Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Este decalibrata supapa mecanica de reglaj presiune rampa. Fa proba cu alta functionala si vezi cum merge.
Skip ads

  • SAKY 77

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Combo 2006 z17dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Acelasi lucru mi l-a spus si ultimul mecanic la care am fost ca s-ar putea sa fie.Multumesc pentru sfat.
  • Octav

  • Mesaje scrise: 245
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Și ai rezolvat-o? Ar fi bine pt toți utilizatorii dacã ați posta și când ați scãpat de probleme și cum ați remediat
  • vasilegl

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2007 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Intrerupere functionare Astra G 1,7 CDTI an 2003.
Intrerupere la intervale neregulate

Constatari pe OP COM:
1. Inainte de intrerupere, Desired Common Rail Fuel Pressure se mentine in 24 MPa
2. Common Rail Fuel Pressure incepe sa scada din jurul valorii de 24 MPa catre valoarea de 18 MPa
3. Motorul trepideaza si tinde sa se opreasca dupa care brusc, valoarea Common Rail Fuel Pressure sare in jurul valorii de 60 MPa
4. Din jurul valorii de la 60 MPa, scade treptat catre valoarea ceruta de 24 MPa, motorul functionand corect cateva secunde, uneori chiar mai multe minute dupa care incepe iar ciclul dereglarii.

Aceste intreruperi apar intampaltor, si numai la relanty.
Posibil regulatorul de presiune de pe pompa sau regulator/sensor rampa? Daca e unul din acestea se pot curat sau se inlocuiesc obligatoriu?
Multumesc!
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Inlocuieste regulatorul de presiune de pe rampa, cel din stanga.
  • vasilegl

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2007 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc Iulian. Sa nu gresesc, despre care e vorba din poza de mai jos? Cel cu rosu este tot regulator presiune? Cel de care spui nu poate fi curatat?

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Cel incercuit cu rosu este regulatorul de pe pompa. Eu vorbesc de cel din capatul rampei, cu cap hexagon. Nu e marcat pe desen. E intre cifrele 1 si 15 in poza ta. N-ai ce sa cureti la el.
  • vasilegl

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2007 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Acum am inteles.
Doar o intrebare si nu mai deranjez: dupa inlocuirea regulatorului este necesara o aerisire anume sau porneste dupa mai multe incercari?
Multe multumiri! Revin cu rezultatul.
Skip ads

  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Pompa de inalta face presiune atat cat e nevoie sa porneasca. Nu ai ce aerisi.
  • vasilegl

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2007 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Masina pentru care am cerut ajutorul este a unei cunostinte care, a decis ca mai merge cu ea asa o perioada...
Revin cu concluzii dupa inlocuire.
  • vasilegl

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2007 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Promisesem ca voi reveni dupa rezolvarea problemei detaliata mai sus. Din pacate, masina a inceput sa faca din ce in ce mai rau, ajungand sa se opreasca in trafic. Bineinteles, beleaua a cazut pe mine si uite asa a venit si ziua in care a trebuit sa schimb regulatorul de presiune. In final am schimbat rampa completa ca asa se vinde la dezmembrari …
Ori o fi ghinionul meu si are acelasi defect ori problema e in alta parte… Are aceleasi intreruperi, parca mai rar insa problema de fond a ramas…
Mai jos atasez valorile care dupa cum se vede descresc aproximativ constant, am selectat doar cateva …
Din ce am observat, ECU intervine si compenseaza doar cand motoru tinde sa se opreasca in rest nu intervine desi se vede clar cata motorina cere si cat are la un moment dat. Poate s-a mai confruntat cineva cu asa ceva, va rog…
Iulian poti sa-mi spui te rog, dupa oprirea motorului cat timp se mentine presiunea in rampa? La mine scade in cateva secunde catre 1 bar. Acest fapt ma poate convinge oare ca si acest regulator de presine e defect ?
Nu-mi da voie sa le aranjez in tabel...

Timp Desired Common Rail Fuel Pressure Common Rail Fuel Pressure Common Rail Fuel Pressure Rail Pressure Control Valve Pulse Ratio Engine Speed
sec . - MPa - MPa - V - % - RPM
0.01 - 24 - 23.1 - 1.01 - 340 - 853
1.86 - 24 - 22.88 - 1.02 - 338 - 852
2.31 - 24 - 23.32 - 1.02 - 338 - 849
2.8 - 24 - 23.1 - 1.02 - 337 - 848

94.67 - 24 ----18.7 ---0.92 ---275 --- 851
95.14 - 24 ---18.7 ---0.92 ---275 ---851
95.61 - 24 ---18.92 ---0.92 ---275 ---850
96.08 - 24 ---18.7 ---0.92 ---274 ---- 849
………

207.64 - 27.69 - 11.22 - 0.75 - 274 - 846
208.11 - 28.48 - 11 - 0.75 - 273 - 838
208.58 - 29.3 - 11 0.74 - 273 - 837
209.05 - 29.31 - 10.56 - 0.73 - 275 - 853
209.52 - 30.49 - 10.56 - 0.73 - 274 - 842
209.99 - 32.04 - 10.12 - 0.73 - 272 - 833
210.46 - 33.68 - 10.12 - 0.73 - 271 - 828
210.93 - 33.96 - 9.9 - 0.73 - 271 - 835
211.39 - 37.22 - 9.46 - 0.71 - 271 - 822
211.86 - 38.95 - 9.24 - 0.72 - 258 - 732
212.33 - 31.84 - 72.83 - 2.12 - 325 - 1.160
212.8 - 29.28 - 83.17 - 2.35 - 351 - 1.053
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
E normal sa scada presiunea daca pompa de inalta e oprita.
Cred ca nici regulatorul asta nu e ok.
Skip ads

  • vasilegl

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2007 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc Iulian, esti un Domn ! Nu ma asteptam la raspuns asa rapid.
Nu sunt mecanic insa fac aceasta pentru mine si uneori pentru cate un amic. Un hobby urat ar spune unii dar placut atunci cand reusesti sa rzolvi problema...
Ce nu inteleg, de ce pompa de inalta e oprita si de unde reiese asta ? Dupa cum se vede in datele inregistrate, in acest caz in secunda 207 "intra in balarii", altadata in cu totul alt timp. Aceasta se intampla cand motorul "scapa" si e gata sa se opreasca.
Cantitatea ceruta este 24 iar ECU nu intervine deloc sa o mentina, mai mult de atat, valva de control (penultma coloana) pare ca chiar creaza scaderea debitului (aprox 340 normal, 250 cand "intra in balarii" apoi sare la 351 si reechilibreaza motorul).
Poate spun prostii dar uneori ma gandesc si la senzorul de arbore (RPM) chiar daca el pare ok, fiindca motorul se opreste uneori dupa ce se incalzeste si porneste greu, simptome de senzor arbore din cate stiu... E posibil oare ca ECU sa ia in calcul alte valori ale RPM nu cele pe care le vedem in tabel ?
Multumesc pentru rabdare !
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,081
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Eu zic sa iei un regulator nou, cu garantie, pana sa schimbi alte piese mai scumpe.
Cunosc colegi care au schimbat la motorul asta 3 regulatoare intr-un an.
  • vasilegl

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2007 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc Iulian, insa e greu ca eu sa iau decizia de a lua unul nou mai ales ca masina nu e a mea. Daca ghinionul naibii, nu merge nici cu ala? Las sa se mai documenteze si proprietarul si mai vedem ...
Oricum, voi reveni cu rezolvarea, sper !
  • nicusan75

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 G Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Eu cand am avut regulatorul de presiune defect, aveam ca simptom oprirea in mers a motorului, dupa care pornea imediat la prima cheie. Motorul mergea rotund, fara oscilatii. Cand am avut supapa de reglare presiune de pe rampa defecta, motorul se oprea in sarcina (treapta 3 in sus) si pornea foarte, foarte greu. Motorul deasemenea mergea rotund. Posibil tot senzorul de turatie sa fie problema.
  • vasilegl

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2007 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc nicusan, deja am un senzor pregatit insa e pozitia urata de schimbat si vremea la fel ...
Cum spuneam, pentru mine mecanica e un hobby, am timp sa analizez ca sunt pensionar asa ca, uitati ce am mai constatat :

1. Astazi mi s-a oprit in mers odata cu aprinderea masinutii cu cheita, cod eroare P1190, exact in aceleasi conditii si pe aceeasi distanta ca si cu regulatorul de presiune inlocuit (mergeam cu a doua pe un drum pietruit, aproape la relanti). In aceste conditii, masina nu mai porneste decat dupa un timp de stationare. Ciudat este faptul ca daca sunt conectat cu laptopul si sterg eroarea, masina porneste imediat ca si cum n-ar fi avut nimic. Bineinteles ca un regulator mecanic nu stie sa tina sau nu presiunea in rampa in functie de o eroare stearsa sau nu. Este posibil ca presiunea scazuta in rampa sa fie efectul iar cauza problemei sa fie in pompa sau ECU?
2. Urmarind valorile pedalei de acceleratie pe Op-Com am constatat ca la apasarea usoara a pedalei valorile in volti incep sa se modifice usor, motorul urca spre 1000 rot/min insa pozitia la % a pedalei ramane neschimbata. Pe la 1000 – 1100 rot/min apar valorile de 1 – 2 % moment in care turatia creste brusc pana la 3200 rot/min. Daca incerc sa mentin acceleratia undeva intre valorile de 1100 si 3200 nu este posibil, o pot mentine doar pana in 1100 si apoi sare undeva in jurul valorii de 3200.
Am mai intalnit problem cu acceleratul aiurea la un Opel cu motor de 2 litri si la ala a fost ceva la pompa de injectie, nu stiu exact ce ca nu m-am ocupat eu de problema.
  • vasilegl

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2007 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Ce am mai facut intre timp:
- proba cu alt sensor arbore - a mers ceva mai bine parca, insa doar cateva minute… Dupa pozitia lui, banuiesc ca e normal faptul ca era plin de ulei
- probat cu alt sensor ax came
- urma sa fac proba cu alt regulator de pompa. Ghinionul e ca pur si simplu nu se desfac suruburile, le-am stricat si capurile… Urmeaza demontarea pompei pentru a le desface daca ma voi convinge ca regulatorul e de vina.
Am curatat si EGR-ul iar apoi am constatat ca acea cadere drastica a relantiului s-a accentuat mai ales dupa pornirea la rece. Acum pornesc, merge cateva secunde normal dupa care motorul incepe sa-si schimbe sunetul, as putea spune ca se aude din ce in ce mai bine - fara fluctuatii ale acului - si deodata motorul da sa se opreasca cu un zgomot ciudat ca si cum ar bate tare injectoarele
apoi ECU da probabil un plus de motorina, reechilibreaza motorul si ciclul se reia.
Masurand tensiunea de alimentare a regulatorului de debit de pe pompa, am constatat ca acesta se alimenteaza pe un fir cu tensiunea “plus” de la baterie iar masa este controlata de ECU. Facand masuratori cu un multimetru, un fir pe plusul bateriei si unul conectat printr-un fir subtire in mufa regulatorului la firul controlat de ECU am constatat:
- dupa pornire, la relanti, tensiunea controlata este in jurul a 4V
- ciudateniile cu relantiul, incep odata cu scaderea tensiunii
- cand tensiunea scade in jurul valorii de 3,4 – 3,2 V se produc trepidatiile dupa care tensiunea sare peste 4 V, motorul isi revine si ciclul se reia bineinteles, aleatoriu.
Problemele mele sunt doar la relananti iar opritul in mers se intampla doar cand merg cu viteza foarte redusa cu motorul catre relanti.
E posibil pana la urma sa ma intorc tot la supapa de presiune de pe rampa cum spunea Iulian?
Rugaminte pentru domnii care intr-adevar fac si cunosc meserie: Care e tensiunea normala cu care se alimenteaza regulatorul de debit la relanti? Oare ECU incearca sa aduca motorul in mapa de injectie ( 3,2 V sau 4 V ? ) si nu poate sau o fi vreun senzor tampit care face ca ECU sa reduca tensiunea pe regulatorul de debit?
  • nicusan75

  • Mesaje scrise: 150
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2004 G Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Regulatorul este alimentat de ECU la maxim 5v. Defecțiunea supapei de pe rampã nu da ralanti instabil.
  • vasilegl

  • Mesaje scrise: 43
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2007 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Alimentarea regulatorului pentru relanti cat o fi oare, aproximativ ?
Parca incep sa se lege informatiile pentru regulator infundat sau defect...
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR