- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Am vazut ca nu are garnitura, am cerut cand am comandat termostatul dar mi s-a spus ca originalul vine cu garnitura. Probabil, dar al meu a facut exceptie. Dar vanzatorul a fost cooperant si mi-a explicat parinteste ca merge si garnitura veche in continuare. M-am uitat lung la el si l-am lasat in pace.
Ma apucam azi de instalatia racire dar da cu ploaie la noi. Ziceam ca bag radiatorul in vana si-l scutur pana nu mai pot si daca tot pierd antigelul, desfac si capacul termostat. Sa vad de unde imi fac rost de o garnitura ca n-am chef de experimente.
Ma apucam azi de instalatia racire dar da cu ploaie la noi. Ziceam ca bag radiatorul in vana si-l scutur pana nu mai pot si daca tot pierd antigelul, desfac si capacul termostat. Sa vad de unde imi fac rost de o garnitura ca n-am chef de experimente.
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Timpul trece, km se aduna si eu tot visez ca "maine" se vor alinia planetele si voi avea timp, vreme buna si chef sa desfac instalatia de racire.
Nu stiu ce voi rezolva cu demontarea radiatorului dar mai tare doresc sa fac asta pt demontarea intercooler-ului pe care il cred plin de ulei.
Pana una alta, aseara am facut o poza la ceasul apa dupa o stationare la primul semafor intrare oras. Pana atunci mi-a stat acul la 87 grade.
Ca in poza sta corect sau nu, oricum n-am reusit sa aflu dar cert este ca ventilatorul racire nu porneste pana la vreo 95. ( pe ceas - cat o fi temp reala in instalatie , habar n-am , oricum peste 100 )
Nu stiu ce voi rezolva cu demontarea radiatorului dar mai tare doresc sa fac asta pt demontarea intercooler-ului pe care il cred plin de ulei.
Pana una alta, aseara am facut o poza la ceasul apa dupa o stationare la primul semafor intrare oras. Pana atunci mi-a stat acul la 87 grade.
Ca in poza sta corect sau nu, oricum n-am reusit sa aflu dar cert este ca ventilatorul racire nu porneste pana la vreo 95. ( pe ceas - cat o fi temp reala in instalatie , habar n-am , oricum peste 100 )
- Rekxi
- **
- 104 mesaje
- din 03 Nov 2015
- Astra 2008 z16xer
- Mures
Rekxi
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2008 z16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2015
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
- Rekxi
- **
- 104 mesaje
- din 03 Nov 2015
- Astra 2008 z16xer
- Mures
Rekxi
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2008 z16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2015
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Are cu siguranta termostat blocat deschis, la cat e de munca trebuie sa fii cel mai zgarcit de pe pamant sa-l scoti si sa nu pui altul.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=60252
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=60252
- Rekxi
- **
- 104 mesaje
- din 03 Nov 2015
- Astra 2008 z16xer
- Mures
Rekxi
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2008 z16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2015
- Mesaj Privat
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,457 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,457
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
- Rekxi
- **
- 104 mesaje
- din 03 Nov 2015
- Astra 2008 z16xer
- Mures
Rekxi
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2008 z16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2015
- Mesaj Privat
Aries- Suspendat
- 890 mesaje
- din 14 Mar 2015
- Astra 2002 y17dt
- Bihor
Aries- Mesaje scrise: 890
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mar 2015
- Mesaj Privat
Ti s-a spus "sa pui mana pe furtun sa vezi daca e cald" ' adica pe furtunul care vine de la termostat si intra in radiator ( evident ca intra in radiator pe partea superioara )
Daca dupa prima pornire a zilei, deci cu motorul rece, furtunul se incalzeste treptat dupa pornirea motorului, atunci termostatul " nu tine" si e blocat pe deschis sau partial deschis.
Termostatul are rolul de a tine "apa" in circulatie doar in motor pana ajunge la 87-92 grade si abia apoi elibereaza calea "apei" spre racire, adica radiator .
Deci acel furtun spre care ai fost indrumat trebuie sa fie rece o vreme dupa pornirea motorului ( zic aiurea 10-15-20 min mers relanti la tine benzinar ) si apoi sa se faca fierbinte brusc, semn ca termostatul a deschis " circuitul mare".
Dar mai bine mergi la un service si ei iti vor pune un termometru pe furtun si macar asa vei sti daca si cum iti lucreaza si termostatul si ceasul din bord.
Mai clar de atat nu pot raspunde.
Caldura in masina in 7-10 km am eu cu diesel euro 3 recunoscut ca " frigider pe roti" iarna , tocmai ca se incalzeste greu. Tu ar trebui sa ai caldura in 3 -4 km cu benzinar.( depinde de regimul de mers )
Benzinarul nevestei baga caldura acum in 2 km ( bine, si cilindree mai mica ) sau daca il las pornit in parcare , in 15 minute e ca in baie.
Ps - cand spun caldura, spun sa te opareasca pe ochi , acul la ceas " sculat" si motorul la temp de lucru.
Daca dupa prima pornire a zilei, deci cu motorul rece, furtunul se incalzeste treptat dupa pornirea motorului, atunci termostatul " nu tine" si e blocat pe deschis sau partial deschis.
Termostatul are rolul de a tine "apa" in circulatie doar in motor pana ajunge la 87-92 grade si abia apoi elibereaza calea "apei" spre racire, adica radiator .
Deci acel furtun spre care ai fost indrumat trebuie sa fie rece o vreme dupa pornirea motorului ( zic aiurea 10-15-20 min mers relanti la tine benzinar ) si apoi sa se faca fierbinte brusc, semn ca termostatul a deschis " circuitul mare".
Dar mai bine mergi la un service si ei iti vor pune un termometru pe furtun si macar asa vei sti daca si cum iti lucreaza si termostatul si ceasul din bord.
Mai clar de atat nu pot raspunde.
Caldura in masina in 7-10 km am eu cu diesel euro 3 recunoscut ca " frigider pe roti" iarna , tocmai ca se incalzeste greu. Tu ar trebui sa ai caldura in 3 -4 km cu benzinar.( depinde de regimul de mers )
Benzinarul nevestei baga caldura acum in 2 km ( bine, si cilindree mai mica ) sau daca il las pornit in parcare , in 15 minute e ca in baie.
Ps - cand spun caldura, spun sa te opareasca pe ochi , acul la ceas " sculat" si motorul la temp de lucru.
- Rekxi
- **
- 104 mesaje
- din 03 Nov 2015
- Astra 2008 z16xer
- Mures
Rekxi
- Mesaje scrise: 104
- Locatie: Mures
- Masina: Astra 2008 z16xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2015
- Mesaj Privat
paulyan
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2015
- Mesaj Privat
Am opel astra H din 2004 cu motor Z14XEP cu o problema cu sistemul de racire si nu imi dau seama ce se intampla. In timpul mersului mi-a pornit GMV-ul, desi motorul nu ajunse la temperatura de 90 de grade. Cand m-am uitat in meniul secret dupa ce masina a stat o perioada imi arata temperatura de 73 de grade si a pornit GMV-ul dupa 5min. Am inlocuit senzorul de temperatura de pe popa de apa dar nici un rezulta, am masurat tensiunea pe mufa ce intra in sesizor si este 5V.
Acum nu stiu ce sa ii mai fac sa masoare corect temperatura motorului ca sa nu mai porneasca GMV-ul.
Acum nu stiu ce sa ii mai fac sa masoare corect temperatura motorului ca sa nu mai porneasca GMV-ul.
v1RuS
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1998 x16xel;
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2011
- Mesaj Privat
salutare dragi colegi opelisti .. vin si eu cu o problema ,nelamurire care consta ---am opel vectra b motor x16xel bun ce constat ca temperatura apei care imi afiseaza bordul masini e fluctuanta in ce constat asta merg cu masina normal apa imi urca undeva la 90 de grade .. bun sta acolo cateva secunde dupa care coboara la 80 de grade .. urca iar pe pe la 90 de grade si tot asa .. pana la urma dupa cateva zeci de km sa zic sa sar stabiliza undeva la 85 de grade dar mai greu asa ce am schimbat --- am pus termostat nou cel vechi era blocat schimbat sonda temperatura cea cu un singur fir ..ce sa ii mai fac ? mie inainte imi urca apa la aprox 90 de grade si acolo ingheta . imi plecau termocuplele in caz de se incalzea mai mult nu era nici o problema .. cun nu am nici acum cu termocluplele .. dezi chestia e ca imi fluctueaza apa asa aiurea .. mentionez ca am antigel rosu ? pe tester nu am nici o eroare .. nimic care e probema var rog frumos spunetimi si mie ca pana acum din ce am citit 28 de pagini nu am gasit nici un raspuns
paulyan
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2004 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2015
- Mesaj Privat
Salut, la mine stiu ca trebuie sa schimb termostatul. Si la tine s-ar putea sa fie tot termostatul blocat pe deschis. De obicei el trebuie sa deschida la o anumita temperatura. Porneste motorul, lasal sa mearga o perioada si cand vezi ca ajunge cam pe la 40 grade, pune mana pe furtunele ce duc la radiator si vezi daca sunt calde. Daca sunt calde inseamna ca este termostatul blocat pe deschis. Si al meu a fost nou si acum iarna se blocheaza pe deschis. Cand sunt afar tenperatur peste 1 grad lucreaza normal, dar cand este frig se blocheaza pe deschis.
v1RuS
- Mesaje scrise: 42
- Locatie: Buzau
- Masina: Vectra 1998 x16xel;
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2011
- Mesaj Privat
- Redroshe
- **
- 217 mesaje
- din 03 Jul 2008
- Signum 2006 Z19DTH
- Ilfov
Redroshe
- Mesaje scrise: 217
- Locatie: Ilfov
- Masina: Signum 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Jul 2008
- Mesaj Privat
Salutare colegi! Sunt nou posesor de Astra G Z16XEP și încã încerc sa ma acomodez cu benzina. Vin de pe Signum Z19DTH. Legat de topic, azi în traficul din București temperatura la apa urca spre 100 și apoi pornea ventilatorul pana când apa ajungea la 92-95. ÃŽn drum spre casa, Ilfov, drum întins, apa a stat la 90-92. E ok ce se întâmplã? E ok dacã ajunge temperatura la 100? Nu știu dacã are legãturã dar mașinã are și instalație de gaz, nou montata. Deci e totul nou pentru mine.
O seara buna!
O seara buna!
- catastefan
- *******
- 5,916 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,916
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Ene89
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2016
- Mesaj Privat
Salut. Am o problema cand imi indica apa in bord. Am un opel astra g , motor z16se benzina 84 cp. In mers imi creste apa peste 80 de grade iar daca pornesc caldura imi scade apa pe 0 in bord. Daca o tin pornita pe loc cu caldura oprita, apa urca putin peste 90 de grade dupa care porneste termocupla si o raceste undeva la 90 de grade. Daca pornesc caldura in masina ceasul din bord imi scade pana pe 0 ca si cum ar fi cand pornesc masina dimineata. Mentionez ca am schimbat pompa de apa . senzor de temperatura. Distributie. Sa fie oare problema din termostat ? Caldura baga in masina sa stai in tricou.