Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel
  • lbanias

  • Mesaje scrise: 691
  • Locatie: Timis
  • Masina: Insignia 2009 A20NHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2008

  • Mesaj Privat
Si eu am problema mirosului de fum cind stau pe loc. Desi racordul flexibil e doar putin ciupit la plasa, unii mecanici au zis ca e inca intreg. Dar daca stau pe loc cu usa deschisa intra miros clar dinspre mijlocul masinii, deci il schimb sigur. Ce e greu de inteles cum poate trage gura de aerisire de sub parbriz ca un aspirator gazele spre habitaclu.
Skip ads

  • Ducucucucu

  • Mesaje scrise: 36
  • Locatie: Tulcea
  • Masina: Zafira 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mar 2015

  • Mesaj Privat
verificati cele doua furtunele de gaze nearse care intra in capacul de sus al motorului la culbutori. Mirosul de ulei ars numai de acolo vine. Verificati sa nu fie crapate .
  • ciprinel

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2008

  • Mesaj Privat
La noi nu vine miros de ulei ars ci de motorina arsa. Am verificat absolut tot si am gasit buba. Acum astept caldura si sa purced la lucru. Deocamdata mi-am achizitionat termostatul si il schimb intai p-asta.
  • ciprinel

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Salutare dragilor. Mi-am achizitionat vineri racordul flexibil marca Bosal. Dimensiunea la Z19DT este 55 x 220 mm. Pretul a fost de 100lei la mine in Ploiesti. Urmeaza cat de curand demontare tevii pe care este sudat, taiat si sudat. Ca sa nu mai intre miros atunci cand stati la semafor sau foarte mult timp in relanti opriti ventilatia. Eu opresc modul AUTO dand de roatita climatronic pana cand turantia ventilatiei imi arata 0 sau 1. Am lasat pe 1 de test si nu baga asa rau. Daca mai deschideti putin geamul nu mai vine miros mai deloc.
Atasez 2 poze cu racordul si va mai spun ca mai nou au si tesatura pe interior imbracand tubul gofrat. Cred ca ofera o mai mare duritate. Inainte aveau doar impletitura exterioara si tub gofrat. Asa ca recomand doar marca BOSAL. Restu' nu cred ca-si merita banii.
Skip ads

  • tothelimit

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2012 A20DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2015

  • Mesaj Privat
Salutare,

Aceasi problema o am si eu la masina din semnatura. Mie imi baga prin ventilatie destul de consistent, in sensul ca dupa un drum de 400 km incepea sa ma doara capul si sa am stare de ametela specifica intoxicatiei cu fum.
Am dus masina la un service unde am schimbat volanta si mecanicii de acolo s-au uitat pe sub ea s-au invartit si nu i-au dat de capat pe unde ar scapa fum. Au zis ca acest racord flexibil nu este afumat, deci sigur nu e de acolo.
Mentionez ca daca masina isi face regenerare, si sunt pe loc, iese fum foarte mult de sub ea, si pe la motor.
Care ar fi posibilitatile pe unde poate scapa fum ?
  • ciprinel

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Am sudat luni racordul si l-am si montat. Cel vechi era foarte rupt undeva spre spatele masinii. Pe intrior era tot cu tesatura. N-am mai montat scutul ca am zis ca urmeaza sa schimb uleiul si filtrul a 2-a zi. Am pornit masina si-am lasat-o mai bine de 5mine la relanti, apoi m-am suit in ea. Nu mai miroase APROAPE deloc. Hai sa de taliez de ce. Am bagat-o la loc in garaj si-am zis ca verific a 2-a zi. Dupa inlocuirea uleiului marti am pornit-o si m-am bagat sub ea la verificat absolut tot. In zona noului record absolut nimic. Cand aud un fasait in zona racitorului de gaze sus la motor. Eu am inlocuit termostatul am demontat atunci si racitorul ca altfel nu se poate. Am observant ca la imbinarea colierului ce strange racordul mic metallic ce vine prins in capul racitorului nu e strans bine. L-am strans la maxim dar tot degeaba. Am dat jos iar si acolo nu am acea garnitua metalica cum e in celalat capat al racitorului spre EGR. Sincer nu-mi aduc aminte daca a avut si am pierdut-o. Ideea e ca am mai batut cu ciocanu acel colier ca sa stranga mai bine si l-am strans iar. Mai scapa foarte putin. Am sa confectionez dintr-o table subtire de capac cutie PATEU Very Happy, o garnitura si purced iar la treaba cand va fi vreme buna sa vedem daca mai iese ceva. Asa ca verifica si acolo.
  • ciprinel

  • Mesaje scrise: 1,372
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Apr 2008

  • Mesaj Privat
Cateva poze cu operatiunea.

  • costi_cioana

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Signum 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2016

  • Mesaj Privat
Verifica galeria de evacuare de la turbina... din cate am inteles (si am patit si eu) are prostul obicei sa crape la motoarele noastre... din pacate accesul la ea e ceva de groaza dar un mecanic priceput (cu maini subtiri) o sa reuseasca sa dea jos scutul de la ea fara sa desfaci toata fata si atunci se vede daca da fum. Un alt semn ca este galeria ar fi daca iti scoate fum cand intra in regenerare filtrul de particule... la mine scotea fum masiv sub capota in partea dreapta.
Skip ads

  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
@ciprinel, are garnitura metalica in ambele parti racitorul ala de gaze...
Si eu am pierdut una dintre ele si mi-a fasait vreo 2-3 saptamani (se auzea si scotea putintel fum).
Insa mie nu-mi intra deloc fum in masina de la el.
Acum vad ca e liniste si nu mai fumega, probabil s-a depus ceva pe buza si s-a inchis "rana".

Daca ai de gand sa o confectionezi, sa o faci dintr-un metal mai moale (ex aluminiu).
Daca nu ma insel garnitura orignala din aluminiu e sau ceva maleabil asemanator aluminiului.
  • tothelimit

  • Mesaje scrise: 32
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Insignia 2012 A20DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Apr 2015

  • Mesaj Privat
costi_cioana a scris:Verifica galeria de evacuare de la turbina... din cate am inteles (si am patit si eu) are prostul obicei sa crape la motoarele noastre... din pacate accesul la ea e ceva de groaza dar un mecanic priceput (cu maini subtiri) o sa reuseasca sa dea jos scutul de la ea fara sa desfaci toata fata si atunci se vede daca da fum. Un alt semn ca este galeria ar fi daca iti scoate fum cand intra in regenerare filtrul de particule... la mine scotea fum masiv sub capota in partea dreapta.


Exact pe acolo scoate mult fum, si atunci cand face regenerarea...
Galeria se poate lipi, suda, sau trebuie schimbata cu una noua ?
  • costi_cioana

  • Mesaje scrise: 6
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Signum 2006 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Mai 2016

  • Mesaj Privat
Eu am sudat-o de 3 ori dar nu a tinut... acum nu stiu daca nu tine sau meseriasul meu nu era foarte meserias Smile... in schimb am fost la alt "meserias" si mi-a lipit-o cu pasta de lipit tobe de esapament... am dat 15 lei pe un tub. Am facut lipirea acum 3 saptamani si inca tine fara probleme. Succes!
PS. Galerie fara turbo nu cred ca gasesti... iar turbo e destul de scump chiar si second... ca sa nu mai vorbesc ca poti sa iei teapa sa iei un turbo facut praf... daca-ti permiti, cel mai bine este sa iei unul gata reconditionat de profesionisti. Oricum foarte important este sa gasesti cauza pentru care a crapat. La mine a fost un accident in germania iar la reparare mecanicii au fixat teava de esapament (care pleaca din galeria in cauza) gresit si a fortat in galerie.
  • tacalin

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Cu ocazia schimbãrii filtrului de motorina,cei din service mi-au fisurat carcasa de plastic in care se afla bãgat filtrul de motorina.Fãrã sa stiu,am plecat la drum 2000 km iar tot drumul am avut miros de fum in masina.Carcasa fiind fisurata,motorina se prelingea pe racordul de la evacuare,se aprindea si îmi baga fum in masina.Remediul a fost,schimbarea carcasei filtrului de motorina,care se gaseste numai pe original.


Ultima modificare facuta de tacalin la Sam 04 Jun, 2016 10:12 pm
Skip ads

  • tacalin

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Zafira 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Rândurile de mai sus reprezinta rãspunsul la postarea lui tase din Mar 09 Dec, 2014 unde spune ca aberez.Asta s-a întâmplat in 2013.
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Daca te uitai vedeai ca motorina curge pe galerie..ca doar nu se scurgea fix intr-un sigur punct....adica pe galerie...sigur se vedea urme si pe pompa de servodirectie si pe alte locuri de sub filtru...deci nu ai vazut ...si de aia am scris ca aberezi....eu zic ca am dreptate si tu nu ai fost atent!
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,458
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
Am avut si eu probleme cu acest racord flexibil:
- zgomote ciudate pe sub masina la accelerari / decelerari / balansul motorului
- fasaiala in accelerare

La Z19DTH cu DPF racordul este mult mai mic, are undeva la 16.5 cm lungime. Luasem un Bosal de 20cm si respectivul "specialist in tobe" mi-a zis ca e prea lung, ca e greu de montat pe curburile tevii si ca fiind mai lung e posibil sa se strice mult mai repede.

In final am cumparat teava Bosal completa dintre catalizator/DPF si s-a rezolvat prin schimbarea cu totul, dat scutul jos + inca 8 piulite.
Acum e ok, sper sa ma tina macar 2 ani de zile.

In continuare am un sunet de aer fals/fasaiala in accelerare puternica provenit de la turbina.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Motoare Diesel

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR