- Florin_
- **
- 103 mesaje
- din 19 Feb 2006
- Astra 2000 1.7 DTI
Florin_
- Mesaje scrise: 103
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 1.7 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2006
- Mesaj Privat
tclaudiu: am incercat sa scot debitmetrul asa ca am tras la inceput din stanga si nimic...iar apoi din toate partile....si nu a vrut sa iasa . In final am luat si o surubelnita dar tot ce am reusit a fost sa crap putin plasticul care tine debitmetrul...asa ca m-am lasat pagubas
poti sa fi te un pic mai precis referitor la cum se scoate piesa in cauza?
Din cate am observat ansamblul debitmetrului este prins de tubul de aer cu 2 coliere si arata ca un "T". Iar pe piciorul "T-ului" se afla debitmetrul in sine. pe la jumatatea piciorului este prinsa in 2 suruburi o alta piesa si in aceasta se "infige" debitmetrul (cel putin asa am observat eu...deci daca gresesc va rog sa ma corectati). Debitmetrul este fixat parca de niste "urechiuse" din plastic ...si sta bine prins acolo!!!
Sunt convins ca ceva mi-a scapat caci banuiesc ca ar trebui sa vina mai usor jos si nu sa trag de el si sa rup plastice
P.S. eventual maine la ziua o sa fac si o poza la zona debitmetrului
poti sa fi te un pic mai precis referitor la cum se scoate piesa in cauza?
Din cate am observat ansamblul debitmetrului este prins de tubul de aer cu 2 coliere si arata ca un "T". Iar pe piciorul "T-ului" se afla debitmetrul in sine. pe la jumatatea piciorului este prinsa in 2 suruburi o alta piesa si in aceasta se "infige" debitmetrul (cel putin asa am observat eu...deci daca gresesc va rog sa ma corectati). Debitmetrul este fixat parca de niste "urechiuse" din plastic ...si sta bine prins acolo!!!
Sunt convins ca ceva mi-a scapat caci banuiesc ca ar trebui sa vina mai usor jos si nu sa trag de el si sa rup plastice
P.S. eventual maine la ziua o sa fac si o poza la zona debitmetrului
tclaudiu
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Buc
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2005
- Mesaj Privat
Florin, vezi ca eu spuneam sa scoti doar mufa debitmetrului, nu sa-l scoti cu totul, ca daca-l scoti cu totul iti va intra in motor aer nefiltrat si poti da de alte probleme.
Intr-adevar tubul in forma de T este suportul, iar debitmetrul este cel care intra in piciorul T-ului si este prins de tub prin 2 suruburi. Debitmetrul lasa-l in pace, scoate-i doar mufa; ECU il va considera inexistent/defect. Daca citesti atent la ce am scris, spuneam de mufa lui ca pentru scoatere nu trebuie tras spre tine, ci trebuie scoasa partea din mijloc a mufei spre stanga (ca si cum ai deschide o cutie de chibrituri).
Scoate-i mufa, vezi cum merge masina si apoi pune-o la loc.
Sper ca nu s-a crapat tubul T, sa nu intre aer nefiltrat.
Bafta
Intr-adevar tubul in forma de T este suportul, iar debitmetrul este cel care intra in piciorul T-ului si este prins de tub prin 2 suruburi. Debitmetrul lasa-l in pace, scoate-i doar mufa; ECU il va considera inexistent/defect. Daca citesti atent la ce am scris, spuneam de mufa lui ca pentru scoatere nu trebuie tras spre tine, ci trebuie scoasa partea din mijloc a mufei spre stanga (ca si cum ai deschide o cutie de chibrituri).
Scoate-i mufa, vezi cum merge masina si apoi pune-o la loc.
Sper ca nu s-a crapat tubul T, sa nu intre aer nefiltrat.
Bafta
tclaudiu
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Buc
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2005
- Mesaj Privat
Uite, ca sa-ti dai seama care e debitmetrul si unde se termina el, citeste subiectul asta
https://www.clubopel.com/vie...hlight=debitmetru
si uita-te la pozele puse de Adrian P.
Mai vorbim
https://www.clubopel.com/vie...hlight=debitmetru
si uita-te la pozele puse de Adrian P.
Mai vorbim
tclaudiu
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Buc
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2005
- Mesaj Privat
La linkul de mai jos e o poza cu debitmetrul exact ca al nostru
http://img88.imageshack.us/...hp?image=21kh.jpg
Deci nu-l desfa inca, scoate-i doar mufa care vine pe partea ovala cu bumb.
http://img88.imageshack.us/...hp?image=21kh.jpg
Deci nu-l desfa inca, scoate-i doar mufa care vine pe partea ovala cu bumb.
- BAZGANM
- ***
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
- BAZGANM
- ***
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
Gothyk
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Piatra-Neamt
- Masina: Astra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2005
- Mesaj Privat
BAZGANM a scris:pt motor isuzu recomandat opel debitmetru costa 7 milioane am schimbat eu de curind
E adevarat, atata costa si cand am vrut eu sa-l schimb--prin noiembrie-decembrie.Nu aveam bani asa ca am lasat-o balta.La jumatea lui ianuarie am intrebat din nou la mag. (unde un fost coleg e dealer si....pretul nu mai e 6.5 mil! A scazut la 2.250.000 lei!!
- BAZGANM
- ***
- 630 mesaje
- din 05 Feb 2006
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
BAZGANM
- Mesaje scrise: 630
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Feb 2006
- Mesaj Privat
- pichu
- **
- 157 mesaje
- din 19 Nov 2005
- Bucuresti
pichu
- Mesaje scrise: 157
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2005
- Mesaj Privat
ey am schimbat debitmetrul dupa ce am iesit din oras si am vazut ca masina nu mai urca mai sus de 150 km/h si pana acolo abia urca....am fostr la tester si mi a iesit ca am o valoare mai mica decat cea normala..vezi comparatia de 200 cu 250;nu e obligatoriu sa iti apara vreun senzor aprins in bord;eu nu aveam nici unul;dar pot spune ca imediat ce l am schimbat s a simtit diferenta,si in oras si in afara;la consum..nu prea la mine, consuma la fel de putin si inainte;dar imediat a inceput sa fie "mai sensibila" acceleratia si sa raspunda mai bine un pic;nu cred ca e o idee buna sa decuplezi debitmetrul si nici sa il scoti de tot.daca il socti toata mizeria pe care o filtra el printre altele, suplimentar, va intra in motor;salut
tclaudiu
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Buc
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2005
- Mesaj Privat
Nici nu se pune problema scoaterii complete a debitmetrului pentru ca intra aer nefiltrat si poti da de probleme, mai ales daca-ti intra mizerii in turbosuflanta.
Cat despre scoaterea mufei debitmetrului nu e nici o problema, se memoreaza intr-adevar un cod de eroare dar acesta se sterge dupa 30 de porniri daca nu mai apare in acest interval.
Cat despre scoaterea mufei debitmetrului nu e nici o problema, se memoreaza intr-adevar un cod de eroare dar acesta se sterge dupa 30 de porniri daca nu mai apare in acest interval.
rmb
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Timisoara
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2006
- Mesaj Privat
Am schimbat debitmetru acum 3 saptamini si e o foarte mare diferenta. Inainte de-abia pornea de pe loc, acum ma lipeste de scaun si in treapta a 2-a nu mai exista "pauza" aia cu acceleratia apasata si mashina nimic ... acum creste viteza liniar (pina intre turbo cind "zboara").
Astra G 1.7 DTI (Y17DT)
Astra G 1.7 DTI (Y17DT)
- Florin_
- **
- 103 mesaje
- din 19 Feb 2006
- Astra 2000 1.7 DTI
Florin_
- Mesaje scrise: 103
- Locatie:
- Masina: Astra 2000 1.7 DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Feb 2006
- Mesaj Privat
Urmand sfatul lui "tclaudiu"(mersi) de acum cateva saptamani, am scos mufa debitmetrului(am tras din greu de el, pana ce l-am scos )
Intr-adevar masina merge mai bine iar acceleratia in primele 3 trepte de viteza este vizibil mai buna(insa inca ma mai gandesc daca sa dau sau nu acele 6-7 mil-- masina nu merge rau nici cu actualul debitmetru(dar ar fi clar mai bine cu unul nou))
Numai bine!
Intr-adevar masina merge mai bine iar acceleratia in primele 3 trepte de viteza este vizibil mai buna(insa inca ma mai gandesc daca sa dau sau nu acele 6-7 mil-- masina nu merge rau nici cu actualul debitmetru(dar ar fi clar mai bine cu unul nou))
Numai bine!
tclaudiu
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Buc
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2005
- Mesaj Privat
Florin, debitmetrul original GM este de fapt Bosch. Daca il iei de la reprezentanta e vreo 7-8 mil. Dar il poti gasi la magazinele de piese la vreo 5 - 5.5 mil (tot Bosch). Incearca la autokarma.ro, promotorinternational.ro sau augsburg (ultimii cred ca-s mai scumpi).
Exista si varianta mai ieftina: sa cumperi unul produs de alta firma, care costa aprox 2.5 mil.
Eu am pus unul produs de Mapco si dupa vreo 3-4 luni a inceput sa-mi dea erori. Acum nu trebuie generalizat, banuiesc ca a fost doar o exceptie, si cum e in garantie o sa mi-l schimbe.
Exista si varianta mai ieftina: sa cumperi unul produs de alta firma, care costa aprox 2.5 mil.
Eu am pus unul produs de Mapco si dupa vreo 3-4 luni a inceput sa-mi dea erori. Acum nu trebuie generalizat, banuiesc ca a fost doar o exceptie, si cum e in garantie o sa mi-l schimbe.
- pichu
- **
- 157 mesaje
- din 19 Nov 2005
- Bucuresti
pichu
- Mesaje scrise: 157
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2005
- Mesaj Privat
tclaudiu
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Buc
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2005
- Mesaj Privat
- Ingineru
- ****
- 1,086 mesaje
- din 24 Jun 2004
- Vectra 1998 X16XEL
- Bucuresti
Ingineru
- Mesaje scrise: 1,086
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jun 2004
- Mesaj Privat
tclaudiu a scris:Nici nu se pune problema scoaterii complete a debitmetrului pentru ca intra aer nefiltrat si poti da de probleme, mai ales daca-ti intra mizerii in turbosuflanta.
Cat despre scoaterea mufei debitmetrului nu e nici o problema, se memoreaza intr-adevar un cod de eroare dar acesta se sterge dupa 30 de porniri daca nu mai apare in acest interval.
Cat despre scoaterea mufei debitmetrului nu e nici o problema, se memoreaza intr-adevar un cod de eroare dar acesta se sterge dupa 30 de porniri daca nu mai apare in acest interval.
Ce filtreaza mai fratilor debitmetrul? Asta o face filtrul de aer. Dupa cum ii spune si numele (Mass Air Flow sensor) debitmetrul doar masoara volumul de aer care intra pe admisie. De altfel sunt multe motoare fara debitmetru (X16XE, Z22SE,C16SE etc.) care se bazeaza in functionare pe datele culese de MAP (manifold absolute pressure). Intamplator la turbodiesel exista si MAP si MAF pt. ca se fac niste corelatii intre cele 2 valori in vederea realizarii amestecului dar asta e alta poveste...
- zafirul
- ****
- 1,444 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
- pichu
- **
- 157 mesaje
- din 19 Nov 2005
- Bucuresti
pichu
- Mesaje scrise: 157
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Nov 2005
- Mesaj Privat
- zafirul
- ****
- 1,444 mesaje
- din 22 Apr 2004
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
zafirul
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Apr 2004
- Mesaj Privat
tclaudiu
- Mesaje scrise: 84
- Locatie: Buc
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Nov 2005
- Mesaj Privat
Ai dreptate Zafirule, ma refeream exact la ce spui tu.
Pai Inginerule, daca citeai si tu toata discutia vedeai ca eu ii spusesem lui Florin_ sa scoata doar mufa de la debitmetru iar el a incercat sa scoata debitmetrul cu totul din tubul T (sau tubul T cu totul). I-am spus sa nu-l scoata cu totul afara pt ca intra aer nefiltrat astfel:
- daca scoti debitmetrul din tubul T aerul va intra prin locul in care a fost debitmetrul (pe partea asta nu intalneste restrictia filtrului)
- daca scoti tubul T cu tot cu debitmetru admisia nu mai are nici o legatura cu filtrul de aer si va intra aer nefiltrat.
Pai Inginerule, daca citeai si tu toata discutia vedeai ca eu ii spusesem lui Florin_ sa scoata doar mufa de la debitmetru iar el a incercat sa scoata debitmetrul cu totul din tubul T (sau tubul T cu totul). I-am spus sa nu-l scoata cu totul afara pt ca intra aer nefiltrat astfel:
- daca scoti debitmetrul din tubul T aerul va intra prin locul in care a fost debitmetrul (pe partea asta nu intalneste restrictia filtrului)
- daca scoti tubul T cu tot cu debitmetru admisia nu mai are nici o legatura cu filtrul de aer si va intra aer nefiltrat.