Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J
  • al76

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Dupa update-ul de soft din 14 Decembrie 2015 (acum 1 luna si jumatate) nu mi s-a mai aprins martorul "Check Engine".
Asta pana astazi, 3 Februarie 2016, cand s-a aprins din nou Crying or Very sad

Asadar:
Daca ar fi sa iau o galerie de admisie de la dezmembrari, la ce ar tb. sa fiu atent? Masina este iesita din garantie de aproape 2 ani si nu am de gand sa dau 1000 euro pe o galerie noua, mai ales ca am vazut mai sus, la o colega de forum, ca i-a aparut din nou problema dupa ceva timp, asta dupa ce a schimbat complet galeria de admisie in garantie (gabriela).
Credeti ca ar putea fi si altceva?
Aveti vreo recomandare de service cu mecanici mai "isteti" si in acealsi timp, orientati catre client?

La mine, nu este prezent niciun simptom de genul consum ridicat, motor gatuit, probleme turatie/acceleratie, consum ulei sau altceva. Masina merge bine (la fel ca pana acum), doar ca se aprinde acel martor.
Skip ads

  • deleted-50234

  • Mesaje scrise: 786
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2010

  • Mesaj Privat
daca nu ai simptomele pe care le-ai enumerat (asa cum si eu am precizat ce nu le am la masina ) e posibil sa fie de la benzina.....mecanicul mi-a recomandat sa alimentez cu o benzina cu cifra octanica mai mare, deoarece eroarea era de la amestecul aer-benzina ( am mai cumparat si un debitmetru degeaba ! apropo ,cine vrea un debitmetru ieftin ?) ! asa ca l-am crezut , dar am alimentat tot de la Petrom , cu benzina cea mai ieftina, in schimb de fiecare data o aditivez cu Metabond....si surpriza , martorul se stinge instantaneu !
  • al76

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Uite exact chestiile astea pe mine ma "seaca la ficati".

Schimbi galeria de admisie, apoi dupa un timp iti apare din nou acel martor aprins si schimbi si debitmetrul. Ulterior constati ca se aprinde din nou si iti dai seama ca ai dat banii degeaba pe acel debitmetru, ca problema nu s-a reparat.
Cum e posibil ca in secolul 21 sa se mearga prin eliminare (pe banii clientului) si sa nu se poata testa o componenta ca sa stii precis daca e buna sau nu?

Bun, eroarea asta (P-1101) poate fi generata din mai multe parti, am inteles. Hai sa le demontam si sa le testam pe fiecare in parte sa vedem care dintre ele e defecta, NU sa ne apucam sa le schimbam pe fiecare (prin vizite consecutive in service) asa ca la ruleta -> o fi asta, n-o fi asta, schimbam si vedem dupa aia daca dispare problema. Tot asa e procedura si in Germania?

M-am uitat pe manualul Opel/Vauxhall, si, la eroarea asta, esti obligat sa verifici o gramada de chestii (contacte curatate, senzori, filtru, conexiuni etc.) inainte de a trece la inlocuirea propriu-zisa a unei piese. Eu cand am fost cu masina in service, nu s-a uitat nimeni la nimic din ce era scris acolo. Sa dai 1000 euro si apoi sa-ti apara din nou "Check Engine" cred ca as face crize de nervi.

Pentru Bucuresti, imi recomandati va rog un service in care sa lucreze profesionisti, care sa nu muncesca dupa ureche (mai ales pe aceasta eroare P-1101) ?
  • al76

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Aveti idee daca merita sa incerc procedura cu mersul turat pe autostrada pt. cca. 30 min.? Mi-a spus un prieten ca s-ar curata EGR-ul asa...
A dat la cineva roade aceasta metoda sau ma mint singur?
Skip ads

  • Daniel

  • Mesaje scrise: 2,831
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Curãțarea manualã roade: demontezi, scoti jegul, remontezi.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,916
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Te minți singur...dacã e îmbâcsit nu are cum sa se curețe.
  • burtal

  • Mesaje scrise: 904
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Aug 2010

  • Mesaj Privat
al76 a scris:Dupa update-ul de soft din 14 Decembrie 2015 (acum 1 luna si jumatate)


Ne poti zice ce e cu update-ul ala ? adica daca stii cumva ce modificari face
  • Aantonio

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Nu ai ce sa rezolvi cu un mers mai turat, poate daca ai benzina proasta in rezervor si vrei sa scapi de ea. Problema asta e arhicunoscuta si este si un buletin de service emis pentru chestia asta. Nu stiu de ce cauti problema in alta parte, daca nu ma insel este de la valva din galeria de admisie care impiedica ca presiunea din galerie sa se duca in circuitul gazelor de carter si sa-ti faca suprapresiune acolo... Uite buletinul de service:

