de acest tip stricata (de aruncat),vreau sa-i fac o disectie pentru studiul potentiometrului,cu scopul evident de a intelege si eventual,sa vad daca nu s-ar putea repara .
- PL500
- ****
- 1,151 mesaje
- din 19 Mai 2006
- Agila 2001 z12xe 1.2i
- CURTEA DE ARGES
PL500
- Mesaje scrise: 1,151
- Locatie: CURTEA DE ARGES
- Masina: Agila 2001 z12xe 1.2i
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mai 2006
- Mesaj Privat
Nu stiu ce ar putea da variiatiile alea, poate un ohmetru analogic ar fi mai bun de folosit.
Desi este un model de egr diferit se poate observa in foto si video (de pe la min. 6:40) genul de
potentiometru folosit.
http://www.solarvan.co.uk/egr/egr011.jpg
https://youtube.com/watch?v=...hPymm6I&t=400
Desi este un model de egr diferit se poate observa in foto si video (de pe la min. 6:40) genul de
potentiometru folosit.
http://www.solarvan.co.uk/egr/egr011.jpg
https://youtube.com/watch?v=...hPymm6I&t=400