Cand apar detonatii se pierde putere, doar ca de multi ani motoarele au senzor de detonatii care regleaza avansul incat sa nu apara detonatii.
Daca se pierde ceva putere cu 95, e din cauza avansului mai mic.
Daca producatorul recomanda sa se foloseasca 95, va merge foarte bine cu 95, 98 nu va imbunatati nimic. Daca 98 e benzina recomandata, cu 95 va pierde cativa cai si va consuma o idee mai mult dar depinde si de stilul de condus. Diferenta se simte la sarcini mari.
Motoarele aspirate remapate, sunt reglate sa beneficieze de benzina de 98. Marea majoritate vor merge fara probleme si cu 95, ECU are grija sa nu apara detonatii si scade avansul daca e nevoie. Conditiile in camera de ardere nu se schimba, nu sunt presiuni sau temperaturi mai mari, asa ca daca motorul a fost construit sa suporte benzina de 95 doar prin reducerea avansului ECU poate evita detonatiile.
La mtoarele turbo remapate nu se recomanda benzina de 95 pentru ca din cauza presiunii mai mari pe care o face turbina si excesului de caldura, chiar si cu avans micsorat tot mai apar detonatii.
Aruncati un ochi pe
http://eds-motorsport.de si vedeti la ce motoare scrie ca e neaparat necesara benzina de 98 dupa remapare.
Eu cred ca in majoritatea cazurilor benzina de la noi are cifra octanica scrisa pe pompa. Nu mai e ca acum 10 ani cand benzina era plina de apa si rugina.