Dupa umilele mele cunostinte de fizica, faptul ca acel arbore are inertie mai mica denota faptul ca are frecari mai mari. Personal eu prefer arborele cu inertie mare.
biela-manivela- Suspendat
- 2,912 mesaje
- din 25 Nov 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Ialomita
biela-manivela- Mesaje scrise: 2,912
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2007
- Mesaj Privat
daniel_aoe a scris:ce m-a determinat sa expun aceasta problema este timpul mare de egalizare, pentru ca la alte marci de masini poti schimba cu mult mai repede (circa 2 secunde).
Dupa umilele mele cunostinte de fizica, faptul ca acel arbore are inertie mai mica denota faptul ca are frecari mai mari. Personal eu prefer arborele cu inertie mare.
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Inertia depinde de masa nu de frecari.
Dublu ambreiaj e pentru schimbarea intr-o treapta inferioara fara fortarea sincroanelor nu pentru marsarier. Calci ambreiajul scoti din viteza, ridici ambreiajul, accelerezi, calci din nou ambreiajul si cuplezi treapta inferioara inainte sa cada turatia. Veti fi surprinsi ce usor intra treapta 1 la viteze destul de mari asa. Cei meseriasi si care au masini cu pedale asezate bine pot face operatia pe perioada de franare, cu varful pe frana si accelerand cu calcaiul. La unele masini e practic imposibil din cauza pozitiei pedalelor.
Nu sunt convins ca si pe Vectra de 1,8 e aceeasi cutie ca pe astra H, adica F17+ dar e foarte posibil. Scrie in manual ca trebuie asteptat 3 secunde la cuplarea marsarierului. La mine intra fara probleme dupa 1-2 secunde. 5 mi se pare enorm. Cel mai probabil ai probleme cu ambeiajul si nu decupleaza complet. Ca solutie temporara poti calca ambreiajul, cuplezi treapta 2 si apoi repede marsaier. Nu va mai carai. Rezolvarea e reglarea sau inlociurea ambreiajului.
Dublu ambreiaj e pentru schimbarea intr-o treapta inferioara fara fortarea sincroanelor nu pentru marsarier. Calci ambreiajul scoti din viteza, ridici ambreiajul, accelerezi, calci din nou ambreiajul si cuplezi treapta inferioara inainte sa cada turatia. Veti fi surprinsi ce usor intra treapta 1 la viteze destul de mari asa. Cei meseriasi si care au masini cu pedale asezate bine pot face operatia pe perioada de franare, cu varful pe frana si accelerand cu calcaiul. La unele masini e practic imposibil din cauza pozitiei pedalelor.
Nu sunt convins ca si pe Vectra de 1,8 e aceeasi cutie ca pe astra H, adica F17+ dar e foarte posibil. Scrie in manual ca trebuie asteptat 3 secunde la cuplarea marsarierului. La mine intra fara probleme dupa 1-2 secunde. 5 mi se pare enorm. Cel mai probabil ai probleme cu ambeiajul si nu decupleaza complet. Ca solutie temporara poti calca ambreiajul, cuplezi treapta 2 si apoi repede marsaier. Nu va mai carai. Rezolvarea e reglarea sau inlociurea ambreiajului.
- strutzzy
- **
- 236 mesaje
- din 19 Jul 2007
- Corsa 2008 Z14XEP
- Bucuresti
strutzzy
- Mesaje scrise: 236
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008 Z14XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jul 2007
- Mesaj Privat
Acest comportament se manifersta si la Corsa D (benzina sau motorina, nu conteaza). Scrie in manualul masinii ca trebuie asteptat 3 secunde intainte de a cupla marsarierul, altfel caraie. De asemenea, masina trebuie sa nu se miste deloc, altfel caraie. Nu cred ca e o problema, cred ca asa e gandita cutia.
Sunt de acord cu ce spune Cristi mai sus.
Sunt de acord cu ce spune Cristi mai sus.
biela-manivela- Suspendat
- 2,912 mesaje
- din 25 Nov 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Ialomita
biela-manivela- Mesaje scrise: 2,912
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2007
- Mesaj Privat
cristidb a scris:Inertia depinde de masa nu de frecari.
Esti sigur ca nu depinde de frecari? Ia fa un test! Scoate masina din viteza si las-o sa curga in virtutea inertiei. De ce se opreste mai repede daca actionezi frana? Pentru ca nu ar avea importanta frecarea? Ceva similar este si la inertia acelui arbore.
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Faci niste confuzii grave. Inertia este proprietatea unui corp de a-si pastra starea de miscare atat timp cat asupra lui nu actioneaza forte si este o masura a masei corpului.
Daca piesele in miscare din cutia de viteze sunt mai mari si mai grele vor avea inertie mai mare. Faptul ca trebuie sa astepti x secumde sa se opreasca pinioanele se poate datora masei pieselor in miscare sau frecarilor mici.
http://en.wikipedia.org/wiki/Inertia
Daca piesele in miscare din cutia de viteze sunt mai mari si mai grele vor avea inertie mai mare. Faptul ca trebuie sa astepti x secumde sa se opreasca pinioanele se poate datora masei pieselor in miscare sau frecarilor mici.
http://en.wikipedia.org/wiki/Inertia
- dodo_13
- ******
- 4,545 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,545
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
Faza cu dublu ambreiaj la down shift era neaparat necesara la cutiile mai vechi. Acum e destul sa atingi acceleratia cata vreme ai ambreiajul calcat, in asa fel incat sa aduci turatia motorului la turatia corespunzatoare vitezei de mers in treapta inferioara.
Ceea ce a vrut sa spun biela-manivela cu faptul ca prefera un arbore cu inertie mai mare, se refera la faptul ca daca nu lasi destul de repede pedala jos la upshift, s-ar putea ca turatia deja sa fi scazut sub turatia corespunzatoare vitezei curente din treapta superioara. Ca rezultat, obtii un soc care aduce cu cel de la downshift.
Ultima modificare facuta de dodo_13 la Vin 10 Oct, 2008 12:10 pm
Ceea ce a vrut sa spun biela-manivela cu faptul ca prefera un arbore cu inertie mai mare, se refera la faptul ca daca nu lasi destul de repede pedala jos la upshift, s-ar putea ca turatia deja sa fi scazut sub turatia corespunzatoare vitezei curente din treapta superioara. Ca rezultat, obtii un soc care aduce cu cel de la downshift.
Ultima modificare facuta de dodo_13 la Vin 10 Oct, 2008 12:10 pm
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Daca accelerezi cu ambreiajul calcat accelerezi degeaba. Motorul e decuplat de cutie. Ideea e sa accelerezi cu ambreiajul ridicat si sa aduci arborele primar la o turatie mai mare, apropiata de cea pe care o va avea dupa cuplarea treptei inferioare. Altfel treaba asta o face sincronul care se va uza mai tare iar uneori chiar nu reuseste.
- dodo_13
- ******
- 4,545 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,545
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Ce face baiatul ala acolo e heel/toe nu dublu ambreiaj. Uite aici cum se executa manevra. http://www.youtube.com/watch?v=0j-3xIZK-Bk
Arborele primar e cel legat de motor, cel secundar e cel legat de diferential.
La unele cutii ca a ta (M32) mai exista si un arbore intermediar.
http://www.youtube.com/watch?v=pI3cHXnGEx4
Arborele primar e cel legat de motor, cel secundar e cel legat de diferential.
La unele cutii ca a ta (M32) mai exista si un arbore intermediar.
http://www.youtube.com/watch?v=pI3cHXnGEx4
- as3dyum
- ****
- 1,044 mesaje
- din 14 Oct 2007
- Corsa 2006 z13dt
- Alta tara
as3dyum
- Mesaje scrise: 1,044
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2006 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2007
- Mesaj Privat
cristidb a scris:Ce face baiatul ala acolo e heel/toe nu dublu ambreiaj. Uite aici cum se executa manevra. http://www.youtube.com/watch?v=0j-3xIZK-Bk
Arborele primar e cel legat de motor, cel secundar e cel legat de diferential.
La unele cutii ca a ta (M32) mai exista si un arbore intermediar.
http://www.youtube.com/watch?v=pI3cHXnGEx4
Arborele primar e cel legat de motor, cel secundar e cel legat de diferential.
La unele cutii ca a ta (M32) mai exista si un arbore intermediar.
http://www.youtube.com/watch?v=pI3cHXnGEx4
ma bucur ca esti deacord cu mine si cutia aceea nu cred ca era de productie mai veche ca pana la urma toate functioneaza dupa acelasi principiu si ce face pilotul respectiv este ca ajuta sincroanele sa se egalizeze mai repede (poate gresesc - nu e neaparat sa se tina cont de parerea unora sau altora iar daca nu aveti niciunul cunostinte clare in domeniu ar fi bine sa studiati mai mult, nu e cazul meu ...vorbesc in general)
- dodo_13
- ******
- 4,545 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,545
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
OK, confuzie in termeni. Si arborele intermediar ce face?
Oricum, eu fac faza cu ridicatul turatiei si mi se pare suficienta. Mai ales ca nu vad ce avantaj ai in a face dubla debreiere cand cutia face sincronizarea pentru tine. Bine, am inteles, pe circuit conteaza miimea aia de secunda pe care o pierzi asteptand ca cutia sa sincronizeze. Dar pe strada?
Ultima modificare facuta de dodo_13 la Vin 10 Oct, 2008 1:22 pm
Oricum, eu fac faza cu ridicatul turatiei si mi se pare suficienta. Mai ales ca nu vad ce avantaj ai in a face dubla debreiere cand cutia face sincronizarea pentru tine. Bine, am inteles, pe circuit conteaza miimea aia de secunda pe care o pierzi asteptand ca cutia sa sincronizeze. Dar pe strada?
Ultima modificare facuta de dodo_13 la Vin 10 Oct, 2008 1:22 pm
- as3dyum
- ****
- 1,044 mesaje
- din 14 Oct 2007
- Corsa 2006 z13dt
- Alta tara
as3dyum
- Mesaje scrise: 1,044
- Locatie: Alta tara
- Masina: Corsa 2006 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2007
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
Arborele intermediar are scopul de a reduce lungimea cutiei de viteze. Nu mai sunt 6 perechi de pinioane pe 2 arbori. Nu stiu exact cum sunt aranjate pinioanele pentru ca nu am vazut una desfacuta si nici documentatie nu am gasit.
E adevarat ca au mai evoluat cutiile, trepte inferioare dublu sincronizate, alte materiale... Totusi, incearca sa schimbi in treapta 1 la 40-45 km/h sau a doua la 80km/h cu si fara dublu ambreiaj si spune-mi cum e.
E adevarat ca au mai evoluat cutiile, trepte inferioare dublu sincronizate, alte materiale... Totusi, incearca sa schimbi in treapta 1 la 40-45 km/h sau a doua la 80km/h cu si fara dublu ambreiaj si spune-mi cum e.
- dodo_13
- ******
- 4,545 mesaje
- din 11 Apr 2005
- Astra 2008 Z19DTH
- Iasi
dodo_13
- Mesaje scrise: 4,545
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2005
- Mesaj Privat
biela-manivela- Suspendat
- 2,912 mesaje
- din 25 Nov 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Ialomita
biela-manivela- Mesaje scrise: 2,912
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2007
- Mesaj Privat
cristidb a scris:Faci niste confuzii grave. Inertia este proprietatea unui corp de a-si pastra starea de miscare atat timp cat asupra lui nu actioneaza forte si este o masura a masei corpului.
Dragule, daca asupra lui nu ar actiona alte forte, acel corp s-ar misca la infinit. Sapa cu gugal dupa alte definitii mai pertinente!
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
biela-manivela a scris:
Dupa umilele mele cunostinte de fizica, faptul ca acel arbore are inertie mai mica denota faptul ca are frecari mai mari. Personal eu prefer arborele cu inertie mare.
Dupa umilele mele cunostinte de fizica, faptul ca acel arbore are inertie mai mica denota faptul ca are frecari mai mari. Personal eu prefer arborele cu inertie mare.
Inertia n-are legatura cu frecarile care actioneaza asupra lui. Inertie mare = masa mare = mai multa energie cinetica la aceeasi viteza, adica vei avea nevoie de mai mult lucru mecanic efectuat de forta de frecare pentru a-l opri. Ideal ar fi ca piesele sa nu aiba inertie si frecarile sa fie 0 dar e imposibil.
biela-manivela- Suspendat
- 2,912 mesaje
- din 25 Nov 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Ialomita
biela-manivela- Mesaje scrise: 2,912
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2007
- Mesaj Privat
- cristidb
- ****
- 1,140 mesaje
- din 03 Mai 2007
- Astra 2007 Z16XER
- Bucuresti
cristidb
- Mesaje scrise: 1,140
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mai 2007
- Mesaj Privat
biela-manivela- Suspendat
- 2,912 mesaje
- din 25 Nov 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Ialomita
biela-manivela- Mesaje scrise: 2,912
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2007
- Mesaj Privat
cristidb a scris:Inertia depinde de masa nu de frecari.
cristidb a scris:Inertia este proprietatea unui corp de a-si pastra starea de miscare atat timp cat asupra lui nu actioneaza forte si este o masura a masei corpului.
cristidb a scris:
Inertia n-are legatura cu frecarile care actioneaza asupra lui. Inertie mare = masa mare = mai multa energie cinetica la aceeasi viteza, adica vei avea nevoie de mai mult lucru mecanic efectuat de forta de frecare pentru a-l opri. Ideal ar fi ca piesele sa nu aiba inertie si frecarile sa fie 0 dar e imposibil.
Inertia n-are legatura cu frecarile care actioneaza asupra lui. Inertie mare = masa mare = mai multa energie cinetica la aceeasi viteza, adica vei avea nevoie de mai mult lucru mecanic efectuat de forta de frecare pentru a-l opri. Ideal ar fi ca piesele sa nu aiba inertie si frecarile sa fie 0 dar e imposibil.
Le ametesti rau de tot. Ba nu are treaba frecarea cu inertia, ba ai nevoie de frecare sa opresti un corp aflat in miscare inertiala! Eu inca imi mentin parerea ca un corp cu inertie se va misca la infinit daca nu intervine o forta care sa-l franeze.
Legat de arborele din topic, daca se opreste repede inseamna ca anumite forte de frecare actioneaza asupra lui. Aceste forte de frecare il dezavantajeaza in sarcina.
- adrian_c
- **
- 111 mesaje
- din 28 Jul 2008
- Vectra 2001 Y22DTR
- Bucuresti
adrian_c
- Mesaje scrise: 111
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Y22DTR
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jul 2008
- Mesaj Privat
Scuza-ma ca intervin dar cel care le ameteste esti tu. uita-te un pic in urma la ce a zis cristidb: "Inertia depinde de masa nu de frecari". Perfect adevarat. Dupa umilele mele cunostinte de fizica, masa este o masura a inertiei corpurilor (nu invers). Sau daca vrei sa o luam altfel, forta de inertie, sa-i zicem F, este egala cu produsul dintre masa corpului si accelesatia acestuia. Vezi pe undeva frecarea in ecuatie?
A..ca intervine si forta de frecare in bilantul de acolo, impreuna cu greutatea si ce o mai fi, aia e alta poveste. Dar nu poti spune ca inertia depinde de frecare.
Inca o completare, inertia este proprietatea corpurilor de a tinde sa isi pastreze starea de miscare rectilinie uniforma.
A..ca intervine si forta de frecare in bilantul de acolo, impreuna cu greutatea si ce o mai fi, aia e alta poveste. Dar nu poti spune ca inertia depinde de frecare.
Inca o completare, inertia este proprietatea corpurilor de a tinde sa isi pastreze starea de miscare rectilinie uniforma.