Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning
  • al3xz

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2006

  • Mesaj Privat
3.84 - 0.81 - 149 - 204
3.72 - 0.74 - 168 - 231

raport final - treapta finala - km/h@4000 - km/h@5500
asta pe 195/60/R15 conform http://www.scirocco.org/gears/ si fara sa luam in calcul frecarea cu asfaltul, aerodinamica, putere/cuplu; posibil ca viteza maxima sa scada cu o cutie mai lunga.

LE: diferenta e de fix 500 rpm la 170 km/h


Ultima modificare facuta de al3xz la Joi 24 Jan, 2008 11:06 am, modificat de 2 ori in total
Skip ads

  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
@pepy
Da, se pun cutii de 6 viteze pe motoarele de 100CP, dar pe cele dotate cu motoare turbodiesel. Se stie bine ca motorul turbo diesel dezvolta 80% din putere pe jumatate din plaja de turatii (~2500-4500 din 1000-5000 folosibili), deci oriunde ai tine motorul intre 2500-4500, tot ai avea putere destula sa sustii 70-80% din viteza maxima fara a forta motorul.

Da, poate ajungi la 400km/h dar trebuie sa mai ai si putere. Folosind calculatorul dat de al3xz, cu F28, viteza 6, la 3000RPM corespund 129km/h, iar la 7000RPM 302km/h, nu 400km/h. Am folosit 205/55/16, final drive 3.72, gear ration 0.74. La 4000RPM ar avea o viteza de 173km/h si 130CP, la 5000RPM ar avea 216km/h la 154CP. La 200km/h corespund 4600RPM si 140CP, fata de 5200RPM si 155CP cat are cu cutia curenta. Nu cred ca 5200RPM fata de 4600RPM fac mare diferenta in consum si uzura, deci tot sustin ca nu prea merita.

Kitul de conversie respectiv se monteaza pentru acceleratie mai rapida, trepte mai scurte si rezistenta la cuplul marit, obtinut dintr-un eventual tuning la motor.

@al3xz
Eu am dat exemplu de cutii F23SR (montat pe VectraB X25XE, Y26SE) si F28 (montat pe C20LET). Nu am gasit cutie mai lunga de F28. Sursa: http://www.opel-infos.de/
  • pepy

  • Mesaje scrise: 17
  • Locatie:
  • Masina: Speedster 2004 z20let
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mai 2007

  • Mesaj Privat
la schimbarea cutiei trebuie facute anumite adaptari, la asta se refera kitul de conversie. http://www.v-tuning.com/F28%20Into%20AstraG.htm
nu baga in seama pretzul ca nu e relevant se poate face mult mai ieftin

@ dodo te contrazici singur nu eu am zis ca la 3500 ai 200
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,545
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Era o metafora, ca sa arat mai bine care e problema la o cutie mult prea lunga raportata la puterea motorului: putere prea mica la viteze mari.
Skip ads

  • mihai_br

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Pe mine m-ar interesa ceva similar la un astra y17dt de 98 cp: modificarea raportului de multiplicare in vitezele 4 si 5. Pe autostrada vreau o turatie mai mica la viteza mare, eventual si consum mai redus. Am cautat pe net tuning de cutie de viteze dar n-am gasit. Se face asa ceva in Ro?
  • mihai_br

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Se potriveste o cutie de z17dtl wide ratio pe un y17dt?
Skip ads

  1. Home
  2. Ingrijire si Intretinere
  3. Tuning

Discutii similare

Intra in ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Intalniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viata




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR