- codrin
- **
- 477 mesaje
- din 30 Dec 2004
- Astra 2001 Z12XE
- Iasi
codrin
- Mesaje scrise: 477
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2004
- Mesaj Privat
Am votat 2 , chiar daca in realitate ma aflu undeva intre 1 si 2 .
Imi adaptez viteza de deplasare in functie de vizibilitate , nu circul pe dreapata , si chiar daca ma depaseste cineva , nu ma tin de coada lui . Daca el risca , de ce s-o fac si eu ?
Mi s-a intamplat sa merg la pas (3 - 4 km/h ) pe un drum betonat , la 5 dimineata , marcaj aproape inexistent . A trebuit sa merg cu geamul deschis si cu capul scos pe geam ca sa ma pot orienta dupa rosturile dintre placile de beton , ca sa-mi dau seama unde-i axul drumului .
Imi adaptez viteza de deplasare in functie de vizibilitate , nu circul pe dreapata , si chiar daca ma depaseste cineva , nu ma tin de coada lui . Daca el risca , de ce s-o fac si eu ?
Mi s-a intamplat sa merg la pas (3 - 4 km/h ) pe un drum betonat , la 5 dimineata , marcaj aproape inexistent . A trebuit sa merg cu geamul deschis si cu capul scos pe geam ca sa ma pot orienta dupa rosturile dintre placile de beton , ca sa-mi dau seama unde-i axul drumului .
- xflo
- **
- 145 mesaje
- din 20 Aug 2006
- Timis
xflo
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Timis
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Aug 2006
- Mesaj Privat
Eu merg cu viteza maxima care imi permite sa evit pericolele (carute, etc) si eventual sa ma opresc de tot la limita de vizibilitate. N-am stat sa calculez, dar o "simt" destul de bine in functie de limita de vizibilitate. Deci daca vad la 20-30m merg cam cu 40-50km/h, iar daca ceata nu-i asa densa (vad la 50m) merg cam cu 70km/h.
Folosesc proiectoarele si stopul de ceata dar NU folosesc avariile, pentru ca reflexul meu cand vad avarii este sa presupun ce-i mai rau (accident, masina pe mijlocul soselei) si deci franez anticipativ.
Merg pe cat posibil intre benzi, si am atentia concentrata pe punctul limitei de vizibilitate.
In conditiile astea, de obicei sunt cap de coloana Insa daca ma depaseste vreun viteaz, nu ma tin dupa el; motivatia e simpla, soferul in care am cea mai mare incredere sunt eu
Folosesc proiectoarele si stopul de ceata dar NU folosesc avariile, pentru ca reflexul meu cand vad avarii este sa presupun ce-i mai rau (accident, masina pe mijlocul soselei) si deci franez anticipativ.
Merg pe cat posibil intre benzi, si am atentia concentrata pe punctul limitei de vizibilitate.
In conditiile astea, de obicei sunt cap de coloana Insa daca ma depaseste vreun viteaz, nu ma tin dupa el; motivatia e simpla, soferul in care am cea mai mare incredere sunt eu
- indy
- ****
- 1,093 mesaje
- din 22 Feb 2007
- Astra 2007 Z17DTL
- Bucuresti
indy
- Mesaje scrise: 1,093
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
Am votat var. 2
Desi nu am multa experienta de condus, am avut parte de cateva drumuri cu ceata criminala sezonul asta si am constatat urmatoarele: mi se pare ideal sa am in fata, aproximativ la limita vizibilitatii (20-50 m) un alt vehicol, daca este ceva mare, camion, tir, este si mai bine; in acest fel "vad" practic drumul, plus ca cel din fata ma avertizeaza prin folosirea franei (aprindere stopuri) de eventualele pericole, curbe, etc; avantajul camioanelor este ca ele iau curbele mai greu decat un turism, deci franeaza mai mult. Singura atentie deci trebuie la pastrarea distantei...
Daca nu am pe nimeni in fata, nu ma cramponez niciodata de o anumita viteza "standard", ci merg undeva sub o limita considerata foarte sigura, tinand cont de vizibilitate si timpii de reactie, ca si de aderenta data de conditiile specifice de carosabil. Evident, toate luminile stau aprinse pe ceata deasa; de asemenea m-am obisnuit sa sting stopul de ceata spate daca sunt intr-o coloana: nu-si mai are rostul si stiu din experienta ca este deranjant.
Desi nu am multa experienta de condus, am avut parte de cateva drumuri cu ceata criminala sezonul asta si am constatat urmatoarele: mi se pare ideal sa am in fata, aproximativ la limita vizibilitatii (20-50 m) un alt vehicol, daca este ceva mare, camion, tir, este si mai bine; in acest fel "vad" practic drumul, plus ca cel din fata ma avertizeaza prin folosirea franei (aprindere stopuri) de eventualele pericole, curbe, etc; avantajul camioanelor este ca ele iau curbele mai greu decat un turism, deci franeaza mai mult. Singura atentie deci trebuie la pastrarea distantei...
Daca nu am pe nimeni in fata, nu ma cramponez niciodata de o anumita viteza "standard", ci merg undeva sub o limita considerata foarte sigura, tinand cont de vizibilitate si timpii de reactie, ca si de aderenta data de conditiile specifice de carosabil. Evident, toate luminile stau aprinse pe ceata deasa; de asemenea m-am obisnuit sa sting stopul de ceata spate daca sunt intr-o coloana: nu-si mai are rostul si stiu din experienta ca este deranjant.
- Alexandru Vlad
- **
- 329 mesaje
- din 30 Oct 2006
- Astra 1996 X16SZR
- Arad
Alexandru Vlad
- Mesaje scrise: 329
- Locatie: Arad
- Masina: Astra 1996 X16SZR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Oct 2006
- Mesaj Privat
Si eu incerc sa stau cat de cat dupa un camion sau ceva mare, pastrand distanta corespunzatoare. Nu fac depasiri decat daca este nevoie si folosesc faza de intalnire + lumina de ceata pe spate.
Circul zilnic in afara localitatii si am avut surpriza sa vad cate unu cu pozitiile sau chiar fara nimic. Mai exista si sinucigasi care continua sa depaseasca netinand cont de conditiile meteo.
Vreau sa ajung in siguranta unde mi-am propus si mai bine cu intarziere decat niciodata.
Circul zilnic in afara localitatii si am avut surpriza sa vad cate unu cu pozitiile sau chiar fara nimic. Mai exista si sinucigasi care continua sa depaseasca netinand cont de conditiile meteo.
Vreau sa ajung in siguranta unde mi-am propus si mai bine cu intarziere decat niciodata.
- indy
- ****
- 1,093 mesaje
- din 22 Feb 2007
- Astra 2007 Z17DTL
- Bucuresti
indy
- Mesaje scrise: 1,093
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2007
- Mesaj Privat
biela-manivela- Suspendat
- 2,912 mesaje
- din 25 Nov 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Ialomita
biela-manivela- Mesaje scrise: 2,912
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2007
- Mesaj Privat
- deleted-5946
- ****
- 1,737 mesaje
- din 13 Mai 2007
deleted-5946
- Mesaje scrise: 1,737
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Mai 2007
- Mesaj Privat
eu pe timp de ceata deobicei circul doar in regim "blana" noaptea, cu luminile stinse si in special pe contrasens...imi traiesc viata la extreme.
si in realitate... incerc sa evit mersul pe ceata, mai merg si eu cu transportul in comun sau stau acasa.
daca este neaparata nevoie sa merg cu masina merg incet si nu depasesc, dar nici nu prea franez si stau aproape permanent cu ochii in retrovizoare, nu e chiar placut cand auzi scartaitul rotilor celuilalt "coleg" de trafic din spatele tau.
si in realitate... incerc sa evit mersul pe ceata, mai merg si eu cu transportul in comun sau stau acasa.
daca este neaparata nevoie sa merg cu masina merg incet si nu depasesc, dar nici nu prea franez si stau aproape permanent cu ochii in retrovizoare, nu e chiar placut cand auzi scartaitul rotilor celuilalt "coleg" de trafic din spatele tau.
- D.Mihai
- **
- 212 mesaje
- din 30 Nov 2005
- Astra 2000 Z18XE
- Bucuresti
D.Mihai
- Mesaje scrise: 212
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2005
- Mesaj Privat
De obicei adaptez viteza la conditiile de drum,daca stiu sau nu drumul, in functie de ora la care circul, etc.
Faza scurta lasata cat mai jos, proiectoare si bec de ceata pe spate.
Cea mai penala chestie am facut-o anu trecut cand am venit pe Bucuresti - Pitesti noaptea pe ceata si nu am lasat-o sub 180-190km/h; dar chiar ma saturasem de condus si eram plin de spume ca eram pe drum de aproximativ 6 ore timp in care nu treceau 10 minute sa nu ma enerveze cate un imbecil. Totusi sfatul meu este sa nu urmati acest exemplu deoarece se pot intampla chestii naspa. ( eu oricum merg altfel cand sunt cu cineva in masina si altfel cand sunt doar eu )
Faza scurta lasata cat mai jos, proiectoare si bec de ceata pe spate.
Cea mai penala chestie am facut-o anu trecut cand am venit pe Bucuresti - Pitesti noaptea pe ceata si nu am lasat-o sub 180-190km/h; dar chiar ma saturasem de condus si eram plin de spume ca eram pe drum de aproximativ 6 ore timp in care nu treceau 10 minute sa nu ma enerveze cate un imbecil. Totusi sfatul meu este sa nu urmati acest exemplu deoarece se pot intampla chestii naspa. ( eu oricum merg altfel cand sunt cu cineva in masina si altfel cand sunt doar eu )
- ZouZou
- ***
- 715 mesaje
- din 28 Sep 2007
- Corsa 2004 Z13DT
- Bucuresti
ZouZou
- Mesaje scrise: 715
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 Z13DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2007
- Mesaj Privat
de obicei caut cate un iepure pe timp de ceata si nu numai. Cum am prins conditii extreme as putea spune cand abia vedeam la 10-15 m in fata am mers cu tot ce inseamna lumini aprinse pe buburuza inclusiv avariile, mai ales ca drumul era cam pustiu si voiam sa fiu sigur ca cel ce vine din fata nu e inconstient si fuge de nebun. Am votat optiunea 2.
- criss_slc
- OP
- 316 mesaje
- din 04 Jun 2007
- Astra 2002 Y17DT
- Bucuresti
criss_slc
- Mesaje scrise: 316
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2007
- Mesaj Privat
Multumesc tuturor celor care au raspuns. Concluzia este ca nu sunt chiar cretinul soselelor. Drumul de la care a inceput totul a fost foarte greu, intr-adevar: ceata in valuri, cu vizibilitate in 5-10 metri uneori. de cum am intrat in ceata am redus viteza. m-a depasit un jeep care alerga zdravan (110 - 120 km/h constant). m-am tinut dupa el cat am putut (intre Focsani si Tecuci). la un moment dat a intrat intr-o depasire absolut imposibila, in orb, a unui tir. evident ca l-am lasat sa se duca.
"copilotul" a inregistrat doar viteza din perioada aceea (foarte mare intr-adevar) si nu a mai contat nici faptul ca atunci cand nu aveam pe nimeni in fata mergeam cu 10km/h, iar in restul drumului alegeam doar iepuri de 30-50 km/h
sper ca rezultatele sondajului si, mai ales, comentariile voastre (extrem de pertinente) sa ma "reabiliteze".
Inca o data va multumesc.
"copilotul" a inregistrat doar viteza din perioada aceea (foarte mare intr-adevar) si nu a mai contat nici faptul ca atunci cand nu aveam pe nimeni in fata mergeam cu 10km/h, iar in restul drumului alegeam doar iepuri de 30-50 km/h
sper ca rezultatele sondajului si, mai ales, comentariile voastre (extrem de pertinente) sa ma "reabiliteze".
Inca o data va multumesc.
moshu
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2007 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2008
- Mesaj Privat
biela-manivela- Suspendat
- 2,912 mesaje
- din 25 Nov 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Ialomita
biela-manivela- Mesaje scrise: 2,912
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2007
- Mesaj Privat
- Byke
- Moderator
- 3,358 mesaje
- din 22 Aug 2007
- Cluj
Byke
- Mesaje scrise: 3,358
- Locatie: Cluj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2007
- Mesaj Privat
Subscriu!
Recomand chiar si la condusul pe timp de noapte. Chiar si pe drumuri cunoscute.
Dar atentie la curbe: nu va obisnuiti sa intrati in curbe cu o anumita viteza in concordanta cu tipul curbei de pe harta, pt ca hartile nu sunt intotdeauna in acelasi mod de afisare. In sensul ca se modifica unghiul de afisare a hartii, in functie de distanta fata de o intersectie, sau viteza sau alti parametri de genul asta.
Normal! Atentie deosebita la obstacolele de pe carosabil. Mai devreme sau mai tarziu ele vor aparea
Greetings!
Recomand chiar si la condusul pe timp de noapte. Chiar si pe drumuri cunoscute.
Dar atentie la curbe: nu va obisnuiti sa intrati in curbe cu o anumita viteza in concordanta cu tipul curbei de pe harta, pt ca hartile nu sunt intotdeauna in acelasi mod de afisare. In sensul ca se modifica unghiul de afisare a hartii, in functie de distanta fata de o intersectie, sau viteza sau alti parametri de genul asta.
Normal! Atentie deosebita la obstacolele de pe carosabil. Mai devreme sau mai tarziu ele vor aparea
Greetings!
moshu
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2007 1.4
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2008
- Mesaj Privat
biela-manivela a scris:moshule, io folosesc GPS. Da' lamureste-ma si pe mine! GPS-u' lu' matale iti arata si obstacolele de pe carosabil? Eventualele carute, biciclisti sau masini ramase in pana.
Nu . Dar ma ajuta ca in conditii de ceata sa nu ies in decor datorita proastei semnalizari a drumurilor.
dr
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2007
- Mesaj Privat
biela-manivela- Suspendat
- 2,912 mesaje
- din 25 Nov 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Ialomita
biela-manivela- Mesaje scrise: 2,912
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2007
- Mesaj Privat
dr
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2007
- Mesaj Privat
Imi cer scuze, nu am folosit decat o singura data GPS, pe timp de zi, pentru a gasi o adresa in Galati; la intoarcere spre Bucuresti m-a orientat prin Braila.
Cum conduceti voi noaptea/ceata? Stati cu ochii doar pe GPS? Nu cred. Aparatul poate sa va indice doar o curba, o intersectie de drumuri, nu cred ca poate indica daca a-ti trecut cu rotile din stanga linia de mijloc, sau daca esti pe punctul de a iesi in sant!
Stie cineva ce precizie au aceste aparate?
Cum conduceti voi noaptea/ceata? Stati cu ochii doar pe GPS? Nu cred. Aparatul poate sa va indice doar o curba, o intersectie de drumuri, nu cred ca poate indica daca a-ti trecut cu rotile din stanga linia de mijloc, sau daca esti pe punctul de a iesi in sant!
Stie cineva ce precizie au aceste aparate?
- mihai_39
- ***
- 833 mesaje
- din 29 Mar 2007
- Alta tara
mihai_39
- Mesaje scrise: 833
- Locatie: Alta tara
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2007
- Mesaj Privat
Daca ai antena buna, eroarea poate fi mai mica de un metru. Dar nu te gandi ca sunt atat de performante PDA-urile cu GPS, mai ales fara antena externa.
Eu am FS N560 cu antena externa. Cred ca eroarea e undeva intre 1-2 metri, cand am semnal bun. Au fost si dati cand am avut semnal de exceptie si prindeam o groaza de sateliti, dar destul de rar. Nu ca iGO ar fi o bijuterie de software...
Te ajuta pe timp de noapte sau ceata prin indicatii. Iti faci o idee asupra drumului, daca urmeaza o curba, poti aproxima distantele, dar nu poti sta tot timpul cu ochii pe el.
DR, atat de precis nu este si nu sunt harti atat de detaliate, dar sunt sisteme care te avertizeaza cand depasesti linia continua.
Eu am FS N560 cu antena externa. Cred ca eroarea e undeva intre 1-2 metri, cand am semnal bun. Au fost si dati cand am avut semnal de exceptie si prindeam o groaza de sateliti, dar destul de rar. Nu ca iGO ar fi o bijuterie de software...
Te ajuta pe timp de noapte sau ceata prin indicatii. Iti faci o idee asupra drumului, daca urmeaza o curba, poti aproxima distantele, dar nu poti sta tot timpul cu ochii pe el.
DR, atat de precis nu este si nu sunt harti atat de detaliate, dar sunt sisteme care te avertizeaza cand depasesti linia continua.
dr
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2007
- Mesaj Privat
Aveti dreptate. Cred ca GPS este util mai ales cand esti sef de coloana (iepure cum spunea cineva).
Dar pe ceata stai cu ochii lipiti pe parbriz, nu prea cred ca ai timp sa te uiti peste ecranul GPS-ului.
Una peste alta este o jucarie foarte folositoare mai ales pe drumurile necunoscute sau in strainatate.
Dar pe ceata stai cu ochii lipiti pe parbriz, nu prea cred ca ai timp sa te uiti peste ecranul GPS-ului.
Una peste alta este o jucarie foarte folositoare mai ales pe drumurile necunoscute sau in strainatate.
- Gabi.B.HD
- *****
- 3,439 mesaje
- din 15 Mai 2007
- Astra 2011 A16XER
- Hunedoara
Gabi.B.HD
- Mesaje scrise: 3,439
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2011 A16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mai 2007
- Mesaj Privat
@dr
Bãieþii au foarte mare dreptate când spun cã gps-ul este util pe timp de ceaþã. Am pãþit-o o datã când, în condiþii de ceaþã ºi fãrã marcaje, m-am trezit în intersecþie cu 40 km/h deºi stiam cã urmeazã sã se termine drumul (eu veneam de pe un secundar ºi ieºeam în principal). Norocul meu a fost faptul cã nu circula nici un alt autovehicul pe drumul principal fiindcã nu aº fi avut cum sã vã mai povestesc.
Bãieþii au foarte mare dreptate când spun cã gps-ul este util pe timp de ceaþã. Am pãþit-o o datã când, în condiþii de ceaþã ºi fãrã marcaje, m-am trezit în intersecþie cu 40 km/h deºi stiam cã urmeazã sã se termine drumul (eu veneam de pe un secundar ºi ieºeam în principal). Norocul meu a fost faptul cã nu circula nici un alt autovehicul pe drumul principal fiindcã nu aº fi avut cum sã vã mai povestesc.