Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Corsa
  • barbudancristian

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Mar 2009

  • Mesaj Privat
Nicanor a scris:Da. Display mare (portocaliu si negru). Am inteles ca e standard cand ai clima.
Gasesti destule lucruri interesante in meniul secret cum ar fi : viteza REALA , consumul instantaneu in ml, numarul litrilor de combustibil din rezervor, temperatura motorului, etc.


A aparut pe piata un DVD 2DIN special creat pentru Opel Astra si Corsa (pacat ca nu am gasit inca pe negru piano) care pe langa navigatie cu igo, bluetouth, dvd, tv , camera mers cu spatele are urmatoarele particularitati: Stie de presiune in pneuri pt Astra si Corsa a caror lista de dotari contin aceasta obtiune; mai are compatibilitate si conectivitate directa cu sistemul de senzori de parcare Opel (cei care se pot alege din fabrica) si cel mai interesant vine cu modul de diacnosticare (interfata pt calculatoarele masinii) pentru diacnosticare. Sa arunci un ochi la www.booster.ro sau direct pe http://www.booster.ro/tv-dv...igation-4917.html

O zi buna
Skip ads

  • lbadaca

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Stie cineva cu ce alte optionale (ESP...) este disponibil optionalul "Asistenta la pornirea in panta"?
Este disponibil si pt. cutiile manuale sau numai pt. Easytronic ?
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,491
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
doar pt. cutiile automate
  • lbadaca

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Dar care e rostul la o cutie automata, ca iei piciorul de pe frana si masina porneste inainte, nu mai da inapoi ca masina e deja in viteza?
Skip ads

  • sMESE

  • Mesaje scrise: 246
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Asistenta la pornire este pt orice motor (vorbesc de corsa d, nu stiu la altele).

Functionearea - iti tine inca cateva secunde frana cand inclinarea masinii pe spate este de nu-stiu-cate grade...

scrie prin manuale...

• Asistenþa la pornirea în rampã (HSA). Dupã eliberarea frânei, aceasta previne
coborârea nedoritã la pornirea sau parcarea în rampã (standard la Corsa OPC).

zice aici: http://www.opel.ro/site/loc...alogues/corsa.pdf
  • departe

  • Mesaje scrise: 793
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2002 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2007

  • Mesaj Privat
pai placutze frana..senoru de ABS ..sa nu fie ok...contacte...imperfecte trebe verificata...pas cu pas..pe tester ai pus-o?oricum nu e grav...cel putin asa stiu eu...tot de prin ce am citit pe aici:)
  • ceribros

  • Mesaje scrise: 532
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2008
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Este chiar posibil sa se fi ars siguranta de la ABS verifica la tabloul de sigurante. Nu iti merge ABS daca e aprisn beculetu ala
  • djtaotao

  • Mesaje scrise: 1,677
  • Locatie: Sibiu
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Bec aprins = ABS scos din functiune indiferent de natura defectului. Nu sta pe ganduri, actioneaza. Very Happy Diagnoza, vezi eroarea!
Skip ads

  • lbadaca

  • Mesaje scrise: 168
  • Locatie: Valcea
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Imi explica si mie cineva care e rostul Asistentei la pornirea in panta pe o cutie Easytronic, ca daca iei piciorul de pe frana masina oricum nu mai da inapoi ci porneste inainte fiind deja in viteza ?
  • sMESE

  • Mesaje scrise: 246
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Poate o pui in N.. cat stai la coada in panta.

Poate o fi "indisponibil cu Easytronic". Nu ar fi primul "optional" care sa depinda de alta componenta.

Si poate nu mai postezi pe 2 forumuri aceiasi chestie. Smile
  • Neouber

  • Mesaje scrise: 596
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2008 Z12XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Eu am solicitat aceasta optiune cand mi-am luat buburuzu...insa se pare ca nu este disponibila decat cu optiunea de verificare a presiunii in pneuri si este compatibila doar cu cutia automata///ceea ce este utopic, deoarece, prin constructie cutia automata, asa cum s-a spus mai sus, "nu da inapoi" precum una manuala necuplata...deci..din punctul meu de vedere este o chestie existenta deja la orice masina cu cutie automata, iar treaba cu optiunea e o mica fraiereala.....si la masina mea..scria in precontract ca trebuie sa aiba bandouri laterale,,,a venit fara..ca de altfel multe alte corsa....daca nu ma insel a ta "ibdaca" si toate corsele considerate model 2009 ( a mea este 2008) au venit si fara sertar sub scaunul pasagerului din dreapta...deci...sa le stapanim sanatosi...si sa nu avem probleme cu ele..cat despre extraoptiuni si preturi,,,,dealer-ii si producatorul inca ne mai cred nestiutori, ca sa folosesc un termen bland...
  • BuBuFaM

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Ce ar implica montarea abs-ului pe masina?
Skip ads

  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
-pompa abs, calculator abs, conducte, cablaj electric, senzori abs (la unele sunt pe rulment deci alta bataie de cap), schimbare ax spate, reprogramare ECU, reprogramare instrumente si montare led, pe fata nu stiu daca ai inel pe planetara sau pe rulment, trebuie sa fie de pe masina din acelasi an si motorizare ca sunt n variante
-costuri materiale sh lejer 600euro si manopera ? lei

Concluzia e ca ai multa bataie de cap si bani buluc. Mai degraba la bani si munca iti instalezi AC ca e mai ieftin si mai simplu. Frina au ele si fara ABS si suficienta daca esti sofer.
  • BuBuFaM

  • Mesaje scrise: 970
  • Locatie: Timis
  • Masina: Corsa 2001 Z10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Jun 2008

  • Mesaj Privat
Multumesc de sfaturi, dar iarna sau cand e ud pe jos ar prinde bine cand trebuie sa franezi violent.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,457
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Tot ce pui ulterior pe masina e costisitor, cea mai buna solutie pentru AC, ABS e vinde si cumpara. O centralizata, geamuri electrice, proiectoare mai merg, restul NU.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,567
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Observ ca Dan Cuciureanu a fost mai rapid si mai succint.
Aici sunt cateva spicuiri despre Sistemul ABS (engleza anti-lock braking system sau germana Antiblockiersystem) este un sistem pentru vehicule motorizate ce previne blocarea rotilor în timpul frânarii. Aceasta prezinta doua avantaje: permite soferului sa pastreze controlul directiei si scurteaza distanta de frânare
Istoric
Compania germana Robert Bosch GmbH (cunoscuta, mai popular, drept Bosch) dezvolta tehnologia ABS din anii 1930, dar primele automobile de serie care sa foloseasca sistemul electronic Bosch au fost disponibile în 1978. Au aparut prima data pentru camioane si limuzine nemtesti Mercedes-Benz. Ulterior sistemele au fost portate si pentru motociclete.
Initial, sistemele ABS au fost dezvoltate pentru aeronave. Unul din primele sisteme a fost Maxaret al companiei Dunlop, prezentat în anii 1950, si înca în uz pe unele modele de aeronave. Acesta a fost un sistem complet mecanic. A fost utilizat si pe automobile în anii 1960 (masina de curse Ferguson P99, Jensen FF si masina experimentala Ford Zodiac cu tractiune integrala) dar pentru automobile s-a dovedit scump si nu a fost în totalitate de încredere. Un sistem complet mecanic, cosntruit si vândut de Lucas Girling, a fost echipat din fabrica pe Ford Fiesta generatia a 3-a. S-a numit Stop Control System (sistemul de control al opririi).
Functionare
Un sistem ABS tipic e compus dintr-o unitate centrala electronica, patru senzori de viteza (unul pentru fiecare roata) si doua sau mai multe valve hidraulice pe circuitul de frânare. Unitatea electronica monitorizeaza constant viteza de rotatie a fiecarei roti. Când detecteaza ca una din roti se roteste mai încet decât celelalte (o conditie ce o va aduce în starea de blocare), misca valvele pentru a scadea presiunea în circuitul de frânare, reducând forta de frânare pe roata respectiva.
Eficienta
Pe suprafetele cu aderenta mare, uscate sau ude, majoritatea masinilor echipate cu ABS obtin distante de frânare mai bune (mai scurte) decât cele fara ABS. Un sofer cu abilitati medii pe o masina fara ABS ar putea, printr-o frânare cadentata, sa atinga performantele unui sofer începator pe o masina cu ABS. Totusi, pentru un numar semnificativ de soferi, ABS îmbunatateste distantele de frânare în varii conditii. Tehnica recomandata pentru soferi într-o masina echipata cu ABS, într-o situatie de urgenta, este sa se apese pedala de frâna pâna la fund si sa se ocoleasca eventualele obstacole. În asemenea situatii, ABS va reduce semnificativ sansele unui derapaj si pierderea controlului, mai ales cu masinile grele.
Pe zapada si macadam, ABS-ul mareste distantele de frânare. Pe aceste suprafete, rotile blocate s-ar adânci si ar opri automobilul mai repede, dar ABS-ul previne acest lucru. Unele modele de ABS reduc acest efect marind timpul de ciclare, lasând astfel rotile sa se blocheze în mod repetat, pentru perioade scurte de timp. Avantajul ABS-ului pe aceste suprafete este îmbunatatirea controlului masinii, si nu frânarea, desi pierderea controlului pe astfel de suprafete ramâne totusi posibila.
Odata activat, ABS-ul va face ca pedala sa pulseze. Unii soferi, simtind acest efect, reduc apasarea pe pedala si astfel maresc distanta de frânare. Aceasta contribuie la marirea numarului de accidente. Din acest motiv unii constructori au implementat sisteme de asistenta la frânare ce mentin forta de frânare în situatii de urgenta.
Controlul tractiunii
Echipamentul ABS poate fi folosit si pentru a implementa controlul tractiunii la accelerarea unui autovehicul. Daca, la accelerare, cauciucul pierde aderenta solului, ABS-ul poate detecta situatia si poate aplica frânele pentru a reduce accelerarea pentru recapatarea aderentei.
Constructorii vând de obicei aceasta ca pe o optiune separata, chiar daca infrastructura controlului tractiunii este în mare parte împartita cu cea a ABS-ului. Versiuni mai sofisticate pot controla acceleratia si frâna simultan, rezultând ceea ce Continental Teves si Bosch numesc Electronic Stability Control, respectiv Electronic Stability Program.
Folosirea unui motor de cautare va completa nevoia de informatii.
  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
In buna parte, masinile cu ABS au sistemul de franare mai bun decat suratele fara. Dar nu e regula.
Ma refer la etrier, disc, tambur. Au dimensiuni mai mari. ABS doar deblocheaza roata, nimic mai mult. A nu se confunda cu posibilitatile sistemului de franare.

Exemplu:
- Corsa 1.2 cu ABS are discuri ventilate pe fata si tamburi mai mari
- Corsa 1.2 fara ABS are discuri simple pe fata si tamburi mai mici
Nu sunt sigur, dar s-ar putea sa difere si dimensiunea discului, cu avantaj ptr varianta ABS. Cu alte cuvinte, ABS-ul este cuplat si cu un sistem de franare imbunatatit, ceea ce poate duce in conditii normale (fara blocare roata) la distante mai scurte de franare.

Si fara ABS te poti descurca. Depinde de experienta si indemanarea ta. Ideal, franeaza la limita blocarii rotilor. Blocarea completa e utila doar la viteze foarte mici, in oras, sau pe zapada, pietris etc.
  • florin1979

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Salutare. Am un opel corsa c motor 1,2 benzina an 2001. Cum pot afla dotarile standard?
  • florin1979

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Ma intereseaza in special dc am abs. Initial ledurile de abs si eps se aprindeau. Acum nu se mai aprin deloc.
  • deleted-29701

  • Mesaje scrise: 133
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2009

  • Mesaj Privat
foarte simplu. ridici capota si te uiti langa panoul de sigurante, unde este calculatorul de abs. uite o poza de la o masina cu abs: http://images02.olx.ro/ui/2...96/27466396_1.jpg (cum te uiti la motor, in dreapta ai unitatea abs din care ies 4 conducte verzi). daca nu arata asa... nu ai Smile
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Corsa

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR