- ceribros
- OP
- 532 mesaje
- din 07 Mar 2008
- Corsa 2008
- Bucuresti
ceribros
- Mesaje scrise: 532
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Mar 2008
- Mesaj Privat
- marian_sro
- *****
- 3,805 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,805
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
ceribros a scris:Nu ideea e ca ea consuma la fel. Explicatia care presupun eu ca este cea mai adevarata este ca cei 0.5l/h sunt transformati in l/100km, iar cu cat viteza este mai mica bineteles ca cei 0.5l/h se maresc. Asta ar fi cea mai plauzibila explicatie........
asta este explicatia.e ceva normal.
- deleted-21402
- **
- 129 mesaje
- din 07 Aug 2008
deleted-21402
- Mesaje scrise: 129
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Aug 2008
- Mesaj Privat
Ia mergi tu cu 60km/h si lasa masina pe liber sa vezi consum acolo... Are logica ce sustineti voi dar din pacate ideea voastra nu prea se pupa cu matematica care cu totii stim ca este o stiinta exacta. impartiti acel 0.5 la 60km/k, Stiut fiind faptul ca daca mergi cu fix 60km/h, un kilometru il parcurgi fix intr-un minut. Faceti calculele necesare, cititi consumul de pe ecranul calculatorului de birou si apoi faceti un drive test.
- cj79raa
- ****
- 1,027 mesaje
- din 12 Mai 2009
- Astra 2005 Z17DTL
- Cluj
cj79raa
- Mesaje scrise: 1,027
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 12 Mai 2009
- Mesaj Privat
tind sa-i dau dreptate lui abe4 si ma explic.
doar legat de servodirectie: stau pe loc la relanti (tin minte valorile de asta vara), consumul este de 0.3, misc stanga-dreapta de volan creste la 0.4.
ventilatorul de la aerul din habitaclu, pe pozitiile 1 si 2, am consum de 0,3, apoi pe pozitiile 3 si 4 am consum de 0,4.
in concluzie diferente de consum apar si in miscare, scoasa din viteza. diferentele sunt mai mari, probabil si transformarea lor din l/h in l/100km.
doar legat de servodirectie: stau pe loc la relanti (tin minte valorile de asta vara), consumul este de 0.3, misc stanga-dreapta de volan creste la 0.4.
ventilatorul de la aerul din habitaclu, pe pozitiile 1 si 2, am consum de 0,3, apoi pe pozitiile 3 si 4 am consum de 0,4.
in concluzie diferente de consum apar si in miscare, scoasa din viteza. diferentele sunt mai mari, probabil si transformarea lor din l/h in l/100km.
biela-manivela- Suspendat
- 2,912 mesaje
- din 25 Nov 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Ialomita
biela-manivela- Mesaje scrise: 2,912
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2007
- Mesaj Privat
invest20042001 a scris:Eu nu vad nicio logica in diferenta de consum pe loc si in mers in ambele cazuri motorul fiind la relanti.
Adica daca masina sta pornita in curte consuma intr-un fel iar daca cineva ma impinge putin consumul creste sau scade? Nu cred.
Adica daca masina sta pornita in curte consuma intr-un fel iar daca cineva ma impinge putin consumul creste sau scade? Nu cred.
In mers poate sa scada. Daca stai pe loc la relanti din cand in cand iti va porni si electroventilatorul, asa ca vei avea consum mai mare. In mers va fi probabilitatea mai mica sa fie pornit cand motorul e la relanti.
Myth Busted!
- Bunicu
- ****
- 2,223 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,223
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
- Tzepozzz
- ***
- 795 mesaje
- din 06 Sep 2007
- Astra 2001 Y 17DT
- Prahova
Tzepozzz
- Mesaje scrise: 795
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 2001 Y 17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Sep 2007
- Mesaj Privat
- 02tes
- ***
- 594 mesaje
- din 27 Oct 2008
- Astra 2003 z17dtl
- Bucuresti
02tes
- Mesaje scrise: 594
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2008
- Mesaj Privat
biela-manivela a scris:
In mers poate sa scada. Daca stai pe loc la relanti din cand in cand iti va porni si electroventilatorul, asa ca vei avea consum mai mare. In mers va fi probabilitatea mai mica sa fie pornit cand motorul e la relanti.
Myth Busted!
nu iti dau dreptate. daca merg cu 20 km/h electroventilatorul va porni ca si cum masina ar fi pe loc.
invest20042001 a scris:Eu nu vad nicio logica in diferenta de consum pe loc si in mers in ambele cazuri motorul fiind la relanti.
Adica daca masina sta pornita in curte consuma intr-un fel iar daca cineva ma impinge putin consumul creste sau scade? Nu cred.
Adica daca masina sta pornita in curte consuma intr-un fel iar daca cineva ma impinge putin consumul creste sau scade? Nu cred.
In mers poate sa scada. Daca stai pe loc la relanti din cand in cand iti va porni si electroventilatorul, asa ca vei avea consum mai mare. In mers va fi probabilitatea mai mica sa fie pornit cand motorul e la relanti.
Myth Busted!
pe de alta parte cj79raa are dreptate . si pot spune si de ce..:
in mers servodirectia o folosesti fara sa iti dai seama. pe loc doar daca misti de volan o folosesti si asta consuma . in mers ce schimba situatia... masina poate sa nu fie bine echilibrata si atunci tii servodirectia in funciune tot timpul, ca sa poti merge drept. acelasi lucru se poate intimpla si daca drumul este putin in panta (dinspre centru drumului spre marginea drumului) , cazul la majoritatea drumurilor. sau in cazul in care drumul este usor curbat ... etc... in toate aceste cazuri tii o mica contra de volan. beneficiind de servodirectie nu iti poti da seama ca totusi directia opune o rezistenta...
eu sunt de acord ca in mers , consumul creste putin dar sunt de acord si ca bord compiuterul indica un consum informativ si nu este total exact. nu cred ca cineva poate spune ca masina lui a consumat exact cum indica bc-ul... mai intervine si factorul uman ..adica furaciunea de la pompa de carburant.... ati facut proba de la aceeasi pompa cind ati incercat acest consum? ati socotit ca la pornire se consuma mai mult carburant si nu apare pe bc? (a vazut cineva pe bc cit carburant se consuma la pornire?) si poate mai sunt ceva factori.... nu cred ca o sa ajungeti la o concluzie , daca asta cautati... parerea mea este ca bc-ul trebuie luat ca invormatie relativa-aproximativa si nu ca informatie exacta..
biela-manivela- Suspendat
- 2,912 mesaje
- din 25 Nov 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Ialomita
biela-manivela- Mesaje scrise: 2,912
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2007
- Mesaj Privat
- 02tes
- ***
- 594 mesaje
- din 27 Oct 2008
- Astra 2003 z17dtl
- Bucuresti
02tes
- Mesaje scrise: 594
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2008
- Mesaj Privat
- Bunicu
- ****
- 2,223 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,223
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
abe4 a scris:Ia mergi tu cu 60km/h si lasa masina pe liber sa vezi consum acolo... Are logica ce sustineti voi dar din pacate ideea voastra nu prea se pupa cu matematica care cu totii stim ca este o stiinta exacta. impartiti acel 0.5 la 60km/k, Stiut fiind faptul ca daca mergi cu fix 60km/h, un kilometru il parcurgi fix intr-un minut. Faceti calculele necesare, cititi consumul de pe ecranul calculatorului de birou si apoi faceti un drive test.
colegi:
cu masina in miscare si cu maneta schimbatorului pusa pe punctul mort (mers din inertie), motorul consuma la fel ca atunci cand masina sta pe loc dar cu motorul pornit. Ce spune colegul citat este corect si nu il contest.
daca mergi cu 60 km/h si scoti din viteza, pe ecran va aparea un consum de genul 0.6l/100 km. De ce atat de putin? -pentru ca masina fiind in mers, calculatorul afiseaza consumul in l/100. Daca merg cu 120km/h si o scot la punctul mort, motorul va consuma tot atat (in l/h) dar el imi va afisa 0.3l/100km pentru ca in acelasi timp de functionare , voi parcurge o distanta dubla (60x2=120) .
Consumul il litri pe ora al motorului in regim de relanti este acelasi si pe loc si in mers.
Q.E.D.
biela-manivela- Suspendat
- 2,912 mesaje
- din 25 Nov 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Ialomita
biela-manivela- Mesaje scrise: 2,912
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2007
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
invest20042001 a scris:
colegi:
cu masina in miscare si cu maneta schimbatorului pusa pe punctul mort (mers din inertie), motorul consuma la fel ca atunci cand masina sta pe loc dar cu motorul pornit. Ce spune colegul citat este corect si nu il contest.
daca mergi cu 60 km/h si scoti din viteza, pe ecran va aparea un consum de genul 0.6l/100 km. De ce atat de putin? -pentru ca masina fiind in mers, calculatorul afiseaza consumul in l/100. Daca merg cu 120km/h si o scot la punctul mort, motorul va consuma tot atat (in l/h) dar el imi va afisa 0.3l/100km pentru ca in acelasi timp de functionare , voi parcurge o distanta dubla (60x2=120) .
Consumul il litri pe ora al motorului in regim de relanti este acelasi si pe loc si in mers.
Q.E.D.
abe4 a scris:Ia mergi tu cu 60km/h si lasa masina pe liber sa vezi consum acolo... Are logica ce sustineti voi dar din pacate ideea voastra nu prea se pupa cu matematica care cu totii stim ca este o stiinta exacta. impartiti acel 0.5 la 60km/k, Stiut fiind faptul ca daca mergi cu fix 60km/h, un kilometru il parcurgi fix intr-un minut. Faceti calculele necesare, cititi consumul de pe ecranul calculatorului de birou si apoi faceti un drive test.
colegi:
cu masina in miscare si cu maneta schimbatorului pusa pe punctul mort (mers din inertie), motorul consuma la fel ca atunci cand masina sta pe loc dar cu motorul pornit. Ce spune colegul citat este corect si nu il contest.
daca mergi cu 60 km/h si scoti din viteza, pe ecran va aparea un consum de genul 0.6l/100 km. De ce atat de putin? -pentru ca masina fiind in mers, calculatorul afiseaza consumul in l/100. Daca merg cu 120km/h si o scot la punctul mort, motorul va consuma tot atat (in l/h) dar el imi va afisa 0.3l/100km pentru ca in acelasi timp de functionare , voi parcurge o distanta dubla (60x2=120) .
Consumul il litri pe ora al motorului in regim de relanti este acelasi si pe loc si in mers.
Q.E.D.
Te contrazic.
Consumul acela de 0,6 e l/h nicidecum l/100 km. Cel putin la mine asa afiseaza la relanti pentru ca in mers imi schimba in l/100 km
Daca merg cu ea scoasa la 50 km/h am un consum de 3-4 l/100km. Acesta fluctueaza, adica scade in functie de cat incetinesc. Deci, da consumul cu ea scoasa din viteza variaza in mers.
La 50 km/h inseamna ca 100 km ii faci in 2 ore. Daca mie-mi afiseaza 3,5 l/100km asta inseamna un consum de 1,75 l/h. La relanti pe loc e 0,5.
Sper ca s-a inteles.
Ultima modificare facuta de tonytm la Mie 13 Jan, 2010 11:11 pm
- elegance
- *****
- 3,088 mesaje
- din 31 Jul 2006
- Astra 2000 Y 17 DT
- Cluj
elegance
- Mesaje scrise: 3,088
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2000 Y 17 DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jul 2006
- Mesaj Privat
Mai oameni buni. In momentul in care la o anumita viteza scoti din viteza si lasi masina pe liber turatia motorului creste. Ce treaba are dacia cu ce vorbim noi aici? Cand v-ati facut itp-ul nu cumva a crescut putin turatia motorului cand a testat Dorel franele?
La vectra, astra, corsa, passat, ford si alte tipuri de masini care le-am condus nu e asa, in rest poate.
invest20042001 a scris:Consumul il litri pe ora al motorului in regim de relanti este acelasi si pe loc si in mers.
La vectra, astra, corsa, passat, ford si alte tipuri de masini care le-am condus nu e asa, in rest poate.
biela-manivela- Suspendat
- 2,912 mesaje
- din 25 Nov 2007
- Vectra 2003 Z18XE
- Ialomita
biela-manivela- Mesaje scrise: 2,912
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2003 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Nov 2007
- Mesaj Privat
tonytm a scris:
Daca merg cu ea scoasa la 50 km/h am un consum de 3-4 l/100km. Acesta fluctueaza, adica scade in functie de cat incetinesc. Deci, da consumul cu ea scoasa din viteza variaza in mers.
Daca merg cu ea scoasa la 50 km/h am un consum de 3-4 l/100km. Acesta fluctueaza, adica scade in functie de cat incetinesc. Deci, da consumul cu ea scoasa din viteza variaza in mers.
La 50 km/h ia converteste tu consumul ala in l/h si va iesi fix consumul de relanti. Daca reduci viteza acei 100 km (numitorul fractiei l/100km) se modifica oleaca. Adica se fac intr-un timp mai mare. D-aia iti scade valoarea fractiei l/100 km.
- Bunicu
- ****
- 2,223 mesaje
- din 11 Dec 2008
- Astra 2003 Y20DTH
- Ialomita
Bunicu
- Mesaje scrise: 2,223
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2008
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- 02tes
- ***
- 594 mesaje
- din 27 Oct 2008
- Astra 2003 z17dtl
- Bucuresti
02tes
- Mesaje scrise: 594
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 z17dtl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Oct 2008
- Mesaj Privat
biela , tind sa-ti dau dreptate cu mexicanii....
intrebare: daca un tractor consuma 25l/h cit consuma in 50km? ha, acum sa va vad.....
p.s. 1: radio erevan a raspuns la aceasta intrebare. raspunsul fiind : o damigeana de zaibar.
p.s.2 : pentru stiinte exacte exista calcule matematice ...restul e cancan
Ultima modificare facuta de 02tes la Mie 13 Jan, 2010 11:28 pm
intrebare: daca un tractor consuma 25l/h cit consuma in 50km? ha, acum sa va vad.....
p.s. 1: radio erevan a raspuns la aceasta intrebare. raspunsul fiind : o damigeana de zaibar.
p.s.2 : pentru stiinte exacte exista calcule matematice ...restul e cancan
Ultima modificare facuta de 02tes la Mie 13 Jan, 2010 11:28 pm
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
- jE
- *******
- 8,463 mesaje
- din 04 Jun 2006
- Astra 2005 Z18XE
- Brasov
jE
- Mesaje scrise: 8,463
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2005 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2006
- Mesaj Privat
Chestia cu motorul sta mai turat daca scot masina din viteza in mers poate se intampla daca aveti dispozitiv de ala minune, care sa faca curenti elicoidali in galeria de adminise, pentru a creste puterea motorului cu pana la 34.12%.....
Cand aveam si eu masina, indiferent de viteza pe care o avea masina (legala, bineinteles, intotdeauna), daca scoteam din viteza motorul se aseza la turatia normala de relanti (~750 rpm, sau ~1000 rpm daca afara erau sub -6 grade... celsius...)
Cand aveam si eu masina, indiferent de viteza pe care o avea masina (legala, bineinteles, intotdeauna), daca scoteam din viteza motorul se aseza la turatia normala de relanti (~750 rpm, sau ~1000 rpm daca afara erau sub -6 grade... celsius...)