Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina
  • sukka

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2004 z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Nov 2011

  • Mesaj Privat
@alexx_gam: Ms pt lamuriri.
Skip ads

  • deleted-64217

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Salut! Referitor la problema cu epuratorul ,cum ca ar fi remediat problema la motoarele de dupa 2004,pot spune ca nu e adevarata,al meu e din decembrie 2005 si imi baga ulei in admisie,ce-i drep destul de putin,insesizabil pe joja.Orificiile alea de recirculare nu se infunda de la uleiul care vine de la culbutori ci se infunda cu calamina provenita din gazele recirculate de egr,la prima vedere ai impresia ca sunt pline cu smoala,de aici acele suturi si lipsa de putere in anumite momente.
  • Doru Lucian

  • Mesaje scrise: 330
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Dec 2011

  • Mesaj Privat
CORBU a scris:doru lucian...nu poti vedea daca e uzat motorul daca scoti capacul culbutori! trebuie sapat mai adanc!
nu vreau sa fiu sarcastic dar trebuie sa citesti mai atent,treaba cu scoaterea capacului nu era afirmatia mea ci raspunsul la intrebarea pusa de userul Alexx_gan ,continuarea discutiei era raspunsul meu.(recunosc ca nu am incadrat bine citatul,scuze)
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
dany.c a scris:Salut! Referitor la problema cu epuratorul ,cum ca ar fi remediat problema la motoarele de dupa 2004,pot spune ca nu e adevarata,al meu e din decembrie 2005 si imi baga ulei in admisie,ce-i drep destul de putin,insesizabil pe joja.Orificiile alea de recirculare nu se infunda de la uleiul care vine de la culbutori ci se infunda cu calamina provenita din gazele recirculate de egr,la prima vedere ai impresia ca sunt pline cu smoala,de aici acele suturi si lipsa de putere in anumite momente.

Parerea mea e ca ar trebui sa bage ulei in admisie nu am desfacut una dar eu presupun a fost gandit motorul ca sa bage ulei in admisie , de ce? pentru ca din cate am auzit e singurul twinport care e facut din metal cele mai mici 1.2 si 1.4 sunt din plastic si ma gandesc ca trebuie sa se unga clapetii aia un pic cam cu 500 g / 10.000 km .
Inca odata e o presupunere nu am desfacut admisia sa vad cum e .
Skip ads

  • deleted-64217

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Da,interesanta parerea ta si chiar are si logica,totusi eu cand am schimbat clapetele twinport am gasit cam mult ulei acolo,ceea ce ma face sa cred ca totusi e o problema cu acel epurator ,ramane sa mai studiem problema.Numai bine!
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
dany.c a scris:Da,interesanta parerea ta si chiar are si logica,totusi eu cand am schimbat clapetele twinport am gasit cam mult ulei acolo,ceea ce ma face sa cred ca totusi e o problema cu acel epurator ,ramane sa mai studiem problema.Numai bine!

Le-ai schimbat? d c?
  • deleted-64217

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jun 2011

  • Mesaj Privat
Le-am schimbat pentru ca am avut cod eroare p1113 si levierul cu clapetele twinport ramanea intepenit,motorul nu mai tragea cum trebuie in turatiile mici,e o supapa de vacuum la capatul lor care se uzeaza,cica e o problema cunoscuta pe acest tip de motor,daca te intereseaza,exista un alt post special pentru aceasta problema;poate nu o sa ai nevoie.
  • danywhy

  • Mesaje scrise: 494
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Salutare colegi , aceeasi problema o am si eu. lipsa putere (se aprinde martorul cu cheita in bord) si cateodata imi intra in limp mode.
erori pe tester am asa :
P1122
P1550

maine o sa desfac clapeta de acceleratie si pedala...ca am eroare pe ea. o sa le curat sa vad cum se comporta dupa.
alte sugestii , idei ?
Skip ads

  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Am consultat TIS si cred acest comportament lipsa de putere si mersul asta sacadat pe care il are masina mea din ce dignostice dadea pe acolo (TIS) poate fi de la bujii asa ca mi-am dat comanda de bujii GM originale (129 lei cu tot cu manopera)+o sa ii fac o diagnoza (nu citire de erori am aflat ca difera si oricum nu da erori ) si un test de compresie asa cum a fost sfatuit de colegi mai sus.
Ar trebui sa mai fac vreun test ? Va intreb daca tot ma duc maine la service?
  • danywhy

  • Mesaje scrise: 494
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2009

  • Mesaj Privat
salut alex , eu am schimbat bujiile si nu s-a simtit nicio diferenta. Astazi am curatat contactele de la pedala de acceleratie , a mers ok vreo 10 minute dupa care s-a aprins martorul in bord si nu mai tragea. Ciudat e ca , cateodata merge bine si apoi face pe nebuna:)) tu ce erori ai pe tester ?
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
danywhy a scris:salut alex , eu am schimbat bujiile si nu s-a simtit nicio diferenta. Astazi am curatat contactele de la pedala de acceleratie , a mers ok vreo 10 minute dupa care s-a aprins martorul in bord si nu mai tragea. Ciudat e ca , cateodata merge bine si apoi face pe nebuna:)) tu ce erori ai pe tester ?

Asta-i buba ca nu am erori, daca citeai de la inceput ai fi vazut , am mai fost odata la tester si nu aveam nici o eroare , atunci am curatat EGR-ul si nu s-a schimbat nimic nu mi se aprinde nici un bec in bord.
La problema care o ai tu la ce erori iti da sincer nu am nici o idee , tindeam sa cred ca e de la ECU (eu am avut o problema de genu asta si am reparat ECU) ar nu cred pentru ca da o gramada de erori pe cand tu ai numai 2 dar pe de alta parte si mie imi facea probleme numai cand se incalzea motorul , daca prindeam o zi geroasa mergeam vro 15 min pana cand sa imi de-a eroare.

-P1122 Accelerator Pedal Position Sensor 2 Voltage High

Final stage diagnosis in control unit
(Short circuit to voltage)
Effect:

All adaptations are locked.
Concerned Terminals:
20, 33, 35, 36, 37, 50 (X71)

-P1122 Accelerator Pedal Position Sensor 2 Voltage Low


Final stage diagnosis in control unit
(Short circuit to ground or circuit interruption)
Effect:

All adaptations are locked.
Concerned Terminals:
20, 33, 35, 36, 37, 50 (X71)

-P1550 Limp Home - Electronic Throttle Control Power Management

The control unit recognises a general plausibility error for the pedal position sensor.
Effect:

"Emergency Mode" is activated
The malfunction indication is switched on.
Concerned Terminals:
15, 16, 31, 32 (X72)

The control unit recognises a general plausibility error for the pedal position sensor.
Effect:
-P1550 Limp Home - Electronic Throttle Control Forced Engine Shutdown

The system telltale is switched on.
"Emergency Mode" is activated
Concerned Terminals:
15, 16, 31, 32 (X72)
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Ce cred eu si este ca ai o problema ori la pedala , ori la clapeta ,senzorul de pozitie daca are asa ceva sau motorasul care comanda clapeta ori la calblaj (un fir de la pedala , clapeta sau ECU intrerupt sau care face contact cateodata) sau o problema la ECU daca se manifesta dupa ce se incalzeste motorul(asa se manifesta la mine, si la alti colegi) ar putea fi de la ECU.
X71 si X72 sunt mufele alea 2 care intra in ECU si ai vazut ca la fiecare eroare zice ceva de ele: concerned terminals X71 adica terminal de care trebuie sa te "interesezi" sau de care este vorba.
Cand nu stiam daca e ECU sau nu mi-au facut niste teste la Service au desfacut mufele alea si au masurat tensiunea intre pinul nush cat al mufei de la ECU si firul nush care duce la clapeta de acceleratie sau la pedala .
In TIS sunt niste Diagnostice care se fac prin niste pasi:Guided Electronic System Diagnosis asa se cheama menu-ul ala si iti zice ce voltaj trebuie sa ai intre aicei pini , asa teoretic e simplu in practica e mai greu iti trebuie un tester un aparat de masura si cu niste ace speciale(le aveau la service) si intepau firul care scria acolo si cu pinul de la ECU sau pinul de la clapeta sau de la pendala si scria in program ce valoare trebuie sa ai cati volti sau puteai sa scrii tu ce val. ai pe aparat si te dadeai next si tot asa pana iti da un diagnostic.
Noi am fost 3 eu la calculator care ii ziceam pasii , si 2 care masurau pe acolo .
E recomandat sa nu faci asta singur acasa , ca nu se stie ce strici , mergi la un service unde au tot ce le trebuie inclusiv un inginer care e cat de cat familiarizat cu electronica AUTO si care e dispus sa piarda vro ora cu chestia asta .
Tin sa subliniez ca nici eu nu sunt doxa in probleme de astea de asta dupa cum vezi , postez si intreb poate poate e cineva care a patit ca mine .
Skip ads

  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Asa cum am zis ieri am fost azi la service sa schimb bujiile dar din pacate furnizorul adusese alte bujii tot GM dar nu se potriveau , dar am facut un test de compresie la motor care a iesit asa :

Cilindrul 1-16,5 bari la prima incercare si 16,8 la a doua incercare
Cilindrul 2-17 bari
Cilindrul 3-17 bari
Cilindrul 4-17 bari
Am cautat valori pentru Z16XEP si nu am gasit dar la Z16XE era 17 bari si scria ca nu trebuie sa fie o diferenta mai mare 1 bar intre cilindri.
Pe tester OP-COM nu a iesit nici o eroare dar problema persista la o sonda a iesit ameste sarac acu nush ce inseamna asta pe cealalta scria amestec bogat se mai schimba in sarac cred ca era vorba de sondele Lamda , maine o sa ajunga bujiile bune sper si o sa vad poate isi revine .
Bobina e ok nu avea crapaturi sau alte semne de "oboseala" iar cei de la service au zis ca bujiile sunt asa si asa .
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Intre timp eu continui cu experientele : am cumparat si un furtun PCV de Cielo (25lei) si am pus si o valva PCV de matiz , ca cica (zic vanzatorii de piese ca Cielo nu are PCV are doar acest furtun). Si am montat furtunul asta (e de fapt un furtun-teu) cu capatul cel mare la capacul de la culbutori, apoi urmeaza valva PCV-Matiz si apoi intra in furtunul ei original ce intra in galerie.
Furtunelul cel mic l-am lasat 1,2 zile pe liber , deschis la capat sa vad ce se intampla : relantiul parca isi mai revenise , dar nu de tot.
Peste cateva zile am dat o gaura in ,,racordul" de plastic ce intra in throtlle body si am pus un stut filetat in care am infipt acest furtun (stut imprumutat de la un motor de Tico ce zace prin curtea firmei). Rezultat : tot mai facea figuri.
Ei bine am intors valva PCV-Matiz invers si : motorul merge la un relantiu excelent. De aerisit carterul se aeriseste pe la furtunelul asta mic , inainte de clapeta throttle.
Practic am reprodus sistemul de by-pass de la Matiz - Cielo - Tico.
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Intrebarea e iti mai mananca ulei ? ai verificat?
Si pana la urma ai pus valva PCV de Matiz invers cu mov sper carter si negru spre admisie, stiu ca tu ai o problema cu ralantiul dar eu as vrea sa nu imi mai manace ulei.
  • ddf

  • Mesaje scrise: 1,346
  • Locatie: Ialomita
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Ulei nu papa nici inainte . Doar ca facea figura asta la relantiu : ca si cum as frana brusc de fiecare data.
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Azi am schimbat si bujiile si face la fel nu e nici o diferenta .Sad
  • danywhy

  • Mesaje scrise: 494
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2009

  • Mesaj Privat
alexx_gan a scris:Azi am schimbat si bujiile si face la fel nu e nici o diferenta .Sad

exact ce ziceam mai sus...asa mi s-a intampalt si mie.
din pacate la mine este din ECU...acum sunt in cautare de unul sh , nu vreau sa ma complic cu reparatul.
  • alexx_gan

  • Mesaje scrise: 838
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Esti sigur ca e de la ECU ? Cum ai ajuns la concluzia asta?
Eu l-am reparat pe al meu acum 1 an si e ok.
  • danywhy

  • Mesaje scrise: 494
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2003 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Oct 2009

  • Mesaj Privat
Eroarea este la pedala de acceleratie. Am probat pedala mea la alt coleg si este ok , nu da eroare. Mi se intampla numai cand ajunge motorul la 90 grade. am desfacut ecu astazi , l-am racit cu pistolul cu aer comprimat...a mers masina normal (fara martor in bord) pana a ajuns apa la 90. l-am dat din nou jos , racit...pus pe masina => aceeasi figura. ma gandesc ca se dilata lipiturile si nu mai fac contact cum trebuie odata ce se incalzeste ecu. tu unde ai reparat ecu , vad ca esti din Vaslui.

LE : cat te-a costat reparatia la ecu ?
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Benzina

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR