Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning
  • photo.csp

  • Mesaje scrise: 590
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Deja deraiam de la subiec....trecem pe linia 2!
Skip ads

  • photo.csp

  • Mesaje scrise: 590
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Sep 2009

  • Mesaj Privat
pirvu_daniel a scris:
mateivn a scris:locuri unde gasesti destui maniaci care au bagat mii in x16xel , unii chiar ajungand la 160 caluti... (1oocp/litru)
p.s. majoritatea folosesc admisia si axele de la dbilas...

Da. Baga mii de euro in X16XEL insa nu vor treapta a 6-a pentru ca e benzina prea scumpa. Wink
Poate din acest V4 doresti sa faca un bi-turbo cu o cutie etajata de tir:)
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Stimati colegi! Un topic de luat in ras! Din pacate sunt interesat de acelasi subiect, mai exact de titlul subiectului! Omul nu vrea sa schimbe cutia de 5 cu una de 6 pentru ca si-a marit puterea cu nu stiu cat; vrea pur si simplu ca la aceiasi km/h sa aiba o turatie mai mica, si implicit sa-i consume mai putin.
Si eu sunt interesat sa inlocuiesc cutia cu 5 trepte de pe o Astra G cc cu motor Z12XE an 2002 cu una de 6 trepte sau sa umblu la pinionul de a 5-a. Nu vreau recomandari de genu "vei pierde din putere, nu vei mai avea demaraj etc". Pur si simplu vreau sa cresc viteza de deplasare pentru aceeasi turatie a motorului. Acum la 100km/h am cam 3000 rpm. Merg zilnic pe autostrada si ca sa fac economie am ajuns sa merg cu 80 km/h - ma claxoneaza toate tirurile. Poate cineva sa-mi spuna ce model de cutie e pe ea si cam ce cutie s-ar potrivi? Multumesc anticipat!
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Cred ca am gasit raspunsul! http://www.opel-infos.de Cutii de viteze cu 6 trepte sunt doar pentru Astra J (F40). Ar mai fi F28 dar nu pentru Astra (facute pentru Vectra A 4x4 si Calibra 4x4) Sigur nu s-ar potrivi pe Astra G in 3 usi! http://www.opel-infos.de/modelle/astra_g3t.html Acum: la motorul Z12XE singurele cutii sunt F13CR si F13WR (la variante Sport si la Variante Diesel). Un alt tip de cutie nu prea cred ca s-ar potri, ma refer la carcasa ambreiajului, planetare, superti etc. Deci ramane doar varianta F13WR. http://www.opel-infos.de/getriebe/f13_5.html Sper ca "W" nu se refera la cursa schimbatorului de viteze. Ramane de vazut daca se pot schimba F13CR cu F13WR intre ele sau se poate schimba doar pinionul de la a 5-a cu unul de la F13WR. Cazul al doilea m-ar avantaja cel mai mult, nemaifiind nevoit sa schim practic toate rapoartele de la treptele inferioare (iarna-i bine, dar vara dai drumul la AC si mai vrei sa si plece de pe loc). 1. Cum fac sa caut ca reper pinioane pentru o cutie F13 WR sau CR care sa imi reduca turatia cat mai mult la motor pentru aceeasi viteza de deplasare? Cine stie ce vor nemtii astia sa spuna in al doilea tabel unde scrie Variante http://www.opel-infos.de/getriebe/f13_5.html ? Multumesc inca o data!
Skip ads

  • Negreanu

  • Mesaje scrise: 946
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2004 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2010

  • Mesaj Privat
vpreda2003 a scris:Si eu sunt interesat sa inlocuiesc cutia cu 5 trepte de pe o Astra G cc cu motor Z12XE an 2002 cu una de 6 trepte sau sa umblu la pinionul de a 5-a. Nu vreau recomandari de genu "vei pierde din putere, nu vei mai avea demaraj etc". Pur si simplu vreau sa cresc viteza de deplasare pentru aceeasi turatie a motorului. Acum la 100km/h am cam 3000 rpm. Merg zilnic pe autostrada si ca sa fac economie am ajuns sa merg cu 80 km/h - ma claxoneaza toate tirurile. Poate cineva sa-mi spuna ce model de cutie e pe ea si cam ce cutie s-ar potrivi? Multumesc anticipat!

solutia:cumpara un diesel daca mergi zilnic pe autostrada Wink
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
@vpreda2003

Vei reusi la un moment dat sa schimbi pinionul de a 5-a insa s-ar putea sa fie mai mica turatia si sa-ti consume la fel. Ai motor de capacitate/putere mica.
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Negreanu a scris:
vpreda2003 a scris:Si eu sunt interesat sa inlocuiesc cutia cu 5 trepte de pe o Astra G cc cu motor Z12XE an 2002 cu una de 6 trepte sau sa umblu la pinionul de a 5-a. Nu vreau recomandari de genu "vei pierde din putere, nu vei mai avea demaraj etc". Pur si simplu vreau sa cresc viteza de deplasare pentru aceeasi turatie a motorului. Acum la 100km/h am cam 3000 rpm. Merg zilnic pe autostrada si ca sa fac economie am ajuns sa merg cu 80 km/h - ma claxoneaza toate tirurile. Poate cineva sa-mi spuna ce model de cutie e pe ea si cam ce cutie s-ar potrivi? Multumesc anticipat!

solutia:cumpara un diesel daca mergi zilnic pe autostrada Wink


Da! Raspundem ca sa ne aflam in treaba! Nu ma convinge nimeni sa iau o masina SH cu motor Diesel. Poate as lua una noua diesel, dar in niciun caz una SH! Puteai sa-mi recomanzi sa-mi iau un Ampera! Sa iau un Diesel SH ca sa am pe ce arunca banii la revizii? Am distributie pe lant. Ii schimb doar uleiul si filtru la 10000, filtrul de aer la 20000 si cand imi aduc aminte ii schimb si bujiile. Ar mai fi filtrul de GPL cand fac revizia la instalatie. Costa doar 8 lei! Mad Evil or Very Mad
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
ahappyuser a scris:@vpreda2003

Vei reusi la un moment dat sa schimbi pinionul de a 5-a insa s-ar putea sa fie mai mica turatia si sa-ti consume la fel. Ai motor de capacitate/putere mica.

Multumes de raspuns dar nu ma convingi. Poate ai avea dreptate daca am vorbi de viteze maxime. Vorbim de 80-100km/h. La mine diferenta intre a 4-a si a 5-a este foarte mica. De multe ori cand ies pe autostrada uit ca sunt in a 4-a, sau daca am demaraj un pic mai mare cu a 3-a schimb direct a 5-a. Se pare ca exista o varietate mai mare de cutii F13. Tu ce motor si ce cutie ai? Mai am o Vectra C cu Z22SE la care am computer de bord. La afisarea consumului instant, cand merg cu 100 km/h diferenta de consum este destul de mare atunci cand merg cu a 5-a fata de a 4-a. Este logic! De ce n-ar fi la fel si la Astra? Repet nu vorbim de viteze maxime!
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Eu credeam ca vorbim de mersul extraurban cu 100-120km/h, asa cum se merge extraurban prin Romania.

Motorizarea mea e 1.7TD si cutia F18W - a fost cea mai lunga cutie de diesel montata pe caroserie de Vectra A, sau Vectra B modelul pana in 1998.

Cred ca la tine viteza a 5-a este pentru 'economie' pentru ca ai motor mic. Dar ca sa te convingi daca e pentru 'economie' sau 'putere', fa un test :
- vezi in cartea tehnica, in manual (sau in talon) ce putere maxima are motorul si la ce turatie se intampla sa ai puterea maxima.
- daca in vitezele 2,3,4,5 ajungi la turatia respectiva inseamna ca viteza a 5-a e de putere
- daca intr-a 5-a nu ajungi la turatia respectiva cu pedala la blana intr-un interval de 10min inseamna ca viteza a 5-a e de economie.

Acuma, daca viteza a 5-a e deja gandita de producatorul masinii pentru economie, ce vrei tu sa faci ar trebui sa fie o inginerie gandita pentru o si mai multa economie. Dar trebuie sa poata si motorul (cuplat la cutie) sa impinga caroseria impotriva curentului de aer frontal, rezistenta la rostogolire a rotilor, si tot ce se mai opune accelerarii unei masini. Daca nu te ajuta aerodinamica masinii (Cx-ul caroseriei, care este excelent la Calibra si bun la Vectra A, B, C dar nu prea grozav la Astra) si nu vrei sa mai scapi de greutate (ex. volanta mai usoara, jante mai usoare, rezerva mai usoara, grila sport, etc... tot ce mai ajuta la usurarea masinii) nu cred ca te va ajuta cu ceva schimbarea pinionului de a 5-a. Turatia va fi mai mica dar consumul probabil va fi acelasi.

Pe forum este cineva care a schimbat pinionul de a 5-a pe o Calibra. Acolo clar ca a castigat la consum si la uzura (aceasta fiind mai mici pentru cazul in care merge in general cu a 5-a), insa a facut totodata si un 'downgrade' de la viteza maxima, dinamica acceleratiei si cuplul motor pentru momentele in care merge cu viteza a 5-a. Dar a avut de unde (motorul fiind de putere si cilindree mare).

In cazul motorizarii de pe Vectra mea, a 5-a este gandita pentru putere, se duce pana in 4.400rpm si intr-a 5-a, iar viteza maxima o obtin numai intr-a 5-a. Acest amanunt (pe langa Cx-ul bun al caroseriei si altele) a fost unul din motivele pentru care am optat pentru marirea puterii motorului. Dar si eu am incercat sa pastrez consumul redus - sa optimizez aerodinamica masinii (scut motor din fibra, grila sport, eleron Irmscher, jante de Calibra 2.0i, cauciucuri cu rezistenta la rostogolire redusa) si sa scad un pic greutatea (roata de rezerva subtire, jante din aliaj, cauciucuri 195/60R15).
  • Negreanu

  • Mesaje scrise: 946
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2004 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2010

  • Mesaj Privat
atunci cumpara una pe benzina+gpl cu motor mai mare..tu ai masina de oras in primul rand,mai putin de autostrada
  • MihaiTurean

  • Mesaje scrise: 53
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Eu zic sa scoata cauciucurile, sa o faca cumva sa ruleze pe discurile de frana. Sunt mai inguste, au suprafata de frecare mai mica, si viteza creste, consumul scade! Oricum, mi-a facut toata ziua fericita cu 160 cai frumosi
  • mihai_br

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Aºa aº dori eu sã procedez cu o astra g y17dt. Am cutie de viteze F17 WR ºi aº vrea sã o înlocuiesc cu una F17 WR.V1 care are treapta 4 ºi 5 cu raport de multiplicare mai lung; adicã turaþie mai micã la aceeaºi vitezã pe autostradã, eventual consum mai redus. Problema mea este cã n-am gãsit pe cineva care sã se pronunþe la compatibilitatea dintre cele 2 modele, majoritatea au spus vino cu cutia ºi vedem dc se potriveºte. Problema e cã nu aº dori s-o cumpãr dacã nu se potriveºte. Dacã ºtie cineva la ce mã refer, ºi cunoaºte bine cutiile F17, i-aº fi recunoscãtor cu cel puþin o bere Smile
Skip ads

  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Incearca si pe forumurile engleze VxON si MigWeb, membrii de acolo au facut o gramada de modificari la masinile lor. Au bani si nu-i deranjeaza prea mult daca nu le iese vre-o modificare, la noi insa... nu prea iti permiti sa cumperi alta cutie de viteze si la service sa constati ca nu se potriveste, sau sa trebuiasca facuta vre-o modificare si aia din service sa nu se bage ca nu au cunostintele necesare. Daca nu stapanesti lb. Engleza, te ajuta Google Translate.
  • petryca2001

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2009

  • Mesaj Privat
am avut surpriza sa descoper ca pinionul de a 5-a se potriveste cu unul de audi rs de b250cp
cu un filtru de aer tunning si cu acel pinion am ajuns la 185 cp la blana
dar daca.........
  • petryca2001

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2009

  • Mesaj Privat
imi schimb masina.............
  • petryca2001

  • Mesaje scrise: 160
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Vectra 2001 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Mar 2009

  • Mesaj Privat
....am alta....
  • Cipiotul

  • Mesaje scrise: 2,753
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Dec 2008

  • Mesaj Privat
petryca2001 a scris:cu un filtru de aer tunning si cu acel pinion am ajuns la 185 cp la blana


Evil or Very Mad Evil or Very Mad Evil or Very Mad te invidiez ... ce filtru de aer ai luat? e cu tot cu aer filtrul?
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,662
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
E un filtru de aer mai special... fiind unul 'cu blana'.
  • Negreanu

  • Mesaje scrise: 946
  • Locatie: Olt
  • Masina: Vectra 2004 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2010

  • Mesaj Privat
petryca2001 a scris:cu un filtru de aer tunning si cu acel pinion am ajuns la 185 cp la blana

decat atat? Shocked slabut! se putea si mai bine Wink
  • vpreda2003

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2002 Z22SE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Rog administratorii sa scoata comentariile facute fara rost. Sunt oameni care chiar cauta si sunt interesati de subiect. Sper ca in cateva luni sa reusesc sa fac modificarea si poate facem si un tutorial!
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR