- luciraica
- ****
- 2,000 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2001 Z14XE
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,000
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
ovicu06
- Mesaje scrise: 87
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Astra 2001 z 16 se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2013
- Mesaj Privat
- increatul
- ****
- 1,636 mesaje
- din 28 Dec 2009
- Astra 2004 Z18XE
- Alta tara
increatul
- Mesaje scrise: 1,636
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Dec 2009
- Mesaj Privat
Sunt si nu sunt de acord cu asta. Cuplul maxim nu se modifica, indiferent de incarcatura masinii.
Iar in cazul de fata la masina colegului, daca schimba la 3000rpm (o turatie decenta), consumul e optim.
Insa, daca masina are 200 de kg incarcatura, consumul creste pur si simplu din cauza asta, chiar daca schimbi vitezele cat mai bine posibil.
La 3500-4000 daca schimbi nu mai cazi in cuplu maxim (la masina lui), si tot ce faci e sa cresti consumul. La mers normal e bine sa schimbi normal, daca te grabesti si ai chef de viteze mari, atunci te indepartezi de cuplu si te indrepti catre putere @5000rpm.
Iar in cazul de fata la masina colegului, daca schimba la 3000rpm (o turatie decenta), consumul e optim.
Insa, daca masina are 200 de kg incarcatura, consumul creste pur si simplu din cauza asta, chiar daca schimbi vitezele cat mai bine posibil.
La 3500-4000 daca schimbi nu mai cazi in cuplu maxim (la masina lui), si tot ce faci e sa cresti consumul. La mers normal e bine sa schimbi normal, daca te grabesti si ai chef de viteze mari, atunci te indepartezi de cuplu si te indrepti catre putere @5000rpm.
- varzarumihai
- **
- 51 mesaje
- din 20 Aug 2014
- Astra 1994 C14NZ
- Sibiu
varzarumihai
- Mesaje scrise: 51
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 1994 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2014
- Mesaj Privat
ovicu06
- Mesaje scrise: 87
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Astra 2001 z 16 se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2013
- Mesaj Privat
cred ca prietenul tau vroia sa-si impresioneze prietenii de cat de bine treage masina. am vazut si eu pe cineva cu un renault megan 1.5 diesel. schimba vitezele tot asa si zicea : '''trage bine - asa-i ? '' pai cum naiba sa nu traga cu doua persoane in masina si schimbat la asa turatii ? dar na. asa-s unii
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Nu exista o regula standard. Conteaza stilul de condus , momentele din trafic , starea drumului, starea motorului si a ambreiajului, greutatea , calitatea combustibilului , sofatul economic sau la impresie, calitatea blondei din dreapta ( si nu ma refer la bere) etc.
In principiu , cine are urechi de auzit motoare , aude si simte cand e necesara schimbarea treptei.
De fapt asta e tot farmecul cutiilor manuale !
In principiu , cine are urechi de auzit motoare , aude si simte cand e necesara schimbarea treptei.
De fapt asta e tot farmecul cutiilor manuale !
- aurel_gruescu
- *
- 7 mesaje
- din 03 Sep 2016
- Astra 2008 z16e
- Caras-Severin
aurel_gruescu
- Mesaje scrise: 7
- Locatie: Caras-Severin
- Masina: Astra 2008 z16e
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Sep 2016
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
- Amilo2727
- **
- 183 mesaje
- din 08 Feb 2016
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
Amilo2727
- Mesaje scrise: 183
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2016
- Mesaj Privat
Salutare, la masinuta mea cu un motor de 1.6 8v schimbarea treptelor o fac in 1750rpm - 2000/2250rpm,nu stiu cat de corect vor spune altii ca procedez insa eu zic ca este ok,asta daca nu vrei sa fii primul la urm. semafor si mai tine si de preferintele fiecarui sofer.
Cu toate ca este un subiect ce are foarte multe ramurele,precum trebuie schimbata fiecare treapta intre 2500 - 3000rpm ca sa nu infunzi injectoarele si etc,etc.
Cu toate acestea unii colegi ma pot contrazice insa parerea mea este ca pentru un consum optim schimbarea treptelor se face intre 1500 - 2000rpm chiar si 2300 in timp ce la motorina 2000 - 2500/3000.
Si revin,depinde de la masina la masina,benzina sau motorina (cu sau fara turbina) unde turbina se deschide la unele de la 1700 si 2800rpm si automat schimbarea treptelor se schimba.
Parerea mea este ca trebuie sa va interesati la cate rpm turbina se deschide si de aici va faceti un calcul.
Cu toate ca este un subiect ce are foarte multe ramurele,precum trebuie schimbata fiecare treapta intre 2500 - 3000rpm ca sa nu infunzi injectoarele si etc,etc.
Cu toate acestea unii colegi ma pot contrazice insa parerea mea este ca pentru un consum optim schimbarea treptelor se face intre 1500 - 2000rpm chiar si 2300 in timp ce la motorina 2000 - 2500/3000.
Si revin,depinde de la masina la masina,benzina sau motorina (cu sau fara turbina) unde turbina se deschide la unele de la 1700 si 2800rpm si automat schimbarea treptelor se schimba.
Parerea mea este ca trebuie sa va interesati la cate rpm turbina se deschide si de aici va faceti un calcul.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
@Amilo2727 schimbarea treptelor se face intre 2000-2500 | 2200-2500
1500-1700 inseamna ca este sub turata... deci nu este prea bine.
Singurele trepte cu care mai merg sub turat sunt 2 si 3 (nu tot mereu) depinde pe cine am in fata pana in intersectie. giratoriu in rest intre 2000-2500 si peste in treptele 4-5.
1500-1700 inseamna ca este sub turata... deci nu este prea bine.
Singurele trepte cu care mai merg sub turat sunt 2 si 3 (nu tot mereu) depinde pe cine am in fata pana in intersectie. giratoriu in rest intre 2000-2500 si peste in treptele 4-5.
- Amilo2727
- **
- 183 mesaje
- din 08 Feb 2016
- Astra 2002 Z16SE
- Bucuresti
Amilo2727
- Mesaje scrise: 183
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Feb 2016
- Mesaj Privat
@T.ion te salut,
Tocmai ce spusesem ca schimbarea o fac la 1750rpm - 2000/2250rpm, ..... tine si de preferintele fiecarui sofer. Prin oras mai mult de a4-a nu se poate,decat pentru sa zic un maxim de 30-50 de metri,insa nu`i vad rostul,posibil sa am eu "mersul" relaxat
Cand vad alti soferi ca trec pe langa mine grabiti cu 70-80 km/h imi vine a rade,dc ? pai tot in coloana mergi si sa schimb in 3500 - 4000 rpm doar ca sa trec de 1 sau 2 masini tot acolo ajung si avem multi meseriasi care au masini de servici si nu`i prea intereseaza daca lovesc o alta masina pe cand cu masina personala ii observ ca nu mai calca asa de tare pedala,in concluzie schimband la asemenea turatii prin oras asta inseamna consum de carburant fara sens.
Dar ce pot spune unii dintre noi prefera viteza/graba altii nu,fiecare sofer cu preferintele lui in ale condusului.
Tocmai ce spusesem ca schimbarea o fac la 1750rpm - 2000/2250rpm, ..... tine si de preferintele fiecarui sofer. Prin oras mai mult de a4-a nu se poate,decat pentru sa zic un maxim de 30-50 de metri,insa nu`i vad rostul,posibil sa am eu "mersul" relaxat
Cand vad alti soferi ca trec pe langa mine grabiti cu 70-80 km/h imi vine a rade,dc ? pai tot in coloana mergi si sa schimb in 3500 - 4000 rpm doar ca sa trec de 1 sau 2 masini tot acolo ajung si avem multi meseriasi care au masini de servici si nu`i prea intereseaza daca lovesc o alta masina pe cand cu masina personala ii observ ca nu mai calca asa de tare pedala,in concluzie schimband la asemenea turatii prin oras asta inseamna consum de carburant fara sens.
Dar ce pot spune unii dintre noi prefera viteza/graba altii nu,fiecare sofer cu preferintele lui in ale condusului.