Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  • florinovidiu

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2010 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2014

  • Mesaj Privat
@decadurabolin
De prin postarile de aici, am inteles de la forumisti, ca e recomandata o viteza de peste 60km/h si turatii peste 2000-2500. Tot de aici am citit, ca se poate face si pe loc, pastrand o turatie in jur de 2500, dar ai grija unde te plasezi, ca temperatura e mare la evacuare (sa nu treaca carucioare cu copii prin spate). Dureaza cica maxim 25 minute (uzual 7-10 minute), tot de pe forum citire. Eu m-am prins doar la ralanti, inainte sa o opresc (nu aveam opcomul asa ca urmaream zi de zi consumul) si am iesit din oras, pastrat turat la 2500-3000, pana cand am observat consumul normal, dupa care (tot citit pe forum) mai pastreaza motorul 2-3 minute pornit (pentru racire turbina). Daca am gresit cu ceva, rog colegii mai experimentati sa ma corecteze.
Skip ads

  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Decadurabolin, era o idee si cu ratele Very Happy. Am uitat ca ne-am intalnit pe A1
No, eu am mers aproximativ 1 an si 25000 km cu DPFul pe masina sa inteleg despre ce e vorba. Ca experienta personala, problemele pe galeria de admisie si evacuare(la asta am un prezon rupt din chiuloasa si scapa aer + racordul flexibil rupt) le pun pe seama filtrului imbacsit, asta desi masina "trage" foarte bine si regenerarile erau corecte si la peste 1000 km.
Chestia cu DPF-ul e la fel ca si distributia. Daca se rupe-n drum, cheltuiala cu platforma + piesele de inlocuit.
FlorinOvidiu, din ceva experienta cu 1.6TDI al unui amic la care nu ii pot anula DPFul(se anulueaza dar e mai complicat ca si la tine) am ajuns la concluzia ca e mai OK o curatare fizica, asta pentru 10000-25000 km. Avea alte probleme din cauza DPFului ce nu lasa gazele arse sa iasa din motor.
  • Nisip

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Daca se "rupe" in drum te bagi sub ea si rupi/spargi/tai racordul flexibil si te duci linistit acasa. Un racord nou costa mult mai putin decat o distractie cu platforma.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Da, asta daca esti sigur de ce se "rupe" Very Happy
Skip ads

  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Eu cu racordul flexibil rupt am mers vreun an, in afara de martor aprins in bord, nici o diferenta. Regenerarea se face si pe loc, eu ultima data am simtit regenerare acum cateva luni, in drum spre servici, motorul rece. Am turat-o in parcare vreo 15 minute ca sa nu intarzii, ce iesea in spatele ei, se speriau unii trecatori. Un coleg chiar m-a intrebat daca nu a luat foc naiba
  • florinovidiu

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2010 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Si acum, experienta regenerarii da capo al fine.
Au apucat-o pandaliile la ralanti, in oras, in timp ce trebaluiam cu opcom-ul. Saturatia era 79%, motorul era incalzit. Ca sa nu pierd spectacolul am lasat-o pe loc, turand la 2000 si am urmarit pe opcom cum crestea procentul de evolutie al regenerarii. A durat cam 8 minute sa ajunga la 100% si, dupa inca aproape un minut, saturatia a scazut la 37%. Regenerations Since DPF Exchange (Diesel Particulate Filter) a crescut cu 1, asa ca a ajuns la 398. Banuiesc ca asta e numarul de regenerari facute de masina mea si incorect scrie km la unitate de masura. Concluzie: filtrul meu de particule trebuie curatat sau schimbat, pentru ca nu reuseste sa se autocurete pana la un procent mai mic. Deci asta e si cauza regenerarilor dese (de la 37% la 80%, ajung in cateva zile, in functie de numarul de porniri). Presiunea diferentiala a ajuns la 1-2kpa la ralanti iar la turatia de 3000, cam la 4-5kpa. Aici se pare ca nu stau chiar rau. O sa incerc o cura cu licoarea indicata de @liberlamare, cand o s-o cumpar.
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
De schimbat e mai complicat, nu cred ca ar da cineva aproape 1500 euro sau mai mult pe el. Curatat sau eliminat. Ai putea sa incerci sa il dai jos, dar iei filtrul cu tine, nu il lasi pe acolo. Vezi cum se comporta, si daca e ceva dubios il cureti si il montezi la loc. Oricum dupa curatare sunt sigur ca nu o sa mai ai probleme
  • florinovidiu

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2010 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Am uitat sa precizez ca remaining life la ulei a scazut cu 2 procente, de la 36% la 34%. Si acum trec la calcule si extrapolari. Belgianul care a calarit masina inainte, a schimbat uleiul cam la 30.000 km conform cartii service. El a fost serios cu masina, nu ca mine si a facut o medie de aproximativ 500 km intre regenerari (190.000km/398 regenerari) si eu i-am stricat media, cu regenerari saptamanale. Cred ca cei de la Opel considera o medie 600km intre regenerari pentru o masina "sanatoasa". Fiecare regenerare (reusita sau nu) scade cam 2% din viata uleiului (asta trebuie sa mai verific). Adica un ulei e valabil pentru 50 de regenerari. Deci asa se explica de ce ei considera ca schimbul de ulei e normal la 30.000 de km = 50 regenerari x 600 km. Ipoteza-mi sta in picioare in cazul scaderii liniare a procentului de remaining life. O sa vad la urmatoarele regenerari.
Skip ads

  • florinovidiu

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2010 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Si a mai trecut o regenerare. La 75% saturatie, cu opcom-ul conectat si cu o doza de timp alocat, am purces la incarcat filtru. N-am vrut sa risc sa ma trezesc maine cu regenerari, cand mi-e lumea mai draga. A naibii dihonie: cu motorul cald, nu mai tine totdeauna faza cu pornire=1% incarcare. Si ca o apucata, Zafiruta cea incapatanata nu voia sa ajunga la 80%. Am pornit-o cam de 10 ori in timp ce am parcurs cam 30 km la 2500 turatii pana cand subit, s-a aprins masina cu cheita de la turometru. Erori aparute: 242F66 si 262F5B - ambele cu DPF incarcat. Presiunea diferentiala a trecut si de 40kpa la turatii. Incarcarea la care a pornit regenerarea a fost 82%. Dupa aproximativ 10 min la 2500 turatii si 60km/h s-a finalizat regenerarea, ramanand la 35% (am castigat 2 procente fata de ultima regenerare - o fi de la liqui moly DPF protector?) Remaining oil life 31% - a scazut cu 3 procente la regenerare. Presiunea diferentiala in sarcina nu trece acum de 10kpa, Regenerations Since DPF Exchange a mai crescut cu 1 deci am 399 regenerari. Ei si acum e partea mai interesanta. Daca la dus de-abia a vrut sa puna cateva procente la incarcare, la intors nu a mai fost asa zgarcita. Pana acasa am deja o incarcare de 44%. Asta inseamna ceva bai pe galeria de evacuare. O sa vad EGR-ul, cat de curand.
  • liberlamare

  • Mesaje scrise: 3,539
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2006 1.9 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Mai 2007

  • Mesaj Privat
din ce imi spunea mie reprezentantul liqui moly efectul se vede in intarzierea umplerii filtrului cu particule. Eu nu am urmarit precum faci tu la cat ajunge saturatie dupa regenerare, dar parca acum la ultima 20 % la cat a ajuns nu mai vazusem pana tunci, am mai verificat de vreo doua ori.
Om vedea in timp daca solutia minune are efecte benefice, mai ales acum ca au castigat si CM-ul la fotbal,
  • Nisip

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2010

  • Mesaj Privat
@florinovidiu
Motorul tau scoate prea mult fum.
Procentul de saturatie este o estimare.
Verifica: egr, turbina, injectie, admisie. Undeva ai o problema si ai sa tot infunzi filtrul pana nu o rezolvi.
  • Nisip

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2010

  • Mesaj Privat
@liberlamare
Procentul ala de saturatie este o estimare, daca bagi ceva aditiv minune care intarzie umplerea filtrului ai sa vezi asta doar in presiunea diferentiala. Procesul de regenerare, intervalul sau saturatia vor ramane identice.

La calcularea procentului de saturatie nu se tine cont de senzorul de presiune diferentiala. Acel senzor are doar rolul de a da eroare in cazul in care filtrul se infunda.
Skip ads

  • florinovidiu

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2010 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2014

  • Mesaj Privat
@Nisip
S-ar putea sa ai dreptate. Dupa cateva regenerari cu aditivul indicat de @liberlamare remarc doar o imbunatatire a presiunii diferentiale. La fel de repede ajung la regenerari si la fel de prost stau cu saturatia dupa regenerare. Deci calculatorul se incapataneaza sa respecte niste algoritmi care i s-au implementat in "neuroni", fara sa ia in calcul faptul ca am imbunatatit ceva pe partea de evacuare. Tot stau si ma intreb in functie de ce isi calculeaza el procentul ala de saturatie, la A17DTJ? Am testat deja si stiu ca nu la orice pornire pune 1%. Atunci cand o faci intr-un interval de timp scurt dupa oprire sau temperatura este ridicata, nu mai creste cu 1%. La fel cu numarul de km.
  • Nisip

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Poti sa incerci sa setezi cu tech2 cum ca ai schimbat filtru. Se poate sa se fi resetat cu op-com si sa nu-i placa. Din experienta proprie op-com este praf cand vine vorba de programat/activat.
  • viorel_bce

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Salut .
Se poate seta si cu op-com,eu am umblat aproape 3 ani cu filtrul scos si la un anumit nr de km. setam inlocuire dpf si saturatia o lua de la zero.
Cei care au filtru de particule si pun tot felul de aditivi minune o sa ajunga in cel mai scurt timp cu dpf-ul praf si atunci trebuie ori schimbat,ori anulat.
  • Nisip

  • Mesaje scrise: 358
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Tocmai asta e problema, ca se poate si cu op-com.
  • florinovidiu

  • Mesaje scrise: 31
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Zafira 2010 A17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2014

  • Mesaj Privat
@viorel_bce
Din cate-am citit pe-aici, ai "pacalit" computerul cu emulator. Cum stie emulatorul sa "sara" regenerarile?
  • viorel_bce

  • Mesaje scrise: 458
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2008 Z17DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Sep 2010

  • Mesaj Privat
Emulatorul pacaleste ECU,regenerari se fac in continuare ,dar nu cu consum de motorina decit foarte putin si ca durata de timp cam 3-5 minute.De peste un an de cind am emulatorul am prins o singura regenerare in parcare consumul in relanti era 07-08 cam 3 minute dupa care a revenit la 05.
Practic nu se simte cind se fac regenerarile numai ca auzi cand pornesc ventilatoarele
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,715
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Emulatorul pacaleste ECU ca are saturatie foarte mica. Mai departe, regenerarile nu ar trebui sa plece.
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Astazi am prins o regenerare pe dn. Cred ca de vreo 6 luni nu am mai simtit vreuna. Era muzia in surdina, si am sesizat un sunet mai infundat al motorului. Nu stiu cum e la voi, dar la mine cand e regenerare parca mai apar vreo 50 cai in plus, trage de rupe
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR