Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • sejad

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 1997 x12sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Eu am luat o corsa de curand motor 1.2 benzina, x12sz, 1997 si imi consuma cam 11% in oras (Craiova) am schimbat ulei, distributie, filtre, am puso pe tester ca mi se aprindea check engine am rezolvat problema acum nu se mai aprinde, mai am un tacanit la ea care se pare ca este de la compensatori de la tacheti (din spusele mecanicului) in fine consumul tot nu scade posibil sa fie de la acei compensatori sau mai sunt si alte cauze, am tot citit pe forum si ar fi n cauze din care masina consuma mult. Rugamintea mea este la cei care mai au tipul meu de motorizare sa posteze si ei consumul si eventual mai dati-mi si mie cateva idei ca nu stiu ce sa mai fac...
Skip ads

  • buratino28

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2008

  • Mesaj Privat
mumus poate le dai pontul sau le vinzi masina la aia de la opel sa o cerceteze , ca reusesti sa scoti cu aprox 2 litri sub 8,2 l cat este consumul oficial la motorizarea ta ,ceea ce mi se pare fantastic,si asta in romania unde stie toata lumea cum se circula !sau poate o avea brasovul un trafic mai relaxat sau circuli noaptea mai mult !cine stie ?!da ne si noua pontul cu de reusesti ,asta la modul cel mai serios ca as avea si eu nevoie de el Very Happy . a mea are 9,8 l in oras pe carte si ia 11-12 si nu are nimic masina .eroi sa iti ia banii sa iti remedieze consumul e plin dar e munca in zadar cred .totusi colegul sejad la tine mi se pare cam multicel 11.am un prieten cu o masina cu aceiasi motorizare ca a ta si ii ia 8-9 in oras de el stiu sigur ca asa am mai auzit sf uri de 3 litri si o bricheta la suta in orase parasite dar eu nu cred si asta e dreptul meu. de consumul mare in general e de la debitmetru bujii nasoale spun unii ,n am idee,egr,benzina proasta drumurile scurte,o sonda lambda obosita care nu iese neaparat la tester si care poate sa bage si ea la consum vre un litru in plus, orasul in care circuli,etc.daca faci 4 km pana la servici si mai faci 4 cand te intorci si inca vreo 4 dupa vreo 3 ore si incalzesti motorul de cateva ori pe zi ar fi un motiv sa iti iasa asa un consum ,dar daca circuli mai mult cu ea ai o probl sigur sau mai multe adunate.poti sa incerci si ce spunea colegul teovis cu benzina de 99 am obs si eu aceiasi chestie ca scoti consum mai bun cu benzina mai buna dar ce iei pe mere dai pe pere dar macar iti merge masina mai voioasa si se simte .
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Hai sa lamurim, mumus este din Brasov si acolo se circula LEJER, atat de lejer ca se merge cu 80km/h si detector, au multe strazi cu sens unic si n benzi, au renuntat la semafoare si au sensuri giratorii (unul cica e cel mai mare din Europa), au variante de centura (chiar mai multe).
In Iasi nu scoti consum bun, nu ai cum. Strazi inguste, multe semafoare, tot traficul trece prin zonele centrale etc.
  • mumus

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
exact Dane ... si mai conteaza si cum anticipezi traficul...sa nu ma luati ca incurc circulatia..ca nu e asa deloc...

intradevar detectorul il am mereu, cu 80 merg des Smile giratoriile sunt placerea mea...varinata nu prea o folosesc, dar daca stii pe unde sa mergi poti scoate consum bun.
Uite exemplu si cu loganu iarna scoteam consum de 8 si vara in jur de 7 ...numai in oras... dar am facut si proba cu mers numa drumuri de max 3-5 km si stat mult,racit motorul si pornit iar pe drum scurt... si imi lua 10... deci nu am eu o masina minune...doar ca ma descurc bine in orasul meu.

Cu riscul de a devia de la subiect am sa va povestesc un pic despre cum conduc eu...

pana nu scade relantiul la 7-800 rpm nu schimb mai sus de 2000-2400 ...cand sa incalzit un pic motorul schimb in general pe la 2500-3000, peste 3000 schimb doar la nevoie, schimb foarte des vitezele si incerc sa nu fortez masina, anticipez traficul, franez doar la nevoie,folosesc frana de motor...daca se poate in general ocolesc 'obstacolul' in loc sa franez,nu accelerez de nebun daca stiu ca trebuie sa franez in curand, aleg rutele mai libere, chiar daca sunt un pic mai lungi...ma incadrez mereu pe banda cea mai goala ,sau pe cea pe care se circula cel mai rapid(in general toti cretinii evita probabil din mandrie sa circule pe banda 1,asa ca ma folosesc eu de ea), incerc sa folosesc cat mai des o treapta superioara si sa raman cu acceleratia calcata cat mai putin, bineinteles daca trebuie sa o calc, retrogradez chiar si 2 trepte...nu merg deloc ca pensionarii si totusi am consum bun. Marturisesc ca, corsa consumand mai putin ca loganul merg un pic mai agresiv cu ea...la logan sa scot 7 in oras trebuia sa merg frumos...cu corsa pot merge un pic mai sportiv, ptr ca are si o cutie etajata mai bine (mai scurta). Imi place sa cred ca simt motorul si masina, si din aceasta cauza imi si consuma putin, acum trecand la partea tehnica, la logan aveam remapare, filtru aer direct pe admisie,azot in pneuri, bujii cu 4 electrozi,ulei bun...si credeam ca si astea contribuie la consumul scazut...la corsa am totul stock Smile si totusi am consum bun Smile dar am roti de trotineta 155/80R13..si cred ca asta ar fi cauza consumului scazut in oras.
Skip ads

  • buratino28

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2008

  • Mesaj Privat
in iasi si asa is strazile subdimensionate, probl des intalnita prin patrie, edilii s au gandit mult si au mai si rezervat o banda pe unele artere doar pt transport in comun si au inghesuit traficul si asa vai de mama lui
  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
Noua mea masinuta Corsa C 1.2 16 v an 2004 imi consuma undeva intre 6.5%- 7% si merg mai mult prin oras PLOIESTI!Am mers chiar si numai prin oras cateva sute si tot cam acolo a fost consumul! Consumul dupa mine , este cel din carte !Schimb vitezele la 2500-3000 .Inainte aveam un motor de 2.0 16v cu care mergeam usurel si consuma undeva la 10-11 in aceleasi conditii ,dar afara consuma 5 la 100km/k-110max cu aer si menajata Very Happy.

Are cineva un grafic cu treptele de viteza si viteza la care trebuiesc schimbate pentru motorasul de 1.2 ?
  • mumus

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Brasov
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2010

  • Mesaj Privat
I-am facut consumul...491 km (mai mult in oras) 32 L consumati. Consum rezultat 6.5 L la 100 .

daca avem aceias cutie de viteze, te ajut eu cu un raspuns ~3000 rpm.
  • deleted-38151

  • Mesaje scrise: 750
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Aug 2009

  • Mesaj Privat
este versiunea sport ,iti multumesc in primul rand pentru raspuns dar as fi vrut mai detaliat : gen 1-20km/h 2-40km/h 3-67km/h s.a.m.d . Era doar un exemplu , nu sunt corecte datele ! ! ! Am facut si un consum in afara : La viteza de 75km/h in medie ( dus 70 si intors 80-85 si rar 90) mi-a consumat 5,5% ! dar la acest test am facut o parte din km in oras din pacate(mai exact 50-60 din cei 190km parcursi cu 10 l) ,deci cam 1 treime!
In fond eu am vrut sa vad daca la viteza de 70km/h imi consuma 3,5 % cum arata un computer de bord la o Skoada fabia 2002 Smile)=)) !Raspuns : Computerul e mare mincinos Smile) !
Stie cineva cat consuma corsa 1.2 la 120km/h constant ?
Skip ads

  • sejad

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 1997 x12sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2010

  • Mesaj Privat
@buratino28
Am mai remediat cate ceva pe la ea am refacut consumul metoda plin-plin, si am scos 9l/100km (oras) oricum iti multumesc pentru sprijinul acordat mai am sa remediez compensatori si o sa revin din nou cu informatii...
Daca mai are cineva acelasi tip de motor ca al meu il rog sa posteze consumul..
Multumesc.
  • sejad

  • Mesaje scrise: 37
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Corsa 1997 x12sz
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Consum Corsa b x12sz conform manualului...

Consumul creste in functie de greutate si alte variabile (sofer, temperatura etc...) greutatea maxima care o da cartea este cuprinsa intre 1056 - 1165 kg si avem:
- urban intre 8,8 - 9,0
- extraurban intre 5,7 - 5,9
- mixt intre 6,8 - 7,0
De asemenaea mai dau un consum in functie de viteza (constanta cred) si de greutate si avem greutatea maxima cuprinsa intre 996 - 1225 kg.
- La 90 km/h intre 5,0 - 5,2
- La 120 km/h intre 7,0 - 7,2
  • teovvis

  • Mesaje scrise: 364
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 2003 z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Eu am vara cam 8.5-9.5 oras si 5.8-6.2 afara in functie de benzina si stil condus.Anvelopele pe 185 au un plus la consum. In schimb iarna rupe , cam 11-15 oras mers cate 10-20 min maxim
  • nastasaflorin

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
La o luna jumate dupa ce am luat masina, am reusit sa ajung la niste concluzii referitoare la consum.
In regim urban imi ia nici mai mult nici mai putin de 20l/100. In regim de drum intins undeva la 8l/100.
Foarte mult pentru corsa 1,2 X12sz.
Am citit pe aici cauzele probabile. Corpul clapeta de admisie o sa o curat cu spray special. NU stiu la EGR ce pot face (e varianta asta http://www.yiparts.com/data...48b4fa59ed759.jpg ) daca poate fi curatata.
Mai iau in considerare sonda lambda - insa daca era aceasta defecta, nu mi se aprindea "check" in bord?

Ce sa mai verific, de unde mai poate proveni acest consum imens? Ulei nu consuma, distributia e la punct, bujiile noi functioneaza toate corect.

Alte simptome ar fi putere destul de scazuta(insa aici pot fi subiectiv) si un miros persistent de benzina in gazele evacuate.
Skip ads

  • buratino28

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2008

  • Mesaj Privat
vai de mine ! debitmetru ma gandesc eu in primul rand la asa consum de hummer.am mai auzit de becuri de la check anulate din bord poate de asta nu se aprinde
  • nastasaflorin

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Becul de ceck e in regula , se aprinde la contact, se stinge cand porneste motorul. Debitmetrul e senzorul de pe cutia filtrului de aer?
  • buratino28

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Corsa 2001 Z14XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2008

  • Mesaj Privat
da ! e destul de scump.eu am mers cu chekul aprins destul timp ca sa iti spun ca sonda nu influenteaza asa tare consumul cum il ai tu .cu un litru max doi hai dar nu il dubleaza sau mai mult cum e cazul tau .daca sonda nu functtioneaza din ce am mai citit motorul intra intr un regim de functionare standard putin mai mare ca si consum dar 20 in nici un caz debitmetrul in schimb daca da informatii eronate e belea la consum deoarece el formeaza amestecul aer benzina pe cand aveam chekul aprins tragea de rupea masina .poate altcineva mai avizat sa isi dea o parere eu ce iti spun este din ce am citit si din ce concluzii am tras zic logice.
debitmetru, cum ii zice si numele MASOARA cantitatea de aer care intra in motor. informatzia ajunge la CPU si acesta da camanda pompei de injectzie cat combustibil este nevoie la cantitatea de aer masurata deci ...
Ca sa te convingi daca este sau nu defect , cu motorul oprit scoate mufa de la debitmetru , porneste motorul iar daca trage , fuge cel putin egal cum mergea inainte , inseamna ca debitmetrul este defect-aici am citat din spusele unui coleg
  • gaby_isro

  • Mesaje scrise: 427
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa 2000 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2009

  • Mesaj Privat
nastasaflorin a scris:La o luna jumate dupa ce am luat masina, am reusit sa ajung la niste concluzii referitoare la consum.
In regim urban imi ia nici mai mult nici mai putin de 20l/100. In regim de drum intins undeva la 8l/100.
Foarte mult pentru corsa 1,2 X12sz.
Am citit pe aici cauzele probabile. Corpul clapeta de admisie o sa o curat cu spray special. NU stiu la EGR ce pot face (e varianta asta http://www.yiparts.com/data...48b4fa59ed759.jpg ) daca poate fi curatata.
Mai iau in considerare sonda lambda - insa daca era aceasta defecta, nu mi se aprindea "check" in bord?

Ce sa mai verific, de unde mai poate proveni acest consum imens? Ulei nu consuma, distributia e la punct, bujiile noi functioneaza toate corect.

Alte simptome ar fi putere destul de scazuta(insa aici pot fi subiectiv) si un miros persistent de benzina in gazele evacuate.


Vezi sa nu ai fisurat vreun furtun sau conducta care vine de la rezervor, am mai vazut pe forum la Corsa B astfel de cazuri. Este prea mare consumul ca sa fie defectiune de la egr sau clapeta sau etc.
  • nastasaflorin

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
Am desfacut ieri la clapeta de admisie, in tentativa de-a curata.Well, era curata luna, stralucea. Am desfacut si EGR-ul, ei asta era varza.Trecand peste faptul ce unul din suruburile de prindere era nestrans, dupa ce l-am scos, supapa era PLINA de calamina, eu am crezut efectiv ca e din plastic.Am curatat cat de bine am putut, testat sa inchida bine, sa nu se blocheze, montat la loc. Am scos furtunele de la capac motor spre zona clapetei si am descoperit ca unul era infundat cu "sapun" spuma din aia ce apare deasupra uleiului din cauza condensului.L-am curatat si pe ala.
Am verificat si sonda lambda, pare ok, nu e foarte afumata, nu trancane nimic prin ea.
La injector totusi mi s-a parut cam ciudat ca la ralanti, se aduna ceva benzina pe clapeta inchisa - nu stiu daca asta e normal, poate e injectorul obosit mai ales ca are si o tacaneala.
Mai vedem, oricum in urma curatarii EGR si a furtunului respectiv, am o imbunatatire - motorul urca acum la 90 grade(in 2 luni n-a ajuns niciodata la 90) iar gazele de esapament sunt mai putin vizibile si nu mai au acel miros de benzina.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
nastasaflorin fa proba si cu alt injector, verifica senzor temperatura motor.
  • nastasaflorin

  • Mesaje scrise: 145
  • Locatie: Neamt
  • Masina: Corsa 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Nov 2010

  • Mesaj Privat
As testa cu alt injector, dar n-am de unde, doar daca cumpar unul nou - sau daca e cineva de prin zona dispus sa ma ajute.
Senzorul de temperatura cred ca e bun, dupa curatarile de ieri temperatura a crescut si se mentine la 90 grade, pana atunci nu se ridica niciodata pana la 90, ramanea la prima liniuta.Am vazut totusi ca e ieftin deci as putea sa-l schimb, nu stiu unde sa-l caut pe motor.
Am uitat sa spun ca tulumba aia de plastic prin care vine aerul la clapeta era montata gresit, mai exact jumatate din garnitura de cauciuc ce obtureaza intre plastic si corpul clapetei a fost prinsa in interior, deci tragea si aer fals(si mizerie) pe acolo.
Am avut bagat 10L de benzina(de la rezervor uscat) o sa merg sa o consum toata sa vad daca s-a mai imbunatatit consumul dupa curatarile astea.
  • danpet

  • Mesaje scrise: 1,149
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Corsa 1994 C14NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Trece-ti masina in semnatura,sa stim si noi despre ce vorbim.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Chestionar

Consum benzina X12SZ
Mare 52%
Normal 30%
Satisfacator 16%
102 voturi

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR