- Cipiotul
- ****
- 2,753 mesaje
- din 30 Dec 2008
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
Cipiotul
- Mesaje scrise: 2,753
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Dec 2008
- Mesaj Privat
greu nu se scoate ... posibil sa se fi "intepenit" putin chederul de la mizerie ... eu l-am scos sa vad traseul cablurilor ce intra in hayon ca nu s-au sectionat in burduful ce face legatura intre caroserie si hayon ... la plafon n-am umblat ca n-am scos chederul de tot (doar pe partea stanga sa pot scoate masca stalpului spate)
- octavianvarzaru
- OP
- 231 mesaje
- din 01 Jul 2009
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
octavianvarzaru
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2009
- Mesaj Privat
Salutare,
Dupa cum spuneam mai sus, am reusit sa demontez plafonul la a mea Astra G berlina.
Operatiunea este destul de simpla la prima vedere dar daca esti doar o persoana te chinui putin. Din pacatte nu am reusit sa fac poze deoarece nu m-a ajutat nimeni si este destul de dificil sa nu-l strici. Din fericire nu i-am facut nicio o dauna.
Asadar pasii de urmat sunt urmatorii:
- se demonteaza parasolarele si precizez ca este destul de greu de demontat. Parasolarul are un surub torx care se strange intr-un fel de gogoasa in plafonul metalic. Se slabeste acel surub dar nu se scoate complet si cu grija si in acelasi timp cu ceva forta se impinge surubul in sus pentru a se intrepta gogoasa si a putea fi scos bratul plafonierei. Din pacate eu am reusit sa rup o margine acestei gogosi pentru ca era imposibil de scos si nici nu stiam exact ce trebuie sa fac. Grija mare sa nu se rupa ambele margini pentru ca apoi nu se mai strange surubul.
- se demonteaza si agatatoarea parasolarului (urechea din care se scoate pentru a se muta pe geamul lateral). Aceasta agatatoare se demonteaza foarte usor. In partea dinspre parbriz se poate observa o crestatura in care este introdusa o parghie mica de plastic. Cu o surubelnita ingusta se trage parghia spre parbriz si agatatoarea va cadea singura. Grija mare sa nu pierdeti parghia si un capacel ce are atasat un arc micut.
- acum se vor scoate din partea de sus doar ornamentele de plastic ale stalpilor din fata, mijloc (acolo unde sunt centurile) si spate. Eu le-a dat complet jos dar nu era necesar.
- se va incepe usor cu degetul sa se traga in jos de chederele ce sustin plafonul pe marginea caroseriei de jur imprejur, incepand din partea dreapta fata si terminant cu partea stanga fata.
- in partea din spate, spre luneta, plafonul este prins de tabla de un fel de arici de plastic. Aceste prinderi se afla cam la 20 cm de coltul plafonului paralele cu luneta. Plafonul acum se sustine in acesti doi arici si lampa suplimentara de frana. Pentru a desprinde acesti arici se baga mana printre plafon si tabla pana se ajunge la aceste prinderi si se apasa pe el cu grija dar si cu putin forta si vor iesi usor. Se desprinde si lampa de frana sulimentara pentru cine are asa ceva.
- acum plafonul este sustinut de tetiere si pentru a-l scoate afara din masina, spatarele scaunelor trebuiesc culcate la maxim si apoi plafonul putin aplecat spre dreapta va iesi foarte usor pe usa dreapta fata.
De curatata l-am curatat cu Pulimax si cu o carpa de bumbac. Am frecat la el de n-am mai putut dar s-a facut frumos si stralucitor.
Montarea la loc se face invers de cum am povestit, doar ca in mod obligatoriu trebuie sa fiti 2 persoane, fiecare pe cate o parte a masini pentru a fi sustinut.
Eu l-am prins mai intai in cheder si apoi in toate ornamentele stalpilor, parasolare, lampa frana suplimentara si acei arici din spate prinsi ultimii deoarece plafonul trebuie fie centrat la locul lui. Doi pumni in plafon in dreptul acelor arici si s-a prins si acolo.
Inca o data imi pare rau ca nu am putut face poze dar am dus lipsa de ajutoare . Ar fi trebuit o a treia persoana pentru a face poze dar eu nu am fost decat unul singur.
Toata munca asta a durat de vineri seara pana sambata seara tarziu...
Daca va pot si de folos cu ceva informatii legate de aceasta operatiune, va raspund cu drag.
Bafta!
Dupa cum spuneam mai sus, am reusit sa demontez plafonul la a mea Astra G berlina.
Operatiunea este destul de simpla la prima vedere dar daca esti doar o persoana te chinui putin. Din pacatte nu am reusit sa fac poze deoarece nu m-a ajutat nimeni si este destul de dificil sa nu-l strici. Din fericire nu i-am facut nicio o dauna.
Asadar pasii de urmat sunt urmatorii:
- se demonteaza parasolarele si precizez ca este destul de greu de demontat. Parasolarul are un surub torx care se strange intr-un fel de gogoasa in plafonul metalic. Se slabeste acel surub dar nu se scoate complet si cu grija si in acelasi timp cu ceva forta se impinge surubul in sus pentru a se intrepta gogoasa si a putea fi scos bratul plafonierei. Din pacate eu am reusit sa rup o margine acestei gogosi pentru ca era imposibil de scos si nici nu stiam exact ce trebuie sa fac. Grija mare sa nu se rupa ambele margini pentru ca apoi nu se mai strange surubul.
- se demonteaza si agatatoarea parasolarului (urechea din care se scoate pentru a se muta pe geamul lateral). Aceasta agatatoare se demonteaza foarte usor. In partea dinspre parbriz se poate observa o crestatura in care este introdusa o parghie mica de plastic. Cu o surubelnita ingusta se trage parghia spre parbriz si agatatoarea va cadea singura. Grija mare sa nu pierdeti parghia si un capacel ce are atasat un arc micut.
- acum se vor scoate din partea de sus doar ornamentele de plastic ale stalpilor din fata, mijloc (acolo unde sunt centurile) si spate. Eu le-a dat complet jos dar nu era necesar.
- se va incepe usor cu degetul sa se traga in jos de chederele ce sustin plafonul pe marginea caroseriei de jur imprejur, incepand din partea dreapta fata si terminant cu partea stanga fata.
- in partea din spate, spre luneta, plafonul este prins de tabla de un fel de arici de plastic. Aceste prinderi se afla cam la 20 cm de coltul plafonului paralele cu luneta. Plafonul acum se sustine in acesti doi arici si lampa suplimentara de frana. Pentru a desprinde acesti arici se baga mana printre plafon si tabla pana se ajunge la aceste prinderi si se apasa pe el cu grija dar si cu putin forta si vor iesi usor. Se desprinde si lampa de frana sulimentara pentru cine are asa ceva.
- acum plafonul este sustinut de tetiere si pentru a-l scoate afara din masina, spatarele scaunelor trebuiesc culcate la maxim si apoi plafonul putin aplecat spre dreapta va iesi foarte usor pe usa dreapta fata.
De curatata l-am curatat cu Pulimax si cu o carpa de bumbac. Am frecat la el de n-am mai putut dar s-a facut frumos si stralucitor.
Montarea la loc se face invers de cum am povestit, doar ca in mod obligatoriu trebuie sa fiti 2 persoane, fiecare pe cate o parte a masini pentru a fi sustinut.
Eu l-am prins mai intai in cheder si apoi in toate ornamentele stalpilor, parasolare, lampa frana suplimentara si acei arici din spate prinsi ultimii deoarece plafonul trebuie fie centrat la locul lui. Doi pumni in plafon in dreptul acelor arici si s-a prins si acolo.
Inca o data imi pare rau ca nu am putut face poze dar am dus lipsa de ajutoare . Ar fi trebuit o a treia persoana pentru a face poze dar eu nu am fost decat unul singur.
Toata munca asta a durat de vineri seara pana sambata seara tarziu...
Daca va pot si de folos cu ceva informatii legate de aceasta operatiune, va raspund cu drag.
Bafta!
rtynio
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2010
- Mesaj Privat
Salut, nu vreau sa fiu offtopic dar s-ar putea sa gasesc un raspuns aici.
@octavianvarzaru - cumva dupa ce ai dat plafonul jos ai observat daca este acces catre furtunul de la stropitoarea pt luneta? Mie-mi ajunge apa prin portbagaj si cred ca a cazut sau s-a spart pe undeva furtunasul dar nu prea stiu cum pot avea acces la el.
@octavianvarzaru - cumva dupa ce ai dat plafonul jos ai observat daca este acces catre furtunul de la stropitoarea pt luneta? Mie-mi ajunge apa prin portbagaj si cred ca a cazut sau s-a spart pe undeva furtunasul dar nu prea stiu cum pot avea acces la el.
- octavianvarzaru
- OP
- 231 mesaje
- din 01 Jul 2009
- Astra 2005 Z17DTL
- Bucuresti
octavianvarzaru
- Mesaje scrise: 231
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2009
- Mesaj Privat
rtynio
- Mesaje scrise: 22
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2010
- Mesaj Privat
CARAIVAN
- Mesaje scrise: 72
- Locatie: Braila
- Masina: Astra 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Jun 2013
- Mesaj Privat
- szian
- ****
- 1,173 mesaje
- din 27 Nov 2010
- Astra 2008 Z16XER
- Hunedoara
szian
- Mesaje scrise: 1,173
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2010
- Mesaj Privat
- szian
- ****
- 1,173 mesaje
- din 27 Nov 2010
- Astra 2008 Z16XER
- Hunedoara
szian
- Mesaje scrise: 1,173
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2010
- Mesaj Privat
- Sperkule
- **
- 125 mesaje
- din 23 Mai 2013
- Astra 2001 Z14XE
- Alba
Sperkule
- Mesaje scrise: 125
- Locatie: Alba
- Masina: Astra 2001 Z14XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Mai 2013
- Mesaj Privat
bogdanop
- Mesaje scrise: 64
- Locatie: Spania
- Masina: Vectra 2006 z18xer
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2013
- Mesaj Privat
Seb1
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 1.6 Z16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2014
- Mesaj Privat
- Giucfli
- **
- 141 mesaje
- din 26 Sep 2012
- Astra 2003 Z16XEP
- Bacau
Giucfli
- Mesaje scrise: 141
- Locatie: Bacau
- Masina: Astra 2003 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2012
- Mesaj Privat
Seb1
- Mesaje scrise: 71
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2001 1.6 Z16 XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2014
- Mesaj Privat
radu1991
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2015
- Mesaj Privat
Salutare!
Nu reusesc sa scot plasticele de pe stalpii de la parbiz, si nu indraznesc sa trag tare pentru ca poate se rup. Din cate am reusit sa vad, sunt niste cleme albe prinse de plastic, insa nu vad cum s-ar deschide.
Intra plasticul prin glisare de sus in jos? Sau presare? Trag de el ca sa il scot in ce directie? Sau trebuie sa scot niste piedici inainte?
Multumesc!
PS: Vorbesc despre o Astra G hackback
Nu reusesc sa scot plasticele de pe stalpii de la parbiz, si nu indraznesc sa trag tare pentru ca poate se rup. Din cate am reusit sa vad, sunt niste cleme albe prinse de plastic, insa nu vad cum s-ar deschide.
Intra plasticul prin glisare de sus in jos? Sau presare? Trag de el ca sa il scot in ce directie? Sau trebuie sa scot niste piedici inainte?
Multumesc!
PS: Vorbesc despre o Astra G hackback
- szian
- ****
- 1,173 mesaje
- din 27 Nov 2010
- Astra 2008 Z16XER
- Hunedoara
szian
- Mesaje scrise: 1,173
- Locatie: Hunedoara
- Masina: Astra 2008 Z16XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Nov 2010
- Mesaj Privat
radu1991
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Nov 2015
- Mesaj Privat