- kylerul
- ***
- 715 mesaje
- din 19 Mar 2010
- Astra 2010 A14XER
- Bucuresti
kylerul
- Mesaje scrise: 715
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Mar 2010
- Mesaj Privat
lorinttr
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2008
- Mesaj Privat
Hello!
Am facut si eu revizia de 30000 km.
Cost: 680 lei la Autoglobus Timisoara.
Au schimbat filtrele de aer, polen, ulei + ulei + verificari.
Au vrut sa-mi schimbe si lichidul de frana si bujiile - am zis pas pana la 45000.
Pe garantie mai trebuie sa-mi schimbe un difuzor care baraie.
O alta chestie ciudata la masina asta: le-am zis ca de multe ori cand bag in marsarier caraie cutia de viteze. Mi-au zis sa citesc in cartea tehnica la pag cutare ca trebuie sa astept 3 secunde dupa ce calc ambreiajul si apoi sa bag in marsarier. Intr-adevar daca astept 3 secunde intra foarte frumos, dar mi se pare cel putin ciudat
Radu
Am facut si eu revizia de 30000 km.
Cost: 680 lei la Autoglobus Timisoara.
Au schimbat filtrele de aer, polen, ulei + ulei + verificari.
Au vrut sa-mi schimbe si lichidul de frana si bujiile - am zis pas pana la 45000.
Pe garantie mai trebuie sa-mi schimbe un difuzor care baraie.
O alta chestie ciudata la masina asta: le-am zis ca de multe ori cand bag in marsarier caraie cutia de viteze. Mi-au zis sa citesc in cartea tehnica la pag cutare ca trebuie sa astept 3 secunde dupa ce calc ambreiajul si apoi sa bag in marsarier. Intr-adevar daca astept 3 secunde intra foarte frumos, dar mi se pare cel putin ciudat
Radu
- negru2004
- **
- 157 mesaje
- din 17 Jun 2007
- Astra 2010 A16XER
- Iasi
negru2004
- Mesaje scrise: 157
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2010 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2007
- Mesaj Privat
Si-a schimbat pana acum cineva lichidul de frana? Am auzit si eu ca "in timp absoarbe umezeala" si ca trebuie schimbat periodic, dar ar trebui sa fie si alte repere date de producator in legatura cu momentul in care trebuie schimbat lichidul: la un anumit numar de km sau la X ani. Stie careva mai exact, sau daca tin bine franele nu are rost sa-ti bati capul?
- lucio85
- ******
- 4,965 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,965
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
- negru2004
- **
- 157 mesaje
- din 17 Jun 2007
- Astra 2010 A16XER
- Iasi
negru2004
- Mesaje scrise: 157
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2010 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2007
- Mesaj Privat
- lucio85
- ******
- 4,965 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,965
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
- Viz
- ***
- 515 mesaje
- din 18 Nov 2007
- Astra 2008 z13dth
- Bucuresti
Viz
- Mesaje scrise: 515
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2007
- Mesaj Privat
negru2004, aceeasi dilema am avut-o si eu la revizia nr. 2 (Astra H).
Eu am schimbat lichidul de frana la 4 ani de cand am luat masina.
Nu am avut probleme cu frana, in schimb, ambreiajul incepuse sa nu mai "lucreze" cum trebuie. (si nu, nu era din cauza rulmentului de presiune, a volantei sau pompa de ambreiaj).
Acum, dupa 2 luni de cand am schimbat lichidulde frana, ambreiajul functioneaza ca in prima zi ...
Intr-adevar, lichidul de frana isi pierde din proprietati in timp si e bine de schimbat, daca nu la fix 2 ani, macar la 2.5-3 ani max. Oricum, daca ai de gand sa-l schimbi, mergi totusi la o reprezentanta(nu este f. scump).
Eu am schimbat lichidul de frana la 4 ani de cand am luat masina.
Nu am avut probleme cu frana, in schimb, ambreiajul incepuse sa nu mai "lucreze" cum trebuie. (si nu, nu era din cauza rulmentului de presiune, a volantei sau pompa de ambreiaj).
Acum, dupa 2 luni de cand am schimbat lichidulde frana, ambreiajul functioneaza ca in prima zi ...
Intr-adevar, lichidul de frana isi pierde din proprietati in timp si e bine de schimbat, daca nu la fix 2 ani, macar la 2.5-3 ani max. Oricum, daca ai de gand sa-l schimbi, mergi totusi la o reprezentanta(nu este f. scump).
- bamo
- **
- 417 mesaje
- din 19 Sep 2010
- Astra 2010 A14XER
- Bucuresti
bamo
- Mesaje scrise: 417
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2010
- Mesaj Privat
- Spire
- ***
- 707 mesaje
- din 15 Dec 2009
- Vectra 1989 c20ne
- Bucuresti
Spire
- Mesaje scrise: 707
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1989 c20ne
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Dec 2009
- Mesaj Privat
Viz a scris:negru2004, aceeasi dilema am avut-o si eu la revizia nr. 2 (Astra H).
Eu am schimbat lichidul de frana la 4 ani de cand am luat masina.
Nu am avut probleme cu frana, in schimb, ambreiajul incepuse sa nu mai "lucreze" cum trebuie. (si nu, nu era din cauza rulmentului de presiune, a volantei sau pompa de ambreiaj).
Acum, dupa 2 luni de cand am schimbat lichidulde frana, ambreiajul functioneaza ca in prima zi ...
Intr-adevar, lichidul de frana isi pierde din proprietati in timp si e bine de schimbat, daca nu la fix 2 ani, macar la 2.5-3 ani max. Oricum, daca ai de gand sa-l schimbi, mergi totusi la o reprezentanta(nu este f. scump).
Eu am schimbat lichidul de frana la 4 ani de cand am luat masina.
Nu am avut probleme cu frana, in schimb, ambreiajul incepuse sa nu mai "lucreze" cum trebuie. (si nu, nu era din cauza rulmentului de presiune, a volantei sau pompa de ambreiaj).
Acum, dupa 2 luni de cand am schimbat lichidulde frana, ambreiajul functioneaza ca in prima zi ...
Intr-adevar, lichidul de frana isi pierde din proprietati in timp si e bine de schimbat, daca nu la fix 2 ani, macar la 2.5-3 ani max. Oricum, daca ai de gand sa-l schimbi, mergi totusi la o reprezentanta(nu este f. scump).
Tu probabil ai ambreiaj hidraulic de spui ca lucreaza mai bine de cand i-ai schimbat lichidul de frana ! Totusi nu vad legatura intre lichidul de frana si ambreiaj ? Care este legatura intre cele doua de zici ca functioneaza mai bine de cand i-ai schimbat lichidul de frana ca ambreiajul daca este pe cablu este format din rulment de presiune placa de presiune si volanta !
- Viz
- ***
- 515 mesaje
- din 18 Nov 2007
- Astra 2008 z13dth
- Bucuresti
Viz
- Mesaje scrise: 515
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 z13dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Nov 2007
- Mesaj Privat
- lucio85
- ******
- 4,965 mesaje
- din 14 Feb 2010
- Astra 2010 a17dtr
- Gorj
lucio85
- Mesaje scrise: 4,965
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2010 a17dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Feb 2010
- Mesaj Privat
Spire a scris: Care este legatura intre cele doua de zici ca functioneaza mai bine de cand i-ai schimbat lichidul de frana ca ambreiajul daca este pe cablu este format din rulment de presiune placa de presiune si volanta !
ambreajul e hidraulic si are camera comuna atat la h cat si la j aici vorbim de cele manuale la cea automata sistemul e putin mai complex
Asm123
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2012
- Mesaj Privat
Salutare,
Am facut si eu recent a doua revizie dupa 2 ani fara 2 luni (ma avertiza ca uleiul mai "are" 5%) si aproape 27.000km la Radacini Motors din bd Timisoara si m-a costat 600 RON. Au schimbat doar filtrele si uleiul, mi-au zis ca placutele de frana fata (care se uzeaza mai repede decat cele spate) mai rezista inca vreo 3000 km si ca sa le schimb cand fac si ITP-ul peste vreo 2 luni, cica o sa ma coste tot 600RON.
Intrebarea mea ar fi daca merita sa imi cumpar eu de aici placute fata si sa le schimb la alt service? ... costa 330RON + ITP 100 +manopera.... Am auzit lucruri bune despre service Bosch dar nu stiu unde este in Bucuresti.
Pentru revizii recomand sa cumparati de aici un kit, apoi uleiul si sa mergeti la service-ul preferat; in acest fel va costa sub 400 RON si e aceeasi treaba, in special daca s-a terminat garantia.
Am facut si eu recent a doua revizie dupa 2 ani fara 2 luni (ma avertiza ca uleiul mai "are" 5%) si aproape 27.000km la Radacini Motors din bd Timisoara si m-a costat 600 RON. Au schimbat doar filtrele si uleiul, mi-au zis ca placutele de frana fata (care se uzeaza mai repede decat cele spate) mai rezista inca vreo 3000 km si ca sa le schimb cand fac si ITP-ul peste vreo 2 luni, cica o sa ma coste tot 600RON.
Intrebarea mea ar fi daca merita sa imi cumpar eu de aici placute fata si sa le schimb la alt service? ... costa 330RON + ITP 100 +manopera.... Am auzit lucruri bune despre service Bosch dar nu stiu unde este in Bucuresti.
Pentru revizii recomand sa cumparati de aici un kit, apoi uleiul si sa mergeti la service-ul preferat; in acest fel va costa sub 400 RON si e aceeasi treaba, in special daca s-a terminat garantia.
- burtal
- ***
- 904 mesaje
- din 28 Aug 2010
- Astra 2011 A14NET
- Bucuresti
burtal
- Mesaje scrise: 904
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2010
- Mesaj Privat
Asm123
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Sep 2012
- Mesaj Privat
Adaug si eu o intrebare la acest sondaj:"Cumparati garantie extinsa dupa ce se termina cei 2 ani ?"
Eu nu cred ca o sa imi iau garantia extinsa, iar revizia as face-o cand parcurg 15.000 km deoarece este un martor in computerul de bord care te avertizeaza cand se uzeaza prea tare uleiul si asta se intimpla cam la 15.000 km - mai bine zis as face revizia cand imi zice computerul ca e uleiul prea uzat
Eu nu cred ca o sa imi iau garantia extinsa, iar revizia as face-o cand parcurg 15.000 km deoarece este un martor in computerul de bord care te avertizeaza cand se uzeaza prea tare uleiul si asta se intimpla cam la 15.000 km - mai bine zis as face revizia cand imi zice computerul ca e uleiul prea uzat
- burtal
- ***
- 904 mesaje
- din 28 Aug 2010
- Astra 2011 A14NET
- Bucuresti
burtal
- Mesaje scrise: 904
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2010
- Mesaj Privat
martoru ala doar inregistreaza timpul trecut de la ultima revizie cand in mod normal se reseteaza. de la 100% la 0% dureaza fix un an sa scada. Nu are nici o legatura cu calitatea uleiului. e un fel de reminder asa, vezi ca a trecut un an schimba uleiul. daca era sa fie senzor sau ceva nu ar fi trebuit sa il poti reseta, sau daca il resetai sa se duca imediat la "nivelul" de calitate al uleiului, cam cum faci si cu consumul mediu si viteza medie.
Garantie extinsa ma gandeam sa fac dar din ce am citit si vazut, garantia va fi la o firma terta care poate sa zica nu la cererile tale de garantie. era pe unde un link la un document, dar nu mai stiu pe ce theread din forumul asta.
Garantie extinsa ma gandeam sa fac dar din ce am citit si vazut, garantia va fi la o firma terta care poate sa zica nu la cererile tale de garantie. era pe unde un link la un document, dar nu mai stiu pe ce theread din forumul asta.
- poseidon06
- **
- 426 mesaje
- din 28 Jul 2011
- Astra 2011 A20DTH
- Bucuresti
poseidon06
- Mesaje scrise: 426
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2011
- Mesaj Privat
Indicatorul respectiv de ulei, este o treaba software. Nu e ceva fizic, ci printr-un soft ce analizeaza parametrii de functionare ai motorului, in functie de modul de exploatere, face niste calcule si iti arata o valoare estimata a calitatii uleiului. Dar el nu stie ca tu pui ulei de floarea soarelui in masina sau cel mai bun de pe piata. Nu e ceva care masoara efectiv calitatea lui.
Din punctul meu de vedere, schimburile de ulei in Romanica (extreme de temperatura vara si iarna, aglomeratie, praf, drumuri scurte) ar trebui facute la 10.000 km. Macar uleiul si fitrul de ulei. Daca mergi frumos cu masina si folosesti ulei GM la 10.000 km, nu dai mai mult de ~180 lei pe schimb (~120 lei uleiul + 30 lei filtrul + manopera ~30 lei).
Restul de filtre merg si 15.000 km, dar acum si la astea depinde. Daca mergi cu masina doar in Bucuresti, ar trebui mai des schimbate.
L.E. Oil Life Sensor
Din punctul meu de vedere, schimburile de ulei in Romanica (extreme de temperatura vara si iarna, aglomeratie, praf, drumuri scurte) ar trebui facute la 10.000 km. Macar uleiul si fitrul de ulei. Daca mergi frumos cu masina si folosesti ulei GM la 10.000 km, nu dai mai mult de ~180 lei pe schimb (~120 lei uleiul + 30 lei filtrul + manopera ~30 lei).
Restul de filtre merg si 15.000 km, dar acum si la astea depinde. Daca mergi cu masina doar in Bucuresti, ar trebui mai des schimbate.
L.E. Oil Life Sensor
- burtal
- ***
- 904 mesaje
- din 28 Aug 2010
- Astra 2011 A14NET
- Bucuresti
burtal
- Mesaje scrise: 904
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2010
- Mesaj Privat
- negru2004
- **
- 157 mesaje
- din 17 Jun 2007
- Astra 2010 A16XER
- Iasi
negru2004
- Mesaje scrise: 157
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2010 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2007
- Mesaj Privat
Am gasit specificate intr-un manual de service(Renault) urmatoarele intervale de inlocuire :
Bujii: 30.000 km
Distribuite: 60.000km sau 4 ani
Lichid de frana: 90.000km sau 4 ani
Lichid de racire: 90.000km sau 4 ani
Stie cineva care sunt intervalele recomandate de producator pentru Astra J sau cele de mai sus se aplica la toate marcile?
Bujii: 30.000 km
Distribuite: 60.000km sau 4 ani
Lichid de frana: 90.000km sau 4 ani
Lichid de racire: 90.000km sau 4 ani
Stie cineva care sunt intervalele recomandate de producator pentru Astra J sau cele de mai sus se aplica la toate marcile?
- bamo
- **
- 417 mesaje
- din 19 Sep 2010
- Astra 2010 A14XER
- Bucuresti
bamo
- Mesaje scrise: 417
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Sep 2010
- Mesaj Privat
- cont-sters-27243
- ****
- 1,320 mesaje
- din 21 Dec 2008
cont-sters-27243
- Mesaje scrise: 1,320
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2008
- Mesaj Privat
Lichidele se schimba in functie de producator. De obicei pe bidoanele respective scrie intervalul la care se schimba.
La Ford, lichidele care sunt folosite de producator pe masini se schimba la 2 ani.
Nu va ramane decat sa identificati ce lichide aveti in masina (din fabrica vin cu cele etichetate GM) si vedeti ce scrie pe bidon.
La Ford, lichidele care sunt folosite de producator pe masini se schimba la 2 ani.
Nu va ramane decat sa identificati ce lichide aveti in masina (din fabrica vin cu cele etichetate GM) si vedeti ce scrie pe bidon.