Dupa niste cautari mai profunde, am gasit explicatia pentru care transmisia mea functioneaza la o temperatura mai scazuta decat referintele pe care le-am gasit referitoare la acest tip de transmisie 6T30, dar montata pe alte modele Opel sau Chevrolet.
Raspunsul este: sistemul de racire. La Astra J si Cruze, uleiul din transmisia automata trece mai intai prin radiatorul de racire al motorului (deci o racire lichid/ lichid), care are o parte prevazuta pentru acest lucru, apoi trece printr-un racitor auxiliar (racire aer/ lichid) montat in fata tuturor celorlalte radiatoare ale masinii (cel de antigel si cel de A/C).
La mine, este doar racitorul de ulei din fata restului de radiatoare, cel aer/ lichid.
Au renuntat probabil la racirea lichid/ lichid datorita numeroaselor cazuri in care se defecta radiatorul si se amestecau cele 2 lichide, aceasta ducand la distrugerea cutiei, dar si la probleme in sistemul de racire al motorului.
Ce-i drept, acest sistem avea avantajul ca ajuta la incalzirea mai rapida a uleiului din cutie iarna, avand in vedere ca antigelul motorului se incalzeste relativ repede. Insa in rest, avea doar dezavantaje, inclusiv faptul ca temperatura uleiului transmisiei se putea incalzi prea mult vara, cand lichidul de racire ajunge aproape de 100 grade celsius.
La acest sistem doar cu radiator de ulei, au rezolvat relativ bine problema de a se incalzi iarna uleiul din cutie la temperatura normala de functionare, prin adaugarea unui termostat inaintea radiatorului de ulei, care face by-pass acestuia, atata timp cat uleiul cutiei e prea rece.
Cred ca e evident faptul ca, la acest sistem, la care uleiul din cutie nu este in contact termic cu antigelul, uleiul se va gasi la o temperatura mult mai mica. Temperatura aerului nu trece de 40-50 de grade nici vara. Astfel, transmisia este protejata de temperaturi inalte, inamicul numarul 1 al transmisiilor automate.
Acum, ma preocupa in continuare procedura de aducere la nivel a uleiului din cutie, dupa schimb.
Inca nu am gasit manualul de service pentru Corsa E, probabil e prea nou modelul.
Daca ma poate cineva ajuta in acest sens (cineva care are o pila la reprezentanta), i-as fi recunoscator.
Am insa banuiala ca va fi realizat nivelul de ulei la o temperatura a acestuia in jur de 65 grade Celsius.
Sa vedem cand voi face rost de manual, daca am avut dreptate sau nu
.