"http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-j/engine/engine_control_and_fuel_system_1.4l_(ldd_ldu_llu_luh_luj)/technical_service_bulletins/poor_fuel_economy/engine_a14nel/t_oil_consumption_
and_different_trouble_codes_from_the_turbocharger_system./"

Spune sa verifici scotand furtul de la sistemul de evacuare a gazelor (e deasupra galeriei) si sa vezi daca conul acela rosu de la valva se mai vede. Daca nu, inseamna ca a cazut si trebuie sa schimbi galeria. Daca e inca acolo, abia atunci poti sa suspectezi alte componente. Cred ca valva aia e pentru recicularea gazelor de carter, dar pare o implementare mediocra, se putea face un pic mai elegant totusi.


Ultima modificare facuta de Aantonio la Vin 12 Feb, 2016 1:17 pm, modificat de 2 ori in total
Skip ads

  • al76

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2015

  • Mesaj Privat
burtal a scris:
al76 a scris:Dupa update-ul de soft din 14 Decembrie 2015 (acum 1 luna si jumatate)


Ne poti zice ce e cu update-ul ala ? adica daca stii cumva ce modificari face


Sincer nu stiu, nu cred ca stiu nici aia din service Smile
Eu n-am bagat de seama vreo schimbare.
  • al76

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Aantonio a scris:Nu ai ce sa rezolvi cu un mers mai turat, poate daca ai benzina proasta in rezervor si vrei sa scapi de ea. Problema asta e arhicunoscuta si este si un buletin de service emis pentru chestia asta. Nu stiu de ce cauti problema in alta parte, daca nu ma insel este de la valva din galeria de admisie care impiedica ca presiunea din galerie sa se duca in circuitul gazelor de carter si sa-ti faca suprapresiune acolo... Uite buletinul de service:

"http://workshop-manuals.com/vauxhall/astra-j/engine/engine_control_and_fuel_system_1.4l_(ldd_ldu_llu_luh_luj)/technical_service_bulletins/poor_fuel_economy/engine_a14nel/t_oil_consumption_
and_different_trouble_codes_from_the_turbocharger_system./"

Spune sa verifici scotand furtul de la sistemul de evacuare a gazelor (e deasupra galeriei) si sa vezi daca conul acela rosu de la valva se mai vede. Daca nu, inseamna ca a cazut si trebuie sa schimbi galeria. Daca e inca acolo, abia atunci poti sa suspectezi alte componente. Cred ca valva aia e pentru recicularea gazelor de carter, dar pare o implementare de mantuiala, se putea face un pic mai elegant totusi.


Asta a facut un mecanic in service si a spus ca se mai vede ceva acolo iar apoi a luat un furtun si a sulfat in el. Concluzia a fost ca scapa putin aer.
Dar avand in vedere ca el facea acea legatura cu mana tinand furtunul cat putea el de etans pe acel "ștuț" nu stiu cat de concludenta este aceasta metoda.

Nu caut problema in alta parte dar nici nu pot sa arunc cu 1000 euro asa usor, fara sa stiu daca nu poate fi problema de altundeva. Marea majoritate si-a rezolvat aceasta problema de rahat pe garantie, asa ca impactul a fost relativ mic. Totusi vorbim de o masina cu 15mii de km la bord, neforjata, de care s-a avut grija mereu. Sper ca imi intelegi frustrarea.
  • Aantonio

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2012

  • Mesaj Privat
Nu cred ca este relevant testul facut de mecanicul respectiv, pentru ca din ce-mi dau eu seama, problema rezida in faptul ca intra presiune din galeria de admisie in circuitul de evacuare a gazelor de carter si nu invers. In momentul in care turbina lucreaza puternic (in accelerari viguroase in general), in galeria de admisie se formeaza o presiune destul de mare si aici intervine rolul acelei valve care nu permite ca acea presiune formata de turbina sa se duca in circuitul evacuarii gazelor de carter, protejand astfel motorul. In momentul in care presiunea din galerie scade in asa masura incat cea din carter devine un pic mai mare, atunci probabil are loc si recircularea gazelor. Prin urmare, daca rolul acelei valve este intr-adevar de recirculare a gazelor, este normal ca atunci cand sufli si creezi presiune aerul respectiv sa se duca in galeria de admisie, pentru ca roul ei este sa izoleze invers: dinspre galerie spre motor. Asta e doar o presupunere, pentru ca nu stiu exact daca rolul valvei este de recirculare, dar mai verifica si la un alt atelier care cunosc marca si daca nu apuca-te si verifica si celelalte componente (senzori MAP, MAF, clapeta de acceleratie, tubulaturi, etc.).

Nu ma intelege gresit, si eu am avut si am frustrari din cauza masinii si a felului in care se comporta cei de la opel cu clientii si de multe ori am vrut s-o vand, dar mi-am dat seama ca nu imi permit sa imi iau altceva. Cand mai pui la socoteala ca fac rechemari pentru capacul de la baterie, dar pentru problemele serioase se fac ca nu stiu despre ce e vorba si te trateaza de parca ai fi primul care s-a plans de problema.. Nu au cum sa te lase indiferent lucrurile de genul asta, dar incerc sa ma bucur de masina asa cum e pana o sa-mi permit sa-mi iau altceva.
  • al76

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru raspunsul detaliat Aantonio!

Am scos acel furtunas de la galeria de admisie si m-am uitat pe teava in jos si intradevar, se vede un mic țâmburuș rosu (foarte mic). Intrucat nu stiu daca e OK ce vad acolo, m-am chinuit ceva insa pana la urma am reusit sa-i fac o poza, pe care o atasez acestui post.

Ce parere ai, e in regula galeria, am vreo sansa ca problema mea P1101 sa fie din alta parte?


Skip ads

  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
@al76
avaria o ai tot timpul sau aleator?ai schimbat filtrul de aer de cand iti apare eroarea? Question

e normal sa creasca consumul atunci cand ECM nu primeste informatiile corecte de la debitmetru


Ultima modificare facuta de lucio85 la Vin 12 Feb, 2016 9:34 pm, modificat de 2 ori in total
  • al76

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2015

  • Mesaj Privat
In ultimul timp, beculetul cu pricina sta aprins mai mereu (s-a mai stins o data dar s-a aprins a doua zi).
Am constatat ca si consumul mediu a crescut cu vreo 3 litri Shocked
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
mai ai si alte coduri pe langa ala sau nu Oare?
  • al76

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2015

  • Mesaj Privat
Din cate imi aduc aminte a fost doar un cod de eroare, respectiv P1101. Folosesc benzina de la Mol, cea standard cu CO95. Filtrul de aer cred ca l-am schimbat anul trecut la revizia anuala.
  • lucio85

  • Mesaje scrise: 4,965
  • Locatie: Gorj
  • Masina: Astra 2010 a17dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Feb 2010

  • Mesaj Privat
Mai verificã o data ce coduri de avarie ai pe langa asta, nu cred ca conteazã ce benzina ai la avariate asta.
  • al76

  • Mesaje scrise: 47
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2011 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Oct 2015

  • Mesaj Privat
@Aantonio, te rog sa-mi spui daca din poza pe care am atasat-o cu 6 posturi mai sus, ti-ai putut face o parere daca galeria pare ok sau nu (cu acel mic conulet rosu, atat cat se vede).

Acum, daca mai este si altcineva care poate aprecia daca din fotografia cu pricina se poate constata (sau nu) ceva, il rog sa-si dea cu parerea.
  • Madyy

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2010 A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Aug 2011

  • Mesaj Privat
botea gabriela a scris:daca nu ai simptomele pe care le-ai enumerat (asa cum si eu am precizat ce nu le am la masina ) e posibil sa fie de la benzina.....mecanicul mi-a recomandat sa alimentez cu o benzina cu cifra octanica mai mare, deoarece eroarea era de la amestecul aer-benzina ( am mai cumparat si un debitmetru degeaba ! apropo ,cine vrea un debitmetru ieftin ?) ! asa ca l-am crezut , dar am alimentat tot de la Petrom , cu benzina cea mai ieftina, in schimb de fiecare data o aditivez cu Metabond....si surpriza , martorul se stinge instantaneu !


Spune-mi te rog, de unde ai cumparat Metabondul (eu sunt din Craiova), denumirea exacta si cat te-a costat. Am si eu probleme, masina merge si consuma normal, dar, becul martor sta aprins mai tot timpul (am Astra J cu motor 1,4 turbo - A14NET). Multumesc !
  • Aantonio

  • Mesaje scrise: 521
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra A14NET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mai 2012

  • Mesaj Privat
@al: Acum am vazut ce ai scris. Din pacate nu sunt vreun specialist si nu as vrea sa te induc in eroare cu o parere gresita, cu atat mai mult dintr-o poza. Piesa pare a fi la locul ei, dar nu poti sti cat de bine etanseizeaza. Daca nu ai rezolvat pana acum, incearca sa-i mai faci niste teste la un alt service.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra J

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR