Cand acul este in pozitia din fotografie, apa are 92-94 de grade masurat cu OP COM, TECH 2, etc..
- iulian1971
- *******
- 7,081 mesaje
- din 21 Dec 2006
- Astra 2008 Z19DTH
- Ilfov
iulian1971
- Mesaje scrise: 7,081
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2008 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Dec 2006
- Mesaj Privat
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
- sec233ast
- ***
- 523 mesaje
- din 14 Dec 2007
- Antara 2012 A22DTH
- Salaj
sec233ast
- Mesaje scrise: 523
- Locatie: Salaj
- Masina: Antara 2012 A22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2007
- Mesaj Privat
chelu adrian a scris:Tu vrei totul perfect?
Normal ca trebuie sa fie perfect, dupa Golf am pretentii si de la asta. A fost cea mai scumpa Vectra B din tara la momentul achizitiei si totusi are multe chichite. Acum ca a venit frigul adevarat trece putin peste 80 cam 81, 82 dar dureaza mai mult pana ajunge acolo.
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
La fel merge si la mine! Pe ceas arata 86 si pe tester,91! Nu cred ca este o problema,la toti amicii mei este la fel si este normal sa ajunga la temperatura optima in 15 min! Este diesel,incearca sa pleci cu ea mai repede dupa pornire si sa stai in turatii intre 1800-2500,se incalzeste mai repede asa.
- sec233ast
- ***
- 523 mesaje
- din 14 Dec 2007
- Antara 2012 A22DTH
- Salaj
sec233ast
- Mesaje scrise: 523
- Locatie: Salaj
- Masina: Antara 2012 A22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2007
- Mesaj Privat
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
tonytm a scris:Cartonul ala e singura solutie la diesel sa ti temperatura perfect sus pe gerul asta.
Cred ca cartonul e de domeniul trecutului, cand marea majoritate aveau dacii 1300... Nu are ce cauta cartonul la masini din astea pline de tehnologie. Daca nu incalzeste inseamna ca exista probleme la termostat. Am avut diesel, si am avut si probleme cu termostatul. Am prins -18 grade cu el si nu i-a trebuit nici un carton. Caldura statea unde trebuia si baga caldura in draci. Daca ii trebuia carton la temperaturi asa joase, nu il dotau inginerii aia gramada cu ceva fel de "carton" din fabrica? De curios, cati dintre voi verificati un termostat, chiar si nou, inainte de a-l pune pe masina? Am vazut termostate noi (ce-i drept asta se intampla foarte rar) care nu inchideau bine dupa ce se deschideau odata.
- mikyboy
- *******
- 5,735 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,735
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
eu sunt de parere ca un carton pe timp de iarna nu strica daca faci drumuri scurte si doar in oras (pana in 4-5km/drum). Daca motorul este mai mare atunci se va incalzi mai greu... si daca ai si chiptunning si mai greu (este optimizata arderea si motorul este putin mai rece pentru ca nu se mai pierde asa de multa caldura). Eu am remarcat aceste observatii la motorul meu si poate este la fel si la altele. Daca iesi afara din localitate insa nu are ce cauta cartonul acolo pentru masina ajunge la temperatura de lucru in mod normal...
- marian_sro
- *****
- 3,805 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,805
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
Daca tot suntem in discutia asta,sa ne gandim si la acele persoane care probabil nu isi permit un termostat nou momentan si apeleaza la varianta cea mai ieftina,cartonul. Mi se pare totusi trasa de par treaba pentru ca atat timp cat iti permiti sa alimentezi masina cu benzina/motorina/gpl...cred ca iti permiti si un amarat de termostat. Nu cred ca,o masina cu un termostat bun nu face caldura iar in 4-5km prin oras nu stiu cat de mult te poate ajuta cartonul.
- popmari
- **
- 160 mesaje
- din 05 Sep 2010
- Astra 2000 y20dth
- Dolj
popmari
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2010
- Mesaj Privat
Salut
Motor Y 20 DTH, ma confrunt si eu cu acelea-si probleme.
Am avut un VW Vento si temperatula la apa era fix 90 grade, vara cand urcam un deal mai inalt ajungea si la aproape 100 grade unde pornea ventilatorul, nu era nici o problema.
Opel Astra G, acul sta la 87 de grade maxim, daca sunt in localitate si reduc viteza scade si temperatura la apa la aproape 80 de grade ceea ce ma inebuneste.
Am pus si carton si am mers cu el si pe vreme calda, nici un efect, motorul se incalzeste greu si se raceste repede, temperatura 87 grade.
Sincer, m-am lasat pagubas, dar in cele 15 minute de mers pana se incalzeste eu fac aproape 12 km sau mai mult, deci ..................
Ma gandesc ca nu are montat scutul la motor si probabil se incalzeste mai greu, dar scutul este din plastic si deci se rupe si usor asa ca nu stiu ce sa-i mai fac,
Motor Y 20 DTH, ma confrunt si eu cu acelea-si probleme.
Am avut un VW Vento si temperatula la apa era fix 90 grade, vara cand urcam un deal mai inalt ajungea si la aproape 100 grade unde pornea ventilatorul, nu era nici o problema.
Opel Astra G, acul sta la 87 de grade maxim, daca sunt in localitate si reduc viteza scade si temperatura la apa la aproape 80 de grade ceea ce ma inebuneste.
Am pus si carton si am mers cu el si pe vreme calda, nici un efect, motorul se incalzeste greu si se raceste repede, temperatura 87 grade.
Sincer, m-am lasat pagubas, dar in cele 15 minute de mers pana se incalzeste eu fac aproape 12 km sau mai mult, deci ..................
Ma gandesc ca nu are montat scutul la motor si probabil se incalzeste mai greu, dar scutul este din plastic si deci se rupe si usor asa ca nu stiu ce sa-i mai fac,
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
- popmari
- **
- 160 mesaje
- din 05 Sep 2010
- Astra 2000 y20dth
- Dolj
popmari
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2010
- Mesaj Privat
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
"Singurule inteligent din Dolj", ai scris asta: "Opel Astra G, acul sta la 87 de grade maxim, daca sunt in localitate si reduc viteza scade si temperatura la apa la aproape 80 de grade ceea ce ma inebuneste". Evident ca ai o problema la termostat pentru ca atata timp cat ti-a ajuns acul la 87grade,nu are cum sa mai scada pt simplul fapt ca esti in localitate. Despre partea cu incalzitul,evident ca pentru cei 12km de exemplu de care spui tu,nu o sa stau niciodata cu masina 10 minute la relanti ca sa astept sa se incalzesca cat de cat,prefer sa pornesc Clima pe temperatura maxima si dupa 3-4 minute de la pornire sa plec. Probabil masina ta are probleme si pe partea de climatizare daca nu este in stare sa te incalzeasca iarna. Atata timp cat ai pornit clima,automat nu mai ai treaba cu temperatura apei pentru ca intra in actiune freonul,daca ai aparat de aer conditionat acasa,incearca sa-l pornesti pe temp maxima si ai sa intelegi ce spun. Incearca sa fi putin mai temperat si sa lasi aroganta acasa pentru ca ai intrat aici sa cauti ajutor la o problema care din cate vad,te depaseste. Cat timp esti pe forum,este indicat sa ai un comportament adecvat si sa ajuti cu ceva daca esti in stare. Nimeni nu poate sa stie exact aici ce problema ai tu pentru ca nimeni nu are globul de cristal la el sa-ti ghiceasca tie problemele masinii. Ai cerut un sfat in legatura cu problema ta si majoritatea care au trecut prin acelasi lucru sau au habar despre problema ta, isi dau cu parerea si incearca sa te ajute,ok ?. Iti urez sarbatori fericite si cheltuiala cat mai mica la masina.
- popmari
- **
- 160 mesaje
- din 05 Sep 2010
- Astra 2000 y20dth
- Dolj
popmari
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2010
- Mesaj Privat
Salut @chelu adrian
Multumesc pentru urari, toate cel bune pentru tine in anul urmator si sarbatori fericite
Am sa incerc si varianta ta, acum, dupa ce am despartit in propozitii fraza ta.
Oricum multi prieteni de-ai mei, posesori de Opel, se plang de instabilitatea temperaturii apei si implicit probleme cu termostatul.
Personal am schimbat termostatul si posibil, mai tarziu, voi intelege de ce in localitate odata cu micsorarea vitezei scade si temperatura apei.
Iau in considerare si posibilitatea ca termostatul sa functioneze incorect.
Salut.
Multumesc pentru urari, toate cel bune pentru tine in anul urmator si sarbatori fericite
Am sa incerc si varianta ta, acum, dupa ce am despartit in propozitii fraza ta.
Oricum multi prieteni de-ai mei, posesori de Opel, se plang de instabilitatea temperaturii apei si implicit probleme cu termostatul.
Personal am schimbat termostatul si posibil, mai tarziu, voi intelege de ce in localitate odata cu micsorarea vitezei scade si temperatura apei.
Iau in considerare si posibilitatea ca termostatul sa functioneze incorect.
Salut.
- sec233ast
- ***
- 523 mesaje
- din 14 Dec 2007
- Antara 2012 A22DTH
- Salaj
sec233ast
- Mesaje scrise: 523
- Locatie: Salaj
- Masina: Antara 2012 A22DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Dec 2007
- Mesaj Privat
@popmari, nici eu nu sunt tare multumit cu functionarea termostatului dar asta la Vecra B in ciuda faptului ca in habitaclu incalzeste destul de repede si bine. As vrea sa-l schimb dar deocamdata nu permit finantele deoarece am achizitionat recent masina si am bagat destul de mult in ea.
Mama are Astra G y20 dth la care i-am montat saptamana trecuta un termostat nou dar nu original, parca Wahler si acum totul functioneaza bine, inainte se incalzea extrem de greu si avea un consum de benzinar.
Problema este ca le acest tip de motor costa destul de mult un termostat.
Mama are Astra G y20 dth la care i-am montat saptamana trecuta un termostat nou dar nu original, parca Wahler si acum totul functioneaza bine, inainte se incalzea extrem de greu si avea un consum de benzinar.
Problema este ca le acest tip de motor costa destul de mult un termostat.
- popmari
- **
- 160 mesaje
- din 05 Sep 2010
- Astra 2000 y20dth
- Dolj
popmari
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2010
- Mesaj Privat
Salut
Da @ sec233ast costa destul de mult cred ca se apropie de 200 lei, dar acest termostat se poate schimba si fara sa schimbi capacul de aluminiu in care este fixat termostatul.
Pe scurt cel mai bine este sa controlezi capacul de aluminiu sa vezi daca scaunul pe care etanseaza termostatul nu este corodat.
Daca nu este corodat, cred, ca se poate schimba numai termostatul.
S-a mai discutat pe forum despre aceasta schimbare a termostatului fara suportul de aluminiu.
Sunt pareri pro si contra. Personal dupa ce am vazut despre ce este vorba eu as schimba numai termostatul in situatia in care nu se vad urme de corodare in capac.
Ma tem insa ca aceasta problema, a reglarii caldurii motorului de catre termostat, sa nu fie o problema de proiectare a acestui motor.
Eu asa o vad pentru ca prea multi au aceasta problema si daca nu ar fi persoane care sa cunoasca importanta functionarii unui termostat ar trece peste aceasta.
Da @ sec233ast costa destul de mult cred ca se apropie de 200 lei, dar acest termostat se poate schimba si fara sa schimbi capacul de aluminiu in care este fixat termostatul.
Pe scurt cel mai bine este sa controlezi capacul de aluminiu sa vezi daca scaunul pe care etanseaza termostatul nu este corodat.
Daca nu este corodat, cred, ca se poate schimba numai termostatul.
S-a mai discutat pe forum despre aceasta schimbare a termostatului fara suportul de aluminiu.
Sunt pareri pro si contra. Personal dupa ce am vazut despre ce este vorba eu as schimba numai termostatul in situatia in care nu se vad urme de corodare in capac.
Ma tem insa ca aceasta problema, a reglarii caldurii motorului de catre termostat, sa nu fie o problema de proiectare a acestui motor.
Eu asa o vad pentru ca prea multi au aceasta problema si daca nu ar fi persoane care sa cunoasca importanta functionarii unui termostat ar trece peste aceasta.
chelu adrian- Suspendat
- 974 mesaje
- din 08 Mai 2007
- Vectra 2006 Z19DT
- Bucuresti
chelu adrian- Mesaje scrise: 974
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2006 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2007
- Mesaj Privat
popmari,hai sa te mai invat ceva,eu asa am descoperit termostatul ca are probleme. Ai nevoie de un fierbator,un termometru digital, o oala mica,apa si termostatul scos de pe masina. Pui termostatul in oala cu apa si cu fierbatorul incalzesti apa. Verifici cu termometrul temperatura apei si vezi la ce temperatura deschide termostatul si la cat inchide. Ai inteles tehnica? Anunta-ne daca o sa incerci.
- popmari
- **
- 160 mesaje
- din 05 Sep 2010
- Astra 2000 y20dth
- Dolj
popmari
- Mesaje scrise: 160
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Sep 2010
- Mesaj Privat
Salut
@ chelu adrian acesta este primul lucru pe care il fac atunci cand montez un termostat. Fara acest "experiment" nu-l montez indiferent cat de stralucitor arata.
Termostaul care l-am montat acum a deschis dupa ce apa a dat in clopot mult timp, ceea ce inseamna ca a avut 100 grade, deci inclin sa cred ca este bun.
Din punctul meu de vedere este posibil, cel putin la mine, ca si senzorul ce trimite temperatura apei la ceasul din bord sa fie decalibrat, din aceasta cauza ,tot in acest topic, apar diferente de temperatura-vezi @iulian 1971-cand se fac masuratori cu alte , hai sa-i spunem, aparate.
Din pacate asa cum am mai spus la fosta masina VW Vento, tot diesel 1,9, temperatura era fix la 90 de grade. Dar termostatul de la VW era pozitionat altfel fata de motorul y20dth si prin urmare posibil sa fie ceva si din proiectarea acestui motor pentru ca prea multe probleme apar.
Daca nu as sti cat de important este functionarea unui termostat pentru motor si consum nu as da atat de mult importanta.
Am incercat si solutia ta cu AC pornit si nu pot sa spun prea multe, acum ramane sa mai incerc.
@ chelu adrian acesta este primul lucru pe care il fac atunci cand montez un termostat. Fara acest "experiment" nu-l montez indiferent cat de stralucitor arata.
Termostaul care l-am montat acum a deschis dupa ce apa a dat in clopot mult timp, ceea ce inseamna ca a avut 100 grade, deci inclin sa cred ca este bun.
Din punctul meu de vedere este posibil, cel putin la mine, ca si senzorul ce trimite temperatura apei la ceasul din bord sa fie decalibrat, din aceasta cauza ,tot in acest topic, apar diferente de temperatura-vezi @iulian 1971-cand se fac masuratori cu alte , hai sa-i spunem, aparate.
Din pacate asa cum am mai spus la fosta masina VW Vento, tot diesel 1,9, temperatura era fix la 90 de grade. Dar termostatul de la VW era pozitionat altfel fata de motorul y20dth si prin urmare posibil sa fie ceva si din proiectarea acestui motor pentru ca prea multe probleme apar.
Daca nu as sti cat de important este functionarea unui termostat pentru motor si consum nu as da atat de mult importanta.
Am incercat si solutia ta cu AC pornit si nu pot sa spun prea multe, acum ramane sa mai incerc.