Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning
  • alexandru popa

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 1997
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Dec 2011

  • Mesaj Privat
DA.... tin sa-i multumesc totusi lui GABI.B.HD pt incurajari. "artificiile" cum zic unii care le-au facut la masina mea au fost pt ca asa am vrut eu. de vandut tin sa mentionez ca doar atunci cand mor eu o sa-mi vand masina asta. este prima mea masina am cumparato de cand aveam 18 ani din munca mea pe o vara in italia la betoane. nu cred ca multi dintre voi stiu cat de "usor" se fac banii aici mai ales ca salahor. e masina mea de suflet si nu am sa o vind niciodata, ea ma invatat sa conduc. sunt masini ieftine in it unele dar de ce sa o iau de la capat am vrut doar un sfat dar discutia asta cred ca a cam degenerat in alte chestii, in fine sa nu mai lungim vb. daca cei de la abarth italia nu mai stiu ce fac atunci inseamna ca ei daor se joaca de-a lipitul aptipildurilor pe masini. am fost ieri la service si mi-au zis asa:(pt cei care chiar vor sa afle) trebuie sa ma hoatarsc de pe ce model vreau sa iau cutia si dupa ar trebui sa cumpar aproape o masina de la dezmembrai de aia sau cel putin partea din fata. in cel mai fericit caz se poate rezolva asa: imi schimba carcasa ambreajului adica o ia pe aia a mea si o pune pe cutia de 6, planetarele cu tot cu butuci care planetare trebuie scurtate cel mai putin 3 centimetri, si suportul motor. mi-au mai zis ca o sa am si dejavantaje: la plecare de pe loc treapta 1 o sa fie ca la tir adica o sa turez motorul degeaba, iar in oras o sa am un consum cam mare care oricum este destul de ridicat. acum urmeaza sa ma decid pana dupa 6 ianuarie ca atunci deschid ei. ca cost.... nu stiu ce sa zic cred ca as mai cumpara o astra ca a mea din tara cu banii care trebuie sa ii dau
Skip ads

  • photo.csp

  • Mesaje scrise: 590
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
alexandru popa a scris: daca cei de la abarth italia nu mai stiu ce fac atunci inseamna ca ei daor se joaca de-a lipitul aptipildurilor pe masini. am fost ieri la service si mi-au zis asa:(pt cei care chiar vor sa afle) ......

Ma omori cu zile!

Istorie auto Abarth

Karl Abarth, alaturi de Armando Scagliarini, este co-fondatorul companiei de tuning Abarth & Co. Abarth s-a nascut la Viena pe 15 Noiembrie 1908, deci este sub semnul scorpionului, de aici si emblema companiei.
Interesul sau pentru mecanica s-a manifestat inca de cand era mic. El a fost ucenic la o firma care producea motociclete (Motor Thun), ulterior a devenit pilot de teste, iar mai tarziu sef peste departamentul de testare in ani ’30. Abarth a castigat 5 campionate europene de motociclism pana in 1939 cand a avut un accident care l-a fortat sa se retraga.
La varsta de 30 de ani Karl a imigrat in Italia, unde a inceput sa lucreze pentru tatal sau. Si-a schimbat nationalitatea pentru a deveni cetatean italian.

arl Abarth, s-a mutat la Merano in 1946, dupa al 2-lea razboi mondiala angajandu-se la o companie care distribuia masini si accesorii Porsche. Cu ajutorul prietenului sau Ferry Porsche, fiul lui Ferdinand Porsche, Abarth a fost angajat ca director la compania detinuta de Piero Dusio, Cisitalia. Piero infintase compania cu scopul de a construi o masina de curse pe baza unui Porsche. Dorinta lui Piero de a deveni un manufacturier de masini performante, a fost indeplinita de Abarth datorita relatiilor sale, obtinandu-i licenta de la Prosche. In 1947, ca urmare a succesului in curse a companiei Cisitalia, Carlo Abarth a devenit directorul tehnic al companiei, care la scurt timp a intrat in faliment.
Carlo Abarth a preluat cateva dintre sasiurile de la Cisitalia si a construit prima sa masina de curse. Compania Abarth & Co S.r.l. a fost infintata in 1949/50. Locatia companiei a fost frumosul oras Bologna. A luat nastere si echipa de curse "Squadra Abarth". In 1949, la a 16-a editie a Mille Miglia, Squadra Abarth alinieaza 4 masini la linia de start, dintre care masina condusa de catre Scagliarini termina competitia pe locul al doilea. Abarth 204 A Roadster castiga titlu la Formula 2.

Abarth 204 A (foto: vignale)
Inca de la inceput compania Abarth s-a indreptat spre success datorita orientarii spre segmentul de tuning, care i-a adus mai tarziu faima mondiala. Compania Abarth producea in mare parte tuning kit-uri pentru galeria de evacuare. In acelasi timp mai producea si masini cu care sa poata concura la curse, primele 2 modele, 205 A si 206 A au avut un succes impresionant, acestea au fost urmate de 207 A si 208 A care nu s-au bucurat de acelasi success. Pe langa piese de tuning si masini de curse Abarth a mai construit inca ceva, care l-a facut legendar. Acel ceva este de fapt un derivat a lui Fiat 600 care putea fi folosit atat pe circuitul de curse cat si pe strada.

Fiat Abarth 750 Zagato

Modificarile pe care Abarth le-a facut lui Fiat 600 erau in primul cele aduse motorului pentru a-i sporii performantele, in al doilea rand a redus greutatea sasiului si a caroseriei. Rezultatul era un Fiat 600 cu stil atractiv al caroseriei si un motor foarte performant. Carlo Abarth a colaborat cu cei de la Zagato, in urma acestei colaborari au fost contruite doua modele Fiat Abarth 750 Zagato si Fiat Abarth 750 GT Zagato. Din cauza cerintelor mari, Carlo Abarth incepe comercializarea de kit-uri tuning pentru Fiat 600.
Imbracamintea sasiurilor Abarth era realizata de cei mai buni producatori de caroserii din acea vreme. Companii cum ar fii Carozzeria Allemano si Zagato purtau sub caroserie semnatura lui Abarth. Pentru Torino Saloon Show din aprilie 1956, Abarth a construit 6 masini Fiat Opalescence grey 600 Berlinettas, acestea aveau un motor cu o capacitate marita de la 600 cc la 747 cc si o putere marita de la 22 cai putere la 52 cai putere, iar cea mai interesanta caroserie era Zagato ’Double Bubble’. Dupa acest show italieni s-au ’inghesuit’ la cumpararea unei masini permisibile de strada/curse. Cererea a fost prea mare, pentru o companie atat de mica, dar in schimb, Abarth in loc sa mareasca numarul angajatilor, s-a decis sa ofere conversia pentru 600 ca si kit. Kit-ul era destul de scump pentru acea perioada, dar totusi era accesibil pentru italienii de rand, daca si l-ar fi instalat ei singuri. Abarth-urile construite la uzina aveau in plus fata de kit amortizoare si arcuri mai rigide pe fata, iar pe spate arcuri mai mari, de asemenea mai aveau si un volan cu trei spite si cauciucuri Amadori sau Campagnolo.



Trei ani mai tarziu Abarth repeta aceeasi figura si modifica noul Fiat 600D. Abarth a marit capacitatea motorului de la 767 cc la 847 cc, prin aceasta a marit si viteza maxima a masinii la 140 km/h ( masina era la fel de rapida ca si un sedan cu motor de 2 ori mai mare din acea vreme). Masina a primit numele de 850 TC (Turismo Competizione).
In ani ’50, numele de Abarth se putea gasi pe mai multe masini cum ar fi Porsche, Renault si Simca. Abarth a detinut patru recorduri mondiale si multe titluri europene. Compania a incercat intrarea si in lumea masinilor sport, cu o gama de motoare mai mari, testand abilitatea companiei de a modifica masini de diferite tipuri. Pana la sfarsitul anilor ’50 brand-ul Abarth era renumit in toata Europa.
In 1961 pentru a satisface cerintele necesare intrarii in clasa ‘Touring Competition’, Abarth era nevoit sa aiba construite 1000 unitatii pana la sfarsitul anului. Pentru a reusi, Abarth si-a mutat fabrica la Corso Marche, in Torino, pentru a fi mai aproape de sediul imperiului Fiat. Cu ajutorul modelului 850 TC ca masina produsa la uzina sau doar ca si kit, Abarth a reusit sa indeplineasca cerintele competitiei.

Porsche Abarth Carrera GTL (classicdriver)
Abarth a fost un tuner genial, care putea fi comparat cu competitorii acelei perioade Enzo Ferrari si Ferry Porsche. In 1960 Ferry Porsche i-a cerut lui Abarth sa-i construiasca un Porsche pentru curse, rezultatul a fost faimosul Porsche Abarth Carrera GTL, care se baza pe sasiul lui 256 B Porsche. Cu aceasta masina Porsche a terminat campionatul European pe primul loc.
La sfarsitul anilor ’60, cu toate ca rezultatele de la curse erau foarte bune, compania Abarth & Co., se gasea intr-o piata tot mai competitiva, iar profitabilitatea sa a inceput sa scada. In consecinta, in 1971 Carlo a vandut compania gigantului auto italian, Fiat.

Fiat 124 Abarth Rally (Abarth)

Dupa preluarea de catre Fiat a companiei Abarth, a fost deschis departamentul pentru curse Fiat, care avea sediul la Corso Marche, ulterior mutandu-se la Chivasso. Toate masinile pentru competitii au continuat sa fie proiectate aici, printre acestea mentionam 124 Abarth, Lancia Stratos, X1/9 Prototipo, 131 Abarth, 037 Abarth, Lancia Delta S4 si Lancia Delta HF4WD. Departamentul de curse Fiat a primit numele de Fiat Auto Corse, iar ulterior de N Technology.


Importanta companiei Abarth, fie sub tutela lui Carlo, fie sub tutela Fiat, nu poate fi subestimata, daca ne uitam la rezultatele obtinute la diverse competitii, de exemplu Fiat Abarth a castigat 12 World Rally Championship, intre 1974 si 1994, aceasta cifra desemnadu-i cei mai de succes constructori care au participat la WRC.
Cel mai recent model realizat de Fiat Abarth este bineinteles noul 500, care a fost tunat in asa fel incat, motorul, de numai 1.4 litri cu 16 valve, sa produca 160 CP la 5750 rpm si un cuplu maxim de 230 Nm la 3000 rpm, in modul „Sport” activat, rezultatul este o vitezã maximã de 211 km/h ºi o acceleraþie 0-100 km/h de 7.4 secunde. Din acest exemplar vor fi produse 50 de unitati dintre care 49 vor fi puse spre vanzare, iar una va pastrata pentru show-uri auto.
  • photo.csp

  • Mesaje scrise: 590
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
alexandru popa a scris: daca cei de la abarth italia nu mai stiu ce fac atunci inseamna ca ei daor se joaca de-a lipitul aptipildurilor pe masini. am fost ieri la service si mi-au zis asa:(pt cei care chiar vor sa afle) ......





Cei de la ABARth modifica numai masini italienesti...in special 90% numai fiat!
  • Negreanu

  • Mesaje scrise: 946
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2004 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2010

  • Mesaj Privat
alexandru popa a scris:este prima mea masina am cumparato de cand aveam 18 ani din munca mea pe o vara in italia la betoane. nu cred ca multi dintre voi stiu cat de "usor" se fac banii aici mai ales ca salahor.i

te vaiti ca banii se fac greu in special ca salahor,ca benzina e scumpa dar vrei sa faci tuning de mii de euro? Shocked
si vezi ca ai luat teapa cu 160 de ponei Embarassed
Skip ads

  • paulici89

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Vectra 1996 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Din cate vad eu un topic facut la misto
  • photo.csp

  • Mesaje scrise: 590
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Gresit! este un topic prin care s-a facut misto .....
s-a creat pt a fii luat in ras Wink si in mishto;)
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Off topic :
Decat sa faceti atata misto mai bine a-ti veni cu ceva constructiv. Daca cineva doreste sa faca ceva , din pasiune atunci nu conteaza cati bani da. Voi ce imbunatatiri ati facut la masina voastra in afara de a pune o folie neagra si de a lipi un adtibild cu NOS ? Parca am fi pe Dacia Club.
Pun pariu ca multi dintre mistocarii de aici nu deosebesc o cheie franceza de un ceas cu cuc.
On topic : Si eu sunt in cautarea unei solutii de a schimba pinionul treptei a 5-a cu unul care sa micsoreze turatia si deci sa duca la un consum mai redus chiar daca stiu sigur ca se va pierde din demaraj.Pana acum nu am aflat ce pinioane s-ar potrivi. Ptr. ca mi se pare mai greu sa poti adapta o cutie in 6 la un motor deservit de o cutie in 5 trepte.
  • Negreanu

  • Mesaje scrise: 946
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2004 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2010

  • Mesaj Privat
ddf a scris:Off topic :
Decat sa faceti atata misto mai bine a-ti veni cu ceva constructiv. Daca cineva doreste sa faca ceva , din pasiune atunci nu conteaza cati bani da. Voi ce imbunatatiri ati facut la masina voastra in afara de a pune o folie neagra si de a lipi un adtibild cu NOS ? Parca am fi pe Dacia Club.
Pun pariu ca multi dintre mistocarii de aici nu deosebesc o cheie franceza de un ceas cu cuc.
On topic : Si eu sunt in cautarea unei solutii de a schimba pinionul treptei a 5-a cu unul care sa micsoreze turatia si deci sa duca la un consum mai redus chiar daca stiu sigur ca se va pierde din demaraj.Pana acum nu am aflat ce pinioane s-ar potrivi. Ptr. ca mi se pare mai greu sa poti adapta o cutie in 6 la un motor deservit de o cutie in 5 trepte.

vai tu....dar diferenta de la presupusii 110 ponei la 160 o stii? Laughing
PS:au mancat jar poneii ji au devenit armasari Cool
Skip ads

  • photo.csp

  • Mesaje scrise: 590
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
ddf a scris:Off topic :
Voi ce imbunatatiri ati facut la masina voastra in afara de a pune o folie neagra si de a lipi un adtibild cu NOS ? Parca am fi pe Dacia Club.
Pun pariu ca multi dintre mistocarii de aici nu deosebesc o cheie franceza de un ceas cu cuc.

in ce sens de tuning sau de ce?daca ai fii interesat ar fi bine sa intra la fiecare user de aici care a facut caterinca si vezi ce modificare au facut ... Smile si pe la ce service
am o problema la cheia mea franceza numai prinde cucul....?ma poti ajuta?

ddf a scris:Off topic :
On topic : Si eu sunt in cautarea unei solutii de a schimba pinionul treptei a 5-a cu unul care sa micsoreze turatia si deci sa duca la un consum mai redus chiar daca stiu sigur ca se va pierde din demaraj.Pana acum nu am aflat ce pinioane s-ar potrivi. Ptr. ca mi se pare mai greu sa poti adapta o cutie in 6 la un motor deservit de o cutie in 5 trepte.

Wink trebuie doar sa-ti pui pinionul de treapta a 5 mai mare si atat Wink sunt multi care au realizat chestia asta!
  • photo.csp

  • Mesaje scrise: 590
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Negreanu a scris:
vai tu....dar diferenta de la presupusii 110 ponei la 160 o stii? Laughing
PS:au mancat jar poneii ji au devenit armasari Cool

este o masina japoneza cu care merge dintr-un soft puternic sa o urci in +40cp
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
photo.csp a scris:....trebuie doar sa-ti pui pinionul de treapta a 5 mai mare si atat Wink sunt multi care au realizat chestia asta!

Tip pinion ? Unde il gasesc ? La ce Opeluri Astra s-a mai realizat aceasta modificare ?
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
ddf a scris:Off topic :
Decat sa faceti atata misto mai bine a-ti veni cu ceva constructiv. Daca cineva doreste sa faca ceva , din pasiune atunci nu conteaza cati bani da. Voi ce imbunatatiri ati facut la masina voastra in afara de a pune o folie neagra si de a lipi un adtibild cu NOS ? Parca am fi pe Dacia Club.
Pun pariu ca multi dintre mistocarii de aici nu deosebesc o cheie franceza de un ceas cu cuc.
On topic : Si eu sunt in cautarea unei solutii de a schimba pinionul treptei a 5-a cu unul care sa micsoreze turatia si deci sa duca la un consum mai redus chiar daca stiu sigur ca se va pierde din demaraj.Pana acum nu am aflat ce pinioane s-ar potrivi. Ptr. ca mi se pare mai greu sa poti adapta o cutie in 6 la un motor deservit de o cutie in 5 trepte.

ddf,
1. chip motor,
2. filtru K&N in carcasa,
3. admisie Lexmaul,
4. evacuare Lexmaul(ma refer doar la serpisori).
Cost total vreo 1000 de euro.
Putere estimata(probabil vreo 120 de cai).
La punctul 2 trebuie sa vezi ce cutie ai pe masina, F17 (CR sau WR) sau F13 (CR sau WR). E mult mai usor sa schimbi cutia cu totul decat un pinion.
Skip ads

  • photo.csp

  • Mesaje scrise: 590
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Pt cutie iti recomand pe 06XPT-0760242284 sau ...
  • mateivn

  • Mesaje scrise: 327
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2005 z20ler
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2009

  • Mesaj Privat
de ce credeti voi ca ar fi imposibil ca un motor de 1.6 sa scoata 160cp? sunt motoare de 1.6 care scot 160 cai din anii 85....iar prin 95-97 sunt unele care au scos si 185cp ....da , motoare aspirate...

eu personal m-am dat cu o astra f gsi de 225-235cp (nu mai retin exact) , caluti care erau produsi la turatii mari pt o scurta perioada de timp , dar totusi ii avea.
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
mateivn a scris:de ce credeti voi ca ar fi imposibil ca un motor de 1.6 sa scoata 160cp? iar prin 95-97 sunt unele care au scos si 185cp

Poate pentru ca ar ajunge la 100 CP/litru aspirat simplu? Very Happy Si pentru ca X16XEL nu e VTEC. Very Happy
Nu poti scoate fara costuri imense(turbo) din rasnita asta de motor puterile alea. Il am si eu pe Vectra, l-am modificat si eu dar nu cred ca are mai mult de 120 CP.


Ultima modificare facuta de pirvu_daniel la Joi 29 Dec, 2011 9:01 pm
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
VTEC-ul e din alta lume. Si derivatele sale la fel. Poti cel mult sa compari motoarele de la BMW cu cele de la HONDA si tot nu e deajuns.

BTW, eu stiam ca pinionul trebuie sa fie mai mic pentru a 5-a ca sa scada turatia.
Si la motor de 1.6 pe Opel cred ca poti sa spui linistit ca viteza a 5-a e pentru 'economy' nu pentru 'power'.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:....BTW, eu stiam ca pinionul trebuie sa fie mai mic pentru a 5-a ca sa scada turatia.
Si la motor de 1.6 pe Opel cred ca poti sa spui linistit ca viteza a 5-a e pentru 'economy' nu pentru 'power'.

Pai asta si vreau : economie ! Cat mai mare economie Evil or Very Mad
Cam ce vrea initiatorul acestui topic dar fara sa schimb cutia toata.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,657
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
In cazul asta trebuie sa vorbesti cu cineva care cunoaste foarte bine cutiile de viteza care s-au pus pe Opel Astra/Vectra si care a mai facut asa ceva (transplant de pinion pentru a 5-a).
  • mateivn

  • Mesaje scrise: 327
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2005 z20ler
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Sep 2009

  • Mesaj Privat
pistonheads forum
astraownersclub forum

locuri unde gasesti destui maniaci care au bagat mii in x16xel , unii chiar ajungand la 160 caluti... (1oocp/litru)

p.s. majoritatea folosesc admisia si axele de la dbilas...
  • pirvu_daniel

  • Mesaje scrise: 4,581
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
mateivn a scris:locuri unde gasesti destui maniaci care au bagat mii in x16xel , unii chiar ajungand la 160 caluti... (1oocp/litru)
p.s. majoritatea folosesc admisia si axele de la dbilas...

Da. Baga mii de euro in X16XEL insa nu vor treapta a 6-a pentru ca e benzina prea scumpa. Wink
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR