- sever iulian
- ****
- 1,325 mesaje
- din 17 Sep 2006
- Insignia 2017 B20NFT
- Bacau
sever iulian
- Mesaje scrise: 1,325
- Locatie: Bacau
- Masina: Insignia 2017 B20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2006
- Mesaj Privat
<Banuiesc ca acest "releu al bujiilor incandescente" este si el un mic modul de management al temperaturii motorului (pe langa ECU) cu Dumnezeu stie ce scop in circuit... Nu cred ca este doar un simplu releu electronic. >
releul de bujii primeste semnal de la ecu pt on/off si da la randul lui catre ecu un semnal care ii spune in ce stare este(cel putin la vectra c y20dth). eu am studiat problema ca am probleme cu pornirea intre 20/30 gr c. in momentul in care temperatura antigelului e mai mica decat un anumit prag( la mine 16 gr modificat de opel brasov) intra preincalzirea dupa care urmeaza postincalzirea la 50 % power(daca pui un bec in locul bujiei acesta clipeste). postincalzirea dureaza cam 120 secunde(nu mai stiu exact) sau pana cand temperatura antigelului creste peste 40 gr c sau accelerezi peste 2500 rpm. de asta e un pic mai complicat releul asta.
pentru a scapa de pornirea grea am incercat sa prostesc releul astfel incat in momentul in care rotesc electromotorul sa intre si bujiile. am facut asta dar ecu vedea starea anormala a releului si imi aparea masina cu cheita(era cod de eroare ceva de genul funtie anormala a releului de bujii). am renuntat la idee pt ca am constatat ca si daca scot un releu fara importanta din soclu imi aparea masina cu cheita si codul :releu ... circuit open. releul e bosch.
releul de bujii primeste semnal de la ecu pt on/off si da la randul lui catre ecu un semnal care ii spune in ce stare este(cel putin la vectra c y20dth). eu am studiat problema ca am probleme cu pornirea intre 20/30 gr c. in momentul in care temperatura antigelului e mai mica decat un anumit prag( la mine 16 gr modificat de opel brasov) intra preincalzirea dupa care urmeaza postincalzirea la 50 % power(daca pui un bec in locul bujiei acesta clipeste). postincalzirea dureaza cam 120 secunde(nu mai stiu exact) sau pana cand temperatura antigelului creste peste 40 gr c sau accelerezi peste 2500 rpm. de asta e un pic mai complicat releul asta.
pentru a scapa de pornirea grea am incercat sa prostesc releul astfel incat in momentul in care rotesc electromotorul sa intre si bujiile. am facut asta dar ecu vedea starea anormala a releului si imi aparea masina cu cheita(era cod de eroare ceva de genul funtie anormala a releului de bujii). am renuntat la idee pt ca am constatat ca si daca scot un releu fara importanta din soclu imi aparea masina cu cheita si codul :releu ... circuit open. releul e bosch.
- nicu.costinesti
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Constanta
nicu.costinesti
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat
sever iulian,
ai perfecta dreptate ca acest releu este un mic modul de management al temperaturii motorului si nu un simpplu releu de bujii incandescente. Si eu aveam acea problema cu temporizarea releului si eroarea P0380.
Dupa ce am verificat tot circuitul de preancalzire (conductoare, bujii incandescente, preancalzirea filtrului, am desfacut pana si releul) am ajuns la concluzia ca trebuie sa fie releul de bujii defect.
Asa ca saptamana trecuta am cumparat un releu de bujii incandescente nou original GM, iar acum masina o pornesc imediat dupa ce se sting martorii din bord (fara a mai lasa o temporizare inainte de circa 14 secunde corelata cu o decuplare a unui releu din cutia de relee), iar motorul merge mai rotund si mai putin galagios.
Deci, problema s-a rezolvat prin schimbarea releului de bujii incandescente.
ai perfecta dreptate ca acest releu este un mic modul de management al temperaturii motorului si nu un simpplu releu de bujii incandescente. Si eu aveam acea problema cu temporizarea releului si eroarea P0380.
Dupa ce am verificat tot circuitul de preancalzire (conductoare, bujii incandescente, preancalzirea filtrului, am desfacut pana si releul) am ajuns la concluzia ca trebuie sa fie releul de bujii defect.
Asa ca saptamana trecuta am cumparat un releu de bujii incandescente nou original GM, iar acum masina o pornesc imediat dupa ce se sting martorii din bord (fara a mai lasa o temporizare inainte de circa 14 secunde corelata cu o decuplare a unui releu din cutia de relee), iar motorul merge mai rotund si mai putin galagios.
Deci, problema s-a rezolvat prin schimbarea releului de bujii incandescente.
- nicu.costinesti
- ***
- 504 mesaje
- din 26 Sep 2008
- Astra 2000 Y17DT
- Constanta
nicu.costinesti
- Mesaje scrise: 504
- Locatie: Constanta
- Masina: Astra 2000 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Sep 2008
- Mesaj Privat
mandystar- Mesaje scrise: 26
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1998
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Dec 2008
- Mesaj Privat
varu33
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 2003
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Nov 2010
- Mesaj Privat
- coratu ion
- *
- 2 mesaje
- din 21 Feb 2011
- Astra 2001 y17dt
- Gorj
coratu ion
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Gorj
- Masina: Astra 2001 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Feb 2011
- Mesaj Privat
Buna seara,eu am urmatoarea problema:am fost cu opelul meu astra caravan 1.7dti din 2001 seria motor y17dt la tester deoarece a trebuit sa-i schimb debitmetrul de aer si mecanicul de acolo mi-a zis ca daca mai apare martorul cu cheita problema o sa fie de la bujii sau releul de preincalzire.Acum cateva zile martorul a aparut din nou dar am observat ca daca las un timp mai mare dupa ce se sting restul martorilor cand pornesc acesta se stinge.Asa se stinge dupa un anumit timp.Eu sunt incepator si nu ma prea pricep sa fie de la bujii sau releu.As dori sa stiu daca aveti idee si cam cat costa aceste piese. Multumesc anticipat! adresa mail nyysy77@yahoo.com
- C.Razvan
- **
- 129 mesaje
- din 02 Feb 2010
- Astra 2001 Y17DT
- Cluj
C.Razvan
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2010
- Mesaj Privat
- C.Razvan
- **
- 129 mesaje
- din 02 Feb 2010
- Astra 2001 Y17DT
- Cluj
C.Razvan
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2010
- Mesaj Privat
- abogdan1978
- *
- 10 mesaje
- din 24 Sep 2008
- Vectra 1997 x18xe
- Constanta
abogdan1978
- Mesaje scrise: 10
- Locatie: Constanta
- Masina: Vectra 1997 x18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2008
- Mesaj Privat
C.Razvan a scris:Este compatibil releul de bujii si de pe benzinare sau y20dth pe a mea care este 1,7dti?Am gasit unul la 60 ron SH.Ce spuneti?
La motoarele pe benzina NU exista releu de bujii...!
Bujiile incandescente de pe motoarele diesel au rolul de a incalzi camera de ardere la pornirea motorului. La benzina, bujiile creaza o scanteie pentru aprinderea amestecului carburant (benzina+aer) pe toata durata functionarii acestuia.
- C.Razvan
- **
- 129 mesaje
- din 02 Feb 2010
- Astra 2001 Y17DT
- Cluj
C.Razvan
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Feb 2010
- Mesaj Privat
- r3chinu
- **
- 181 mesaje
- din 27 Jul 2011
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
r3chinu
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2011
- Mesaj Privat
C.Razvan a scris:Mersi de informatie....pana la urma am schimbat releul insa eroarea tot imi apare......cred ca e de la bujii.Care e cea mai eficienta verificare a acestora?
iei un fir de curent care sa ajunga de la bujii la bateria masini pui un capat a firului la baterie la +parca si pui pe fiecare bujie care nu face scanteie inseamna ca trebuie schimbata ..mecanicul meu asa a facut
covesanu
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Sibiu
- Masina: Antara 2009 z16xl
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2009
- Mesaj Privat
- Daniel1971
- *
- 2 mesaje
- din 19 Jan 2012
- Astra 2001 ydti
- Cluj
Daniel1971
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 ydti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2012
- Mesaj Privat
- Daniel1971
- *
- 2 mesaje
- din 19 Jan 2012
- Astra 2001 ydti
- Cluj
Daniel1971
- Mesaje scrise: 2
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2001 ydti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2012
- Mesaj Privat
- dragosh_viorel
- **
- 83 mesaje
- din 25 Jan 2011
- Astra 2005 Z19DT
- Giurgiu
dragosh_viorel
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2011
- Mesaj Privat
- dragosh_viorel
- **
- 83 mesaje
- din 25 Jan 2011
- Astra 2005 Z19DT
- Giurgiu
dragosh_viorel
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2011
- Mesaj Privat
r3chinu a scris:
iei un fir de curent care sa ajunga de la bujii la bateria masini pui un capat a firului la baterie la +parca si pui pe fiecare bujie care nu face scanteie inseamna ca trebuie schimbata ..mecanicul meu asa a facut
C.Razvan a scris:Mersi de informatie....pana la urma am schimbat releul insa eroarea tot imi apare......cred ca e de la bujii.Care e cea mai eficienta verificare a acestora?
iei un fir de curent care sa ajunga de la bujii la bateria masini pui un capat a firului la baterie la +parca si pui pe fiecare bujie care nu face scanteie inseamna ca trebuie schimbata ..mecanicul meu asa a facut
as vrea sa la schimb eu e greu ? complicat? cum sa fac?
- dragosh_viorel
- **
- 83 mesaje
- din 25 Jan 2011
- Astra 2005 Z19DT
- Giurgiu
dragosh_viorel
- Mesaje scrise: 83
- Locatie: Giurgiu
- Masina: Astra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jan 2011
- Mesaj Privat
r3chinu a scris:
iei un fir de curent care sa ajunga de la bujii la bateria masini pui un capat a firului la baterie la +parca si pui pe fiecare bujie care nu face scanteie inseamna ca trebuie schimbata ..mecanicul meu asa a facut
C.Razvan a scris:Mersi de informatie....pana la urma am schimbat releul insa eroarea tot imi apare......cred ca e de la bujii.Care e cea mai eficienta verificare a acestora?
iei un fir de curent care sa ajunga de la bujii la bateria masini pui un capat a firului la baterie la +parca si pui pe fiecare bujie care nu face scanteie inseamna ca trebuie schimbata ..mecanicul meu asa a facut
as vrea sa la schimb eu e greu ? complicat? cum sa fac?
- r3chinu
- **
- 181 mesaje
- din 27 Jul 2011
- Astra 2000 y17dt
- Bucuresti
r3chinu
- Mesaje scrise: 181
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2000 y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jul 2011
- Mesaj Privat
dragosh_viorel a scris:
as vrea sa la schimb eu e greu ? complicat? cum sa fac?
r3chinu a scris:
iei un fir de curent care sa ajunga de la bujii la bateria masini pui un capat a firului la baterie la +parca si pui pe fiecare bujie care nu face scanteie inseamna ca trebuie schimbata ..mecanicul meu asa a facut
C.Razvan a scris:Mersi de informatie....pana la urma am schimbat releul insa eroarea tot imi apare......cred ca e de la bujii.Care e cea mai eficienta verificare a acestora?
iei un fir de curent care sa ajunga de la bujii la bateria masini pui un capat a firului la baterie la +parca si pui pe fiecare bujie care nu face scanteie inseamna ca trebuie schimbata ..mecanicul meu asa a facut
as vrea sa la schimb eu e greu ? complicat? cum sa fac?
nu am schimbat eu bujia!daca nu ai mai schimbat nu te baga ca e riscant,sa nu rupi bujia ca dupaia dai peste alte probleme!
dute la un mecanic care se pricepe!
cionti
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Arges
- Masina: Astra 2009
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Sep 2012
- Mesaj Privat
salut !
sunt posesorul unui opel astra h 2009 si de aprox 2 luni imi apare cheita (masina cu cheita ) pe bord . Initial disparea in functie de cat de repede actionam contactul cu cheie ( daca dadeam repede la automat dupa ce pornea motorul se stingea si martorul ) acum insa nu . I-am facut un tester si mi-a aparut eroare la bujiile cu incandescenta .Initial am crezut ca este una sau mai multe arse dar cand le-am verificat toate sunt ok insa atunci cand le scot ,,caciulita ,, aceea de plastic ,mufele lor care le alimenteaza , la fiecare bujie mi se stinge si martorul din bord . Cand le conectez din nou mi se aprine martorul in bord
sunt posesorul unui opel astra h 2009 si de aprox 2 luni imi apare cheita (masina cu cheita ) pe bord . Initial disparea in functie de cat de repede actionam contactul cu cheie ( daca dadeam repede la automat dupa ce pornea motorul se stingea si martorul ) acum insa nu . I-am facut un tester si mi-a aparut eroare la bujiile cu incandescenta .Initial am crezut ca este una sau mai multe arse dar cand le-am verificat toate sunt ok insa atunci cand le scot ,,caciulita ,, aceea de plastic ,mufele lor care le alimenteaza , la fiecare bujie mi se stinge si martorul din bord . Cand le conectez din nou mi se aprine martorul in bord
- marius1024
- *
- 3 mesaje
- din 18 Mai 2010
- Meriva 2004 Y17DT
- Timis
marius1024
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Timis
- Masina: Meriva 2004 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Mai 2010
- Mesaj Privat
Buna tuturor opelistilor din taricica noastra frumoasa
Sper sa nu va deranjez dar am si eu o problema cu Meriva mea.
De 2 saptamani si ceva cand o pornesc dupa ce a stat mai multe ore (de seara pana dimineata, sau in cursul zilei) motoru porneste oscileaza usor intre 600-1000 rpm si apoi moare, indiferent ca afara sunt 7 grade sau 18 grade.
Daca dupa pornire o accelerez usor (1000-1200 rpm) pentru 15-20 secunde si il las apoi nu se mai opreste.
Precizez ca dupa punerea contactului astept "secundele vitale" necesare ca bujiile sa isi faca treaba.
Consumabilele sunt schimbate la 124 000 km si am acum 131 000.
Distributia e verificata si e OK.
Iam facut in ianuarie test motor si nu a dat eroare.
Acumulator e nou (cumparat martie sau aprilie parca).
Daca cineva cunoaste problema sau a mai patito spuneti-mi ce ar trebui sa fac.
O seara faina si KM linistiti
Sper sa nu va deranjez dar am si eu o problema cu Meriva mea.
De 2 saptamani si ceva cand o pornesc dupa ce a stat mai multe ore (de seara pana dimineata, sau in cursul zilei) motoru porneste oscileaza usor intre 600-1000 rpm si apoi moare, indiferent ca afara sunt 7 grade sau 18 grade.
Daca dupa pornire o accelerez usor (1000-1200 rpm) pentru 15-20 secunde si il las apoi nu se mai opreste.
Precizez ca dupa punerea contactului astept "secundele vitale" necesare ca bujiile sa isi faca treaba.
Consumabilele sunt schimbate la 124 000 km si am acum 131 000.
Distributia e verificata si e OK.
Iam facut in ianuarie test motor si nu a dat eroare.
Acumulator e nou (cumparat martie sau aprilie parca).
Daca cineva cunoaste problema sau a mai patito spuneti-mi ce ar trebui sa fac.
O seara faina si KM linistiti