Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  • overtaxer

  • Mesaje scrise: 260
  • Locatie: Mures
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jun 2005

  • Mesaj Privat
Si totusi, la mine daca nu apas macar un pic acceleratia nu porneste.Am schimbat senzorul de temperatura ca inainte nu pornea nici daca apasam acceleratia.Acum dupa schimb porneste din prima dar subliniez, doar cu acceleratia calcata.
Skip ads

  • florinike

  • Mesaje scrise: 1,582
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2005

  • Mesaj Privat
Deci.....NU Neutral
Pe cand erau ploile mari am lasat masina in parcare si dimineata cand sa plec....oha ...dadeam la automat insa nu facea nimik Shocked
Dupa ce m-am sfatuit cu mai marii am ajuns la concluzia ca problema e din aprindere....si asa a fost....fisa centrala si inca 2 aveau umezeala in interiorul delcoului si pana nu am uscat bine pe acolo nu a pornit...
Insa cand dadeam dimineata la automat de nu a luat-o am avut proasta idee sa apas si pedala de acceleratie de 2 ori....fatalitate... Crying or Very sad
Am stat a doua zi, dupa ce se oprise ploaia cam jumatate de ora sa porneasca pentru ca impingeam la ea si nu pornea....era foarte innecata....asa ca sfatul meu ...indiferent de injectie FARA pedala la pornire.....si daca totusi o faceti si se inneaca ...chemati vreo 3 4 prieteni Twisted Evil
  • Dan Albeanu

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2005

  • Mesaj Privat
horheus a scris:
maddan a scris:Iar cu ambreiajul am facut testul cand a venit caldura. Daca porneam cu ambreiajul apasat (scoasa din viteza, intotdeauna), pornea greu. Cu ambreiajul liber, porneste mai usor.


idea cu ambreiajul e falsa ... eu ma gandesc logic. daca la pornire calci ambreiajul, inseamna ca decuplezi cutia de viteze, deci electromotorul nu trebuie sa o mai invarta si pe ea, rezulta mai multa putere din partea lui care se transmite la moteur, deci acesta porneste mai usor. din contra, daca nu il calci, electromotorul va invarti si cutia, deci mai multa rezistenta, deci motorul va porni mai greu. corectati-ma daca gresesc.


subscriu. Zafira mea n-are un an inca. si vara si iarna calc ambreiaju cand pornesc motoru'. asa scrie la carte asa fac. ba inca astept sa se sincronizeze cu imobilizatorul si apoi cuplez demarorul.
  • Dan Albeanu

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Oct 2005

  • Mesaj Privat
la cobra ('78 carburator) si la botu' de rechin ('86 injectie multi punct) ciupeam pedala de acceleratie dupa ce se decupla electromotorul. la cobra mai mult (functie de aprindere, bujii), la bmw mai putin dar un mic timp de tors la relanti era binevenit inainte de a pleca de pe loc.
ambreiajul nu l-am calcat la nici una la pornire din simplu motiv ca n-am avut Laughing , au fost amandoua hidramate.
si asta pentru ca erau motoare batrane, obosite, dar care au mers si merg inca excelent la temperatura de lucru. tachetii (daca nu sunt cu reglaj automat) se regleaza la cald nu la rece, si ai cel mai bun comportament cand motorul e cald. cand motorul e rece nu e tocmai in parametrii datorita multor grade de uzura inclusiv cea a tachetilor.

Zafira (11 luni, si 17000km) porneste excelent fara nici o acceleratie apasata la pornire si nici dupa. ambreiajul il calc pentru ca scuteste electromotorul de efort. nu exista explicatie ca s-ar opri motorul pe parcurs pentru ca ai calcat ambreiajul la pornirea motorului.

Dan
Skip ads

  • andu

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Oct 2005

  • Mesaj Privat
Hai sa ma bag si eu pe aici putintel.
La motoarele cu injectie pedala de acceleratie nu controleaza debitul de benzina in mod direct ci pe cel de aer. Deci, daca nu e motorul pornit puteti apasa acceleratia cat vas pofteste inimioara, nu se intampla absolut nimik. La pornire pe de alta parte, se intampla alte lucruri. Pui ocntactul si astepti pana se stinge cate ceva pe bord (asa ar fi normal sa fie cel putin). In perioada asta, ECU isi fac niste calcule (de fapt asteapta sa se creeze presiune in rampa de injectie, calculele si le face foarte repede). Daca tu ii apesi pedala cand ii dai la chie ii cam dai peste cap calculele lui pentru ca are prea mult aersi arderea nu se efctueaza corespunzator si atunci mai da 2-3 ture sa-si refaca asta calculele. Daca aveti comanda acceleratirei electronica, ECU s-ar putea s-o ignore in moentul respectiv.
Pentru cei care au injectie dar trebuie totusi sa apese putin acceleratia la pornire, s-ar putea sa aiba motorasul clapetei de aer usor murdar.

De ce e nevoie sa calci abreiajul iarna, iar e simplu:
motorul va roti unul dintre arborii cutiei de viteze chiar daca aceasta se afla la punctul mort. Iarna, uleiul din cutie devine mai vascos si face aceasta treaba mult mai grea, in anumite cazuri (temperaturi foarte scazute) putand chiar transmite miscare la arborele secundar si la roti. Dupa cum puteti observa, nici vara nu-i strica sa faceti acest lucru si nu cred ca se interzice pe undeva asta.
  • pam

  • Mesaje scrise: 440
  • Locatie: Mures
  • Masina: Vectra 2001 y22dtr
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Dar la diesel cum e bine sa-l pornesti:cu acceleratia calcata sau nu????
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,460
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
in mod normal nici diesel-urile noi nu ar trebui sa le sprituiesti.
La firma avem Astra G, 1.7DTI si Astra F, 1.6 benzina, a mea e Astra G, 1.6 benzina. In principiu masinile le-am pornit intotdeauna fara a le spritui, cu cateva exceptii... care au ajuns la un interval scurt dupa aceea la mecanic... semn ca nu faceau bine ca cereau sprit (nu porneau altfel)
  • Tutzi

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Oradea
  • Masina: Astra 1994 X16SZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Dec 2005

  • Mesaj Privat
Intrebare - ca sa nu mai deschid un topic nou si e legat tot de pornire Question
La un opel Astra din 1994 (motor benzina X16SZ), dupa introducerea cheii in contact aceasta trebuie pusa pe una din cele 2 pozitii intermediare si asteptat sa se stinga ceva becuri din bord?.Sau se introduce cheia si se actioneaza demaratorul din prima?
Skip ads

  • Drogas

  • Mesaje scrise: 1,260
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2006

  • Mesaj Privat
jE a scris:in mod normal nici diesel-urile noi nu ar trebui sa le sprituiesti.
La firma avem Astra G, 1.7DTI si Astra F, 1.6 benzina, a mea e Astra G, 1.6 benzina. In principiu masinile le-am pornit intotdeauna fara a le spritui, cu cateva exceptii... care au ajuns la un interval scurt dupa aceea la mecanic... semn ca nu faceau bine ca cereau sprit (nu porneau altfel)


Problema cu masinile nu are legatura cu spritzuirea, pentru ca acceleratia nu e pe cablu ci pe senzor si daca masina nu a pornit senzorul nu trimite info catre ECU sa comande pompa de injectie sa maresca debitul asa ca ... nu are nici o treaba
  • ovilio`f

  • Mesaje scrise: 134
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2001 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Mar 2007

  • Mesaj Privat
sa dau si exemplul meu:
de cand e masina a fost pornita numai cu pedala. acum daca o pornesc fara dupa 2 secunde scade turatia si moare. nu vrea sa pornesca decat cu pedala. ce sa-i fac daca asa stie ea. asa a fost invatata ....
  • amarius7

  • Mesaje scrise: 38
  • Locatie:
  • Masina: Astra 1.4l twinport
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Apr 2007

  • Mesaj Privat
Pornire: se apasa ambreiajul pana jos, se pune contactul pana se aprind beculetele, se asteapta 3-5 secunde, se duce cheia pana la maxim si se da drumu' imediat ce porneste motorul, se pleaca imediat cu masina.
TIP: Important este si cum se opreste masina pentru pornirea de a doua zi - inainte de a opri motorul lasati-l sa functioneze cca 20 sec la relanti cu toti consumatorii electrici opriti. (Explicatia: pt benzina: se ung mai bine camasile la turatie mica si "ramane" ulei pe ele; pt diesel: aceeasi chestie cu lubrefierea plus ca se mai raceste turbina - la diesel e bine s- o lasi cca 1-2 minute).
  • nelu

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Oct 2005

  • Mesaj Privat
[quote="maddan"]La mine in manual pentru Vectra A se spune ca iarna trebuie apasat ambreiajul, iar vara nu.
Asa am si facut, si intr-adevar vara porneste mai bine fara ambreiaj apasat.
Evident, trebuie sa fii foarte atent ca masina sa fie scoasa din viteza. NU se apasa pe pedala de acceleratie.[/quote]

Salut baieti
va rog sa ascultati si parerea mea.
1 se apasa ambreiajul din doua motive : a pentru a usura efortul electromotorului la pornire, acesta netrebuind a rupa si pelicula de ulei din cutie.
b pentru a nu exista riscul sa te repezi in masina din fata daca nu ai scos din viteza.
2 la motoarele pe injectie nu se da sprit pentru ca nu faci decat sa deschizi si sa inchizi clapeta de acceleratie, distributia carburantului facandu-se electronic.
Numai bine tuturor.
Skip ads

  • handiboa

  • Mesaje scrise: 72
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z14XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Are dreptate MADDAN. Si eu am facut testul.Cateodata cand porneam si era calcat ambreajul, masina pornea mai greu.Cat despre acceleratie.....mi s-a spus categoric NU se calca.Smile
  • AdyG

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2007

  • Mesaj Privat
horheus a scris:
maddan a scris:Iar cu ambreiajul am facut testul cand a venit caldura. Daca porneam cu ambreiajul apasat (scoasa din viteza, intotdeauna), pornea greu. Cu ambreiajul liber, porneste mai usor.


idea cu ambreiajul e falsa ... eu ma gandesc logic. daca la pornire calci ambreiajul, inseamna ca decuplezi cutia de viteze, deci electromotorul nu trebuie sa o mai invarta si pe ea, rezulta mai multa putere din partea lui care se transmite la moteur, deci acesta porneste mai usor. din contra, daca nu il calci, electromotorul va invarti si cutia, deci mai multa rezistenta, deci motorul va porni mai greu. corectati-ma daca gresesc.

IN CARTEA TEHNICA SPUNE FOARTE CLAR..SE PORNESTE CU SCHIMBATORUL DE VITEZE IN POZITIA NULA (SCOASA DIN VITEZA) SI CU AMBREIAJUL CALCAT PANA JOS..NU SE CALCA ACCELERATIA LA OPEL PE DIESEL
  • musicall

  • Mesaje scrise: 289
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2006 4 Uºi 1.7 DTL (80 cp)
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Sep 2006

  • Mesaj Privat
confirm si eu ca folosesc o astfel de pornire... si porneste la sfert de cheie Smile
  • bogdansbg

  • Mesaje scrise: 100
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Z22
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Aug 2006

  • Mesaj Privat
nici la BMW pe benzina nu se recomanda a se accelera masina la relanti.

Cine zice ca-i moare masina daca ii dai spritz clar omu ala are alte probleme. Astea care au computer fac singure amestecul de benzina/oxigen sau motorina/oxigen si daca apesi acceleratia inainte s-o pornesti (sprit) nu face ABSOLUT NIMIC.

Chestia cu Ambreiajul, il puteti apasa sau nu, chiar nu are importanta atata timp cat nu e bagata in viteza. Zicea cineva ca daca apesi ambreiajul nu mai invarte cutia Smile Clar hilar ! Daca nu e bagata in viteza nu intampina Absolut nici o problema/rezistenta.

Concluzionind: cine da sprit si are probleme pe urma, sigur are alt gen de probleme, IAR cine nu da sprit dar are alte probleme daca nu apasa ambreiajul iar are alte probleme.

Astea nu-s Dacii nene, e cu totul alta mancare de peste, mai ales la ce e trecut de '96. Ce e inainte de '96 ar trebui sa se gandeasca la probleme mereu, au o varsta si Opelurile din ziua de azi nu mai sunt alea de pe vremea lu bunicu, sa tina 100 de ani. Dupa 10 ani cad, praf, la revedere !

Ura


Ultima modificare facuta de bogdansbg la Mar 12 Jun, 2007 5:55 pm
  • georgesand

  • Mesaje scrise: 102
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Apr 2007

  • Mesaj Privat
@bogdansbg
Salve si mii de bombe!

Da-mi voie sa te contrazic in ceea ce priveste cutia de viteze. Singurul moment in care miscarea de rotatie nu se transmite de la volanta la cutia de viteze (si implicit la planetare+roti) e cand discul de ambreiaj nu se afla in contact cu aceasta (pedala ambreiaj apasata), in rest volanta+disc ambreiaj+arbore primar cutie viteze+mansoane de sincronizare se afla in miscare de rotatie indiferent de tipul ambreiajului (mecanic, hidraulic). Daca nu ar fi asa, cuplarea intr-o treapta de viteza ar genera socuri mecanice de o asemenea amploare incat nu vad ce material ar suporta sarcinile si momentele aferente.

Chiar daca motoarele nu mai sunt ce au fost, cutiile de viteze mecanice (pe care le folosim si noi) au atins un prag tehnologic ce nu depaseste cu nimic o cutie din anii trecuti decat doar ca si calitate a materialelor.

In concluzie, apasarea pedalei de ambreiaj la pornire o recomanda chiar producatorul, iar de stricat nu are ce. Ofera in schimb o sarcina mai mica electromotorului la pornire fara sa-l mai incarce si cu inertia pieselor in miscare din lantul transmisiei.

Daca esti curios sa constati diferenta intre pornirea cu si fara pedala de ambreiaj, pune un ampermetru in serie cu electromotorul si citeste indicatia lui (necesarul de curent al electromotorului) in ambele situatii.

Sanatate si numai bine!
  • aionel04

  • Mesaje scrise: 56
  • Locatie: Caras-Severin
  • Masina: Astra 2001 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Buna
Am opel astra g 2001 benzinar.Aveam urmatoare problema: pornire motor cald doar prin "piscarea' acceleratiei.am curata clapeta de acceleratie si surpriza nu mai trebuie sa apas acceleratia cind repornesc motorul incalzit.la rece notorul imi pornea bine
Asa ca merita curatata clapeta de acceleratie
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR