Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum
  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
roby31 a scris:Buna ziua,

am cumparat recent o Vectra C 1.9 CDTI 88KW. temperatura la apa nu creste mai mult de 85 de grade. este normal sa stea la aceasta temperatura sau ar trebui sa ajunga la 90 de grade?


Stai linistit, dupa 85 de grade, nu prea mai arata corect ceasul. De multe ori am vazut temperaturi de 95-98 de grade in meniul ascuns, iar ceasul nici macar 95 nu arata.
Skip ads

  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
In general termostatul de pe Vectra C deschide la 87Grade daca nu e cel original de pe masina.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
cyberbob a scris:Stai linistit, dupa 85 de grade, nu prea mai arata corect ceasul. De multe ori am vazut temperaturi de 95-98 de grade in meniul ascuns, iar ceasul nici macar 95 nu arata.
meniul ascuns arata temperatura de la alt denzor fata de cel din bord.
E normal sa arate temperaturi diferite.
  • roby31

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Apr 2011

  • Mesaj Privat
multumesc pentru informatii. nu ma apuc sa-l schimb daca nu e nevoie
Skip ads

  • cyberbob

  • Mesaje scrise: 1,287
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Nov 2010

  • Mesaj Privat
[quote="jgyprime"]
cyberbob a scris:meniul ascuns arata temperatura de la alt denzor fata de cel din bord.
E normal sa arate temperaturi diferite.

Nu stiam ca Z19DTH are 2 senzori de temperatura pentru lichidul de racire. Unde e al 2 lea?
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Primul e pe termostat, al doilea... nu stiu...
Dar stiu sigur ca sunt minim 2...
  • CIPRIAN_17_CIP

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Salut,
Cu aceeasi problema ma confrunt si eu la vectra mea Z19DT 74kw. Cand ies din oras imi scade apa la 60-62 grade, iar in oras creste in jur de 75. Astazi am schimbat termostatul, apa se incalzeste mult mai repede, in oras daca merg cu ea turata sau megr bara la bara ajunge la 88-89grade, dar daca stau cu ea la relanti scade la 78-80grade. Nu stiu ce sa mai inteleg.... Nu am avut timp sa ies cu ea pe autostrada sa vad cum se comporta. Intradevar paresa se simta o schimbare, pare sa se incalzeasca mai rapiddar inca nu sunt convins.
Rog un coleg ce se pricepe sa imi explice si mie principiul de functionare al termostatului. Si inca o intrebare , nu e normal ca odata ce apa ajunge la 88 grade, temperatura de deschidere a termostatului sa ramana acolo si nu sa scada?

ps: tase, temperatura de deschidere a termostatului de opel vectra z19dt este de 88 grade fie el cel original sau cumparat dupa. Eu am avut pe masina Behr (nu stiu daca era al masinii) si acum i-am pus Wahler (am vazut recomandari pe forum ale colegilor).
  • prooff

  • Mesaje scrise: 242
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2005 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2011

  • Mesaj Privat
corectati daca gresesc: termostatul este ca o supapa ce se deschide la o anumita temperatura(88 grade sau cat o fi). ea se deschide ca apa care circula in motor sa circule si prin radiator. astfel se raceaste mai repede, ceea ce vara este foarte bine, iar iarna nu. dar acest termostat nu functioneaza ca dioda...inchis sau deschis...are si anumite pozitii intermediare.

ciprian: termostatul tau acuma functioneaza exact cum ar trebui. am avut si eu problema asta la o vectra B si la fel a fost. 70-80 de grade ar trebui sa ai si la drum intins.se incalzeste mai repede acuma motorul pentru ca lichidul de racire nu mai circula si prin radiator, circula doar prin motor.
  • CIPRIAN_17_CIP

  • Mesaje scrise: 119
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2009 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2014

  • Mesaj Privat
Voi reveni in zilele urmatoare (cand voi iesi din oras) si va voi spune cum si in ce temperatura sta la mers afara.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,968
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
Ciprian, mie cu termostatul vechi imi facea cam la fel cum iti facea tie cel vechi, indiferent ca era iarna sau vara.
Parca in afara localitatii se mai ridica putin, adica pe la 80 insa foarte rar.

Cu asta nou se ridica la 85 si sta acolo, uneori ajunge si la 90, cel putin vara. Are acelasi comportament si in localitate si afara.
Acum eu nu am prins iarna cu cel nou si plecat in afara, insa in localitate se ridica la 85 si moare acolo... nu scade decat daca las masina la relanti.
Ce am mai observat cu termostatul nou de cand au dat frigurile e ca se incalzeste mai repede decat cu cel vechi. Cu cel vechi de-abia se ridica dupa 5 km, cu cel nou e peste 80 dupa 2-3 km.

Am de gand sa aplic un carton in fata radiatorului sa se incalzeasca si mai repede.

@prooff, functionarea termostatului nu e ca un buton, oprit-pornit.
Raportat la temperatura, deschiderea are forma unui histerezis.

Sub o temperatura el e aproape complet inchis.
Dupa care incepe sa deschida pana la un punct undd e maxim deschis.
Peste acel punct poate sa mai creasca temperatura ca nu mai are cum sa se mai deschida.
La racire nu merge pe aceleasi temperaturi ci inchide la temperaturi putin mai mici decat cele de deschidere.
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
La Z19DT termostatul se deschidere la 88 °C
Nu stiu ce sa zic, poate variatia ventilatorului de racire.

Ce am inteles la colegi, ca la unele motoare termostatele sunt foarte proaste, bine toate.
Dar eu merg pe ventilatorul de racire, poate el este prost si nu termostatul, daca sunt din fabrica asa, nu ai ce sa le faci.

Termostatul are rolul, sa deschida circuitul mare in functie de temperatura antigelului.
- Daca creste temperatura in circuitul mic, termostatul va deschide circuitul mare.
- Daca scade temperatura antigelului in circuit mare si mic, termostatul va inchide circuitul mare.

Si asfel se metine temperatura motorului intre 88°C sau 92°C in functie de motorizare.
Temperatura de deschidere termostat, difera de la un motor la altul, la unele 88°C altele 92°C.... etc.)
- Pe termostat scrie 88°C, da el normal se deschide 103°C cred.
- Pe termostat scrie 92°C, da el normal se deschide 107°C
Deci nu are cum sa stea circuitul deschis chiar daca antigelul are 88°C cum spune @CIPRIAN_17_CIP

Apropo Z19DT are termocupla?
Ma gandesc ca poate cele care au termocupla, poate au problema aceasta cu variatia de temperatura.
Pe termocupla cine o comanda? ECU sau ea singura in functie de temperatura antigelului.

Poate sunteti mai lamuriti sau mai derutati.
Sper sa va fie de folos.
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,985
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Z19dt nu are termocupla are senzor direct in termostat.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra C/Signum

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR