Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • nick84

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2011

  • Mesaj Privat
luciraica a scris:apoi daca n-au fost schimbati tachetii e bine.. ca se potrivesc la uzura cu camele.. poate e cum spune mecaNIK un arc slabit... Se poate da jos capacul de la chiuloasa si verifica cu o surubelnita miscarea tachetilor.. trebuie sa revina dupa apasare.. se poate verifica si ungerea.. Poate fumul alb este din cauza ca nu lucra bine supapele din cauza asta...

am sa le verific dar abia la sfarsitul saptamanii ca incep munca si nu mai am timp Sad
dak mai aveti sfaturi sunt bine venite
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
La Z16XE tachetii nu au arc, niste oale banale.
  • nick84

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2011

  • Mesaj Privat
dancuciureanu a scris:La Z16XE tachetii nu au arc, niste oale banale.

am inteles si cum ii verific atunci sa imi dau seama care sunt dusi?
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
tachetii astia, cum spune dl ciureanu sunt ca niste oale .. dar nu-s deloc banale.. au o constructie mai complicata cu o camaruta interna care se umple cu ulei.. atasez o poza... ei au fost pusi ca sa impiedice jocul tachetilor pe care stau arcurile implicit jocul supapelor, sa amortizeze miscarile supapelor.... totodata reduc zgomotul... (la motoarele multisupapa e f. important) La Daciile mai vechi trebuia reglat jocul tachetilor.... dupa ureche... Astia au un canal concentric prin care se face etanseizarea si ungerea cu ulei.. Uleiul ajunge acolo printr-o gaurica prin niste canale din blocul chiuloasei.. Totodata interiorul lor se umple printr-o gaurica din acel santulet..
se poate verifica oarecum etanseizarea si ungerea apasand-ui in jos... trebuie sa miste uleiul.. sa-l sifoneze oarecum.. nu e un test f. concludent.. Se stie ca la opel tachetii astia se uzeaza cu timpu'..

Skip ads

  • nick84

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2011

  • Mesaj Privat
multumesc mult de explicatie luciraica Smile nu prea intelegeam faza cu "banale" Embarassed Embarassed
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
poi sunt niste pistonase in toata regula.. cu un amortizor intern care se umple cu ulei... asta permite un anumit joc .. daca motoru e rece jocul e mai mare daca motoru e cald se dilata tijele supapelor si jocul e mai mic. Daca ungerea e defectuoasa atunci creste zgomotul.. se aude la demaraj ca un rarrait.. dar nu ca la un tractor... totodata daca jocurile sunt prea mari atunci nu se mai inchid cum trebuie supapele si scade randamentul motorului
Reglajul asta se face automat .. functie de presiunea uleiului..
  • Brook

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2010

  • Mesaj Privat
ai rezolvat-o cu fumul alb ? verifica nivelurile lichidelor (ulei , antigel) si vezi daca pierde pe undeva. Poate nu ai strans prezoanele la cuplu specificat (trebuie sa te procedezi exact cum scrie pe hartia garniturii de chiloasa).

dai bice , ca tre' sa mearga pana la urma.

Succes!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Banale la modul ca nu fac probleme si daca fac atunci altii. La montarea lor pune ulei ca sa faca baie saraciile, ce e in plus curge in baia de ulei. Tacheti dusi la astea mai rar, doar axe came si mai ales la Z16SE care are 1 ax si 8 valve.
Skip ads

  • nick84

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2011

  • Mesaj Privat
@Brook ink nu am rezolvat nimik pentru ca nu am avut timp, dar lichidele sunt ok
acum am inteles domnule dan faza cu banalul....
ma tot chinui sa postez un filmulet cu mersul motorului pentru a se intelege mai bn despre ce e vb si nu reusesc
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
e vorba aici de z16xe cu 16 supape..
poi tachetii sunt la locul lor... sa-i lase in pace.. nici eu nu cred ca dupa 120000 km sa se fi uzat..
intradevar daca ungerea e buna n-ar trebui sa fie nici o problema...


Ultima modificare facuta de luciraica la Mie 11 Jan, 2012 7:36 pm
  • nick84

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2011

  • Mesaj Privat
luciraica a scris:e vorba aici de z16xe cu 16 supape..
intradevar daca ungerea e buna n-ar trebui sa fie nici o problema...

nu pot sa imi dau seama ce sa intamplat deoarece dupa pornirea motorului, pentru prima data de la reparatie, totul era in regula pana la un anumit punct cand motorul ajunsese de mult la temperatura de lucru


Ultima modificare facuta de nick84 la Mie 11 Jan, 2012 7:49 pm, modificat de 3 ori in total
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
poi nu se vede numic.. link error
Skip ads

  • NeamTuLe

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Dec 2007

  • Mesaj Privat
stege ce este inainte linkului sa ramana decat youtube
  • nick84

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2011

  • Mesaj Privat
http://www.youtube.com/watc...pIsBP5HBXji55O-68
  • Brook

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2010

  • Mesaj Privat
verifica nivelul de ulei. verifica ce ulei ai pus .

Din cate vad , ai si ceva "detonari" .

Dar la ce fum iese pe la buson , orice mecanic ti-ar zice ca "motorul e numai bun de segmentat" . sigur ai aliniat bine segmentii ? I-ai schimbat ? Mergi la un mecanic ceva , ce suna acolo nu suna a bine . . .
  • nick84

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2011

  • Mesaj Privat
la mine cand deschid link-ul de aici de pe pagina prima data apare o pagina goala a clubopel si dak selectez din dreapta sus fullscreen merge Sad
  • nick84

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2011

  • Mesaj Privat
nu am mai segmentat motorul Sad din lipsa acuta de fonduri dupa cheltuielile cu reparatia chiuloasei Sad
  • Brook

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Feb 2010

  • Mesaj Privat
99% asta e problema fumului. iti mai trebuiau 200 RON si refaceai tot motorul. Dar bataia aia e de undeva de sus de la asa zisii tacheti. Ori ai ulei gros , ori n-ai suficient ulei (am patit-o de-am mers cu mult mai putin ulei) , ori nu ai aliniat camele , detonatii din bujii . . . etc.
  • nick84

  • Mesaje scrise: 76
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Brook a scris:99% asta e problema fumului. iti mai trebuiau 200 RON si refaceai tot motorul. Dar bataia aia e de undeva de sus de la asa zisii tacheti. Ori ai ulei gros , ori n-ai suficient ulei (am patit-o de-am mers cu mult mai putin ulei) , ori nu ai aliniat camele , detonatii din bujii . . . etc.

partea ciudata e ca pana sa inceapa bataia nu scotea pic de fum ! cum iti explici? si oricum la ce experienta am in a desface motorul acum o segmentare e o nimik toata Embarassed (oricum stiu ca nu mai costa mult dar cand ajungi in prag de faliment pentru niste cheltuielei neprogramate in ajun de craciun si in concediu fiind....e cam aiurea)
segmentatul sa fie ultima problema dar tind sa cred ca nu e de acolo pentru k asa cum am mai spus pana sa bata asa nu scotea pic de fum Sad

later post: ulei am destul si e castrol magnatec 10w40 asa am luat masina asa am mers si eu de 1 an tot pe uleiul asta fara probleme
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,000
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
este un joc mare la una sau mai multe supape... cauze: montaj defectuos, arc slabit, chiar tija rupta..
asa a facut un motor la care s-a rupt tija la o supapa..cred ca era un Ford
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR