Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • ciprinel

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Cred ca mufa din plastic de care zici e pentru cea de 13, observandu-se atat numerotarea pe spate cat si spatiile libere( 6 la nr.) privita din fata. Se vede si la poza cu cupla cu capacul saltat cele 6 spatii libere exterioare. Si oare de ce mi-ar trebui 13 in loc de 7? De ce in viitor as pune cu 13 fire. Eu vreau sa-mi achizitionez o rulota de aceea am facut aceasta investitie.
Skip ads

  • bgdrom

  • Mesaje scrise: 228
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1991 c 16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Depinde de rulota , modelele mai noi au priza cu 13 pini
  • bgdrom

  • Mesaje scrise: 228
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1991 c 16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Daca doresti sfaturi pt achizitionarea rulotei te ajut cu placere ( ce trebuie sa urmaresti si ce e improtant la o rulota)
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Pai avand in vedere ca vrem sa ne montam carlig, unii dintre noi o sa vrem si rulota.
Cred ca poti scrie aici fara probleme sfaturile...
Skip ads

  • bgdrom

  • Mesaje scrise: 228
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1991 c 16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Sunt multe de spus depre rulote..... pentru ce o veti folosi, pentru cate persoane, ce dotari vreti sa aiba , buget alocat etc..... astept intrebarile voastre Smile
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
asta cu dotarile tine de gustul fiecaruia.
eu ziceam de chestii generale, la ce sa te uiti, ce probleme pot sa apara odata cu trecerea timpului,ce probleme ascunse si care nu se vad pot aparea la rulotele sh, etc.
avand in vedere ca cel putin in sectiunea asta de forum avem masini care au 7 ani minim (daca consideram ca vectra c s-a scos din productie in 2009, sunt deja 7 ani), sunt convins ca nu ne vom cumpara rulota noua ci una sh, deci orice sfat e binevenit.

la fel, sfaturi de inmatriculare, de tara de provenienta, de taxe, etcetcetc.



Am modificat schema electrica care se aplica pentru cupla cu 13 pini si am lasat doar schema electrica pentru cupla cu 7 pini:

se observa ca pinul 8 din mufa REC nu este folosit.
la instalatia mea acolo este un fir care iese din instalatie in locul unde intra firul cu papuc de masa.
acel fir (care la mine e galben si echivalentul pinului 8 de reverse din cupla cu 13 pini) are un papuc care cel mai probabil se va conecta la o lampa de mers inapoi a remorcii / rulotei (daca are).
deci se leaga schema din TIS cu ceea ce am eu la carlig.
semnificatia firelor din cupla cu 7 pini de remorca si pinul de la REC este:
    cupla pin 1 - rec pin 11: Yellow (galben) - Semnalizare stanga
    cupla pin 2 - rec pin 9: Blue (albastru) - Lampa de ceata
    cupla pin 3 - caroserie: White (alb) - Masa
    cupla pin 4 - rec pin 10: Green (verde) - Semnalizare dreapta
    cupla pin 5 - rec pin 13: Brown (maro) - Pozitie dreapta
    cupla pin 6 - rec pin 7: Red (rosu) - Bec frana
    cupla pin 7 - rec pin 12: Black (negru) - Pozitie stanga


@ciprinel, la tine difera culoarea firelor fata de ce am eu si cel mai probabil se respecta culoarea si grosimea din TIS.
  • ciprinel

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2008

  • Mesaj Privat
M-am hotarat sa desfac instalatia existenta si sa o montez pe cea de Anglia. Dar n-am sa o arunc, o pun la pastrare ca nu se stie. Rulota o sa iau ceva exact cum a spus colegul jgyprime - Second hand categoric. Si ceva mic ptr. 3 persoane.
Am vorbit si la Westfalia Bucuresti si la randul lor au vorbit in Germania si-mi fac rost de cheita pentru carlig. Aseara le-am dat poze cu carligul si seriile de pe el. Azi m-au sunat ca nemtii le mai cer seria de pe butuc. Sincer p-aia nu o vazusem.. Azi le-am trimis-o. Cica au o comanda de carlig pentru o Mazda si sa nu ma grabesc ca altfel platesc 30 euro numai transportul. Asa va fi gratis. Acum astept sa-mi comunice pretul pentru setul de 2 bucati.
  • ciprinel

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2008

  • Mesaj Privat
In seara asta am zis sa nu stau degeaba si m-am apucat usor sa desfac banda izoliera de la cablajul din fabrica ce era peste intreg cablajul( alarma, iluminat portbagaj, stopuri, iluminare numar). Asa usor a mers treaba. Cu o surubelnita subtire am desfacut acele prinderi de pe caroserie si dupa ce-am dezizolat tot le-am dat deoparte. Sunt doar paralele cu celelelalte. Apoi am refacut cu aceeasi banda la loc. Se observa in poza ca nici nu se cunoaste ca a fost acolo acel cablaj.
Apoi am pozat cablajul de fabrica separat cat si ambele cabluri sa se vada diferenta de lungime. Cablajul de Anglia este tras printr-un tub cauciucat mai tare si avea pe el ceva banda izoliera taiata, semn ca a fost prins cu restul de cablaj. Idee mai simpla si mai practica.

Maine vreau sa fac montajul si am sa incerc sa fac si ceva poze din timpul operatiunii.
Skip ads

  • bgdrom

  • Mesaje scrise: 228
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1991 c 16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Eu cablul de la priza pt remorca l am legat direct pe triple , bine masina e veche la modelele mai noi , este necesar un modul can bus (preia doar impuls de la instalatia masinii si alimenteaza remorca
, astfel prevenind aparitia erorii de bec ars la bord)
Foarte important este si carligul, greutatea care o sustine si cea care o tracteaza.
  • ciprinel

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2008

  • Mesaj Privat
@bgdrom nu stiu ce-ai citit din acest topic dar daca citeai un picut inapoi, pe pagina 2 vedeai ce-am scris si ce poze am pus acolo. Eu am absolut totul original si doar am mai completat azi cu un mesaj si ceva poze. Nu palavragesc doar sa ma aflu asa in vorba. Am gasit acest site unde se gasesc adaptoare atat 7-13 cat si 13-7 pini.
http://www.directorproduse....-13-pini-2214556/
  • bgdrom

  • Mesaje scrise: 228
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1991 c 16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Da scuze nu am citit , adaptoarele nu sunt o problema se gasesc , dar asta nu e o graba poti gasi rulota cu priza cum ai tu pe masina .
  • bgdrom

  • Mesaje scrise: 228
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1991 c 16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Pentru cei care doresc sa achizitioneze o rulota am sa punctez cateva sfaturi :

Este de preferat ca procurarea unei rulote sa se faca in extra sezon (noiembrie-februarie), gasind-o la un pret mai rezonabil
Evitati rulotele de Anglia in special cele mai vechi ( piesele sunt greu de procurat si destul de scumpe) Nu este indicat sa achizitionezi o rulota care are masa maxim autorizata, mai mare decat a masinii.
Nu lua in considerare prea mare vechimea unei rulote, deoarece aceasta e folosita sezonier.
Insa, o rulota cu o vechime nu prea mare, de regula 10-12 ani, merita achizitionata, mai ales daca persoana care o detine, iti lasa loc la negociere.
Aceasta recomadare este pentru cei care nu au un buget cat de cat mare. Atentie mare la infiltratii si la fisurile din caroserie, acestea se observa prin deschiderea tuturor usilor suspendate (mobila), ce se afla in interiorul fiecarei rulote.
Nu accepta o rulota care are miros de mucegai,in special rulotele englezesti (parerea mea).
Mucegaiul odata patruns, nu este posibil sa dispara prea usor, decat prin inlocuirea peretilor, fapt care nu cred ca ar putea bucura pe careva.Este o munca titanica si f multi bani!
Verificarea instalatiilor din interior pompe de apa, iluminat atat pe 220V cat si 12V,soba pe gaz, frigiderul pe toate cele trei moduri de alimentare 220V, 12V si gaz ( sunt frigidere pe absortie care functioneaza cu gaz, dar racirea pe gaz se observa dupa min 40, 50 de minute)
Functionarea prizelor de 220V si 12 V.
Verificarea iluminatului exterior si luminilor de semnalizare prin conectarea la priza masinii inclusiv luminile de gabarit
Daca exista posibilitatea verificari cortului (verandei) sa nu aiba mucegai, ar fi foarte bine, dar avandu-se in vedere ca pentru aceasta este necesara asamblarea lui si nu cred ca ar fi ceva sanse din partea vanzatorului, incercati doar o despachetare din husa in care ar trebui sa fie impachetat.
Mare atentie la podeaua unei rulote.
Podeaua moale este cauza infiltratiilor, din cabina de baie (toaleta), sau a elementelor de etansare a caroseriei( sine, mastic invechit, chedere uzate), podeaua incepe sa putrezeasca, in special pe la colturi.
De asemeni este de preferat la baie , wc cu golire exterioara ( tanc de dejectii separat de corpul wc ului)
Verificarea picioarelor de calare a rulotei toate sa fie functionale si de preferat prinse pe structura de rezistenta a rulotei
Trapele de ventilatie si geamurile sa fie in f buna conditie-sunt extrem de scumpe ( pot ajunge si la cateva sute de euro bucata!)
De asemeni, chederele la geamuri sa fie in buna stare , caroseria per general sa nu prezinte urme pronuntate de lovituri ( aveti grija la stickere aplicate pot ascunde defecte ale caroseriei)
Rulota trebuie sa aiba in dotare standard : rezervor de apa, butelie, cheie pt picioarele de calare, baterie pt consumatorii de 12V, documentatii tehnice( manualul rulotei ), scarita de acces si cablu de alimentare la 220 V.

In final pot spune ca o rulota un pret mic sa nu va incante! Cu siguranta nu e ceva calitativ si are defecte ascunse
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Multumim de sfaturi.
Eu cel putin stiam de unele, altele nu...
  • ciprinel

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Multumim de sfaturi. Bine venite. Eu m-am uitat vineri pe net la rulote si-am gasit ceva ce mi-ar placea. Am mai vorbit tot ieri cand montam carligul cu un vecin ce are din Anglia si cica sa iau d-asta ca e mai intretinuta decat cele olandeze. Am vazut-o, m-am suit in ea si era foarte ingrijita. Acum vad la momentul respectiv.
Acum sa revin la topic.
Am reusit ieri montarea carligului. Lucru original se potriveste exact la fix. Am demontat tobele si gaurile le-am dat de jos in sus prin gaurile existente in lonjeroane. A iesit exact cum ma asteptam dar n-am vrut sa dau vreuna aiurea. Mai mult a durat scoaterea firelor din mufa de la cupla( ASTA A FOST VARIANTA ALEASA). Totul a durat pana m-am prins cum sa le scot. Este foarte simplu. Cu 2 ace mai groase le-am infipt pe langa fir si prin introducerea lor se apasa clemele de fixare ale acelor papuci in mufa. Cablul l-am tras pe langa cel ce duce la iluminare numar. O sa se vada in poze. Hai sa le incarc acum.
Acum mai am sa fac activarea.
Jgyprime sa-mi spui si mie unde in REC sa fac activarea. Am sa apelez la colegul Horica. Multumesc frumos anticipat.
Cel mai mult la acest carlig imi place ca este din materiale de calitate, este dedicat masinii si cred ca d-aia si costa de nou aproape 1600lei. Este de la firma care a inventat carligul Very Happy Very Happy pana la urma.
Dar cel mai mult imi place cum se piteste cupla sub bara atunci cand n-ai nevoie de ea.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
zic din amintiri:
cred ca trebuie sa intri in "program variant configuration"
apoi pe acolo ar trebui sa gasesti "trailer module" cu "not present". il pui pe present.
dar am o oarecare impresie ca trebuie programat si prin alte module...

http://www.programatoribg.c...dule%20Coding.pdf
asta am gasit pe net.
  • bgdrom

  • Mesaje scrise: 228
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1991 c 16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2012

  • Mesaj Privat
Originalul tot original ramane, avantajul este si faptul ca este demontabil carligul.Eu la vectra a trebuit sa decupez putin din bara. Acum mi am luat o vitara 1,6 benzina de 97 de cai carligul nu este demontabil dar nu ma deranjeaza, ca opelu in rampa de abia o tin in 60km/ora intreapta a treia .E o mare diferenta la tractare cu 20 CP in plus.
Asa ca, aviz cand cumoparati rulota sa nu faceti greseala mea, 75 de cai la opelu meu sunt prea putini. Trebuie ca masina sa tracteze cat mai usor, un diesel are avantaj ca are cuplu.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
noi avem "lital dizal" cu 120 cp si cuplu suficient cat sa poata tracta o rulota...
la nevoie ii ardem un remap si la revedere...

eu cel putin am tractat la stanga o vectra c diesel (deci vreo 1,5 tone) si cred ca puteam sa merg si cu peste 80 km/h.
am mers incet pentru ca stanga nu era facuta cum trebuie (era facuta in graba) si la orice frana imi atingeam bara spate...
am tractat folosind carligul de remorcare al masinii (ala de se infileteaza in gaura din bara).
  • bgdrom

  • Mesaje scrise: 228
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Vectra 1991 c 16nz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2012

  • Mesaj Privat
La 120 de cai fluieri pe sosea, n ai nici o problema. Oricum o rulota nu o poti tracta cu mai mult de 90, 100 km la ora devine riscant ea opune si o rezitenta la inaintare fiind cu gabarit ridicat si risti sa te arunce de pe sosea. Nu ati vrea sa stiti cum face o rulota cand franati brusc avand si viteza
  • ciprinel

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Masina mea este resoftata la peste 160cp si vreo 380Nm din primavara lui 2013. Merge impecabil si n-am avut nicio problema. Sincer cred ca intretin masina mai mult decat pe mine Very Happy. Asa ca nu-mi fac griji ca nu va trage o rulota.
Bgdrom imi place rulota ta. Am vazut poze la tine in garaj. Ce greutate are?
Jgyprime nu se deschide link-ul de la tine.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
hmmm...
la mine se deschide dar greut...
cauta pe google: "op com trailer module programming" si printre primele link-uri o sa fie si pdf-ul asta...
acel pdf a scris:Vectra-C / Signum
Modules
 REC (Security code needed)
 DIS
 IPC (Security code needed)
Variant Coding
REC
 Set Trailer Reversing lamp control to Present
 Set Trailer Fog lamp control to Present
DIS
 Set Check Control To Present
 Set Towbar To Present
IPC
Identifier "0x0?"
 Set Towbar To Present
Identifier "0x1?"
 No variant coding needed

Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR