Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • lucianp

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Am urmatoarea problema: acul turometrului oscileaza la relanti, urca si cade cu citiva milimetri.
Am crezut ca ar fi de la benzina, oscilatia, am schimbat benzina, si tot asa...
Am fost in service si i-am facut un test motor, si mi-au zis ca n-are nimic. Ba, mi-au spus ca mi-au rescris softul, asa, just in case, ca oricum le venise un soft nou. Dupa asta nu am simtit nici o diferenta, oricum. Si, apropo, daca rescrie softul, e normal sa itit ramina in memoria calculatorului toate datele cu kilometri parcursi, consum benzina etc.?
Masinuta este un opel astra H, motor 1,6.

edit: problema cunoscuta - turometrul oscileaza la unele Astra-H, Vectra-C, Zafira-B
Skip ads

  • bob

  • Mesaje scrise: 61
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Omega 1998 X20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Aug 2005

  • Mesaj Privat
si eu am aceasi problema cu a mea... am fost de am pus-o pe tester si mi-au gasit debitmetru de aer, senzorul de turatie si potentiometrul de turatie...
mergi in alta parte de o pune pe tester si vezi ce iti spun si altii...
  • lucianp

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Multumesc mult, Bob. Am sa merg si la alt service.

al3xz, multumesc si tie pentru intentie, dar daca citeai mai bine postul meu, vedeai ca vorbesc de relanti. Si... nu stiu cum e la masina ta....dar la a mea nu trebuie sa calci ambreiajul cind stai pe loc Very Happy
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
citi km ai?
daca ai peste 15ooo si ai facut revizia, ti-au curatat clapeta de acceleratie?
in principiu daca trage ok si acest comportament il are DOAR la relanti (variatie de turatie si/sau o usoara intirziere de tip "da in nas") atunci e de la ea.

ce tip de benzina pui uzual si care e ponderea oras/afara in nr. de km pe care ii ai?
Skip ads

  • lucianp

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Mai 2006

  • Mesaj Privat
zafirul a scris:citi km ai?
daca ai peste 15ooo si ai facut revizia, ti-au curatat clapeta de acceleratie?
in principiu daca trage ok si acest comportament il are DOAR la relanti (variatie de turatie si/sau o usoara intirziere de tip "da in nas") atunci e de la ea.

ce tip de benzina pui uzual si care e ponderea oras/afara in nr. de km pe care ii ai?


Am 37.800 km. Am facut revizia la 30.000, dar nu stiu sa iti spun daca mi-au curatat clapeta de acceleratie. Au trecut citeva luni de atunci, si nu cred ca isi mai amintesc.
Majoritatea kilometrilor ii fac in oras. In ultimii 5.000 de km, 4.000 au fost in oras si 1.000 afara.
Benzina pun de la OMV, fara plumb 95. Ma rog, Carrera 95 ii spune acum : Smile
Revizia a fost la Erebus, iar testul de saptamana trecuta la motor l-am facut la Radacini, ca imi era mai apropape. Asta daca conteaza...
Multumesc mult!
  • cossoftbycomi

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mai 2006

  • Mesaj Privat
Salutare.
Chiar astazi ma gandeam daca exista un post cu aceasta problema: si la mine exista o oscilatie la relanti a turometrului (motorul meu este 1,7 diesel) , dar nu este o oscilatie continua, ci din cand in cand. Mi s-a intamplat de 2-3 ori sa fie putin mai accentuata de parca ar fi vrut sa se opreasca.
Sa fie de la debitmetru?
Am observat ca aceasta oscilatie se aseamana cu cea care apare in momentul in care pornesti AC-ul.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Important este a se citi un cod de eroare daca este, dar de multe ori sunt defecte care nu au cod stocat !
La benzina cum are lucianp avem de curatat (nu mozoleala) :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=9123
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=10400
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=13295
Se schimba bujii, se curata EGR, se verifica/curata/inlocuieste debitmetru, a nu se uita de senzorul de cranckshaft.

La diesel avem debitmetru, MAP, EGR si senzor cranckshaft.

La cranchshaft, pina completez postul meu :
Se aprinde martorul, se stinge, porneste mai greu (invirte mai mult) dupa care moare definitiv si nu mai vrea sa porneasca (bec aprins). In acest caz invirte electromotorul dar nu invirte pompa, nu deschide injectoare si la benzina nu da scinteie.
  • georsc

  • Mesaje scrise: 59
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2003 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Oct 2006

  • Mesaj Privat
mie imi face asa cind e rece motoru si afara e foarte rece. dar eu am considerat ca e normal asa. sa fie o problema totusi?
Skip ads

  • al3xz

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2006

  • Mesaj Privat
eu m-am confruntat de curand cu problema asta
nu pot sa spun ca am rezovat-o complet, nu sta acu ca batut in cuie, dar parca e rezonabil acum
1. am desfacut clapeta de acceleratie si am curatat-o(nu am decapsulat-o pt a unge motorul/angrenajele, banuiesc ca de aici inca mai e oscilatia fina)
2. am desfacut egr-ul si l-am deblocat, curatat (era complet intepenit, f ciudat nu aveam beculetul aprins)
3. am trecut pe benzina de 98, lukoil
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Oscilatia este de la throttle body 99%, daca nu crezi pune urechea pe el si o sa auzi motorasul cum zumzaie si nu poate sa tina paleta pe pozitie, oscileaza in jurul ei din cauza ca merge greu angrenajul sau chiar motorul.
Succes
  • bogdanmbit

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: iasi
  • Masina: Vectra 1992 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mar 2007

  • Mesaj Privat
sabin a scris:Salut. Am aceeasi problema - Treaba sta in felul urmator - Ieri a plouat f mult - multe balti - apa multa - ei bine la ultima balta mi s-a aprins martorul masina cu cheita - am ajuns acasa - am oprit motorul, am pornit --> a disparut.
Seara cand dau sa plek se aprinde si ramane aprins cam 45 de min - apoi se stinge si se aprinde si tot asa. In cele din urma s-a oprit - cand a incetat am observat oscilatia la turatie - la inceput intre 700-800-1100, acum numai intre 900 si 1100 si face mereu asa la relanti. De la ce poate fi? Am citit de senzorul sau potentiometru de turatie...cineva mi-a spus ca 1.7 nu are asa ceva....?!!
Aerul tras prin filtrul de aer vine printr-o conducta de plastic care are capatul sub spoilerul din fata la 30mc de sol.E posibil sa fi intrat apa pe acea conducta si de aia sa ai aceasta problema.Eu mai patesc asa cum zici tu cand merg la spalatorie.Porneste f greu si oscileaza turometru.Pana acum de fiecare data si-a revenit de la sine.Iti recomand sa ai grija sa nu treci cu viteza prin baltile mari pt ca e posibil sa ajunga apa in filtrul de aer si atunci apar probleme.
  • sabin

  • Mesaje scrise: 199
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Multumita lui maiandrei am reusit azi sa-i fac diagnoza: Eroarea a fost urmatoarea: P0110


O sa aflu in curand daca debitmetrul este problema sau nu - poate sa fie ceva de la circuitul respectiv - cand o sa pun aparatul de masura o sa aflu mai multe.

Sambata intentionez sa curat filtrul de aer - si pe langa asta, voi incerca o curatare a debitmetrului, sau de ce nu inlocuirea lui (daca va fi cazul - am gasit destul de ieftine pe forum 250lei)
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
P0110 este de la termistorul din debitmetru
  • sabin

  • Mesaje scrise: 199
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2006

  • Mesaj Privat
se poate curata/repara? - ma refer la termistorul din debitmetru - sau e bun de aruncat si luat altul - apropo dane - am citit tutorialul de curatare - foarte bun, insa nu am vazut sa scrie nimic de termistor.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Am scris despre pini :
(1) Termistor, temperatura aer, celalat terminal al lui la masa GND pin 3. La 37 grade (incalzit cu degetul) are 1,7kohm si la 18grade 2,34kohm (modelul 0 280 218 031)
(2) B+ Tensiune alimentare MAF, 12V
(3) GND Sasiu, masa, - , sau cum vreti voi
(4) 5V tensiune de referinta data de ECU pe pin 7 la Agila.
(5) Iesire MAF, tensiune DC, cu cit creste debitul de aer (turatie motor) va creste si ea pina la 4.5-4.9V functie de model.

  • sabin

  • Mesaje scrise: 199
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jul 2006

  • Mesaj Privat
Dane, un tutorial foarte bun - azi am fost la marius si am masurat - mai mult el decat eu - valorile au dat exact cum ai spus ca ar trebui sa dea.

Vazand asta am realizat ca debitmetrul e ok - la rugamintea lui marius (maiandrei) l-am conmectat si surpriza nu mai oscila turatia - totul era ok, acum merge brici.

De la ce era problema...nici acum nu stiu - maine o sa-i sterg codurile de eroare. Mersi Dan si maiandrei. Toate cele bune.
  • sebi4fc

  • Mesaje scrise: 1,576
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Z19 DT asa are oscilatia si la mine oscileaza fosrte putin si din cate am vb cu colegi care au Z19DT si la ei oscileaza.
  • adrian883

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Nov 2009

  • Mesaj Privat
sa fie normala oscilatia......?tu cum ai ralanti-ul la pornire dimineata cind e frig afara?
  • astrah

  • Mesaje scrise: 479
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2010

  • Mesaj Privat
Ralanti-ul la un diesel modern se regleaza automat in functie de temperatura antigelului iar dupa incalzire acul turometrului trebuie sa stea fix cu o abaterie de +- 80 rpm (vezi imaginea) dar nu oscilatie.

Totodata problema cu ralanti-ul care oscileaza este cunoscuta de Opel si este data ca problema generala in TIS(la motorul asta) avand mai multe cauze in functie de simptome.
  • gogo_y17dt

  • Mesaje scrise: 492
  • Locatie: Falticeni sau Iasi
  • Masina: Vectra 2004 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Si la mine z19dt are oscilatie la relanti. Tind sa cred ca toate sunt asa Smile. Am avut si y17dt si ala statea batut in cuie la relanti.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR