JOHN_13
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2010
- Mesaj Privat
salut!am avut si eu o belea ieri mi-a iesit furtunul gros de la radiator si am pierdut tot antigelul ,problema e ca pana sa opresc eu masina m i s-a oprit motorul si am incercat sa dau la automat dar nu a pornit.duce i-am bagat apa si s-a mai racit a pornit dar trepideaza si se aude un tacanit,ce ar putea fi multumesc
- cangri
- *******
- 5,413 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,413
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- Bogdan Craciunescu
- **
- 108 mesaje
- din 24 Nov 2009
- Zafira 2001 y20dth
- Dolj
Bogdan Craciunescu
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2009
- Mesaj Privat
JOHN_13 a scris:salut!am avut si eu o belea ieri mi-a iesit furtunul gros de la radiator si am pierdut tot antigelul ,problema e ca pana sa opresc eu masina m i s-a oprit motorul si am incercat sa dau la automat dar nu a pornit.duce i-am bagat apa si s-a mai racit a pornit dar trepideaza si se aude un tacanit,ce ar putea fi multumesc
si dupa ce ai reincercat sa-l pornesti....motorul se invartea sau ....scotea sunet ca de blocat ?Apa care ai bagat-o in motor a fost rece sau ai incercat sa bagi apa calda?
JOHN_13
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2010
- Mesaj Privat
- Bogdan Craciunescu
- **
- 108 mesaje
- din 24 Nov 2009
- Zafira 2001 y20dth
- Dolj
Bogdan Craciunescu
- Mesaje scrise: 108
- Locatie: Dolj
- Masina: Zafira 2001 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2009
- Mesaj Privat
Am inteles.Ideea este ca motorul a suferit in mod clar un soc termic.Era mult mai indicat sa-l lasi sa se raceasca el....1-2 ore cu capota ridicata si dupa sa bagi apa.Asta e...acuma...n-ai ce mai face.Dar sa privim in viitor.De calat nu este calat atat timp cat se invarte.Aici ai avut noroc.Zgomotul de la bataia care o ai iti indica ce problema este.Ascutit sau infundat,in partea de sus sau in partea inferioara a motorului.Pt asta iti trebuie UN MESERIAS,nu te du la oricine.Cert este ca trebuie sa:
1.fie il desfaci si bagi ceva bani-dar vei avea un motor nou.segmenti,garnitura de chiuloasa,garniturile de vin pe bloc si pe chiuloasa si poate si cateva semeringuri cum ar fi cele de la injectoare.Spun asta pt ca motorul tau a fost temperat,iar unele garnituri sau semeringuri ....poate nu au rezistat la temperatura aceea.
2.iei altul de la dezmembrari,cu mai putini bani-dar....aici e vorba de uzura motorului.
1.fie il desfaci si bagi ceva bani-dar vei avea un motor nou.segmenti,garnitura de chiuloasa,garniturile de vin pe bloc si pe chiuloasa si poate si cateva semeringuri cum ar fi cele de la injectoare.Spun asta pt ca motorul tau a fost temperat,iar unele garnituri sau semeringuri ....poate nu au rezistat la temperatura aceea.
2.iei altul de la dezmembrari,cu mai putini bani-dar....aici e vorba de uzura motorului.
JOHN_13
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2010
- Mesaj Privat
Geo89- Suspendat
- 622 mesaje
- din 30 Sep 2009
- Vectra 2001 Y20DTH
- Braila
Geo89- Mesaje scrise: 622
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2009
- Mesaj Privat
cam asa ceva am patit si eu acum 2 saptamani,poti citi postul meu.Stii cu ce s-a lasat?Lipsa cuzinet la pistonul nr 2.La mine la fel,dupa ce s-a ridicat apa,am oprit-o imediat ca s-a turat singura.Am incercat sa o pornesc nu a mai vrut,tinea ceva.Am reusit abia a doua zi,dar motorul luase bataia.MI-a terminat si semeringurile de la injectoatre,mi-a bagat motorina in baie si ulei in rezervor.Cand am desfacut motorul,nu mai aveam cuzineti deloc la pistonul 2.Mi-a facut si arborele praf la pistonul 2,sa vedem ce scoate maine meseriasul din el,daca mai are ce.Si pe bloc mi-a facut niste semne,dar nj pronuntate.Asa ca nu cred ca scapi ieftin,din pacate.Eu mi-am facut un calcul,dar nu e batut in cuie,depinde cum imi iese arborele si ma duce pe la 15 mil.Numai bine!
JOHN_13
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2010
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,561 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,561
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
@JOHN_13, ce motor este? 1.7?
Daca da, te pot ajuta sa ti-l faci singur (prin telefon, skype, YM, email, whatever).
Ai nevoie de o trusa de chei tubulare, una de chei tip "E", ceva imbus-uri si "stele", o presa de segmenti, o cheie dinamometrica pentru a strange chiulasa si multa rabdare.
Ca si piese cel mai probabil ai nevoie de cel putin un piston, segmenti, cuzineti, garnitura de chiulasa, oringuri injectoare (daca tot le scoti nu are rost sa nu le schimbi).
@Geo89, ce treaba are ridicatul apei cu cuzinetii? Iar dai sfaturi doar ca sa te aflii in treaba?
Daca da, te pot ajuta sa ti-l faci singur (prin telefon, skype, YM, email, whatever).
Ai nevoie de o trusa de chei tubulare, una de chei tip "E", ceva imbus-uri si "stele", o presa de segmenti, o cheie dinamometrica pentru a strange chiulasa si multa rabdare.
Ca si piese cel mai probabil ai nevoie de cel putin un piston, segmenti, cuzineti, garnitura de chiulasa, oringuri injectoare (daca tot le scoti nu are rost sa nu le schimbi).
@Geo89, ce treaba are ridicatul apei cu cuzinetii? Iar dai sfaturi doar ca sa te aflii in treaba?
JOHN_13
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2010
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,561 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,561
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Nu este mare inginerie. Y17DT este motor pentru "prosti". Daca pui ceva altfel decat trebuie inseamna ca ai avut timp sa te chinui Ai semne, pene de blocaj, etc.
Pentru inceput desfa ECU, suportul ECU si apoi bagi mufele inapoi in acesta. iei o cheie fixa de 17 si slabesti toate injectoarele, apoi le strangi putin, cat sa nu curga. Dupa asta pornesti motorul si slabesti pe rand cate un injector dupa care-l strangi. In felul acesta vezi daca lucreaza toate injectoarele, deci si daca ai probleme de compresie pe vreun cilindru. Daca oricare dintre injectoare il slabesti motorul face cam acelasi zgomot si da sa moara inseamna ca segmentii cel mai probabil au scapat.
Apoi poti sa dai si tu baia de ulei jos si sa vezi daca ai pilitura de la cuzineti in ea.
Pentru inceput desfa ECU, suportul ECU si apoi bagi mufele inapoi in acesta. iei o cheie fixa de 17 si slabesti toate injectoarele, apoi le strangi putin, cat sa nu curga. Dupa asta pornesti motorul si slabesti pe rand cate un injector dupa care-l strangi. In felul acesta vezi daca lucreaza toate injectoarele, deci si daca ai probleme de compresie pe vreun cilindru. Daca oricare dintre injectoare il slabesti motorul face cam acelasi zgomot si da sa moara inseamna ca segmentii cel mai probabil au scapat.
Apoi poti sa dai si tu baia de ulei jos si sa vezi daca ai pilitura de la cuzineti in ea.
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
JOHN_13
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2010
- Mesaj Privat
JOHN_13
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2010
- Mesaj Privat
am rezolvat dar sunt mai usor cu 2500 lei cu manopera cu tot.defectiunea s-a lasat cu un piston topit(nu foarte rau),teaca de la injector dezlipita de pe chiloasa si lipita pe injector.Asa ca am schimbat:piston cu biela(sh),teaca injector,camasuit bloc la pistonul 1 planat si rectificat chiuloasa,garnitura chiuloasa si semichiuloasa,segmenti, cuzineti,ulei ,filtru ulei si pretiosul COLIER care m-a ajutat sa scap de niste bani.
Aveti mare grija posesori de astra g 17dti ca sunt foarte proaste si sensibile daca raman fara apa,la mine nu stiu dak a mers fara apa 1 minut si s-a dus,pe cand prima mea masinuta o dacia 1300 din 1976 pierdut apa si s-a incins ca toti dracii si nu a avut nimic
Aveti mare grija posesori de astra g 17dti ca sunt foarte proaste si sensibile daca raman fara apa,la mine nu stiu dak a mers fara apa 1 minut si s-a dus,pe cand prima mea masinuta o dacia 1300 din 1976 pierdut apa si s-a incins ca toti dracii si nu a avut nimic
- BV19MAX
- ****
- 2,561 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,561
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Eu am mers fara apa vreo 5 km si nu a patit nimic. Nu imi vine sa cred ca intr-un minut ti s-a topit pistonul
Teaca lipita de injector? ceva nu se leaga. Injectorul este mult mai subtire decat teaca, deci singurul loc unde s-ar putea intepeni ar fii in capat, unde intra in cilindru.
Piston SH ~100 RON (nu cred ca se vand mai scump)
Cuzineti 110 RON glyco
Segmenti 220RON Goetze
Filtru ulei: 15-50 RON
Ulei: 80-150 RON
Planat + rectificat chiulasa: 4-500 RON
Teaca: ? RON
Bucsat cilindru: ? RON
In orice caz, pretul mi se pare exagerat.
Teaca lipita de injector? ceva nu se leaga. Injectorul este mult mai subtire decat teaca, deci singurul loc unde s-ar putea intepeni ar fii in capat, unde intra in cilindru.
Piston SH ~100 RON (nu cred ca se vand mai scump)
Cuzineti 110 RON glyco
Segmenti 220RON Goetze
Filtru ulei: 15-50 RON
Ulei: 80-150 RON
Planat + rectificat chiulasa: 4-500 RON
Teaca: ? RON
Bucsat cilindru: ? RON
In orice caz, pretul mi se pare exagerat.
Geo89- Suspendat
- 622 mesaje
- din 30 Sep 2009
- Vectra 2001 Y20DTH
- Braila
Geo89- Mesaje scrise: 622
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2009
- Mesaj Privat
@BV 19 MAX,de unde stii tu ca dau sfaturi sa ma aflu in treaba?eu am zis ce am patit eu,ca este asemnator cu ce a patit colegul nostru.din cauza ca motorul s-a incins,s-a turat singura,mi-a distrus oringurile de la injectoare si a ajuns motorina in ulei.iar la toate astea s-a mai si turat singura ca proasta,acest lucru fiind fatal pentru motor.motorina patrunsa in ulei,a spalat pelicula de ulei depusa pe componentele motorului,si turandu-se,fara a-si face ungerea,s-a dus cuzinetul de la pistonul 2 si de aici si celelalte probleme.si daca dadeam doar sftauri alandala cum zici tu,nu mai dadeam motorul jos acasa si sa umblu in el.iar tu daca esti cu atata cunostinta de cauza,de ce nu ai facut asta?stima!sunt curios ce a gasit colegul in motor daca l-a desfacut si apoi sa vb domnule Max!
- BV19MAX
- ****
- 2,561 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,561
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Geo89- Suspendat
- 622 mesaje
- din 30 Sep 2009
- Vectra 2001 Y20DTH
- Braila
Geo89- Mesaje scrise: 622
- Locatie: Braila
- Masina: Vectra 2001 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Sep 2009
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,561 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,561
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
I-ai bagat din nestiinta ta. Si eu prima data cand am facut un motor nu am stiut ca fiecare biela are capacul ei si le-am pus cum mi-au venit la mana, dar asta nu inseamna ca nu a fost greseala mea si nu mi-am asumat-o.
Ok, si acum sa digeram postul tau:
@BV 19 MAX,de unde stii tu ca dau sfaturi sa ma aflu in treaba?
Din posturile tale.
eu am zis ce am patit eu,ca este asemnator cu ce a patit colegul nostru.din cauza ca motorul s-a incins,s-a turat singura,mi-a distrus oringurile de la injectoare si a ajuns motorina in ulei.
Motorul nu se tureaza singur de la supraincalzire, tocmai, de la supraincalzire se gripeaza si pa. Ce oring ai tu care separa motorina de ulei? la Y17DT sunt 2 oringuri care separa uleiul de apa, dar motorina de ulei in nici un caz, acolo sunt saibe de cupru. Si chiar daca prin absurd ajune motorina in ulei, acesta se subtiaza, nu mai face ungerea si motorul ajunge sa se gripeze, nicidecum sa se accelereze
iar la toate astea s-a mai si turat singura ca proasta,acest lucru fiind fatal pentru motor.motorina patrunsa in ulei,a spalat pelicula de ulei depusa pe componentele motorului,si turandu-se,fara a-si face ungerea,s-a dus cuzinetul de la pistonul 2 si de aici si celelalte probleme.si daca dadeam doar sftauri alandala cum zici tu,nu mai dadeam motorul jos acasa si sa umblu in el.iar tu daca esti cu atata cunostinta de cauza,de ce nu ai facut asta?stima!sunt curios ce a gasit colegul in motor daca l-a desfacut si apoi sa vb domnule Max!
Tocmai, ca am facut asta de mai multe ori cu mai multe motoare. Si in service si in fata blocului.
Si ca sa stii de la mine, motorul se supratureaza din mai multe motive.
1. Turbina dusa (asa-zisul "luat pe ulei").
2. Segmenti de compresie dusi pe un piston (baga uleiul in camera de ardere si de aici ajunge si in ceilalti cilindrii si arde. Am patit-o, asa ca nu ma poti contrazice in privinta asta).
3. Altele (nu-mi vin acum in minte, dar am vazut multe situatii de genul).
Ok, si acum sa digeram postul tau:
@BV 19 MAX,de unde stii tu ca dau sfaturi sa ma aflu in treaba?
Din posturile tale.
eu am zis ce am patit eu,ca este asemnator cu ce a patit colegul nostru.din cauza ca motorul s-a incins,s-a turat singura,mi-a distrus oringurile de la injectoare si a ajuns motorina in ulei.
Motorul nu se tureaza singur de la supraincalzire, tocmai, de la supraincalzire se gripeaza si pa. Ce oring ai tu care separa motorina de ulei? la Y17DT sunt 2 oringuri care separa uleiul de apa, dar motorina de ulei in nici un caz, acolo sunt saibe de cupru. Si chiar daca prin absurd ajune motorina in ulei, acesta se subtiaza, nu mai face ungerea si motorul ajunge sa se gripeze, nicidecum sa se accelereze
iar la toate astea s-a mai si turat singura ca proasta,acest lucru fiind fatal pentru motor.motorina patrunsa in ulei,a spalat pelicula de ulei depusa pe componentele motorului,si turandu-se,fara a-si face ungerea,s-a dus cuzinetul de la pistonul 2 si de aici si celelalte probleme.si daca dadeam doar sftauri alandala cum zici tu,nu mai dadeam motorul jos acasa si sa umblu in el.iar tu daca esti cu atata cunostinta de cauza,de ce nu ai facut asta?stima!sunt curios ce a gasit colegul in motor daca l-a desfacut si apoi sa vb domnule Max!
Tocmai, ca am facut asta de mai multe ori cu mai multe motoare. Si in service si in fata blocului.
Si ca sa stii de la mine, motorul se supratureaza din mai multe motive.
1. Turbina dusa (asa-zisul "luat pe ulei").
2. Segmenti de compresie dusi pe un piston (baga uleiul in camera de ardere si de aici ajunge si in ceilalti cilindrii si arde. Am patit-o, asa ca nu ma poti contrazice in privinta asta).
3. Altele (nu-mi vin acum in minte, dar am vazut multe situatii de genul).
JOHN_13
- Mesaje scrise: 61
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Nov 2010
- Mesaj Privat
asa e , e mult dar nu am avut ce face.
200-piston cu biela(asa m-a pus sa i-au)
200- teaca injector(doar incalzita a iesit)
80-planat si rectificat chiuloasa (doua zecimi)
250-bucsat bloc la pistonul 1
228-segmenti goetze
100- cuzineti glyco
135-garnitura chiuloasa(victor renz)
40-garnitura semichiuloasa
164-seibi de foc(la injectoare)
136-inele cauciuc (pt tecile de la injectoare)
1000-manopera
si totul s-a intamplat pt un COLIER de 2 lei
total distractie 2535 lei
200-piston cu biela(asa m-a pus sa i-au)
200- teaca injector(doar incalzita a iesit)
80-planat si rectificat chiuloasa (doua zecimi)
250-bucsat bloc la pistonul 1
228-segmenti goetze
100- cuzineti glyco
135-garnitura chiuloasa(victor renz)
40-garnitura semichiuloasa
164-seibi de foc(la injectoare)
136-inele cauciuc (pt tecile de la injectoare)
1000-manopera
si totul s-a intamplat pt un COLIER de 2 lei
total distractie 2535 lei