Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tutoriale
  • nyky85

  • Mesaje scrise: 118
  • Locatie: Arges
  • Masina: Corsa 2004 z14xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Sep 2011

  • Mesaj Privat
Astazi am reusit sa curat EGR-ul la Corsa motor Z14XEP, drept urmare am facut si cateva filmulete, care cu ajutorul lui Stefan Tolos am reusit sa le grupez si sa fac un mic tutorial video.

Demontarea si montarea este destul de dificila datorita pozitiei ciudate si a suportului firelor calculatorului. Pe langa o tubulara E10 de 1/4 mai este nevoie si de o cheie inelara de 8 pentru a ajunge mai usor la surubul de jos dinspre furtun. Curatarea am facuto cu carb cleaner care este bun, dar ajutorul mare lam avut de la un degresant pentru aragaz care este foarte bun pentru asemenea operatii.

Asa arata valva dupa demontare, parerea mea este ca nu era foarte murdara.




Si asa dupa curatare, am facut si curatarea pistonasului in imersie, alimentat la o la o baterie de 12V, alimentarea se face la pinul 1 respectiv 5 al bobinei EGR, am atasat si o poza pentru a nu se face confuzie intre pini .







Pun si o poza cu garniturile care trebuiesc schimbate.





Aici gasiti tutorialul.


Skip ads

  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,224
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Este un tutorial bun,tin sa mentionez ca eu iti personal nyky85 pentru timpul dedicat acestui tutorial si mult pentru tatal tau care a fost operatorul video al acestui tutorial,asta inseamna sa fi pasionat de Opel,domnilor luati exemplu,daca ar fi existat buton de votare ai fi avut unul pozitiv de la mine cu siguranta. Wink

Am sa postez si eu ,aici ,schita de demontare a EGR-ului:



  • alismonalis

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Aug 2007

  • Mesaj Privat
am curatat egr-ul, nu am avut alte garnituri-le-am pus pe alea vechi, am verificat pistonasul dupa curatare, mergea... problema este ca daca am vazut ca a pierdut antigel cand am demontat egr-ul, am completat pur si simplu la sfarsit si atat, nu am aerisit instalatia. acum cand pornesc masina, mai intai porneste ventilatorul- la rece si nu se opreste decat mult dupa ce opresc motorul...merge greu... nu stiu ce sa-i fac.. am citit erorile cu pseudo agrafa si am gasit 3 erori stocate: 0115, 0170 si 0460. martorul din bord cu masina cu cheita clipeste in continuu...
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Inainte de a face ceva la masina citesti pe forum la greu, nu o discutie sau tutorial, tot ! Cumperi ce trebuie in cazul tau garnituri, faci rost de scule daca nu ai dupa care te apuci de treaba.
P0115 = ECU nu vede senzor temperatura motor sau e decalibrat, curata contacte, masoara-l, aeriseste, vezi daca merge circuitul mic prin care se face singurel aerisire
P0170 = amestec incorect, poate fi generat de P0115 dar banui ca a intrat sau intra antigel la admisie, saraca sonda lambda
P0460 = lasa ca asa mai fac corsele
Dupa ce rezolvi faci resetare, invatare parametri, citeste...
Skip ads

  • litian28

  • Mesaje scrise: 213
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2019 B14XFL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2008

  • Mesaj Privat
in caz in care nu detin cod de cd player,este obligatorie deconectarea de la baterie?!

pinii de la bobina din poza de mai sus sunt "numerotati" de la stanga la dreapta (unde stanga este pinul 1 si dreapta pinul 5)?!pinul 1 este la plus sau minus?!care dintre ei se conecteaza primul la 12V?multam anticipat pentru raspunsuri!
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pinii sunt scrisi pe mufa, daca te doare musai de + si - cauta in tis, alimenteaza cum vrei ca e o bobina si nu are dioda.
  • litian28

  • Mesaje scrise: 213
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2019 B14XFL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2008

  • Mesaj Privat
multumesc Maestre!totdeauna la obiect si prompt!
  • litian28

  • Mesaje scrise: 213
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2019 B14XFL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2008

  • Mesaj Privat
dar cu problema cu bateria cum pot rezolva ca nu am cod la cd30 mp3!
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Nici nu-ti trebuie, codul la unitatile canbus nu trebuie introdus. E memorat in aparat si display. La unitatile "half can" care de fapt nu sunt half can da asta e poveste mai lunga, acolo trebuia sa ai codul sa-l bagi la fiecare pierdere de tensiune.
  • litian28

  • Mesaje scrise: 213
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2019 B14XFL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2008

  • Mesaj Privat
am apucat sa fac si eu aceasta operatiune.timp de poze nu prea am avut ca acea curatare am facut-o singur dupa ce mecanicul a dat jos valva EGR.a mea a fost mult mai murdara decat a colegului de la primul post.rezultatele nu au fost cele obtinute de el,dar oricum se vede o imbunatatire.pe scurt: a fost dat jos valva fara a scoate bateria si acel suport al bateriei.un chin pentru modelul meu de masina.am strambat putin acea tabla cu contacte in jos,am constatat ca neamtul a schimbat sau a mai curatat acea valva deoarece am gasit silicon pe acea garnitura veche.am sters din plin locul unde a fost prinsa pe blocul motor.la fel am sters si pe conducta prin care vine antigelul.ca materiale de curatare am folosit: 1litru decarbusorv, 1 spray de 300 ml pentru curatare frane, degripant WD40 din plin, betisoare de urechi, carpe la greu, o periuta de dinti si o pensula putin cam mare.am dat impulsuri la greu cu pistonasul in imersie, folosindu-ma de 2 fire care aveau la capatul spre bobina papuci si varnish.nu am mai pus nimic in serie si am pus pe bateria mea.bineinteles,ca altcineva alimenta la baterie si eu supravegheam valva EGR,la mine au fost depuneri mari mai ales pe canalul din partea de jos a corpului valvei.am reusit sa iau toate depunerile,dar tot a ramas cu o culoare mai gri asa (nu a iesit acel aluminiu pur).oricum pistonasul se misca bine de tot la impulsurile primite.cu aceasta ocazie am schimbat si filtrul de aer (dupa ce am suflat cu aer comprimat prin toata carcasa sa si am acoperit in partea spre debitmetru).am curatat si clapeta de acceleratie ca era si ea cam jegoasa.am completat si cu antigel (dar nu din cel recuperat ci cu unul nou + apa distilata). dupa aceasta operatiune nu a rezultat nici o eroare (am pus dupa pe tester).nu am scos bateria in timpul operatiei.am incercat la margine de oras niste sprinturi in viteza 3 si masina era mult mai vioaie si nici nu am avut parte de martori aprinsi in bord.
pentru data viitoare voi sti si mai bine ce am de facut.ma refer aici sa dau bateria jos si suportul acesteia sa poti scoate valva mult mai usor afara.acum nu am dat nimi jos si greu a fost printre senzori si locul stramt!voi folosi si alte lichide de curatat de prin bucatarie ca acum acel decarbusolv nu prea si-a facut treaba la ce am avut acolo si doar am tinut la murat cateva ore si frecat la greu.
am spalat cu furtunul cu apa (dar nu la presiune si cu apa calduta) pe unde a mai curs din antigel.
as dori aici sa imi zica si parerea lui un om mult mai avizat ca de exemplu domnu Dan!

P.S am schimbat ambele garnituri cu unele noi si originale.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Pana acum ai facut relativ bine, oricum in service clar ca nu faceau asa ceva ca aia sunt la norma mai putin calitate.
Vezi la Agila ca motoarele seamana leit, de fapt 14xep provine din 12xep care la randul lui din 12xe si el din X10/12xe. Ai subiecte clre cu egr, throttle, consum ulei si cauze, ulei, bataie tacheti, rk motor...dupa ce vei citi
vei intelege ce si cum.
Eu de acum doar moderez, tutoriale am invatat lumea sa faca si de acum doar indemn.
  • litian28

  • Mesaje scrise: 213
  • Locatie: Mehedinti
  • Masina: Astra 2019 B14XFL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Nov 2008

  • Mesaj Privat
multumesc mult pentru incurajari domnu Dan.am tot citit si mi-am insusit ceva spuse pe forum,dar cand ma duc prin service-uri zic aia ca sunt deja paranoia.eu nu am nevoie de mecanici decat sa imi dea si sa imi puna la loc piesa.asta in cazul egr si clapeta acceleratie.asta a fost data cand le-am facut eu pe ambele.data viitoare promit ca voi avea mai mult spor.apropo cum pot proba daca am facut f.bine ce am facut la EGR?!trebuie sa fac un drum mai lung?!Domnu Dan cu niste piese ma puteti ajuta si pe mine sa le cumpar?!un cheder de hayon pentru opel astra H hatchback (nou sau second dar in stare perfecta) si niste garnituri de EGR (sa le am in stoc pentru urmatoarea mentenanta).numai de bine!
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Lasa solutiile din bucatarie ca majoritatea contin soda caustica care ataca metalul si mai ales aluminiul. Exista degresanti motor, hote/aragaze care nu ataca, cautati asa ceva.
Garnituri ti le comanzi la tine in oras ca te costa transportul cat ele ! Cheder haion cauta la dezmembrari ca nou te lichideaza.
Succes si la curatat admisia mai ales clapetele daca le mai gasesti Laughing , clapete = twinport = swirl
Skip ads

  1. Home
  2. Tutoriale

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR