Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric
  • creatorul

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Salut,

Azi dim cand am incercat sa deschid masina am obs ca inchiderea centralizata nu mai mergea. Dupa ce am intrat in masina intr-un final cu cheia am avut placuta surpriza ca absolut nimic nu mai mergea. Parca nici nu avea baterie pusa. Am incercat sa o pornesc de la alta masina, dar cam la 4-5 secunde dupa ce iau clestii de curent masina se opreste. Cu o zi inainte bateria mergea perfect, nici un martor aprins, deci inclin sa cred ca alta e problema. O data pornita masina nu ar trebui sa isi ia curent din alternator ?
Partea nasoala e ca nici n-am cum sa ajung cu ea la service decat tractata.

Orice parere este binevenita.

Multumesc
Skip ads

  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,415
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
E posibil sa nu mai incarce alternatorul.Si de aceea a murit si bateria.
  • creatorul

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2011

  • Mesaj Privat
cangri a scris:E posibil sa nu mai incarce alternatorul.Si de aceea a murit si bateria.

La asta m-am gandit si eu partea nasoala e ca nush cum sa ajung cu ea la service Smile
  • VASYLE

  • Mesaje scrise: 85
  • Locatie: Arad
  • Masina: Tigra 1999 x14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Aug 2011

  • Mesaj Privat
exact asa am patit si eu bateria sa terminat dintrodata nu am avut nici un defect doar a cazut bateria (vechime 4 ani)si nu am putut porni cu curent de la alta masina se oprea cum luam cablul am schimbat bateria si totui ok
Skip ads

  • claudiu1178

  • Mesaje scrise: 268
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2008

  • Mesaj Privat
aceeasi problema am avut si eu in vara anului trecut!
partea buna a fost ca aveam o baterie pusa la redresor ,m-am dus acasa am luat-o si m-am dus in service ...
si in 2 ore baietii au reparat alternatorul..
daca stai in zona rahova te pot ajuta eu fara nicio pretentie cu o baterie care sa te tina pana la service !
cele bune !..
  • creatorul

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2011

  • Mesaj Privat
claudiu1178 a scris:aceeasi problema am avut si eu in vara anului trecut!
partea buna a fost ca aveam o baterie pusa la redresor ,m-am dus acasa am luat-o si m-am dus in service ...
si in 2 ore baietii au reparat alternatorul..
daca stai in zona rahova te pot ajuta eu fara nicio pretentie cu o baterie care sa te tina pana la service !
cele bune !..


merci claudiu si vasyle

Ma gandesc ca nu avea voie sa moara asa in ultimu hal peste noapte. Adica nu face nici macar car, si becurile din plafoniera abia licare. Aici pot sa suspectez un scurt ceva poate sau ceva ce a ramas aprins/cuplat de la masina? Sau poate s-a distrus bateria asa din senin. Ma gandesc ca daca era de la alternator ma lasa in timpul drumului sau ceva, nu o las peste noapte mergand bine si dimineata e moarta.
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Nu prea pare a fi alternatorul de vina in situatia ta,cu una din Vectre am avut problema asta si trebuia sa ti se aprinda martorii in bord de ESP,ABS,Servodirectie,airbaguri,etc si eventual sa ramai fara servo-directie.Intr-adevar dupa ce-am oprit-o,a fost ca si moarta,bateria era si ea secata.S-a inlocuit puntea de diode si releul de incarcare de la alternator,desigur am schimbat si bateria ca o chinuisem mult prea mult cu drumuri de colo colo cand alternatorul nu mai incarca.
In schimb cu Faceliftul am avut o problema similara cu a ta.Am parcat-o frumos,m-am dus la magazin si cand m-am intors peste 2 minute,am pus contactul si cand sa dau la demaror,nada.Nici macar o tentativa de pornire,lumina de la plafoniera era difuza,CD30-ul functiona cum avea chef,lumina din bord era intermitenta...nu stiam ce sa cred,pe moment am crezut ca si tine ca am un scurt pe undeva si sa vezi distractie cautandu-l.Problema a fost bateria,era in scurt-circuit si tind sa cred ca si tu ai patit la fel,prea a murit dintr-o data ca sa fie alternatorul de vina,daca intelegi ce vreau sa spun.
  • Mays

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Pune alta baterie si du-o la service, 100% puntea cu diode, 1.2.3... sunt strapunse si asa descarca bateria, am trecut si eu prin asta.
Daca era bateria sau altceva dupa ce ai pornit-o cu clesti la deconectarea acestora nu trebuia sa moara, deci alternatorul nu mai functioneaza

Succes
Skip ads

  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Lui nu i s-a descarcat bateria din cauza alternatorului care nu mai incarca.Masina era in regula cu o zi in urma,si de obicei iti da de stire alternatorul cand nu mai incarca,ti se aprinde pe bord martorul cu bateria si calculatorul de bord deja iti limiteaza consumul de curent.Cand aveam aprinse in bord ABS,ESP,servo,airbag,etc,nici macar geamurile nu le puteam actiona electric si dupa aceea a picat si servo-directia.Colegul s-a trezit deodata ca a ramas fara curent...
Si cum adica nu trebuia sa moara dupa deconectarea clestilor?Ce sa incarce alternatorul daca bateria lui e moarta?Sau tu crezi ca dieselul odata pornit nu se mai opreste?Te provoc sa faci la masina personala gestul asta,scoate bornele bateriei dupa ce o pornesti si vezi ce se intampla.
@creatorul,pune o baterie buna pe masina si ia cu tine un aparat de masura,vezi ce tensiune ai la borne,daca alternatorul e ok ar trebui sa ai in jur de 14-14,3V.Daca cu o baterie buna ti se aprinde martorul de alternator in bord,atunci pregateste-te sa scoti vreo 450-500RONi pentru punte si releu.
Dar eu tind sa cred ca bateria e de vina din spusele tale,si in cazul asta scapi mai ieftin.
Bafta!
  • Mays

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Sa iti spun patania mea de acum 9 luni, masina a mers perfect toata ziua pornire la sfert fara semne de oboseala, am ajuns acasa seara am oprit motorul pozitiile lasate aprinse pana sa deschid poarta m-am luat la vorba cu un vecin cca 15 min, in sfarsit ponit la sfert si bagat in curte. Dimineata cand sa o pornesc stupoare abia daca se mai vedea becul din plafoniera bineinteles ca nu a mai pornit am pus clestii pe ea a pornit cum i-am deconectat in 30 de secunde a murit, am pus bateria de la alta masina ca sa ajung la mecanic 4km, pana s-a apucat de ea a descarcat-o si pe asta total, a demontat alternatorul si 2 diode erau in scurt si descarcau bateria, asa ca nu e ceva iesit din comun, acum am iar masina la improspatare de diode la doar 9 luni. O baterie oricat de moarta si scurcircuitata ar fi tot mai poate produce un curent de excitatie pentru alternator si sa mentina motorul pornit cu incarcarea Ok. De scos borna la masina asta n-am incercat dar am patit-o la un motostivuitor diesel 4x4 cu pretentii de ultima generatie de vreo 37.000 euro, unde a sarit borna + de tot care are electronica mai ceva ca ca cele amintite aici si sa sti ca nu s-a oprit a afisat o eroare gen battery miss pe display si turatia de relanti a urcat automat la 2200 rpm si a intrerupt servo, dar nu s-a oprit decat dupa ce am sesizat noi si l-am oprit. Nu stiu cum este la alte masini dar nu cred ca moare motorul, imagineaza-ti sa-ti sara borna sau alt contact la viteza intr-o curba sau in alta situatie periculoasa cu motorul oprit.
  • Mays

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Oricum nu are rost sa ne contrazicem noi, asteptam cu interes rezolvarea problemei ...
  • andi_cimpean

  • Mesaje scrise: 398
  • Locatie: Calarasi
  • Masina: Astra 2002 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Y-GreK a scris:[...]Sau tu crezi ca dieselul odata pornit nu se mai opreste?Te provoc sa faci la masina personala gestul asta,scoate bornele bateriei dupa ce o pornesti si vezi ce se intampla.


Greºeºti, dupã pãrerea mea!

Ascultã-þi colegii pentru cã au dreptate! Odatã pornit motorul, fie el pe benzinã sau motorinã, acesta se autoîntreþine sã zic aºa dar excesul din alternator, þi se va duce direct în ECU ºi îl poate prãji.

Faza cu scosul bateriei în timp ce motorul funcþiona, am fãcut-o ºi eu (o prostie, ºtiu!) ºi motorul a mers absolut normal, putând astfel sã conectez o baterie semi-descãrcatã! Nu vãd de ce la motorinã, ar fi alt principiu?!
Skip ads

  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,280
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Domnilor alternatorul isi poate asigura curentul,inclusiv pentru bobina de inductie ceea ce asigura functionarea la relanti a motorului (pe benzina,pe motorina nu conteaza),ceea ce incerc sa va explic e ca bateria actioneaza ca un tampon intre alternator si restul instalatiei,asadar garanteaza o tensiune de 12.4-12.8 V (asa ar trebui teoretic) si odata scoasa bateria din circuit vom obtine o tensiune de 18V direct din alternator care fluctueaza foarte mult.Din fericire,exista regulatorul de tensiune la motorul asta care nu permite tensiunii sa aibe valori in afara intervalului 13.8 - 14.4V.In momentul in care se face decuplarea bateriei,tot ce e de natura electronica se va praji,daca nu instant,mai tarziu,depinde cat de mult vreti sa dureze distractia.La 1.9CDTi,electrovalva e de asa natura,inclusiv pompa de injectie care comanda parametrii de functionare ai motorului,asa ca va intreb,vreti sa vedeti cat de mult puteti merge fara baterie?E posibil,da,la fosta mea Fiesta de prin 89,i-am scos bornele de la baterie,era un 1.6 Diesel simplu,dar fiind asa de simplu ca si conceptie nu riscam sa deteriorez alte parti componente (ca la tractor de altfel,ii poti scoate bornele si el va merge in continuare).Dar la masinile de conceptie mai noua,va asigur ca nu vreti sa incercati o astfel de experienta,parerea mea e ca calculatorul de bord nu va functiona odata decuplata borna si motorul ar trebui sa se opreasca.
  • tonytm

  • Mesaje scrise: 4,479
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Oct 2007

  • Mesaj Privat
creatorul a scris:Salut,

Azi dim cand am incercat sa deschid masina am obs ca inchiderea centralizata nu mai mergea. Dupa ce am intrat in masina intr-un final cu cheia am avut placuta surpriza ca absolut nimic nu mai mergea. Parca nici nu avea baterie pusa. Am incercat sa o pornesc de la alta masina, dar cam la 4-5 secunde dupa ce iau clestii de curent masina se opreste. Cu o zi inainte bateria mergea perfect, nici un martor aprins, deci inclin sa cred ca alta e problema. O data pornita masina nu ar trebui sa isi ia curent din alternator ?
Partea nasoala e ca nici n-am cum sa ajung cu ea la service decat tractata.

Orice parere este binevenita.

Multumesc


Nu o mai porni cu clesti. Pune alta baterie, porneste, si intra in settings unde vezi incarcarea. Daca ai sub 13 si status none a murit puntea de diode.

Sau, pune clestii, porneste-o, intra in settings, ia clestii si vezi incarcarea pana moare. daca e sub 13 idem.
La 1.9 CDTI si injectoarele folosesc curent.

N-ar trebui sa moara cand ii iei clestii, cu conditia ca alternatorul sa functioneze.
  • creatorul

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2011

  • Mesaj Privat
tonytm a scris:
creatorul a scris:Salut,

Azi dim cand am incercat sa deschid masina am obs ca inchiderea centralizata nu mai mergea. Dupa ce am intrat in masina intr-un final cu cheia am avut placuta surpriza ca absolut nimic nu mai mergea. Parca nici nu avea baterie pusa. Am incercat sa o pornesc de la alta masina, dar cam la 4-5 secunde dupa ce iau clestii de curent masina se opreste. Cu o zi inainte bateria mergea perfect, nici un martor aprins, deci inclin sa cred ca alta e problema. O data pornita masina nu ar trebui sa isi ia curent din alternator ?
Partea nasoala e ca nici n-am cum sa ajung cu ea la service decat tractata.

Orice parere este binevenita.

Multumesc


Nu o mai porni cu clesti. Pune alta baterie, porneste, si intra in settings unde vezi incarcarea. Daca ai sub 13 si status none a murit puntea de diode.

Sau, pune clestii, porneste-o, intra in settings, ia clestii si vezi incarcarea pana moare. daca e sub 13 idem.
La 1.9 CDTI si injectoarele folosesc curent.

N-ar trebui sa moara cand ii iei clestii, cu conditia ca alternatorul sa functioneze.


Cred ca am intrat prin toate setarile si nu dau de incarcarea bateriei. Ai idee cum pot ajunge la ea ?
  • Mays

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
La mine la CD70 navi fac asa tin apasat Settings pana se aude un beep mai lung si dupa ma plimb prin meniul ascuns cu BC, vezi ca sunt ma multe o sa fie unu si cu voltajele. Acuma nu stiu ce model ai tu ...
  • creatorul

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Mays a scris:La mine la CD70 navi fac asa tin apasat Settings pana se aude un beep mai lung si dupa ma plimb prin meniul ascuns cu BC, vezi ca sunt ma multe o sa fie unu si cu voltajele. Acuma nu stiu ce model ai tu ...


am reusit dar deocamdata nu am o baterie noua sa vad cum incarca alternatorul. am luat un redresor de 100 lei sa vedem cum merge. incarca cam greu la 4A dar decat nimic. l-am pus direct pe masina pe baterie, dar NU am incercat sa o pornesc cu el pus. inca mai astept sa incarce. e o idee proasta sa incerc sa o pornesc cu redresorul pus nu ? Smile
  • Mays

  • Mesaje scrise: 54
  • Locatie: Dolj
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Scoate borna + ca degeaba o incarci daca e vre-o dioda in scurt sau altceva si mananca curentul, o ti 3 zile si tot degeaba, eu cu unul de 4 amperi am putut porni in 1-2 ore. Eu unul am pornit-o si cu el pe ea acuma nu stiu daca e bine sau nu dar ca sa fii linistit scoate-l ca oricum nu ajuta la pornire, oricum tu scoate borna+ ca sa nu il ti degeaba la incarcat.
  • creatorul

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Am reusit sa o pornesc si sa o tin pornita 5 min. din ce scrie in meniul ascuns:
u term30 : 6 v inainte sa moara
u reference : 13.5 v

chiar nush ce aa ii mai fac
  • creatorul

  • Mesaje scrise: 62
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2002
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Feb 2011

  • Mesaj Privat
Ca sa nu mai zic ca in timp ce era pornita mureau pe rand , vitezometru a ramas blocat, etc Smile) mai rau ca in filmele horror
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme Tehnice
  3. Sistem Electric

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR