- geoX
- **
- 168 mesaje
- din 08 Dec 2007
- Astra 2006 Z19DT
- Galati
geoX
- Mesaje scrise: 168
- Locatie: Galati
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2007
- Mesaj Privat
marianolt
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Olt
- Masina: Zafira 2006 1910
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2009
- Mesaj Privat
buna seara la toata lumea...am citit si para citit acest tutorial despre clapeta de acceleratie....mie mi-a cazut a doua oara anul asta(zafira b din 2006 cu motor de 19 cdti cu 120 cp cod motor z19dt)....cand am desfacut clapeta ultima oara am gasit pe langa faptul ca avea 2 zimti rupti la partea mecanica si mult ulei...ulei am gasit si la cea care a cazut prima oara...unii zic ca ar fi cat de cat normal sa fie ulei acolo altii zic ca nu?!...unii zic ca acel ar veni de la turbina altii de la...de la...ma rog o gramada de pareri...stie cineva cu precizie daca acel ulei ar fi normal sau nu sa fie acolo si de unde vine?...acum am 2 clapete de acceleratie de rezerva plus cea de pe masina ca sa nu mai am probleme
- Edwin
- *******
- 6,068 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 6,068
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
Eu ti-am mai raspuns la acesta intrebare: in mod normal nu trebuie sa ai ulei acolo. Dar cand se uzeaza clapeta ( tija ) patrund aburi de ulei si de acea ai gasit ulei acolo. ( de fapt toti colegii care au curatat clapeta au gasit ulei acolo - mai mult sau mai putin, in functie de uzura ). Cred ca toate clapetele au acesta problema dupa un anumit nr de km
- jgyprime
- *******
- 9,968 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,968
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- Edwin
- *******
- 6,068 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 6,068
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
marianolt
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Olt
- Masina: Zafira 2006 1910
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2009
- Mesaj Privat
- Ursu/\82
- ****
- 1,947 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2008 Z19DT
- Galati
Ursu/\82
- Mesaje scrise: 1,947
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
cipu_31
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Sibiu
- Masina: Zafira 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Feb 2011
- Mesaj Privat
Ce norocosi sunt unii,desfac clapeta si nici un pic de ulei in partea electronica. Si eu am patit ca si marianolt am curatit prima data clapeta si m-a tinut 2500km, dupa care am mai curatit din nou dar nimic,nu s-a rezolvat problema. Am trecut la achizitionarea celei dea 2 clapete bine-nteles ca majoritatea sh si care ma tinut cam un an dupa care problema a revenit
ECN 112561,acum incerc sa combin piesele intre ele sa vad,poate ,poate. M-am mai gandit sa incerc sa dau o gaura in carcasa de aluminiu unde se aduna ulei ca sa se scurga ( omul la necaz se gandeste la multe si-ncearca).Am vrut sa demontez axul pe care e clapeta dar sunt 2 stifturi care il tin si pe care trebuie sa le scot,probabil cu o masina de gaurit fixa,sa vad ce semering sau ce este pus acolo, ce etansaza axul. Oameni buni se pare ca solutia e tot o piesa noua,ce sa facem strangem banu,ca acum piesele le arunci nu le mai poti repara. O sa revin cu alte explicatii dupa ce rezolv problema si dupa ce desfac axul sa vedem, poate gasim o rezolvare mai ieftina a problemei. Va salut si sa nu aveti parte de defecte la masina .
ECN 112561,acum incerc sa combin piesele intre ele sa vad,poate ,poate. M-am mai gandit sa incerc sa dau o gaura in carcasa de aluminiu unde se aduna ulei ca sa se scurga ( omul la necaz se gandeste la multe si-ncearca).Am vrut sa demontez axul pe care e clapeta dar sunt 2 stifturi care il tin si pe care trebuie sa le scot,probabil cu o masina de gaurit fixa,sa vad ce semering sau ce este pus acolo, ce etansaza axul. Oameni buni se pare ca solutia e tot o piesa noua,ce sa facem strangem banu,ca acum piesele le arunci nu le mai poti repara. O sa revin cu alte explicatii dupa ce rezolv problema si dupa ce desfac axul sa vedem, poate gasim o rezolvare mai ieftina a problemei. Va salut si sa nu aveti parte de defecte la masina .
- Bryan99
- ****
- 1,147 mesaje
- din 02 Oct 2007
- Astra 2011 A1.7DTJ
- Bucuresti
Bryan99
- Mesaje scrise: 1,147
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2011 A1.7DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Oct 2007
- Mesaj Privat
- marius198-
- *
- 1 mesaje
- din 14 Mai 2013
- Astra 2005
- Bucuresti
marius198-
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Mai 2013
- Mesaj Privat
- Ursu/\82
- ****
- 1,947 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2008 Z19DT
- Galati
Ursu/\82
- Mesaje scrise: 1,947
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
bluseven
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2009
- Mesaj Privat
Bryan99 a scris:... doar rabdare si atentie la garniturile EGR-ului , bafta .
Dragi colegi,
am prins curaj si am desfacut clapeta + EGR. Ce-am gasit acolo ... dezastru! Le-am curatat bine pe amandoua dar inainte de a le monta inapoi am nevoie sa ma ajutati cu raspunsul la doua intrebari.
1. Cotul de la intrarea in clapeta este etansat cu un O-ring. Pentru a-l remonta usor trebuie sa il ung putin. Ce vaselina trebuie sa folosesc pentru asta? Este nevoie de o vaselina termorezistenta? Este suficient daca voi folosi vaselina grafitata cu calciu?
2. Garniturile de etansare pentru tubul de legatura dintre EGR si clapeta au o bordura (unde este gaura este mai bombat pe o parte). Atunci cand le-am demontat o parte dintre garnituri erau montate cu partea bombata inspre EGR/clapeta altele erau montate cu acea bordura inspre teava. Cum se monteaza corect aceste garnituri?
Va multumesc anticipat pentru ajutor!
- Ursu/\82
- ****
- 1,947 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2008 Z19DT
- Galati
Ursu/\82
- Mesaje scrise: 1,947
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- aflorii nicusor
- ***
- 719 mesaje
- din 15 Mai 2009
- Tigra 2006 Z1.3 DT
- Neamt
aflorii nicusor
- Mesaje scrise: 719
- Locatie: Neamt
- Masina: Tigra 2006 Z1.3 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2009
- Mesaj Privat
Garnitura de cauciuc din cate stiu eu nu prea se unge cu vaselina deoarece se inmoaie . Montarea cotului il faci prin rasucire pe uscat. Sa ai grija la garnitura rotunda cea de la tubul ce coboara de la EGR in jos . O sa te chinui putin cu montajul. Sa pui putin silicon rosu pe garnitura sa stea fixata in locasul tubului.
cosminuz
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2013
- Mesaj Privat
salutare .. am cumparat un opel vectra 1,9 150 cp GTS 2008. cel de la care l am luat a zpus ca a mers suturat ca are copil mic. ok . toate bune si frumoase pana cand am iesit pe A2 sa vad ce poate. am schimbat vitezele la 4000 rpm si hop sa aprins masinuta cu cheia si sa redus la 3000 rpm. am incercat sa accelerez si nu trecea peste 3000 rpm. am oprit masina si la pornire a disparut martorul. am incercat iar so turez si hop martorul iar. HELP ! sa fie clapeta sau EGR-ul? cineva care sa ma ajute sa le dau jos si sa le curat? de meserie sunt birjar la mecanica zobb . HELP S.O.S.
- Edwin
- *******
- 6,068 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 6,068
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
cosminuz
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2013
- Mesaj Privat
- OPEL VECTRA C
- *
- 13 mesaje
- din 18 Mar 2008
- Vectra 2004
- Bucuresti
OPEL VECTRA C
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2008
- Mesaj Privat
In concluzie.A desfacut cineva o clapeta noua sa vada daca este ulei in partea electronica?Probabil cei care nu au gasit ulei au mai avut curatata clapeta(cand s-a scos si uleiul),cei care au gasit ulei nu au mai curatat clapeta sau au curatat-o dar nu au scos uleiul.......
Exista totusi si posibilitatea sa fie nevoie de ulei la angrenaje pentru ca pe uscat se cam tocesc rotitele.Posibil sa fie un un ulei de mecanisme fine,posibil ca partea electronica sa fie oarecum izolata......
DECI daca cineva poate afirma cu certitudine DACA trebuie sa fie sau nu ulei acolo(NUMAI DACA A DESFACUT O CLAPETA NOUA NU SH CURATATA)il rog din tot sufletul sa ne lumineze
Cu stima.
Exista totusi si posibilitatea sa fie nevoie de ulei la angrenaje pentru ca pe uscat se cam tocesc rotitele.Posibil sa fie un un ulei de mecanisme fine,posibil ca partea electronica sa fie oarecum izolata......
DECI daca cineva poate afirma cu certitudine DACA trebuie sa fie sau nu ulei acolo(NUMAI DACA A DESFACUT O CLAPETA NOUA NU SH CURATATA)il rog din tot sufletul sa ne lumineze
Cu stima.
- Edwin
- *******
- 6,068 mesaje
- din 27 Nov 2008
- Zafira 2006 z19dt
- Bistrita-Nasaud
Edwin
- Mesaje scrise: 6,068
- Locatie: Bistrita-Nasaud
- Masina: Zafira 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2008
- Mesaj Privat
- OPEL VECTRA C
- *
- 13 mesaje
- din 18 Mar 2008
- Vectra 2004
- Bucuresti
OPEL VECTRA C
- Mesaje scrise: 13
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mar 2008
- Mesaj Privat
Imi pare rau sa te contrazic dar ceva "rotite"exista si cred ca lucreaza destul de intens.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=57848#
Si apropos uleiul care l-am gasit eu are o culoare verzuie si un miros ca uleiul de transmisie(cel de cv de dacia)
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=57848#
Si apropos uleiul care l-am gasit eu are o culoare verzuie si un miros ca uleiul de transmisie(cel de cv de dacia)